AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Hvor går grensen? Er det kun når en Av partene har sagt nei men man har sex likevel? Anonymous poster hash: c0f38...a49
Gjest Sleeve Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Overgrep er overgrep, uansett om de involverte er et par eller ikke. Et nei er et nei. 4
mijaa Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Overgrep er overgrep, ja. Et nei er et nei, et kanskje er nei og manglende respons er også nei. Simple as that. Hvis en av partene enten har sagt "nei", "kanskje", eller ikke gir noen respons, mens den andre durer på som den vil er det i mine øyne et overgrep. 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Overgrep er overgrep, ja. Et nei er et nei, et kanskje er nei og manglende respons er også nei. Simple as that. Hvis en av partene enten har sagt "nei", "kanskje", eller ikke gir noen respons, mens den andre durer på som den vil er det i mine øyne et overgrep. Deler det samme synet som deg. Tenker også at partneren bør kunne forstå at sex er utelukket dersom den andre sender signaler om at den ikke har lyst. Dessuten forstår jeg ikke hvilken glede det kommer ut av at den andre ligger der helt "død" og ikke kunne brydd seg mindre og helst bare vil bli ferdig. Anonymous poster hash: c0f38...a49
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Deler det samme synet som deg. Tenker også at partneren bør kunne forstå at sex er utelukket dersom den andre sender signaler om at den ikke har lyst. Dessuten forstår jeg ikke hvilken glede det kommer ut av at den andre ligger der helt "død" og ikke kunne brydd seg mindre og helst bare vil bli ferdig.Anonymous poster hash: c0f38...a49 Lurer litt på om xen min begikk overgrep mot meg en gang. Jeg sa jeg ikke orket, men han dyttet meg ned dro av meg buksa og kjørte på. Jeg bare lå der og håpet han snart skulle bli ferdig, men jeg gjorde ikke motstand. Hvis man kan kalle det overgrep så synes jeg det er litt rart at man kan gjøre slikt med noen man er glad i... Anonymous poster hash: 952db...326
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Lurer litt på om xen min begikk overgrep mot meg en gang. Jeg sa jeg ikke orket, men han dyttet meg ned dro av meg buksa og kjørte på. Jeg bare lå der og håpet han snart skulle bli ferdig, men jeg gjorde ikke motstand. Hvis man kan kalle det overgrep så synes jeg det er litt rart at man kan gjøre slikt med noen man er glad i...Anonymous poster hash: 952db...326 Er vel egentlig ganske lik din situasjon som har fått meg til å stille spørsmålet. Jeg gjorde ingen direkte motstand... Men dagen før og tidligere den dagen hadde vi snakket om at jeg ikke var i humør for sex og at jeg rett og slett ikke ville ha det. Noen i min aller nærmeste vennekrets mener at dette er et form for overgrep.. Men jeg er usikker på om han egentlig mente å forgripe seg på meg i utgangspunktet. Har ikke lyst til å kalle det overgrep av den grunn.. Men samtidig så lurer jeg på om jeg må legge det frem til han på den måten så han forstår alvoret i det han gjorde.Anonymous poster hash: c0f38...a49
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Er vel egentlig ganske lik din situasjon som har fått meg til å stille spørsmålet. Jeg gjorde ingen direkte motstand... Men dagen før og tidligere den dagen hadde vi snakket om at jeg ikke var i humør for sex og at jeg rett og slett ikke ville ha det. Noen i min aller nærmeste vennekrets mener at dette er et form for overgrep.. Men jeg er usikker på om han egentlig mente å forgripe seg på meg i utgangspunktet. Har ikke lyst til å kalle det overgrep av den grunn.. Men samtidig så lurer jeg på om jeg må legge det frem til han på den måten så han forstår alvoret i det han gjorde.Anonymous poster hash: c0f38...a49 Mhm, det er en litt ekkel situasjon og jeg synes du bør snakke med han om det. Jeg tror heller ikke min ex mente det han gjorde som overgrep. Jeg tror rett og slett han bare hadde veldig lyst til å ha sex. Og kanskje han tenkte det var greit siden jeg ikke gjorde motstand. Men tror uansett det er viktig å ta et nei for et nei. Jeg lurer litt på hva som foregikk inni hue deres da de gjorde dette altså… De merket jo at vi ikke ville, men likevel så hadde de sex med oss… Tenker de ikke selv at det gjør er en form for overgrep/utnyttelse av en kvinne som ikke er like fysisk sterk som dem? Anonymous poster hash: 952db...326
