Gå til innhold

Hygienisk påføring av decleor-oljer


Chihiro

Anbefalte innlegg

Dere som bruker decleor-oljer, hvordan påfører dere oljen? Jeg mener: Har dere en brukbart hygienisk måte å få oljen ut av flasken og over på fingrene?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg før ferien fikk noen små prøver på decleors ylang-ylang olje og nightbalm da jeg bestilte Hydra-Mat fuktighetslotion fra EDS. Etter bare et par dager med disse, var huden blitt veldig myk og "klar", altså mye mindre urenheter. :hoppe: Skikkelig WOW-faktor for en som har slitt i årevis med sensitiv/uren hud. Så da jeg var på ferie i Frankrike, kjøpte jeg like godt full størrelse av olje og nightbalm.

I løpet av ferien gikk huden min imidlertid helt bananas, med utbrudd av masse småkviser som jeg ennå ikke har fått has på. :evil: Jeg mistenkte først at det var fordi jeg svettet hele tiden (det var skikkelig lummert der).

Men nå er det tre uker siden jeg kom hjem, og jeg begynner jeg å tro at det er pga måten oljen må påføres: Man må jo sette en finger direkte oppå flaskens åpning, snu rundt, og så står man igjen med en dråpe. Kan jo ikke helle ut de dyre dråpene!

Jeg synes flaskene er helt håpløse ut fra et hygienisk synspunkt, skulle ønske det var en slags "dråpeteller" på innsiden av korken, så man slapp å forurense flasken. Og før noen spør: Ja, jeg vasker selvfølgelig hendene først!

Men altså: Har noen en bedre måte å gjøre dette på? Har vurdert q-tips (ny hver gang selvfølgelig), men de vil vel suge opp mye av oljen.

Råd/erfaringer mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg gjorde også slik ved påføring av oljen. Merket ikke at det på noen måte forurenset. Grunnen til kviseproblemet nå kan være at det ofte kommer en forverring før du får forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "tømmer" rett på fingeren og smører det på huden - sikkert ikke helt bra, men jeg har allikevel aldri hatt utslett eller andre reaksjoner. Tvert imot - huden min har aldri vært så klar og fin som etter at jeg begynte med Decleore sin olje, øye- og ansiktskrem. Fikk beskjed om å bruke øye-kremen godt under øynene, mer oppå kinnbena + hun anbefalte meg å klappe den inn i huden rundt munnen for å redusere rynkene som ofte dukker opp der i 40-årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Q-tips som du nevnte, da er det ihvertfall ingenting å si på hygienen. Funker bra det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg tror jeg får prøve q-tips, når jeg begynner på den store flasken (den er ikke åpnet ennå). Skal kaste den lille prøveflasken, den er snart tom uansett. Så får vi se om det bedrer seg, jeg vil gjerne ha sånn hud som jeg fikk de første dagene!

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

hva med bare å gå på apoteket og kjøpe en pipette/dråpeteller? Det er ihvertfall det jeg planlegger å gjøre..synes nemlig også det er litt vanskelig å beregne oljemengden + en smule uhygienisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja enten kjøpe dråpeteller eller bruke bomullspads eller q-tips, det er klart at bomullen vil suge opp noe av oljen, men da er du garantert å ikke 'forurense' noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal gå innom apoteket i morgen og spørre etter pipette/dråpeteller. Tenkte ikke på det engang :roll:

Takk for tipset. Det er utrolig hva man kan plukke opp her på KG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at dersom du har uren hud og så begynner å behandle den kan du bli skikkelig ille en stund. Du blir ofte værre før du blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øøøh... altså, jeg tipper flasken til siden over venstre håndflate, så lar jeg et par dråper dryppe ut, og så gnir jeg håndflatene sammen.

åpningen på flasken er så liten at det er helt uproblematisk å unngå ukontrollert helling, og helt unødvendig å putte fingrene i åpningen.

skjønner ikke HELT problemet...

forøvrig: det er ikke spesielt hygienisk å drive med å putte en pipette oppi flaska. pipetten skal jo også oppbevares et sted, der den nærmest uunngåelig vil samle opp skitt og rusk, som så overføres til aromessencen.

og: er åpningen virkelig stor nok til å få pipetten oppi uansett?

når det er sagt: ylang-ylang aromessence er noe av det beste jeg har vært borti mot uren hud. det virker først ulogisk å bruke olje på fet hud, men det funker jo som bare pokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Aromessensene kan nok søle litt fra flasken, en pumpeflaske hadde vært mer praktisk. Men jeg tror ikke man trenger å være redd for å forurense flasken, aromessensene inneholder stort sett eteriske oljer, og jeg tipper de vil ta knekken på alle bakterier som måtte snike seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen som kan fortelle meg navnet på dette?

Decleor olje?

ble nysgjerrig jeg nå 8)

Hva koster det?

er dette 2 kremer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg altså kastet den lille prøveflasken, og da jeg åpnet den store flasken og så litt nøyere etter, så jeg jo at åpningen var mye mindre enn på prøveflasken, og det burde vel gå helt fint å dryppe ut en dråpe eller tre...

Jeg skal derfor ikke mase mer om dette nå :ler:

Til gjest:

Decleors produkter inneholder essensielle oljer (slike som brukes i aromaterapi), i dette tilfelle ylang-ylang, som skal ha en balanserende virkning på fet/uren hud. Etter rens tar man et par dråper med olje og masserer inn i ansiktet, og tar en lett fuktighetskrem over. Om natten kan man bruke en "balm" (litt voksaktig) uten fuktighetskrem over. Se her: Decleor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting - har man egentlig så mye bakterier på hendene etter at man har dusjet om morgenen ?

Det er den eneste gangen jeg bruker min olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,man har ALLTID bakterier- uansett om man akkurat har vasket seg eller ikke.

På skolen skjekket vi hverandres hender for bakterier i en slik forstørrelse-glass-maskin og det så ikke bra ut. Vi hadde alle skrubbet og gnikket noe siiiinsyykt,men....Uff,det var helt nifst. Visset dere at under neglen er det like mange baktereier som det er folk i Europa????!!!(TIL DEG SOM BITER NEGLER...)

Nei,man bør jo ha noen bakterier på kroppen da. De man trenger liksom...Så helt "ren" for bakterier blir du aldri og det er ikke bra heller! Gud,hvor mye nyttig man lærer på helse og sosial,gitt!!

Ja,også ville jeg bare si..Jeg bruker også den Declèor aromessence for fet/uren hud og den funker!Ikke bare på uren hud,men min hud er ikke så tørr som det den var før jeg begynt med denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...