Gå til innhold

Har dere jenter virkelig så lav selvtillit?


Mannin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mens vi er inne på skjønnhetsidealer. De fleste kan se bra ut med veldig enkle teknikker, og de samme kan se mindre bra ut med andre kroppsholdninger.

http://www.diyphotography.net/nsfw-illusions-of-the-body-shows-how-lighting-and-pose-impacts-beauty/

Dårlig selvtillitt er en ond sirkel som det er vanskelig å komme ut av. Det hjelper i grunn svært lite at noen sier: "Det er jo bare å ikke bry seg om det, verden du ser i blader og på film er bare tull og du er bra nok som du er!". For de med dårlig selvtillit er det bare nok en bekreftelse på hvor utilstrekkelige vi er, når vi ikke engang klarer noe så "enkelt" som det.

Endret av Lindiana
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi er inne på sjønnhetsidealer. De fleste kan se bra ut med veldig enkle teknikker, og de samme kan se mindre bra ut med andre kroppsholdninger.

http://www.diyphotography.net/nsfw-illusions-of-the-body-shows-how-lighting-and-pose-impacts-beauty/

Dårlig selvtillitt er en ond sirkel som det er vanskelig å komme ut av. Det hjelper i grunn svært lite at noen sier: "Det er jo bare å ikke bry seg om det, verden du ser i blader og på film er bare tull og du er bra nok som du er!". For de med dårlig selvtillit er det bare nok en bekreftelse på hvor utilstrekkelige vi er, når vi ikke engang klarer noe så "enkelt" som det.

Takk for link, den var veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sosiale medier. Leste en artikkel for en stund siden der ungdomsjenter sa "etthvert bilde en legger ut føles ut som en audition"

på sosiale medier handler jo alt om likes, ikke at jeg forstår hvorfor likes er noe å trakte etter.



Anonymous poster hash: 8cc62...c88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på selvtillit og være overfladisk og ovenpå. Det gjelder å finne en fin middel vei. Ingen liker vell en bajas som er alt for høy på seg selv. Selv ikke du ville nok likt det hadde du møtt en som var enda mer frempå en deg og enda penere en deg.

Anonymous poster hash: 01927...b26

Det var ingenting galt med beskrivelsen hennes, men dette oppgulpet for å "sette på plass" er bare jantelov....

Å trives med seg selv er tabu blant kvinner.

Anonymous poster hash: f8a31...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd å lese hele tråden, og ser at flere mener problemet stort sett er kvinneskapt og at menn for det meste er fornøyd med kvinner som de er.

Jeg er litt overrasket over at såpass mange mener det er så ensidig. Nå tror jeg hverken det er menn eller kvinner sin "skyld", mere at vi er såpass påvirket av kultur/samfunn/normer at vi viderefører en del uheldige måter å omgås og å snakke til medmennesker - som forsterker og vedlikeholder noen mønstre. Med mer eller mindre styrke og mer eller mindre ubevisst.

Barn skjønner tidlig at som jente er det viktig å være jente, og at som gutt er det viktig å være gutt.

Selv har jeg vokst opp som jente - med å få tro på meg selv, med å være nødt til å definere min verdi på andre områder en utseende pga en fødselsskade som er temmelig synlig. Det var ikke så mange som syntes jeg var søt som barn, og alle kommentarene på utseende kom fra skolealder slik jeg husker det. Da hadde jeg allerede fått en viss ballast med om at jeg hadde andre egenskaper som gjorde meg til meg.

Det betyr ikke at jeg ikke har sett barn, jenter og gutter, som har blitt definert utenfra og som har tatt den definisjonen med seg i mange år. Det som er plantet som en sannhet er vanskelig og i det hele tatt se at man kan endre. Særlig når den sannheten stadig blir bekreftet fra mange kanter.

Så tilbake til at det å knytte opp hvem man er til hvordan man ser ut. Min opplevelse er som sagt ikke at det er kun kvinneskapt og at det kun opprettholdes av kvinner. Jeg har da i mange sammenhenger hørt utseendefokuserte menn i alle aldre uttale seg om hvordan kvinner ser ut, kler seg, sminker seg og vurdere hvor attraktive de er som partnere for menn. Og at kvinner uten parforhold ikke er riktige kvinner.

