Gå til innhold

Overgrep i parforhold...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sant! Det som er med meg er også at kroppen reagerer selv om jeg ikke har lyst, så at jeg var/ble våt tok han som et tegn på at jeg hadde lyst, selv om han merket at entusiasmen ikke akkurat var på topp; jeg lå jo bare der. Vi tok en liten prat om at bare "ja"/entusiasme betyr ja dagen etterpå :)

Veldig bra dere fant en løsning på det! Og ja, jeg føler det bør være en form for entusiasme for at sex skal være bra for begge parter :)

TS

Anonymous poster hash: c0f38...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å åpne munnen og si: NEI.

Er egentlig veldig enkelt, og fortsetter fyren, så gir du ham en smell og gjentar ordet: NEI.

Slutt å hint, bruk ordene deres.

Ellers må vi menn begynne å kreve signatur på "det er greit" kontrakter for å beskytte oss selv, er jo ingen av oss som ønsker å begå overgrep mot noen vi elsker!

Problemet er jo at kvinnene ofte er svakere og mer forsiktige enn mennene.

Hvis man sier nei og han fortsetter viser han at han ikke respekterer verken deg eller det du sier. Han har allerede bevist at han vil gå over streken, og man kan derfor ikke tenke at han vil høre på to nei, eller ti nei. Derfor er det mange kvinner, som i frykt for at han skal bli voldlig, bare føyer seg og får det over så fort som mulig - istedenfor å gjøre han sint og få det x antall ganger mer jævlig.

Gjest Castielz
Skrevet

Problemet er jo at kvinnene ofte er svakere og mer forsiktige enn mennene.

Hvis man sier nei og han fortsetter viser han at han ikke respekterer verken deg eller det du sier. Han har allerede bevist at han vil gå over streken, og man kan derfor ikke tenke at han vil høre på to nei, eller ti nei. Derfor er det mange kvinner, som i frykt for at han skal bli voldlig, bare føyer seg og får det over så fort som mulig - istedenfor å gjøre han sint og få det x antall ganger mer jævlig.

Da har dere valgt feil mann, og får ikke min sympati.

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig i at man ikke burde være sammen med en mann som ikke forstår manglende samtykke. :)

Endret av melly666
Skrevet

Er man av typen som kun bruker ordet "nei" når man faktisk ikke har lyst, burde det være uproblematisk for fyren å forstå hva nei betyr, et nei som ikke blir respektert er i en sånn situasjon, er grunn til å hyle, løpe, eller hva som helst for å komme unna.

Vet man med seg selv at man er en sånn der et uttalt "nei" fort blir til et ja, og mer som en del av en lek, er det faktisk greit å lage et kodeord i fellesskap, som man kan bruke når man overhodet ikke ønsker å være med på leken. Man trenger ikke drive med eksperimentell sex for å ha nytte av et slikt ord.

De aller fleste vil uansett være oppegående nok til å legge merke til at det er noe galt når man prøver seg på noen som ikke ønsker å være med. Noen ganger kan det allikevel være vanskelig å oppfatte signaler og hint, og derfor mener jeg at man aldri må slutte å si nei dersom man ikke ønsker, uansett hvor usexy det er å si nei på sengekanten. Da er det ingen tvil om at partneren også er inneforstått med at man ikke vil, om han da ikke respekterer det, er det utvilsomt et overgrep. Ved å si nei og å være tydelig på det, fjerner man rommet for misforståelser.

AnonymBruker
Skrevet

Så du mener alle kvinner er synske og vet at partneren deres er i stand til å voldta fra første gang kvinnen møter mannen?

Jeg ble selv voldtatt av han jeg datet. Visste ikke at han kunne gjøre noe slikt før jeg ble voldtatt. Tror forøvrig ikke du har noe sympati i det hele tatt, så kan ikke si jeg tar sånn på vei for at dette er intet unntak for deg.

Av og til med slike som deg tenker jeg at om dere hadde blitt voldtatt selv så hadde dere kanskje skjønt litt mer.

Anonymous poster hash: 4e99e...b76

Gjest Castielz
Skrevet

Så du mener alle kvinner er synske og vet at partneren deres er i stand til å voldta fra første gang kvinnen møter mannen?

Jeg ble selv voldtatt av han jeg datet. Visste ikke at han kunne gjøre noe slikt før jeg ble voldtatt. Tror forøvrig ikke du har noe sympati i det hele tatt, så kan ikke si jeg tar sånn på vei for at dette er intet unntak for deg.

Av og til med slike som deg tenker jeg at om dere hadde blitt voldtatt selv så hadde dere kanskje skjønt litt mer.

Her var det snakk om parforhold, leste du ikke overskriften eller HI?

AnonymBruker
Skrevet

Her var det snakk om parforhold, leste du ikke overskriften eller HI?

