Djungelvrål Skrevet 23. mai 2015 #241 Del Skrevet 23. mai 2015 4 mnd ubetalte husleier er veldig mye. Har du ikke tenkt på hvilken økonomisk knipe du setter huseier i? Du burde bli kastet ut på dagen spør du meg, og jeg skjønner ikke hvordan du har hjerte til å kreve å bo der en dag mer. Hva har du tenkt å gjøre med de ubetalte husleiene når du har flyttet? Håper du har tenkt å betale de. Anonymous poster hash: 7ae1a...508 Det må hun vel. Man kan ikke forvente å bo gratis, bli hivd ut og slippe å betale???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #242 Del Skrevet 23. mai 2015 Det må hun vel. Man kan ikke forvente å bo gratis, bli hivd ut og slippe å betale???? Man begynner å lure på om hun har tenkt å gjøre opp for seg når man leser hva hun skriver. Anonymous poster hash: 7ae1a...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #243 Del Skrevet 23. mai 2015 man får vel varsel først, om skattepenger skal brukes til å dekke trekk slik at man ikke får de utbetalt?TS Anonymous poster hash: 4f08a...7ed Nei, det får du ikke. Anonymous poster hash: e90f6...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. mai 2015 #244 Del Skrevet 23. mai 2015 Nei. Har du gjeld til staten så har ikke staten for vane å gi deg penger. Hvor står det at hun har gjeld til staten?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. mai 2015 #245 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Om de trekker deg for restskatt, kommer de til å ta det du får igjen på skatten, men er usikker på når det gjelder annen gjeld, så du kan ringe og høre med namsmannen TS. Jeg tror ikke de trekker det, men som sagt, er gjelden din restskatt, er jeg 100% sikker på at de gjør det. Endret 23. mai 2015 av Evilposelos 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #246 Del Skrevet 23. mai 2015 Nei, det får du ikke.Anonymous poster hash: e90f6...53d Om man blir skattemotregnet får man brev om dette. Det skal også mye til for at man blir skattemotregnet og det er stort sett krav fra SI og NAV som blir motregnet, dersom man ikke allerede har inngått en betalingsavtale. Anonymous poster hash: cb334...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mai 2015 #247 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Om man blir skattemotregnet får man brev om dette. Det skal også mye til for at man blir skattemotregnet og det er stort sett krav fra SI og NAV som blir motregnet, dersom man ikke allerede har inngått en betalingsavtale. Anonymous poster hash: cb334...fc2 Og Skatteetaten. Jeg tror også namsmannen kan kreve utlegg i skattepenger. Men uansett varsles alle disse nevnte, så helt ut av det blå kommet det ikke. Endret 23. mai 2015 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #248 Del Skrevet 23. mai 2015 Og Skatteetaten. Jeg tror også namsmannen kan kreve utlegg i skattepenger. Men uansett varsles alle disse nevnte, så helt ut av det blå kommet det ikke. Litt usikker på om andre kreditorer kan det og hvor det er hjemlet i loven. SI kan det fordi loven sier at de kan. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2013-01-11-3(§4) Å holde tilbake og motregne skattepenger stiller strenge krav. Anonymous poster hash: cb334...fc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mai 2015 #249 Del Skrevet 23. mai 2015 Litt usikker på om andre kreditorer kan det og hvor det er hjemlet i loven. SI kan det fordi loven sier at de kan. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2013-01-11-3(§4) Å holde tilbake og motregne skattepenger stiller strenge krav. Anonymous poster hash: cb334...fc2 Jeg vet ikke jeg heller - poenget mitt var at det varsles på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. mai 2015 #250 Del Skrevet 23. mai 2015 Jeg tror ikke kreditorer gjør dette, de har få muligheter til å sjekke dette og når de alt har en avtale med trekk på 5000, så gir det ikke grunn til å sjekke videre så lenge de får betalt. Skatteetaten er det anderledes med, for de sender motregning og kan jo enkelt sjekke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #251 Del Skrevet 23. mai 2015 Ts, er det noen utvikling i saken? Har du begynt å forhøre deg om å låne penger? Anonymous poster hash: 7ae1a...