Om det er pga min fødselsskade eller andre egenskaper, så har mange menn i miljø jeg har vært i nærmet seg meg i mer eller mindre full tilstand og fortalt at jeg er "så smart og snill" og at de håper jeg finner noen som verdsetter meg. At de liker meg, men at de er redde for at jeg er smartere enn de. At jeg er for høy for de. At jeg bør bruke mer tid på å prøve å skjule hvem jeg er. At jeg bør bruke kortere skjørt fordi jeg har pene ben, ha dypere utringning fordi jeg har pene pupper. At jeg ikke skal vise at jeg kan ting.

Så jeg levde i grunnen godt med en forståelse av at jeg ikke kom til å få en mann i livet, og jeg var aldri på jakt etter det eller følte jeg trengte det heller. Det var viktigere med gode venner.

Jeg har allikevel hatt to langvarige forhold da jeg møtte menn jeg trodde godtok meg som jeg er, som jeg ble glad. Aldri har jeg fått fått så mange stikk og kommentarer om utseende fra noen damer, som jeg har fått fra disse to mennene. Jeg spurte aldri om de syntes jeg var fin, om skjørtet fikk meg til å se feit ut eller ba om tilbakemelding på hvordan jeg så ut i det hele tatt. De to gjorde mer for å bryte ned selvtillitten min enn jeg trodde var mulig. Fordi jeg alltid har hengt den på andre egenskaper enn utseende. De derimot hadde behov for å gi meg gode råd til hvordan jeg skulle se ut, hvilken side av ansiktet jeg burde vise til andre, hvordan jeg burde snakke om andre temaer (ikke fordi jeg hverken dytter mine meninger på andre, fordi jeg må vinne noen diskusjon eller fordi jeg starter så mange samtaler med egne emner - men fordi det ikke er "feminint" å vite ting/bry seg om det jeg gjør. Fra å si/mene at de likte meg, så ble fasaden (min) viktigere, slik at det ikke så ut at de måtte ta til takke med "hva som helst".



Anonymous poster hash: 9413e...636
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel over mange år. Vært i noen korte forhold og. Samtidig har jeg gått opp og ned i vekt i denne perioden.

Jeg er selv veldig fornøyd med min personlighet, mener jeg har veldig mye å tilby i et forhold. Og den mannen som får meg er heldig.

Men jeg ser jo at det mannen bryr seg om er utseende, og spesielt kroppen. Jeg er helt middels pen, søt jente med pene øyne. Ellers har jeg store pupper og stor sprettrompe, da jeg er normalvektig, så føler jeg at jeg kan få enhver mann, fordi jeg da har en flott kropp og er pen nok. Selvfølgelig er ikke alle menn ute etter seriøst forhold med meg. Men alle jeg dater da, vil treffe meg igjen.

Men da jeg er overvektig, så føler jeg at nesten ingen vil date meg. Da er jeg ikke pen nok, og tydeligvis hjelper ikke en bra personlighet.

Har og brent meg på noen menn som har blitt så forelsket i kroppen min da jeg er normalvektig. Så sier de alle de rette tingene, og de er veldig tålmodige. Så har vi sex, og de forsvinner etter kort tid, fordi det er kroppen de ville ha, og ikke meg.



Anonymous poster hash: 3f9eb...120
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud. Det er så synd på dere fra ung alder. Dere utsettes for så mye! Legger bare ved denne her jeg:

feminist-double-standard.jpg



Anonymous poster hash: 79331...fba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Satt på spissen)

Det er da like stort press på menn å se bra ut, er bare at dere kvinner er hundre ganger mer påvirkelige.

Anonymous poster hash: 01927...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da like stort press på menn å se bra ut, er bare at dere kvinner er hundre ganger mer påvirkelige.

