Gå til innhold

Hverdagssminke/Formell - Nybegynner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst; Takk for utfyllende svar :)

BB-Cream har jeg ikke peiling på :) Knapt hørt om det.

Nå skal jeg prøve å sette meg mere inn i Urban Decay sine produkter. Jeg skjønner jeg har gått glipp av noe her :)

Leppestifter har jeg mange av, har et ok utvalg av nøytrale farger som passer meg helt supert:) Av Mascara så sverger jeg til Estee Lauder

Solpudder, blush, eyeliner osv.. nei det blir for mye for meg. Jeg holder meg til øyenskygge + mascara og leppestift. Av og til foundation, da har jeg compact pudder fra Shiseido som jeg er super fornøyd med.

Men setter pris på at du tok deg tiden :)



Anonymous poster hash: cd6ee...d10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest norah

Først og fremst; Takk for utfyllende svar :)

BB-Cream har jeg ikke peiling på :) Knapt hørt om det.

Nå skal jeg prøve å sette meg mere inn i Urban Decay sine produkter. Jeg skjønner jeg har gått glipp av noe her :)

Leppestifter har jeg mange av, har et ok utvalg av nøytrale farger som passer meg helt supert:) Av Mascara så sverger jeg til Estee Lauder

Solpudder, blush, eyeliner osv.. nei det blir for mye for meg. Jeg holder meg til øyenskygge + mascara og leppestift. Av og til foundation, da har jeg compact pudder fra Shiseido som jeg er super fornøyd med.

Men setter pris på at du tok deg tiden :)

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Bare som et tips så har sminke, og da spesielt kremprodukter begrenset holdbarhet pga bakterievekst.

Om du ikke har brukt leppestift siden før du fikk unge® hadde jeg kvittet med med dem.

Angående blush så har enkelte såpass rødlige toner i kinnene at blush uansett farge blir for mye- men de aller fleste undervurderer hvor mye det kan gjøre om man velger riktig farge.

Finnes masse utvalg i nøytrale nudetoner.

BBcream gir mindre sminket utseende enn foundation, og jevner bare lett ut.

Skygger som er 5 år gamle er nok ganske utgått, mener pudderprodukter gjerne har holdbarhet i 2-3 år.

Ellers går det gjerne ikke på at produkter ikke er noe for "deg eller meg", men veldig mye på teknikk og påføring. Less is more ;)

Urban Decay er ikke magi altså- men jeg synes de og MAC er tusen ganger bedre enn billigere merker på pigment/holdbarhet/mulighet for å sette pent sammen i paletter etter eget ønske.

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som et tips så har sminke, og da spesielt kremprodukter begrenset holdbarhet pga bakterievekst.

Om du ikke har brukt leppestift siden før du fikk unge® hadde jeg kvittet med med dem.

Angående blush så har enkelte såpass rødlige toner i kinnene at blush uansett farge blir for mye- men de aller fleste undervurderer hvor mye det kan gjøre om man velger riktig farge.

Finnes masse utvalg i nøytrale nudetoner.

BBcream gir mindre sminket utseende enn foundation, og jevner bare lett ut.

Skygger som er 5 år gamle er nok ganske utgått, mener pudderprodukter gjerne har holdbarhet i 2-3 år.

Ellers går det gjerne ikke på at produkter ikke er noe for "deg eller meg", men veldig mye på teknikk og påføring. Less is more ;)

Urban Decay er ikke magi altså- men jeg synes de og MAC er tusen ganger bedre enn billigere merker på pigment/holdbarhet/mulighet for å sette pent sammen i paletter etter eget ønske.

Ja, de skal kastes nå når jeg får fornyet ;) Litt av grunnen for at jeg startet tråden, innså at over halvparten av sminken jeg har var gått ut på dato for lengst.

Jeg syns bare det blir "kaos" i ansiktet vist jeg skal bruke blush og/eller bronzer. Jeg har prøvd meg frem tidligere. Mulig jeg har fått feil farger... men på sommerhalvåret får jeg en god del fregner, og får god farge i ansiktet pga de.

Anonymous poster hash: cd6ee...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tips til hvordan man kan sminke brynene mer mykt og naturlig, men at de likevel kan formes litt? Når jeg bruker en øyebrynsblyant blir det liksom så hardt og "påsatt".

Jeg er ikke så fornøyd med formen på mine bryn, og hvis jeg ikke markerer dem blir øyesminken min litt for hard og forholdene litt skeive.

Jeg har "Smashbox Brow Tech", den på bildet over, men jeg får det likevel ikke fint, for uten blyant føler jeg ikke at jeg får "spisset" brynene nok...

Har holdt på med dette i årevis og blir aldri helt fornøyd. Jeg tror jeg kunne fått brynene mye finere og at det hadde gjort mye for ansiktet mitt, om jeg bare lærte meg hvordan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk noen av skyggene til e.l.f veldig godt! Palettene med fire skygger (essential brightening eye color) er faktisk veldig gode. Jeg har flere esker av de liggende fordi jeg bruker de omtrent hver dag. Den som heter Brownstone (kom ikke inn på nettsiden akkurat nå, så får ikke til å linke) er nydelig til mine blå øyne, og der er skyggene matte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Jeg liker faktisk noen av skyggene til e.l.f veldig godt! Palettene med fire skygger (essential brightening eye color) er faktisk veldig gode. Jeg har flere esker av de liggende fordi jeg bruker de omtrent hver dag. Den som heter Brownstone (kom ikke inn på nettsiden akkurat nå, så får ikke til å linke) er nydelig til mine blå øyne, og der er skyggene matte. :)

Er det denne du mener? http://www.eyeslipsface.com/elf/eyes/eyeshadow/brightening_eye_color

Jeg fant ikke Brownstone der. Den heter ikke noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Er det noen som har noen tips til hvordan man kan sminke brynene mer mykt og naturlig, men at de likevel kan formes litt? Når jeg bruker en øyebrynsblyant blir det liksom så hardt og "påsatt".

Jeg er ikke så fornøyd med formen på mine bryn, og hvis jeg ikke markerer dem blir øyesminken min litt for hard og forholdene litt skeive.

Jeg har "Smashbox Brow Tech", den på bildet over, men jeg får det likevel ikke fint, for uten blyant føler jeg ikke at jeg får "spisset" brynene nok...

Har holdt på med dette i årevis og blir aldri helt fornøyd. Jeg tror jeg kunne fått brynene mye finere og at det hadde gjort mye for ansiktet mitt, om jeg bare lærte meg hvordan...

Eg går alltid over med ein litt hard børste etterpå, og børster i same retning som håra, då synest eg at eg får det dusa ut litt. Aldri nokon som trur eg brukar sminke, men får ofte kommentarar på at eg har fine bryn, så eg trur det funkar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tips til hvordan man kan sminke brynene mer mykt og naturlig, men at de likevel kan formes litt? Når jeg bruker en øyebrynsblyant blir det liksom så hardt og "påsatt".

Jeg er ikke så fornøyd med formen på mine bryn, og hvis jeg ikke markerer dem blir øyesminken min litt for hard og forholdene litt skeive.

Jeg har "Smashbox Brow Tech", den på bildet over, men jeg får det likevel ikke fint, for uten blyant føler jeg ikke at jeg får "spisset" brynene nok...

Har holdt på med dette i årevis og blir aldri helt fornøyd. Jeg tror jeg kunne fått brynene mye finere og at det hadde gjort mye for ansiktet mitt, om jeg bare lærte meg hvordan...

Anbefaler øyenbryns "blyanten" fra Tom Ford. Den er genial synes jeg, kremete så den er lett å jobbe med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...