Gå til innhold

EventyrElin (Splittet)


EventyrElin

Anbefalte innlegg

Hei!

Aller først vil jeg bare rose hver og en av dere for engasjementet deres. Jeg mener det oppriktig når jeg sier at det er fint at dere jobber hardt for å få bukt med skjult reklame på blogger og andre sosiale medier. Selv tar jeg alltid selvkritikk og kan selvsagt bli flinkere. Jeg syns det kan være vanskelig, og forsøker å se til andre for å lære hvordan dette skal overholdes.

En gang merket jeg et innlegg hvor jeg skulle fortelle om Kreftsaken, fordi jeg tenkte jeg tjente på å reklamere for dem ved at mine lesere kanskje tenkte jeg var ei bra dame som skrev om dem. Nå i ettertid må jeg jo le av den episoden, men jeg har fått fire unger på like mange år og tåka har ligget tett om heimen ganske lenge...

Dere har skrevet en del om meg her i det siste, og jeg vil bare gjøre dere oppmerksom på at jeg har skrevet om det på bloggen min. Det er på mange måter et svar til det dere skriver her, men det er også en mer generell debatt. Ønsket er blant annet at dere kan få innblikk i hvordan det føles å bli hengt ut og snakket ned på en side som dette, og selv om jeg regner med jeg tråkker på noen tær og får en del sinte kommentarer tilbake, håper jeg likevel dere alle kan gå inn i dere selv og reflektere over måten dere opptrer på og formulerer dere. De som har sendt stygge kommentarer til meg i særdeleshet (det har ikke Shopgirl2014 gjort!).

http://www.eventyrelin.com/hengt-ut-pa-kvinneguiden/

Jeg skjønner at jeg ikke kan stoppe dere på noe slags vis, men jeg har en eksamen på onsdag, alt for lite tid med guttene mine som det er og jeg håper dere kan være litt rause i alle fall til etter onsdag, så kan vi heller ta opp tråden da. Og som jeg skriver i innlegget - jeg tar helt klart selvkritikk og lover å forsøke å bli bedre. Deretter min oppfordring til slutt: husk at hver eneste person dere skriver om her, uavhengig av størrelse på blogg, er ekte mennesker med ekte følelser. Jeg kan selvsagt bare skrive på mine egne vegne, men det har vært skikkelig vondt å lese det dere har skrevet om meg her inne. Sannsynligvis er jeg ikke alene om det.

Endret av EventyrElin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergensia

Hei!

Aller først vil jeg bare rose hver og en av dere for engasjementet deres. Jeg mener det oppriktig når jeg sier at det er fint at dere jobber hardt for å få bukt med skjult reklame på blogger og andre sosiale medier. Selv tar jeg alltid selvkritikk og kan selvsagt bli flinkere. Jeg syns det kan være vanskelig, og forsøker å se til andre for å lære hvordan dette skal overholdes.

En gang merket jeg et innlegg hvor jeg skulle fortelle om Kreftsaken, fordi jeg tenkte jeg tjente på å reklamere for dem ved at mine lesere kanskje tenkte jeg var ei bra dame som skrev om dem. Nå i ettertid må jeg jo le av den episoden, men jeg har fått fire unger på like mange år og tåka har ligget tett om heimen ganske lenge...

Dere har skrevet en del om meg her i det siste, og jeg vil bare gjøre dere oppmerksom på at jeg har skrevet om det på bloggen min. Det er på mange måter et svar til det dere skriver her, men det er også en mer generell debatt. Ønsket er blant annet at dere kan få innblikk i hvordan det føles å bli hengt ut og snakket ned på en side som dette, og selv om jeg regner med jeg tråkker på noen tær og får en del sinte kommentarer tilbake, håper jeg likevel dere alle kan gå inn i dere selv og reflektere over måten dere opptrer på og formulerer dere. De som har sendt stygge kommentarer til meg i særdeleshet (det har ikke Shopgirl2014 gjort!).

http://www.eventyrelin.com/hengt-ut-pa-kvinneguiden/

Jeg skjønner at jeg ikke kan stoppe dere på noe slags vis, men jeg har en eksamen på onsdag, alt for lite tid med guttene mine som det er og jeg håper dere kan være litt rause i alle fall til etter onsdag, så kan vi heller ta opp tråden da. Og som jeg skriver i innlegget - jeg tar helt klart selvkritikk og lover å forsøke å bli bedre. Deretter min oppfordring til slutt: husk at hver eneste person dere skriver om her, uavhengig av størrelse på blogg, er ekte mennesker med ekte følelser. Jeg kan selvsagt bare skrive på mine egne vegne, men det har vært skikkelig vondt å lese det dere har skrevet om meg her inne. Sannsynligvis er jeg ikke alene om det.

Jeg har ingen problemer med å stå for hva jeg skrev; når man går så tydelig ut og påstår at man gjør alt rett i forhold til annonse merking og det viser seg at flere innlegg ikke er det er det lov å spørsmålstegn om agendaen; naiv eller utspekulert.

Fint at du sier du skal bli bedre, det er det eneste denne tråden har som agenda.

Ingen her er ute etter "å ta noen", dette handler om at bloggere, store og små, skal gjøre som er er pålagt av FO når det kommer til produktomtaler. Om noen synes det er vondt eller føler seg trakassert pga en slik tråd burde de kanskje gjennomgå veiledningen med sine samarbeidspartnere eller bloggledelse for å være sikker på at merkingen skjer rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ment først og fremst som et "Passet påskrevet". Se gjerne kommentaren min overfor. Jeg mener virkelig dere gjør noe bra for samfunnet, jeg merket til og med storyen på snapchat med "Dagens story inneholder reklame" fordi jeg er helt enig med dere - det er viktig å stoppe skjult reklame. Jeg forsøker å overholde retningslinjene, dere må gjerne sende klage til Forbrukerområdet sånn at de kan komme på banen og gi en kommentar, og jeg tar selvsagt selvkritikk og kan alltid bli bedre. Men det er også min mening at mange av dere også bør reflektere over egen praksis, for jeg er oppriktig opptatt av at mine lesere skal vite hvor de har meg, og det dere har skrevet om meg her, og til bloggen min, har vært vondt.