Mhm. Et parforhold er noen som er sammen. Det spiller ingen rolle om partene har datet i 5 mnd og blitt sammen etter det og voldtekten skjer som når man dater i 4 mnd og voldtekten skjer. Du blir like mye voldtatt. Hva er grunnen til at du føler sympati med det ene og ikke det andre? Om jeg og du er sammen i 3 år og jeg så voldtar deg så hadde det ikke vært noen forskjell fra det som når vi hadde vært sammen i 4 mnd. Skjønner du?

• Liker 3
Gjest Castielz
Skrevet

Mhm. Et parforhold er noen som er sammen. Det spiller ingen rolle om partene har datet i 5 mnd og blitt sammen etter det og voldtekten skjer som når man dater i 4 mnd og voldtekten skjer. Du blir like mye voldtatt. Hva er grunnen til at du føler sympati med det ene og ikke det andre? Om jeg og du er sammen i 3 år og jeg så voldtar deg så hadde det ikke vært noen forskjell fra det som når vi hadde vært sammen i 4 mnd. Skjønner du?

Om en person har så dårlig karakterbedømmelse at han/hun setter seg selv i en slik posisjon, så nei, ingen sympati.

Og ja, jeg skjønner, men i måten du skrev så fremstilte du det feil, "synsk, første gangen de møter mannen?"

Men da er det oppklart.

AnonymBruker
Skrevet

Om en person har så dårlig karakterbedømmelse at han/hun setter seg selv i en slik posisjon, så nei, ingen sympati.

Og ja, jeg skjønner, men i måten du skrev så fremstilte du det feil, "synsk, første gangen de møter mannen?"

Men da er det oppklart.

Du har tydelig aldri opplevd vold i parforhold siden du tror dette er noe som er veldig synlig på en person. Når fu har så lite kunnskap om dette så lurer jeg på hvorfor du uttaler deg? Du har jo ikke peiling på hva du prater om.

Artig du tror alle er synske

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke akkurat slik det skjedde.. For min del sa jeg nei, jeg vil ikke, orker ikke noe slikt. Ble så dyttet ganske hardt ned på senga. Han fikk tatt av meg buksa, jeg gjorde ikke spesielt mye motstand, men prøvde sånn halvveis å fjerne hendene hans- uten suksess. Gjorde ingen motstand under selve økten. Da var han jo allerede inni meg og løpet var kjørt følte jeg.

Anonymous poster hash: 952db...326

Dette er helt klart en voldtekt. Partneren din respekterer ikke deg- grensene dine, behovene dine. Han brukte deg-som en ting-for sin egen egoistiske nytelses skyld. Tro meg det finnes mange, mange menn som ikke behandler andre mennesker på den måten. Vil råde alle som er i forhold der slikt skjer til å komme seg vekk. Dette er rent misbruk og har ingenting i en kjærlighetsrelasjon å gjøre.

Anonymous poster hash: 43dea...67a

Gjest Castielz
Skrevet

Du har tydelig aldri opplevd vold i parforhold siden du tror dette er noe som er veldig synlig på en person. Når fu har så lite kunnskap om dette så lurer jeg på hvorfor du uttaler deg? Du har jo ikke peiling på hva du prater om.

Artig du tror alle er synske

Neida, men jeg forventer nok en god del mer av mennesker enn det du tydeligvis gjør.

Og jo, jeg har lange forhold bak meg, og er forhåpentlig i mitt siste nå.

Flotte hersketeknikker!

AnonymBruker
Skrevet

Neida, men jeg forventer nok en god del mer av mennesker enn det du tydeligvis gjør.

Og jo, jeg har lange forhold bak meg, og er forhåpentlig i mitt siste nå.

Flotte hersketeknikker!

Det handler ikke om forventninger. Handler nok mer om evne til å forstå andre, noe du mangler. Det er veldig dumt du uttaler deg om ting du ikke har peiling på. Du viser jo selv at du ikke i det hele tatt skjønner dette med at man ikke kan vite at man har blitt sammen med en som er voldelig før han er voldelig. Slike som gjør slikt pleier å skjule det ganske godt.

Ser for meg at din søster kommer til deg og forteller deg at samboeren hennes har banket henne og hun vil komme seg vekk. Du: "Neeeei, deg har jeg ikke sympati med! Herregud, du skulle visst at han kom til å slå deg da dere ble sammen".

Du skjønner det at man vet ikke slikt fordi fåtallet er synske.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke akkurat slik det skjedde.. For min del sa jeg nei, jeg vil ikke, orker ikke noe slikt. Ble så dyttet ganske hardt ned på senga. Han fikk tatt av meg buksa, jeg gjorde ikke spesielt mye motstand, men prøvde sånn halvveis å fjerne hendene hans- uten suksess. Gjorde ingen motstand under selve økten. Da var han jo allerede inni meg og løpet var kjørt følte jeg.

Enig i at dette mer eller mindre er en voldtekt. I mitt tilfelle er jeg mer mot mijaa og den beskrivelsen jeg har fått der. Er også derfor jeg ikke helt kan se det som et overgrep for meg. Nei jeg ville ikke og hadde ikke lyst på. Men jeg gjorde ingenting for at han skulle la være annet enn at jeg hverken var entusiastisk eller spesielt interesert og noe skuffet over at han ikke respekterte det vi hadde snakket om tidligere på dagen. Ergo føler jeg meg helt klart delskyldig i det at det skjedde likevel.

