Gå til innhold

Mohammed tillot seksuell utnyttelse av kvinnelige krigsfanger


Gjest H_Marius40

Anbefalte innlegg

Jeg sammenligner ikke moderate kristne med muslimer i det hele tatt. Den sammenligningen sto noen andre for. Jeg bare svarte.

Så det du mener er at det er kun fanatiske muslimer som mener Muhammed var perfekt?

Jeg mener moderate muslimer mener Muhammed er like perfekt som moderate kristne mener Gud er perfekt.

Anonymous poster hash: b8cbf...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vendt meg til å aldri stole på journalister som skriver noe om forskning. De er stort sett fullstendig på jordet, og trekker alt for vide (og til dels totalt feilaktige) konklusjoner. Og i tillegg lar de seg ofte friste til å sette litt ekstra spinn for løssalgets del.

Og så legger jo du også til litt for egen regning. Så alt i alt: Meh!

Håper du stoler mer på forskerne fra Oxford University da, de som forskningen kom fra :biggrin: Legger ingenting til for egen regning, og det var andre som dro inn vikingene. Dessuten syns jeg du er litt på jordet her. (unntatt i det første svaret ditt her i tråden, der var vi delvis enige). Så i alt: Meh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tusen år siden var det 2 typer mennesker, sjølfolket og treller. Treller var undermennesker og ble behandlet omtrent som kyr. En mann fra sjølfolket kunne ta en trell som frille (elskerinne) Dette var helt vanlig. De ble ofte med barn og barna hadde ingen rettigheter. Når de røvet mennesker fra f.eks Irland så de på dem som laverestående og tok den som treller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du stoler mer på forskerne fra Oxford University da, de som forskningen kom fra :biggrin: Legger ingenting til for egen regning, og det var andre som dro inn vikingene. Dessuten syns jeg du er litt på jordet her. (unntatt i det første svaret ditt her i tråden, der var vi delvis enige). Så i alt: Meh!

Forskere som har publisert i fagfellevurderte tidsskrifter har jeg stor tro på. Journalister som tolker det og gir et "sammendrag" på fem linjer? Not so much.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tusen år siden var det 2 typer mennesker, sjølfolket og treller. Treller var undermennesker og ble behandlet omtrent som kyr. En mann fra sjølfolket kunne ta en trell som frille (elskerinne) Dette var helt vanlig. De ble ofte med barn og barna hadde ingen rettigheter. Når de røvet mennesker fra f.eks Irland så de på dem som laverestående og tok den som treller.

For tusen år siden var de fleste i norden bønder, fiskere og handelsfolk. Og ja, de hadde treller. Det har vi dessverre i vesten i dag også.

Anonymous poster hash: b8cbf...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tusen år siden var de fleste i norden bønder, fiskere og handelsfolk. Og ja, de hadde treller. Det har vi dessverre i vesten i dag også.

Anonymous poster hash: b8cbf...2d7

Treller? Du mener lønnsslaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treller? Du mener lønnsslaver?

Nei. Sexslaver, barnearbeidere, alle de tusenvis som smugles til vesten hvert år for å jobbe gratis her for mennesker som har nok fra før. Denne industrien er dessverre stor og lønnsom for mange.

Anonymous poster hash: b8cbf...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Alle vet da at Mohammed med all sannsynlighet var et rævhøl. What else is new? :laugh:

Og hvis han ikke var det ville han nok ha skammet seg over sine moderne tilhengere. :blomst:

Endret av Angry Man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Moses gjorde det samme. Det er en profet-greie. Eller noe middelaldersk. Eller kanskje det bare er at krig suger, og aller mest suger det for kvinner og barn.

Med tanke på at det er langt flere menn en kvinner som blir drept og torturert, lemlestet i krig en kvinner og barn. Så er det nok slik at krig suger aller mest for menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det er langt flere menn en kvinner som blir drept og torturert, lemlestet i krig en kvinner og barn. Så er det nok slik at krig suger aller mest for menn.

Vet ikke riktig om jeg er med på den der. Det ble ikke drept 400 soldater i Palmyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Vet ikke riktig om jeg er med på den der. Det ble ikke drept 400 soldater i Palmyra.

Jeg tror ikke du forstod poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du forstod poenget mitt.

Jeg forstod det utmerket godt. Jeg er bare ikke enig. Enhver idiot vet at kvinner og barn stort sett ikke deltar i krigshandlinger.

Men når landsbyene bombes, åkrene minelegges og militser driver utrensking i sivilbefolkningen, så er det like fordømt dem det går ut over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...