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #252 Del Skrevet 23. mai 2015 Det er en faktisk verden vi bor i TS. Ikke en fantasi. Her i den faktiske verden må vi takle konsekvenser av våre handlinger. Noen ganger er de konsekvensene gode, i form av kjærlighet, barn, ny bil etc. I andre tilfeller er de konsekvensene beinharde. Du sliter nå med en beinhard konsekvens, men du har fått for deg at konsekvensen egentlig bare er en rosa sky du kan flyte rundt på, og bestemme ting selv. Det er godt vi ikke har gjeldsfengsel her i landet. Ellers er det rett dit du hadde dratt. Du må virkelig ta ett tak i ting selv. Bruk telefonen, ring namsmannen og forklar at du har dritt på draget og er hundre prosent avhengig av å bruke skattepenger på leie. Ellers blir du husløs. Er du klar over at du kan bli husløs? Uteligger? Det er dit du er på vei hen nå hvis du ikke skjerper deg og tar ett tak. Selg alt du eier som ikke er absolutt nødvendig for å kunne overleve. Ring rundt til billigere plasser å bo, søk etter jobber som ikke er provisjonsbassert. Du trenger en stabil inntekt, ikke en som er god en måned og tragisk de to neste. Skaff deg en ekstrajobb, eller jobb overtid så ofte du orker. Og for guds skyld, flytt og ikke treng deg på din stakkars huseier noe mer. De er sikkert dritt lei deg, men er for høfflige til å si det til deg. Og sist, men ikke minst. DET ER INGEN SOM KAN HJELPE DEG! Du kan ikke sitte og vente på at venner eller familie skal låne deg penger. De kan ikke! Du må skaffe penger selv! Som normale mennesker gjør. Om du gjør dette ved å gå og trygle NAV om hjelp, jobber ekstra, selger ting. Eller all of the above.... det er bare du som kan hjelpe deg, ingen andre. Enig! Anonymous poster hash: ea722...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 23. mai 2015 #253 Del Skrevet 23. mai 2015 Hvor står det at hun har gjeld til staten?? Hvis hun har lønnstrekk så er det ofte gjeld til staten. Eller generelt når namsmannen er i bildet så har de rett til å trekke skatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mai 2015 #254 Del Skrevet 23. mai 2015 Hvis hun har lønnstrekk så er det ofte gjeld til staten. Eller generelt når namsmannen er i bildet så har de rett til å trekke skatten. Nei, dette er villedende. Enhver kreditor kan sende en sak til inkasso og dersom ikke det betales er svært ofte resultatet at saken går til namsmannen. Jeg har aldri hatt misligholdt gjeld til staten, men jeg har hatt lønnstrekk fra namsmannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. mai 2015 #255 Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Hvis hun har lønnstrekk så er det ofte gjeld til staten. Eller generelt når namsmannen er i bildet så har de rett til å trekke skatten. Nei, stemmer ikke, lønnstrekk skjer fra inkassoselskap også, via retten, men bare hvis personen tjener over en viss sum at man blir trukket. Man skal da sitte igjen med penger til livsopphold + husleie. Endret 23. mai 2015 av Evilposelos 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #256 Del Skrevet 24. mai 2015 Noe nytt ts?Anonymous poster hash: 1cc18...6fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #257 Del Skrevet 25. mai 2015 Noe nytt ts?Anonymous poster hash: 1cc18...6fe Lurer jeg også på. Anonymous poster hash: 7ae1a...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #258 Del Skrevet 25. mai 2015 TS er nok på en langhelg et eller annet sted siden det er pinse . Nok en fornuftig disponering av penger Anonymous poster hash: c1190...8a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #259 Del Skrevet 25. mai 2015 TS, hvorfor søker du ikke supplerende sosialstøtte? Anonymous poster hash: 7477b...268 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #260 Del Skrevet 25. mai 2015 TS, hvorfor søker du ikke supplerende sosialstøtte? Anonymous poster hash: 7477b...268 Vi hun ikke ha krav på med 20 000 i nettoinntekt. Sosialstønad skal for øvrig heller ikke brukes til nedbetaling av gjeld. Lurer på hvordan TS nå skal få betalt de andre kreditorene sine? Hun har jo tydeligvis brukt oppimot 8 000 i måneden på dette... Anonymous poster hash: e90f6...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå