Gå til innhold

hvorfor vil noen seg selv få vondt at de bruker trekvart tights under kjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Idja

Jeg kan bruke det på sommeren, fordi jeg ikke vil vise lårene mine, men samtidig ønsker å gå i sandaler (så strømpebukse er uaktuelt). Finner sjelden sommerkjoler som faktisk rekker meg til knærne (liker ikke lange kjoler) uten å være en sekk.

Men er enig i at det egentlig ser litt "kjerring" ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

ja de som går til ankelene kan jeg til nød tåle, men de trekvarte, eller enda værre trekvarte med blondekant, er bare helt forferdelige. Ser ut som lange underbukser som som du sier ikke gjør utseende på leggene dine noen tjenester.... TS Anonymous poster hash: 8a1f9...79e

Jeg blander meg ikke bort i hva andre går i og ergrer meg derfor svært lite over slike ting. Men jeg er enig med deg i at det er lite pent. For det første slutter tightsen akkurat der leggen er tykkest. Dette understreker og fremhever tykk legg. Dernest, synes jeg da, at det roper ut "jeg er ikke komfortabel med lengden på skjørtet, og kompenserer med tights".

Selv bruker jeg tights under skjørt og kjoler - men disse slutter 10 cm over kneet. Disse er for å hindre gnisning med tilhørende blemmer. Kan også tipse om sinksalve til dette formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være for å skjule "skavanker" som andre kommenterer. For ja man kan banne på at hvis man har psoriasis, eksem, synlige blodårer osv, så kommenterer folk det. Som om man liksom ikke selv er klar over at man har det :sjokkert:



Anonymous poster hash: cf4aa...91e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store strekkmerker på lårene og masse psoriasissår, og jeg går med knelang tights (altså slutter rett under knærne) om sommeren for å a) hindre gnagsår øverst på lårene, og b) fordi jeg orker ikke blikkene og kommentarene jeg får når folk ser lårene mine. Leggene er ille nok. HATER å gå på stranda. Jeg får mindre stygge blikk og kommentarer når jeg har på tights enn uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med tights under kjole? Når skal man ellers bruke tights da?

Er fint om tightsen går helt ned til anklene. Men ikke midt på leggen. Da er det så tydelig at de prøver å skjule noe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at HI er vel krast formulert, og jeg bryr meg heller ikke nevneverdig om hvorvidt folk går i verken mamelukker eller trekvart-tights under kjolene sine, Men min mening om plagget, er at det virkelig ikke er pent. Det betyr jo selvsagt ikke at jeg går rundt og gremmes over hva andre folk har på seg, det betyr simpelthen at det er et plagg jeg ikke synes gjør noen en tjeneste. Ingen ville noensinne fått "råd" fra meg om å droppe det, til det er andres klesvalg litt for uinteressant for meg, og min mening om folks klesvalg garantert for uinteressant for dem.

For min egen del, for øvrig: Trer jeg på meg noe sånt, så ser de allerede korte og småkraftige beina mine, og da særlig leggene, enda kortere og kraftigere ut.

Endret av Søgni
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg går ut i fra at dere som mener trådstarter er slem fordi hun har en mening om en bestemt kombinasjon av antrekk aldri mener eller tenker noe om andres antrrekk selv?

Det er stor forskjell på å tenke "herregud,hvor stygt" elle "uff, for en kombinasjon" og å si dette i en hver sammenheng til personen det gjelder.

Jeg er opptatt av klær, hår og sminke, og det har jeg alltid vært. Jeg kan dessverre ikke noe for at jeg legger merke til at noen ikke utnytter de potensialene det ligger i å kle seg slik at flatterende trekk blir fremhevet mens mindre flatterende trekk blir dempet eller skjult.

Jeg har utfordringer med klær selv, og prøver å la være å gå i åpenbare feller. F.eks er høyhalset genser på kvinner med store pupper med å understreke bysten på feil måte. Det er langt bedre med en rund eller v-skåret topp og et skjerf. Det er også lurt å ikke la plagg slutte der man er bredest - enten det er over magen, midt på hoften elle midt på leggen. Med tights er det da bedre med en som slutter like under kneet eller ved ankel enn midt på leggen.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Her er det mange som forsvarer at de bruker tights, og det er helt greit. Men poenget var vel mer kombinasjonen trekvart tights til relativt kort KJOLE, og at tightsen går langt nedenfor kjolen. Jeg synes begge er fint, hver for seg, men kombinasjonen er dårlig. Det ser sjaskete ut, etter min mening.

Edit: ikke nødvendigvis fint, men ok.

Endret av Bossa Nova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett slike tightser på langt over ti år(!), ante ikke at folk gikk med det fortsatt. Men det forteller nok at min omgangskrets har en annen stil, og at jeg ikke enser eller ikke kunne brydd meg mindre om hva ukjente personer på gaten har på seg, så fortsett å gå med tights dere som synes det er mest komfortabelt. :)

Anonymous poster hash: 63d85...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i fra at dere som mener trådstarter er slem fordi hun har en mening om en bestemt kombinasjon av antrekk aldri mener eller tenker noe om andres antrrekk selv?

