Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å se yngre ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har knapt fylt 30 år og folk tror alltid at jeg er i 40-årene. Jeg aner ikke hvorfor! Jeg tar vare på meg selv, kler meg fint, trener og sminker meg naturlig. Hva mer kan jeg gjøre for å se yngre ut uten å ty til botox og lignende?

- Drikke masse vann

- Bruke solfaktor

- Få nok søvn

- Spise sunt og variert

Trenger flere tips. Det tærer på selvtilliten at folk tror jeg er så mye eldre enn jeg er.

Anonymous poster hash: 3c1c2...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kle deg litt barnsligere.



Anonymous poster hash: 95d10...486
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn ut hvilke farger som passer deg. Både med tanke på klær, hårfarge, sminke. Feil farger kan få en til å se blass, livløs og ja eldre ut. De rette fargene til deg gir deg liv og glød, og en ser frisk ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knapt fylt 30 år og folk tror alltid at jeg er i 40-årene. Jeg aner ikke hvorfor! Jeg tar vare på meg selv, kler meg fint, trener og sminker meg naturlig. Hva mer kan jeg gjøre for å se yngre ut uten å ty til botox og lignende?

- Drikke masse vann

- Bruke solfaktor

- Få nok søvn

- Spise sunt og variert

Trenger flere tips. Det tærer på selvtilliten at folk tror jeg er så mye eldre enn jeg er.

Anonymous poster hash: 3c1c2...572

Tren

Bruk lite foundation

Skrubb huden regelmessig

Ikke ha ihælbleika langt hår

Jeg gjentar, skrubb huden regelmessig og påfør rikelig med fukt.

Har du veldig tynne øyebryn så prøv å gro de litt fyldigere

Anonymous poster hash: 02f2e...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt problem. Er snart 42 og folk flest tror jeg er 10-15 år yngre. Men jeg ser selv at jeg ser endel yngre ut enn jevngamle kvinner da. Jeg gjør for øvrig mye feil og må derfor ha gode gener. Tatt endel solarium opp igjennom og solet meg ute mye uvettig, røyket i 23 år, drikker alkohol 2-4 g i mnd, spiser usunt i perioder, trener sjelden.

Men jeg har pleiet huden min bra i 25 år, det har nok litt å si.

TS: Prøv å bytt frisyre, prøv nye sminkemetoder, skift klesstil. Send inn bilder av deg selv til f.eks KK og prøv å få en makeover.



Anonymous poster hash: dcf4b...7c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være ting du ikke ser selv som gjør at du ser eldre ut. Snart 50 jeg og blir tippa på rundt 33 år. Gjør ikke noe spesielt men har ikke rynker selv om jeg røyker. (kommer vel senere ;) )

Er man tynn kan man virke eldre fortere.



Anonymous poster hash: ccd4c...1b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke røyke eller drikke. Skal du drikke en gang i blandt sørg for at det er økologisk vin og ikke øl/sprit eller vanlig vin.

Gi huden godt med fuktighet,særlig i ansiktet

Spise ren mat, men gjerne fettholdig mat da det er fett som gir huden gelatin og ungdommelig preg.

Kosttilskudd slik at du får alle vitaminer, det kan forhindre grå og gusten hud/negler/hår.

Være mye ute i frisk luft! (ikke i bymiljø/sentrum helst, gå i skogen, fjellet osv)

Men generelt har utseende og aldring med gener å gjøre, spør foreldrene dine når de begynte å se "gamle ut". Min bror fikk grått hår allerede i 20 årene etter min far, mens jeg har arvet mors ungdommelige gener og blir fortsatt spurt om leg selvom jeg straks er 30.



Anonymous poster hash: 1fb29...1d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe med stilen din eller deg som type. Evt trekkene dine, og/el huden din.

Jeg blir selv tatt for å være mye yngre enn jeg er, og jeg føler meg veldig mye yngre.

Noe jeg selv synes er viktig er nok og god søvn. Gjerne beveg deg regelmessig, men ikke overdriv heller. Synes endel som trener mye ser eldre ut.

Ikke plukk el skrubb for mye på deg selv. Synes endel har en tendens til å ødelggge huden de har med for mye produkter og pleie. Spis næringsrikt og la huden være mest mulig i fred.



Anonymous poster hash: 6521e...a2f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så lett å svare på når vi ikke har sett deg. :)

MEN når jeg har sett på realityprogrammer der folk som ser gamle ut får makeover, så er det gjerne 1) hud og 2) tenner som gjør at de ser eldre ut. I tillegg til slitt hår og lite flatterende klesstil. Det er utrolig hvor stor endring de fikk med nye klær, sminke, ny frisyre og evt hudpleie og fixet på tennene.

Hvis ingen av disse tingene stemmer for deg, så kan det jo være at du kanskje har noen ansiktstrekk som gjør at du ser eldre ut. Har du alltid blitt tatt for å være eldre, eller har det kommet først nå?



Anonymous poster hash: 5bba2...08e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hårfrisyre og sminke har mye å si! Og klesstil.

Det finnes en mellomting mellom 16-åringenes rumpelange hår og 35+ -åringenes korte hår for eksempel. Den naturlige hårfargen er også penest på de aller, aller fleste. Dropp også å bruke mye sminke, det ser gjerne bare rart ut med mindre man er veldig flink til å legge den.
Hva slags klær bruker du? "Bare" jeans og genser med et skjerf rundt halsen ser kjedelig og litt "tantete" ut i forhold til jeans og en pen skjorte for eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gener spiller en ekstremt viktig rolle her, og dette er ikke så mye å få gjort med (bortsett fra å ty til kosmetiske inngrep).

Dersom du allerede tar godt vare på deg selv og helsen din vet jeg ikke helt hvor mye som kan gjøres. Å ha et sunt hår, pene tenner, naturlig sminke og en flott klesstil får deg hvertfall til å se yngre ut. At noen her sier at du skal "kle deg litt barnsligere" er det dummeste du kan gjøre. Det gjør det eldre samtidig som det ser ut som du tror du er 12-13 år.

Jeg synes hår til rett over brystene er flott på kvinner som er 30-40-årene. Å klippe seg helt kort kan fort gjøre deg eldre. Å ha lengre hår enn til brystene kan fort se ulekkert ut dersom du ikke har sunt og fyldig hår.



Anonymous poster hash: 8db8c...da2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...