Gå til innhold

Lett daglotion?


Uma

Anbefalte innlegg

Har noen prøvd en dagkrem som:

- Er lett i konsistensen

- Må gi bra med fuktighet

- Oljefri(vannbasert)

- Ikke tetter igjen porene(mindre kviser)

- Parfyme/alkohol-fri

- Frisk duft

Vil gjerne ha tips om merker som fører bra produkter eller konkrete produkter dere har bra erfaring med!

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Bortsett fra det med duft, burde du teste ut Active Moist fra Dermalogica. Den oppfyller alle kriteriene du stiller, og irriterer ikke huden (ingen parfyme, mineraloljer elle parabener).

Hvis du MÅ ha parfymerte produkter, kunne du kanskje sjekke ut Shisedio Pureness, som er en serie spesielt beregnet på blandingshud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det!

Nei,altså....det med parfyme er jo ikke såååå viktig som det andre. Men skal ta meg en tur til nærmeste hudpleiesalong å se mer...

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

decleor hydra-mat har de fleste av egenskapene du ser etter, men den er ikke parfymefri.

shiseido pureness på pumpeflaske gir ikke bra med fuktighet, vet ikke hvordan det er med varianten på krukke, men den på pumpeflaske er en skuffelse.

decleor hydra floral er ikke oljefri, men den finnes i to varianter, hvorav den letteste kan fungere for deg. den gir veldig godt med fuktighet, men er igjen ikke parfymefri.

(ulike oljer har ulike egenskaper, så mens mineralolje er å be om bråk for fetere hudtyper kanf.eks hasselnøttolje være helt uproblematisk.)

dermalogica active moist var i mitt tilfelle for fet, samtidig med at den ikke ga nok fuktighet. men den er riktignok parfymefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cliniques Dramatically Different Moisturising Lotion opfyller alle kravene dine! Jeg er utrolig fornøyd med denne. Ikke er den spesielt dyr heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cliniques Dramatically Different Moisturising Lotion opfyller alle kravene dine! Jeg er utrolig fornøyd med denne. Ikke er den spesielt dyr heller :-)

den får jeg kviser av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be alltid om en liten prøve før du kjøper en ny dagkrem. Èn krem oppfører seg ikke likt på alle fjes...selvom hudtypen er den samme.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den får JEG kviser av... :kul:

smaken er vel altså som baken...

ja, du har nok helt rett. Krever nok litt prøving og feiling for de fleste dette her, før en finner favoritten.. Og for at det liksom skal være litt ekstra vanskelig ,så sliter mange med tilpasning til årstider,varme, kulde,tørt inneklima, fuktighet,osv...puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

decleor hydra-mat har de fleste av egenskapene du ser etter, men den er ikke parfymefri.

decleor hydra floral er ikke oljefri, men den finnes i to varianter, hvorav den letteste kan fungere for deg. den gir veldig godt med fuktighet, men er igjen ikke parfymefri.

Jeg synes ikke Decleor Hydra-Mat ga noe særlig fuktighet. Den lette versjonen (emulsion) av Hydra Floral som jeg nevnte ovenfor er superlett og burde ikke gi kviser. Decleors produkter er vel ikke tilsatt parfyme (?), men eteriske oljer/aromaoljer fungerer som virkestoffer i kremene, og gjør at produktene lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke Decleor Hydra-Mat ga noe særlig fuktighet. Den lette versjonen (emulsion) av Hydra Floral som jeg nevnte ovenfor er superlett og burde ikke gi kviser. Decleors produkter er vel ikke tilsatt parfyme (?), men eteriske oljer/aromaoljer fungerer som virkestoffer i kremene, og gjør at produktene lukter.

har ikke oversikt over alle decleor-produktene (og ergrer meg over at det er håpløst å finne innholdsfortegnelse på nett) men de 'oppdaterte' noen av renseproduktene for en stund siden, og begynte plutselig å tilsette parfyme i dem - helt unødvendig, og da begynte jeg samtidig å reagere på dem. det er mulig du har rett i at kremene er parfymefri, altså. de lukter ihvertfall ikke sterkt.

birgitte242 skrev:

ivanka skrev:

birgitte242 skrev:

Cliniques Dramatically Different Moisturising Lotion opfyller alle kravene dine! Jeg er utrolig fornøyd med denne. Ikke er den spesielt dyr heller

den får jeg kviser av.

Har du prøvd den oljefrie varianten?

ja, den får jeg eksem av.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg har prøvd flere av renseproduktene, og den skummende ansiktsvasken er skikkelig overparfymert; lukter bringebærdrops. Ellers lukter rensekremen for tørr hud typisk Decleor, så antar den er parfymefri. Mitt favorittprodukt, men neste gang skal jeg teste ut renseoljen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay,takk for det alle sammen...Hehe..Vet ikke heelt om jeg ble noe klokere...Kanskje bare mere forvirret!Men skal prøve og få tak i noen prøver... Vet at de har prøver på parfymerier,men har de prøver som jeg kan få på hudpleiesalonger også? Men altså... Ofte når jeg får prøver med meg er de så små at jeg må jo ha flere for å se hvordan de virker i lengden...Huden forandrer seg jo ikke sånn over natten...

Men...Skal prøve noen av de dere nevnte. Bruker til daglig rens,aromessence olje og nattbalsam fra Declèor og er veldig fornøy med den serien...Men mangler en god fuktighetskrem. Er det lurt å ha fuktighetskrem i samme merke som resten av produktene...Hele serien liksom?! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...