Gå til innhold

Kan jeg bli kastet ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan du bo hos dine foreldre en periode?

Nei, mine foreldre bor 5 timer unna min arbeidsplass.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, mine foreldre bor 5 timer unna min arbeidsplass.

Kan de låne deg noe?

Bor du alene og i en storby? Dersom du skylder 50,000,- for fire måneder, så betaler du altså 12500,- pr mnd?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ja jeg hadde nok vært kvalifisert for luksusfellen, men skal nå prøve å rydde opp i rotet.

pengene har vel gått med til å betjene all annen gjeld som haster og som man har hatt en del år oppi gjennom..

Håper det ordner seg jeg også, tror jeg trenger et mirakel.. :sjokkert:

Hvor mye gjeld er det snakk om?

Er det ikke bedre at du finner et billigere sted å bo, betaler gjelden din og deretter sparer til egen bolig?

Anonymous poster hash: b0007...77b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ja jeg bor i storby ja, så leieprisene er jo høye her.
Utbetalt får jeg rundt 15000 i måneden, da jeg har et lønnstrekk på 5000. så da er det ikke mye igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du vel kanskje ta dette som en fin mulighet til å skaffe deg et billigere sted å bo? Dette er også den letteste tiden på året å finne billigere leiligheter:)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbetalt får jeg rundt 15000 i måneden, da jeg har et lønnstrekk på 5000. så da er det ikke mye igjen.

Selv i Oslo finner du hybel eller rom i bofellesskap for under det du betaler nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men da vil du aldri klare å betale husleien på 12500? Du MÅ flytte til noe billigere enten du vil eller ei. Du trenger også en jobb som betaler mer.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da burde du vel kanskje ta dette som en fin mulighet til å skaffe deg et billigere sted å bo? Dette er også den letteste tiden på året å finne billigere leiligheter:)

Jo det er klart. Men de fleste krever jo 2-3 ganger husleie i depositum.

Og selv da om jeg finner noe til 8000 feks. så må jeg ha 25000 i depositum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får finne deg noe billigere i utkanten og/eller et kollektiv, så får du bare belage deg på litt lengre reisevei. Alle med vettet i behold skjønner jo at man ikke kan ha en husleie på 12500,- når man bare får utbetalt 15000,-

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bogstad Camping neste.

Anonymous poster hash: 7477b...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da får du heller låne penger av foreldrene dine til depositum først og fremst. Skaffer du deg 50.000 så bruker du halvparten til å betale gjelden til husverten og halvparten til depositum.

Men du må finne et billigere sted enn 8000. Finn et råttent kollektiv og betal maks 5000 kroner. Du må også finne deg en bedre betalt jobb. Kanskje du rett og slett skal flytte fra storbyen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor har du ikke jobbet HARDT for å finne en billigere bolig før! Du betaler (ikke) 12500 kroner i måneden i leie på den inntekta, du burde da ha forstått for lenge siden at du ikke kan leve på 250 kroner i måneden. Du har latt dette gå i minst 4 måneder!

Det du har kommet opp i er BARE DIN feil.

Anonymous poster hash: 6ad77...23b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg må jo nesten bo der (om jeg får lov) til jeg har fått spart opp depositum etc.
Er ikke nødvendigvis så mye rimeligere å bo på camping nå i sommersessongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk litt lyst til å skrive et kjefteinnlegg og spør hva du tenker med når du tydeligvis lever så mye over evne, men det holder med en setning. Det virker som om du vet at dette ikke har vært så smart. Håper du får orden på livet ditt igjen! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 53666...f97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bogstad Camping neste.

Da må hun ha en campingvogn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg må jo nesten bo der (om jeg får lov) til jeg har fått spart opp depositum etc.

Er ikke nødvendigvis så mye rimeligere å bo på camping nå i sommersessongen.

Men hallo, du får jo ikke spart!

Du har utbetalt 15000 i måneden. Husleien er på 12500. Da sitter du igjen med 2500 kroner. Du går med dundrende underskudd hver måned og har ikke mulighet til å spare til depositum!! Skjønner du ingenting eller??

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

jeg betaler ikke 12500, men 8000 per måned og det er faktisk veldig billig for den størrelsen og område!
Og eksakt hva jeg skylder dem pr. dags dato er vel 44.000, men så skal jo snart neste mnd. leie også betale, så rundt regnet blir det 50 000.
Mine foreldre har heller ikke så mye å rutte med, og er vel kanskje derfor jeg har havnet i en ond sirkel, har måttet klare meg selv siden jeg flyttet hjemmefra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg betaler ikke 12500, men 8000 per måned og det er faktisk veldig billig for den størrelsen og område!

Og eksakt hva jeg skylder dem pr. dags dato er vel 44.000, men så skal jo snart neste mnd. leie også betale, så rundt regnet blir det 50 000.

Mine foreldre har heller ikke så mye å rutte med, og er vel kanskje derfor jeg har havnet i en ond sirkel, har måttet klare meg selv siden jeg flyttet hjemmefra...

Da må du finne deg et sted som ligger på 5000 eller under. Det handler ikke om hva du ønsker lenger, det handler om hva DU må GJØRE for å komme deg ut av dette uføret.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh?

http://bogstadcamping.no/hytter/

Ja jeg så det, men det ble jo kjempedyrt. Hadde hun hatt campingvogn kunne hun bodd ganske billig, har to kamerater som har bodd slik i et år, gikk kjempefint. Men de hadde campingvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...