Det er stor forskjell på å tenke "herregud,hvor stygt" elle "uff, for en kombinasjon" og å si dette i en hver sammenheng til personen det gjelder.

Jeg er opptatt av klær, hår og sminke, og det har jeg alltid vært. Jeg kan dessverre ikke noe for at jeg legger merke til at noen ikke utnytter de potensialene det ligger i å kle seg slik at flatterende trekk blir fremhevet mens mindre flatterende trekk blir dempet eller skjult.

Jeg har utfordringer med klær selv, og prøver å la være å gå i åpenbare feller. F.eks er høyhalset genser på kvinner med store pupper med å understreke bysten på feil måte. Det er langt bedre med en rund eller v-skåret topp og et skjerf. Det er også lurt å ikke la plagg slutte der man er bredest - enten det er over magen, midt på hoften elle midt på leggen. Med tights er det da bedre med en som slutter like under kneet eller ved ankel enn midt på leggen.

haha, ja jeg går jo ikke rundt og roper stygge ting til folk på gata akkurat da. Men jeg tenker mitt. Som du sier det å se folk som ikke lever opp til potensielet sitt får meg med en gang til å tenke " ååå, hvis hun bare hadde farget øyebrynene, sine så hadde hun ikke sett skallet ut." Jeg SIER jo aldri dette til folk, jeg er jo ikke helt gal heller da...

TS

Anonymous poster hash: 8a1f9...79e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det av og til fordi lårene gnisser. Det er IKKE behagelig. Det er ok uten, hvis jeg bare skal en liten tur ut og ikke gå så mye. Men spesielt om sommeren når man kanskje blir litt klam og, da gnisser lårene mine. Blir vondt. Foretrekker helst strømpebukse, men det funker jo ikke på sommeren. Bruker da tights som går til midt på lårene, og som ikke er synlig under kjolen, med mindre jeg bøyer meg med rumpen i været da!

Ellers er mitt tips (til dere som synes tights er ok under kjoler) å klippe av en nylonstrømpebukse, slik at den blir omgjort til en shorts. Da glir hvertfall kjolen fint over strømpebuksen. Gjerne en litt tykkere nylon, for de ruller ikke opp.

Det får bare se kjærring ut. Jeg vil heller gå som en kjærring enn å gå å sprike med beina for å unngå vonde lår.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg bruker det av og til fordi lårene gnisser. Det er IKKE behagelig. Det er ok uten, hvis jeg bare skal en liten tur ut og ikke gå så mye. Men spesielt om sommeren når man kanskje blir litt klam og, da gnisser lårene mine. Blir vondt. Foretrekker helst strømpebukse, men det funker jo ikke på sommeren. Bruker da tights som går til midt på lårene, og som ikke er synlig under kjolen, med mindre jeg bøyer meg med rumpen i været da!

Midt på låret og midt på leggen er to helt forskjellige ting. Jeg bruker også tights til midt på låret av samme grunn som deg. Midt på leggen derimot, bruker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper gnissing av lår og jeg synes det egentlig er ganske fint. ;)

Jeg bruker tights til midt på låret/kneet under lange kjoler fordi jeg da unngår gnissing. Det er det ingen som ser. Jeg bruker tights til midt på leggen sånn ellers, hvis jeg har kortere kjoler eller lignende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker svart tights uten noen ting? Altså som en bukse. Arrest me.



Anonymous poster hash: 5cc16...4d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint jeg, folk får nå gå som de synes best! :smilbla:

Jeg bruker det ikke selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg synes mest av alt det ser ganske barnslig ut - kne- eller legglange tights (og da spesielt hvite tights) får meg til å tenke på småjenter i barnehagen/småskolen. Hvis man vil unngå at lårene gnisser mot hverandre, kan man jo bruke tights i sykkelshortslengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lalalala59

Det er nesten alltid lubne jenter som går med det, som ser enda tjukkere ut ved å gå sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du. Det er mange som synes noe annet. Så kan de gå med det, og du kan se vekk om du ikke liker hvordan de ser ut. Husker faktisk Trinny & susanna var begeistret for bukse-under-kjole-tingen. Anonymous poster hash: 31e1b...e98

Vet ikke helt om Trinny og Susanna er et bra eksempel på noen med god smak men....

Anonymous poster hash: c0ffe...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde å bruke energi med å bry seg med hva andre går med :sjokkert:



Anonymous poster hash: cf4aa...91e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 1/3 tights under kjoler, den stopper ca midt på låret og syns ikke under kjolen :) uten den så får jeg kjempevondt pga gnissende lår

Anonymous poster hash: 1bee0...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...