Gå til innhold

Ikke liv på en halvtime


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril

Den eneste gangen jeg ikke kjente liv så var det ikke liv lenger, for å si det sånn.

Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tar du opp denne tråden???

Man skal uansett ikke kjenne liv hvert sekund - DET er unormalt og grunn til bekymring (babyer som ikke trives, er gjerne ekstra livlige,,)

Anonymous poster hash: 87f8c...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Hvorfor tar du opp denne tråden???

Man skal uansett ikke kjenne liv hvert sekund - DET er unormalt og grunn til bekymring (babyer som ikke trives, er gjerne ekstra livlige,,)

Anonymous poster hash: 87f8c...8a8

Dumpet tilfeldigvis innom. Den er ikke flere år gammel akkurat.

Og hvilken påstand er det å komme med at livlige babyer ikke har det bra? Er du lege med ekspertise i faget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du opp denne tråden???

Man skal uansett ikke kjenne liv hvert sekund - DET er unormalt og grunn til bekymring (babyer som ikke trives, er gjerne ekstra livlige,,)

Anonymous poster hash: 87f8c...8a8

Vis litt respekt, vet du ikke hva sobril har vært igjennom?

Anonymous poster hash: 1cc9a...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis litt respekt, vet du ikke hva sobril har vært igjennom?

Anonymous poster hash: 1cc9a...a25

Hva har skjedd med Sobril??

Anonymous poster hash: a90ba...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir helt feil å si at andre er hysteriske. Vi har våre grunner til at vi er bekymret for ulike ting.

I utgangspunktet er det ikke noen krise om det er rolig en halvtime. Men som flere her sier så skal babyen reagere kort tid etter sukkerholdig eller mat.

Om det ikke skjer så er det bare lurt å ta en telefon. Det koster ingenting, og er dessuten godt å slippe unødvendige bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

babyene sover jo fra uke 35 til 40 sa jordmor til meg...de blir veldig stille...



Anonymous poster hash: 200fd...e42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

babyene sover jo fra uke 35 til 40 sa jordmor til meg...de blir veldig stille...

Anonymous poster hash: 200fd...e42

Du skal kjenne liv daglig etter uke 28 eller noe. Kjenner du ikke lov eller klarer å fremprovosere det skal du ta kontakt med føden. Det var dette vi fikk beskjed om av jordmor på helsestasjonen, føden og på fødselsforberedende kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal kjenne liv daglig etter uke 28 eller noe. Kjenner du ikke lov eller klarer å fremprovosere det skal du ta kontakt med føden. Det var dette vi fikk beskjed om av jordmor på helsestasjonen, føden og på fødselsforberedende kurs.

Men ikke hvert 30.minutt.

De sover de også og har rolige og aktive perioder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Men ikke hvert 30.minutt.

De sover de også og har rolige og aktive perioder.

Nei, men man skal kjenne liv daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpet tilfeldigvis innom. Den er ikke flere år gammel akkurat.

Og hvilken påstand er det å komme med at livlige babyer ikke har det bra? Er du lege med ekspertise i faget?

Det er en sannhet i dette. Babyer som er på vei inn i en dårlig tilstand er gjerne veldig aktive. Er jo dermed ikke sagt at man skal ta alle aktive babyer som et dårlig tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd med Sobril??Anonymous poster hash: a90ba...e68

Som hun selv sier lenger opp i tråden så mistet hun jo babyen i magen sent i svangerskapet.

Vi som har vært på kg en god stund har jo fulgt Sobril fra hun opprettet en lik tråd som denne da hun var bekymret for lite liv i magen, og den grusomme beskjeden hun fikk på sykehuset og tiden etter.

Hverken før eller siden har jeg grått så mye for ett menneske jeg ikke kjenner :(

Anonymous poster hash: 1cc9a...a25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen sov nok, eller bevegde seg på et område du ikke kjenner så godt. Så lenge det ikke går timer mellom bevegelser så er det bare å slappe av. Men bedre å få en sjekk 5 ganger for mye enn 1 gang for lite

Anonymous poster hash: 66b8b...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Det er en sannhet i dette. Babyer som er på vei inn i en dårlig tilstand er gjerne veldig aktive. Er jo dermed ikke sagt at man skal ta alle aktive babyer som et dårlig tegn.

Joda - men hvis babyen generelt er aktiv, så er ikke det unormalt. Plutselig mer aktiv enn normalt så skal jeg være enig. Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - men hvis babyen generelt er aktiv, så er ikke det unormalt. Plutselig mer aktiv enn normalt så skal jeg være enig.

Neida, men altså plutselig turbo baby som ikke slutter skal man være litt føre var på også, ikke bare lite liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men her var det snakk om 30 min

 

Nå er jo alle babyer, og alle svangerskap forskjellige. Noen kan gjerne gå en time uten bevegelse imens de sover, imens andre gjerne er veldig aktive. Dette vet nok moren best selv, hvordan rytmen til babyen er. Hvis et barn som er stille i magen ikke beveger seg på 30 minutter, er det kanskje ikke noe å tenke over. Men når et barn som beveger seg hvert 10-ende minutt ikke gjør noe på en halvtime, er det grunn til bekymring. Spesielt hvis sukker og andre ting ikke hjelper. På samme måte er det lurt å registrere hvis et veldig rolig barn, blir unormalt aktiv. Den gravide vet ofte hva som er normalt for sin baby. Jeg har hatt sånne babyer i magen som vrir og vender på seg hele tiden. Jeg hadde dratt inn for en sjekk hvis det var 30 minutter uten liv med en av mine, for det hadde vært veldig unormalt. De ga fra seg spark ca hvert tiende minutt.

Bedre føre var, en etter snar  :blomst:

Endret av solitary shell
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...