Gå til innhold

Daten og hans relasjon til sin eks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er klart man kan være helt ferdig med eksen sin om man fortsatt treffes jevnlig. Mellom meg og eksen var det til og med på en måte slutt før det var slutt, men vi går veldig godt sammen som venner. Jeg skjønner meg ikke på denne filosofien som mange ser ut til å ha, som sier at det ikke er noe "poeng" å være venn med ekser. Hvis man er nettopp det, gode venner, hvorfor skulle man prinsipielt ønske å ligge unna hverandre? For ikke å gjøre den nye kjæresten usikker? Det er for mye å kreve.

Anonymous poster hash: 0e381...ee0

1. Fordi det ytterst sjeldent fungerer i lengden og gjerne bidrar til et enda verre brudd en det som hadde trengtes.

2. Fordi det nesten uten unntak alltid er ønskelig blant en av partene at man en gang finner til hverandre igjen og derfor pleier et vennskap så de kan være der når den andre "våkner opp".

3. Fordi følelser alltid har en tendens til å blusse opp igjen, gjerne når man minst venter det.

Jeg har gjennom over 40 år her på kloden sett mange mange par splittes, opprettholde et vennskap for så å finne tilbake til hverandre på et senere tidspunkt. At TS er bekymret skjønner jeg godt, for min del høres det ut som daten og hans eks lurer seg selv og ikke er helt ferdig med det de hadde. Sånt gjør man strengt lurt i å styre unna.

Endret av orien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke hvis de har hatt sex /vært ffs helt frem til nå. Hadde de bare vært venner som møttes en gang i blandt med andre felles venner så hadde det vært greit.



Anonymous poster hash: 5e764...043
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var samboere noen år, og det ble slutt for to år siden. Men helt fram til nå har de truffet hverandre et par ganger i måneden, og hatt sex osv. At de ikke skal ligge sammen mer så lenge vi har noe gående er klart, men hadde dere godtatt å la de treffes som venner, på hjemmebesøk og sånn, bare de to? Vi er helt i startfasen, for øvrig.

Anonymous poster hash: 97305...1a8

Dette hadde jeg ikke giddet. En mann som ikke er ferdig med ex er ikke klar for et nytt forhold.

Anonymous poster hash: e66e0...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg ikke giddet. En mann som ikke er ferdig med ex er ikke klar for et nytt forhold.

Anonymous poster hash: e66e0...684

Helt enig. Usannsynlig at en bra fyr holder på slik. Hadde jeg datet noen og fått vite slikt opplegg hadde jeg dumpa vedkommende så det sang og funnet meg noen BEDRE. Som om noen jeg dater skulle godta at jeg tilbringer kvelder med en eks jeg har knullet vettet av? Vanvittig.

Anonymous poster hash: 8381e...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tenker at hvis han ikke har tenkt til å pule henne når dere dater, hvorfor skal han i det hele tatt nevne det?

Fordi de kommer til å være venner, og det er en ex?

Det hadde vell vært mye mer rabalder senere om historien dukket opp da fremfor nå i starten? Folk må tåle at de man treffer har en historie før dem. Det at ex'er fortsetter med sex i ettertid selv etter at følelsene er blitt borte er jo tross alt ikke så uvanlig. Greit å gjøre det fremfor å knulle på random damer/menn som uansett er useriøst her og der, når man har noe som fungerer tilgjengelig. De er sikre på hverandre og sex'en fungerer tydeligvis.

Det er uansett ikke et tegn som tyder på at han automatisk ville vært utro. Da blir det ihvertfall idiotisk å fortelle det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de kommer til å være venner, og det er en ex?

Det hadde vell vært mye mer rabalder senere om historien dukket opp da fremfor nå i starten? Folk må tåle at de man treffer har en historie før dem. Det at ex'er fortsetter med sex i ettertid selv etter at følelsene er blitt borte er jo tross alt ikke så uvanlig. Greit å gjøre det fremfor å knulle på random damer/menn som uansett er useriøst her og der, når man har noe som fungerer tilgjengelig. De er sikre på hverandre og sex'en fungerer tydeligvis.

Det er uansett ikke et tegn som tyder på at han automatisk ville vært utro. Da blir det ihvertfall idiotisk å fortelle det.

For min del hadde det ikke blitt rabalder seinere, men folk er forskjellig.

Det har ingenting med at jeg tror han hadde vært utro å gjøre, jeg bare liker ikke å få sånn unødvendig info. Saken er jo grei om han ikke hadde tenkt å fortsette, hvorfor si det til meg så tidlig da?

For å beskrive hvordan jeg ser på det, kan jeg komme med et eksempel. Det er som om han skulle sagt "Noen ganger puler jeg den oppblåsbare sauen jeg kjøpte på kondomeriet. Du må ikke bli sjalu da, jeg slutter nå som vi dater" :fnise:

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del hadde det ikke blitt rabalder seinere, men folk er forskjellig.

Det har ingenting med at jeg tror han hadde vært utro å gjøre, jeg bare liker ikke å få sånn unødvendig info. Saken er jo grei om han ikke hadde tenkt å fortsette, hvorfor si det til meg så tidlig da?

Infoen kom vell fordi TS lurte på hva han hadde gjort en av dagene den ene helga? Isåfall skulle han unnlatt å si det? Hvorfor? Jeg tipper TS selv var ivrig på å spørre han ut angående hans ex siden de faktisk er venner ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...