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 Mhm, det er en litt ekkel situasjon og jeg synes du bør snakke med han om det. Jeg tror heller ikke min ex mente det han gjorde som overgrep. Jeg tror rett og slett han bare hadde veldig lyst til å ha sex. Og kanskje han tenkte det var greit siden jeg ikke gjorde motstand. Men tror uansett det er viktig å ta et nei for et nei. Jeg lurer litt på hva som foregikk inni hue deres da de gjorde dette altså De merket jo at vi ikke ville, men likevel så hadde de sex med oss Tenker de ikke selv at det gjør er en form for overgrep/utnyttelse av en kvinne som ikke er like fysisk sterk som dem?Anonymous poster hash: 952db...326 Som du selv også nevner så tror jeg ikke det var meningen å forgripe seg på noen måte, og mangelen på motstand i form at av de blir dyttet bort eller vi vrir oss unna kan ha vært med på å skape en forvirring for dem. På en måte kan vi være like "skyldige" som de er. På en annen side var tanken min hele veien "la han få det han vil så kanskje jeg får være i fred etterpå" og den tanken hører ikke hjemme under sex. TS Anonymous poster hash: c0f38...a49
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 Som du selv også nevner så tror jeg ikke det var meningen å forgripe seg på noen måte, og mangelen på motstand i form at av de blir dyttet bort eller vi vrir oss unna kan ha vært med på å skape en forvirring for dem. På en måte kan vi være like "skyldige" som de er. På en annen side var tanken min hele veien "la han få det han vil så kanskje jeg får være i fred etterpå" og den tanken hører ikke hjemme under sex. TSAnonymous poster hash: c0f38...a49 Det var nøyaktig det jeg og tenkte! Gjorde ikke motstand fordi jeg også ønsket fred etterpå. Orket ikke at han skulle mase om sex hele resten av kvelden. Og det er jo virkelig ikke slik det skal være. Lurer på hvor vanlig en slik situasjon du og jeg havnet i er? Om det er mange andre som opplever det samme... Anonymous poster hash: 952db...326
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #10 Skrevet 22. mai 2015 Dersom du først sier "jeg er ikke i humør i dag", men så når han begynner å tafse og ta av plagg så sier du ikke nei eller gjør noe med det kan det oppfattes som at du er med likevel, dersom du ikke har lyst si "nei".. Anonymous poster hash: 7ed2a...6c2 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #11 Skrevet 22. mai 2015 Dersom du først sier "jeg er ikke i humør i dag", men så når han begynner å tafse og ta av plagg så sier du ikke nei eller gjør noe med det kan det oppfattes som at du er med likevel, dersom du ikke har lyst si "nei".. Anonymous poster hash: 7ed2a...6c2 Var ikke akkurat slik det skjedde.. For min del sa jeg nei, jeg vil ikke, orker ikke noe slikt. Ble så dyttet ganske hardt ned på senga. Han fikk tatt av meg buksa, jeg gjorde ikke spesielt mye motstand, men prøvde sånn halvveis å fjerne hendene hans- uten suksess. Gjorde ingen motstand under selve økten. Da var han jo allerede inni meg og løpet var kjørt følte jeg. Anonymous poster hash: 952db...326
mijaa Skrevet 22. mai 2015 #12 Skrevet 22. mai 2015 Det var nøyaktig det jeg og tenkte! Gjorde ikke motstand fordi jeg også ønsket fred etterpå. Orket ikke at han skulle mase om sex hele resten av kvelden. Og det er jo virkelig ikke slik det skal være. Lurer på hvor vanlig en slik situasjon du og jeg havnet i er? Om det er mange andre som opplever det samme... Anonymous poster hash: 952db...326 Jeg har i alle fall også opplevd lignende. Jeg tok det opp med kjæresten dagen etterpå da, og sa ifra at jeg ikke beskyldte han for overgrep eller noe, at jeg vet at det ikke var tanken, men at sånt ikke er greit. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #13 Skrevet 22. mai 2015 Jeg har i alle fall også opplevd lignende. Jeg tok det opp med kjæresten dagen etterpå da, og sa ifra at jeg ikke beskyldte han for overgrep eller noe, at jeg vet at det ikke var tanken, men at sånt ikke er greit. Hørtes fornuftig ut. Jeg tok det aldri opp med min, og glemte det egentlig litt i ettertid helt til jeg nylig begynte å tenke over det… Er jo så lenge siden, og det gjør overhode ikke vondt på noen måte. Anonymous poster hash: 952db...326
frk91 Skrevet 22. mai 2015 #14 Skrevet 22. mai 2015 Jeg hadde aldri lyst til å ha sex med den ene eksen min, men hadde likevel sex med han et par ganger i uka over en periode på 2-3 år for at han skulle slutte å mase. Kan hende det er en form for overgrep, men har aldri tenkt på det.