Anonymous poster hash: 01927...b26

Og satt på spissen så er kvinner hundre ganger mer tilbøyelig til å godta ikke "perfekte" kropper hos menn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud. Det er så synd på dere fra ung alder. Dere utsettes for så mye! Legger bare ved denne her jeg:

feminist-double-standard.jpg

Anonymous poster hash: 79331...fba

Den er ganske kurant faktisk, men lat meg ikke påvirke av det egentlig. Men for å gå ned i vekt trenger jeg bare å ikke spise så masse altså kutte ned på kalori inntaket noe som er svært enkelt og bevege meg litt. Vil jeg opp i vekt og få muskler må jeg faktisk jobbe hardt for det. Rart

Anonymous poster hash: 01927...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og satt på spissen så er kvinner hundre ganger mer tilbøyelig til å godta ikke "perfekte" kropper hos m

Det er jo egentlig litt feil, finner ikke mange jenter som vil ha en overvektig mann eller en som ikke ser bra ut. Ihvertfall ikke som jeg vet om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært singel over mange år. Vært i noen korte forhold og. Samtidig har jeg gått opp og ned i vekt i denne perioden.

Jeg er selv veldig fornøyd med min personlighet, mener jeg har veldig mye å tilby i et forhold. Og den mannen som får meg er heldig.

Men jeg ser jo at det mannen bryr seg om er utseende, og spesielt kroppen. Jeg er helt middels pen, søt jente med pene øyne. Ellers har jeg store pupper og stor sprettrompe, da jeg er normalvektig, så føler jeg at jeg kan få enhver mann, fordi jeg da har en flott kropp og er pen nok. Selvfølgelig er ikke alle menn ute etter seriøst forhold med meg. Men alle jeg dater da, vil treffe meg igjen.

Men da jeg er overvektig, så føler jeg at nesten ingen vil date meg. Da er jeg ikke pen nok, og tydeligvis hjelper ikke en bra personlighet.

Har og brent meg på noen menn som har blitt så forelsket i kroppen min da jeg er normalvektig. Så sier de alle de rette tingene, og de er veldig tålmodige. Så har vi sex, og de forsvinner etter kort tid, fordi det er kroppen de ville ha, og ikke meg.

Anonymous poster hash: 3f9eb...120

Jeg personlig liker jenter med litt former og et søtt ansikt. Det er faktisk min ideelle partner og de jentene jeg personlig liker best. Men det er noen for alle tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig litt feil, finner ikke mange jenter som vil ha en overvektig mann eller en som ikke ser bra ut. Ihvertfall ikke som jeg vet om

Det er mange, mange jenter som liker menn som er overvektige. Stor forskjell på smellfeit og litt overvektig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange, mange jenter som liker menn som er overvektige. Stor forskjell på smellfeit og litt overvektig.

Hvilken aldersgruppe snakker vi her?. Kanskje 35+ Men er man yngre en det er det ikke mange jenter som velger en stor kar fremfor en tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken aldersgruppe snakker vi her?. Kanskje 35+ Men er man yngre en det er det ikke mange jenter som velger en stor kar fremfor en tynn.

Really? Hva legger du egentlig i stor? Det er nå langt vanligere at pene jenter er med mindre pene menn enn omvendt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud. Det er så synd på dere fra ung alder. Dere utsettes for så mye! Legger bare ved denne her jeg:

feminist-double-standard.jpg

Anonymous poster hash: 79331...fba

Hvor mange filmer, reklamer og annet ser du med menn kledd som det der?

Det begynner å bli mer muskuløse menn i media og det begynner kanskje å bli sterkere press for menn på det området. Men det bildet der blir helt feil. Med mindre man bokstavelig talt mener det er kun Barbieleken som lager presset. Det er det ingen i denne tråden som har sagt eller mener.

Anonymous poster hash: c66f9...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really? Hva legger du egentlig i stor? Det er nå langt vanligere at pene jenter er med mindre pene menn enn omvendt.

100 pluss kilo, Jeg er slank, 190 og veier 90 kilo trent så det er jo veldig relativt da men nå tenker jeg tykk 100+.

Det er sant at de gjerne er er med mindre pene gutter. Men som oftest føler jeg det er ganske likevekt egentlig. De fleste gutter og jenter i norge ser relativt bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange filmer, reklamer og annet ser du med menn kledd som det der?

Det begynner å bli mer muskuløse menn i media og det begynner kanskje å bli sterkere press for menn på det området. Men det bildet der blir helt feil. Med mindre man bokstavelig talt mener det er kun Barbieleken som lager presset. Det er det ingen i denne tråden som har sagt eller mener.

Anonymous poster hash: c66f9...5dc

Trente menn er jo over alt, det er nesten så gale. Ta en titt på filmer osv.

Anonymous poster hash: 01927...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...