Gå til innhold

farger du håret når du er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

føler ikke at jeg så hysterisk, men akkurat å sitte i en frisørsalong med masse kjemikalier smurt inn i hår og hodebunn kan umulig være helt risikofritt tenker jeg..Ihvertfall de vanlige hårfargene og blekemidlene, de lukter jo dessuten kjempesterkt..



Anonymous poster hash: eab9a...4b9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heller hårfarging enn barn med en ONS.

Anonymous poster hash: 40d64...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som de forsiktig fraråder økt bruk, og slett ikke bekrefter at det er helt trygt

Vet du hva. Dersom myndighetene hadde hatt den minste indikasjon på at hårfarging er skadelig for fostre, så hadde de frarådet det. Sannsynligvis ville også hårfargeprodusentene skrevet det på pakningene.

Anonymous poster hash: 9a133...a94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Jeg gjorde research på dette temaet for en stund siden, i fagfellevurderte tidsskrift.

De undersøkelsene som er gjort har ikke klart å påvise en sammenheng mellom hårfarging under graviditet og (sen)skader på barn. Derimot fant man en indikasjon på at hårfarging i løpet av de siste 3 månedene før unnfangelsen kunne gi risiko for skader på barnet (var det barnekreft, tro - jeg husker ikke helt).

Nå er slike undersøkelser ikke så lette å få klare resultater fra, i og med at det er så mange faktorer som kan spille inn (mors utdanning, kosthold, røyking, alder osv osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agnesb

Jeg er frisør...og gravid... 👶🙊

Det er IKKE farlig...... Og å stripe fremfor og farge for å ikke komme nær bunnen er og tull....

Ikke at det spiller noen rolle men vi prøver og ikke kline på i bunn men legge det pent og ryddig 2mm fra bunn ca..

Jeg vil tørre og påstå at de fleste behandlinger er ufarlige.. Jeg står og jobber med dette og det eneste jeg passer på er det sterke ammoniakk lukten og puste inn..dette er uansett ikke noe kunden merker. Kun vi som står over...

Det som derimot er noe å ha i bakhodet er at fargen kan virke annerledes, for "alle vet" hvor mye som forandrer seg i kroppen når man er gravid.

Men dog....dette var mere vanlig før. Jeg har ikke hørt om det nå..

Jeg har ihvertfall ikke opplevd noen feil med mitt hår og de behandlinger jeg har gjort i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva. Dersom myndighetene hadde hatt den minste indikasjon på at hårfarging er skadelig for fostre, så hadde de frarådet det. Sannsynligvis ville også hårfargeprodusentene skrevet det på pakningene.

Anonymous poster hash: 9a133...a94

Jeg tolket heller det som jeg siterte fra Helsedirektoratet, som at de kun har indikasjoner på det, (derfor fraråder de økt brukt) og at om de, tross indikasjonene, ikke har klart å påvise at det er helseskadelig for forsteret, har de heller ikke klart å motbevise det.

Ellers hvorfor ville de anbefale forsiktighet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolket heller det som jeg siterte fra Helsedirektoratet, som at de kun har indikasjoner på det, (derfor fraråder de økt brukt) og at om de, tross indikasjonene, ikke har klart å påvise at det er helseskadelig for forsteret, har de heller ikke klart å motbevise det.

Ellers hvorfor ville de anbefale forsiktighet?

Standardformulering. Akkurat som det også står i pakningsvedlegg til medisiner som er godkjent for gravide at man skal 'vise forsiktighet ved all bruk av medisiner'.

Anonymous poster hash: 18520...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...