TS

Gjest Castielz
Skrevet

Det handler ikke om forventninger. Handler nok mer om evne til å forstå andre, noe du mangler. Det er veldig dumt du uttaler deg om ting du ikke har peiling på. Du viser jo selv at du ikke i det hele tatt skjønner dette med at man ikke kan vite at man har blitt sammen med en som er voldelig før han er voldelig. Slike som gjør slikt pleier å skjule det ganske godt.

Ser for meg at din søster kommer til deg og forteller deg at samboeren hennes har banket henne og hun vil komme seg vekk. Du: "Neeeei, deg har jeg ikke sympati med! Herregud, du skulle visst at han kom til å slå deg da dere ble sammen".

Du skjønner det at man vet ikke slikt fordi fåtallet er synske.

Igjen, fine hersketeknikker!

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Er man av typen som kun bruker ordet "nei" når man faktisk ikke har lyst, burde det være uproblematisk for fyren å forstå hva nei betyr, et nei som ikke blir respektert er i en sånn situasjon, er grunn til å hyle, løpe, eller hva som helst for å komme unna.

Vet man med seg selv at man er en sånn der et uttalt "nei" fort blir til et ja, og mer som en del av en lek, er det faktisk greit å lage et kodeord i fellesskap, som man kan bruke når man overhodet ikke ønsker å være med på leken. Man trenger ikke drive med eksperimentell sex for å ha nytte av et slikt ord.

De aller fleste vil uansett være oppegående nok til å legge merke til at det er noe galt når man prøver seg på noen som ikke ønsker å være med. Noen ganger kan det allikevel være vanskelig å oppfatte signaler og hint, og derfor mener jeg at man aldri må slutte å si nei dersom man ikke ønsker, uansett hvor usexy det er å si nei på sengekanten. Da er det ingen tvil om at partneren også er inneforstått med at man ikke vil, om han da ikke respekterer det, er det utvilsomt et overgrep. Ved å si nei og å være tydelig på det, fjerner man rommet for misforståelser.

Enig med utrolig mye av det du skriver her! Og kodeord er faktisk ingen dum ide for at man skal få sagt i fra at "dette er ikke bare lek og moro".

Tror også, hvertfall i mitt tilfelle, at det her har blitt alt for mye rom for misforståelser som førte til at sexen ble gjennomført. Buksene mine ble ikke dratt av osv, men han lå oppå meg mens vi pratet litt og skjøv den liksom snikende inn. Hadde jeg bedt han, håper jeg for gudskyld, at han ville tatt det neiet. Er også derfor jeg stilte spørsmålet i starten som jeg gjorde - fordi jeg vil i utgangspunktet ikke lede meningene i den ene eller andre retningen. Jeg lurer bare rett og slett på om det faktisk blir sett på som et overgrep dersom ordet nei ikke blir uttalt.

Som nevnt mange ganger tidligere så mener jeg at jeg er like delskyldig i det som skjedde og at det derfor ikke kan kalles overgrep. Men det er min mening. Andre venner mener noe annet.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Samtykke er alt når det gjelder sex. Partneren din skal alltid respektere deg om du sier nei til å ha sex. Det å presse på med sex med en som ikke vil er faktisk overgrep.

Litt om hva samtykke er:

Anonymous poster hash: bb0db...82e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Igjen, fine hersketeknikker!

Lykke til!

Det er ikke hersketeknikk at du mangler evnen til å forstå andre. Dette er noe du viser selv :)

Jeg er lykkelig, så trenger ikke lykkeønskninger :) Men håper du selv får se verden litt mer enn det du har gjort slik at du får mer erfaring og kanskje lettere vil forstå andre. Så lykke til :)

• Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

Det er ikke hersketeknikk at du mangler evnen til å forstå andre. Dette er noe du viser selv :)

Jeg er lykkelig, så trenger ikke lykkeønskninger :) Men håper du selv får se verden litt mer enn det du har gjort slik at du får mer erfaring og kanskje lettere vil forstå andre. Så lykke til :)

Hehe, huff.

God bedring da!

AnonymBruker
Skrevet

Men da er det oppklart.

Hei, dette er jeg som forklarte tidligere om det som skjedde med meg i mitt daværende forhold. Det som skjedde skjedde én gang, men det skjedde like fullt og helt. Uansett så var eksen på ingen måte slem ellers. Han var svært sympatisk og støttende på alle mulige andre plan. Familien min og alle vennene mine likte han kjempe godt, og de har kun positive ting å si om han. Han var rett og slett en person som kom overens med alle han møtte. Han var svært lite egoistisk og passet på at jeg hadde det bra. Så nei, man kan ikke alltid forutse at man er sammen med en som er i stand til å begå overgrep.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...