Gjest Castielz Skrevet 22. mai 2015 #15 Skrevet 22. mai 2015 Hva med å åpne munnen og si: NEI. Er egentlig veldig enkelt, og fortsetter fyren, så gir du ham en smell og gjentar ordet: NEI. Slutt å hint, bruk ordene deres. Ellers må vi menn begynne å kreve signatur på "det er greit" kontrakter for å beskytte oss selv, er jo ingen av oss som ønsker å begå overgrep mot noen vi elsker!
peppermyntete Skrevet 22. mai 2015 #16 Skrevet 22. mai 2015 Dersom du først sier "jeg er ikke i humør i dag", men så når han begynner å tafse og ta av plagg så sier du ikke nei eller gjør noe med det kan det oppfattes som at du er med likevel, dersom du ikke har lyst si "nei".. Anonymous poster hash: 7ed2a...6c2 Det kan oppfattes som man har ombestemt seg ja, men det er ikke dermed sagt at det er fritt frem! I slike tilfeller lar man være rett og slett. Eller hvis man absolutt MÅ ha sex spør man, og er svaret nei går det an å ordne seg alene!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #17 Skrevet 22. mai 2015 Hva med å åpne munnen og si: NEI. Er egentlig veldig enkelt, og fortsetter fyren, så gir du ham en smell og gjentar ordet: NEI. Slutt å hint, bruk ordene deres. Ellers må vi menn begynne å kreve signatur på "det er greit" kontrakter for å beskytte oss selv, er jo ingen av oss som ønsker å begå overgrep mot noen vi elsker! Forstår hva du mener. Men i mange tilfeller har jeg hørt at menn også kan oppfatte nei som om det er tulling og at man likevel kan fortsette å prøve. Og de fleste av oss har vel ikke lyst til å skrike sint ut nei på sengekanten. Likevel så synes jeg det er dårlig gjort når man tidligere har fått beskjed om at idag er det ikke dagen (eller uka) og at parter likevel trumfer gjennom. Har den andre ombestemt seg så får man garantert beskjed om det. Anonymous poster hash: c0f38...a49 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #18 Skrevet 22. mai 2015 Jeg har i alle fall også opplevd lignende. Jeg tok det opp med kjæresten dagen etterpå da, og sa ifra at jeg ikke beskyldte han for overgrep eller noe, at jeg vet at det ikke var tanken, men at sånt ikke er greit. Jeg tenker det samme som deg, og ble litt satt ut av responsen jeg fikk av mine nærmeste. Er også derfor jeg spør. For jeg tror absolutt ikke at intensjonen var å gjøre noe uten samtykke, men at han må respektere det at jeg ikke har lyst innimellom jeg og. TS Anonymous poster hash: c0f38...a49
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #19 Skrevet 22. mai 2015 Dersom du først sier "jeg er ikke i humør i dag", men så når han begynner å tafse og ta av plagg så sier du ikke nei eller gjør noe med det kan det oppfattes som at du er med likevel, dersom du ikke har lyst si "nei".. Anonymous poster hash: 7ed2a...6c2 Har du blitt voldtatt selv? Svært mange voldtektsofre fryser når de blir voldtatt. Du bør ha antenner nok til å forstå at hvis dama sier "jeg vil ikke ha sex" så drar du ikke av henne buksa og kjører på. Da er du enten dum eller ondskapsfull. Anonymous poster hash: 4e99e...b76 4
mijaa Skrevet 22. mai 2015 #20 Skrevet 22. mai 2015 Jeg tenker det samme som deg, og ble litt satt ut av responsen jeg fikk av mine nærmeste. Er også derfor jeg spør. For jeg tror absolutt ikke at intensjonen var å gjøre noe uten samtykke, men at han må respektere det at jeg ikke har lyst innimellom jeg og. TSAnonymous poster hash: c0f38...a49 Ja, sant! Det som er med meg er også at kroppen reagerer selv om jeg ikke har lyst, så at jeg var/ble våt tok han som et tegn på at jeg hadde lyst, selv om han merket at entusiasmen ikke akkurat var på topp; jeg lå jo bare der. Vi tok en liten prat om at bare "ja"/entusiasme betyr ja dagen etterpå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå