Gå til innhold

Jeg tror at det ville vært mindre ensomme mennesker


Gjest Jean Valjean

Anbefalte innlegg

Gjest Jean Valjean

Jeg tror at det ville vært mindre ensomme mennesker, vist folk hadde sluttet å leve under den illusjonen at lykken kommer av andre mennekser. Og lære seg at ensommenten forsvinner når man begynner å trives i sitt eget selskap. Og slutter å være avhengige av andre for å være lykkelig.

Er sikkert mange som er uenige i dette. Men det er min teori

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man burde ikke være avhengige av andre for å være lykkelige, men desverre(?) er mennesker flest sosiale dyr fra naturens side som ikke har det godt i ensomhet.

Anonymous poster hash: 0607e...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensomhet er ikke nødvendigvis synonymt med å "være alene"

Det er faktisk fullt mulig å sitte helt alene for seg selv, og ha det veldig morsomt helt på egen hånd. På samme måte som det er mulig å sitte i ett rom stappfullt av mennesker, og likevel føle seg veldig ensom fordi ingen av de andre menneskene gidder å slå av en prat...



Anonymous poster hash: f47f7...7b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det ville vært mindre ensomme mennesker, vist folk hadde sluttet å leve under den illusjonen at lykken kommer av andre mennekser. Og lære seg at ensommenten forsvinner når man begynner å trives i sitt eget selskap. Og slutter å være avhengige av andre for å være lykkelig.

Er sikkert mange som er uenige i dette. Men det er min teori

Har du tips til hvordan man kan begynne å trivis i sitt egent selskap?

Anonymous poster hash: 53fb5...0b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en viss grad tror jeg vår evne til å trives alene er medfødt. Noen opplever sterkere følelser i forbindelse med å være ammen med andre mennesker og vil derfor lettere føle seg ensomme.

Andre føler seg mer distansert og fjerne fra andre mennesker og vil ikke bli så ensomme, for de har ikke så mye å "miste" på å være alene. De føler seg omtrent lik når de er alene eller sammen med noen. Mens noen føler sterkere positive følelser når de er med noen.



Anonymous poster hash: 10b35...c75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Ensomhet er ikke nødvendigvis synonymt med å "være alene"

Anonymous poster hash: f47f7...7b2

Det er jeg fulstendig klar over

Har du tips til hvordan man kan begynne å trivis i sitt egent selskap?

Anonymous poster hash: 53fb5...0b4

Nei

jeg vet bare at jeg gjør det. Men jeg har ikke noe tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til en viss grad tror jeg vår evne til å trives alene er medfødt. Noen opplever sterkere følelser i forbindelse med å være ammen med andre mennesker og vil derfor lettere føle seg ensomme.

Andre føler seg mer distansert og fjerne fra andre mennesker og vil ikke bli så ensomme, for de har ikke så mye å "miste" på å være alene. De føler seg omtrent lik når de er alene eller sammen med noen. Mens noen føler sterkere positive følelser når de er med noen.

Anonymous poster hash: 10b35...c75

Det der tror jeg er mye sant i. Jeg har så lenge jeg kan huske likt å være for meg selv, og har aldri søkt mye selskap i fra andre. Standard psykologsvaret er at man da må "fikses", men jeg føler meg hverken syk eller gal. Folk er bare forskjellige rett og slett.

Anonymous poster hash: 99eba...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Har du tips til hvordan man kan begynne å trivis i sitt egent selskap?

Anonymous poster hash: 53fb5...0b4

Tror du må begynne i andre enden og spørre deg selv hvorfor du ikke trives i eget selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...