Når du skriver at jeg "henger deg ut", og at jeg oppfører meg "ekkelt", er det å få "passet påskrevet". Om det ikke er ment slik, ville jeg revurdert ordbruken du benytter i innlegget. Jeg har, etter mitt skjønn, hatt en redelig ordbruk, selv om jeg forstår at det er ubehagelig å bli gått etter sømmene på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Aller først vil jeg bare rose hver og en av dere for engasjementet deres. Jeg mener det oppriktig når jeg sier at det er fint at dere jobber hardt for å få bukt med skjult reklame på blogger og andre sosiale medier. Selv tar jeg alltid selvkritikk og kan selvsagt bli flinkere. Jeg syns det kan være vanskelig, og forsøker å se til andre for å lære hvordan dette skal overholdes.

En gang merket jeg et innlegg hvor jeg skulle fortelle om Kreftsaken, fordi jeg tenkte jeg tjente på å reklamere for dem ved at mine lesere kanskje tenkte jeg var ei bra dame som skrev om dem. Nå i ettertid må jeg jo le av den episoden, men jeg har fått fire unger på like mange år og tåka har ligget tett om heimen ganske lenge...

Dere har skrevet en del om meg her i det siste, og jeg vil bare gjøre dere oppmerksom på at jeg har skrevet om det på bloggen min. Det er på mange måter et svar til det dere skriver her, men det er også en mer generell debatt. Ønsket er blant annet at dere kan få innblikk i hvordan det føles å bli hengt ut og snakket ned på en side som dette, og selv om jeg regner med jeg tråkker på noen tær og får en del sinte kommentarer tilbake, håper jeg likevel dere alle kan gå inn i dere selv og reflektere over måten dere opptrer på og formulerer dere. De som har sendt stygge kommentarer til meg i særdeleshet (det har ikke Shopgirl2014 gjort!).

http://www.eventyrelin.com/hengt-ut-pa-kvinneguiden/

Jeg skjønner at jeg ikke kan stoppe dere på noe slags vis, men jeg har en eksamen på onsdag, alt for lite tid med guttene mine som det er og jeg håper dere kan være litt rause i alle fall til etter onsdag, så kan vi heller ta opp tråden da. Og som jeg skriver i innlegget - jeg tar helt klart selvkritikk og lover å forsøke å bli bedre. Deretter min oppfordring til slutt: husk at hver eneste person dere skriver om her, uavhengig av størrelse på blogg, er ekte mennesker med ekte følelser. Jeg kan selvsagt bare skrive på mine egne vegne, men det har vært skikkelig vondt å lese det dere har skrevet om meg her inne. Sannsynligvis er jeg ikke alene om det.

Har lest blogginnlegget ditt, og nå syns jeg du rett og slett er litt hårsår...Det er ingen her som har hevdet at du er kriminell. Samtidig kommer du med en haug av unnskyldinger - vil ikke merke riktig, fordi du oppriktig ønsker at folk spiser mer fisk?! Nei, altså...

Når du velger å skrive en blogg åpen for hele verden, så har du et ansvar. Du må følge reglene, og ikke bare følge dem når du har lyst "fordi sånn og sånn". Du har et ansvar, ikke bare for dine faste lesere. Det er ikke dagboka di, det er verdensveven!

Og så må du bare bli litt hardhudet, tåle at folk påpeker manglende merking også når de tar feil. Bruk heller energien på å fortelle dem hvorfor akkurat det innlegget ikke trenger merking, eller bruk energien på å merke de innleggene som er feilmerket. Skal du snakke til hele verden, så må du tåle reaksjoner. Ta det til deg, lær fra det - ikke ta det personlig eller tro at bloggen din er annerledes og derfor slipper unna reglene. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er flinke, jeg. :blomst:


Det er heldigvis ganske sjeldent jeg ser totalt irrelevante eller direkte slemme innlegg i flere av de litt seriøse bloggtrådene, tvert i mot er det mye høflig språk og gode kilder/bevis. Det er kjipt at mye avfeies av bloggerne selv - det meste er liksom angrep og personlig vendetta og det ene og det andre. Men det er jo ikke det, det er saklig kritikk angående noe som faktisk er såpass viktig som annonsemerking. Ingen, virkelig ingen, hadde akseptert manglende/dårlig merking på andre plattformer, det er bare bloggerne som skal delvis være firma og delvis være privatperson som slipper unna.


Stå på, sier jeg bare. Sårede følelser er noe tull, ikke tenk på det, så lenge dere faktisk kun diskuterer saken - og jeg har nå sett flere tilfeller av at brukerne her inne holder seg saklige mens det faktisk er bloggerne som reagerer med å latterliggjøre og henge ut brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EventyrElin skriver i blogginnlegget sitt at det ene innlegget jeg linket til var merket på riktig måte. Jeg oppfattet det som om det var blitt merket i ettertid. Om det stemmer at dette ene innlegget var korrekt merket, beklager jeg det. De øvrige er fortsatt ikke korrekt merket etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Hei!

Aller først vil jeg bare rose hver og en av dere for engasjementet deres. Jeg mener det oppriktig når jeg sier at det er fint at dere jobber hardt for å få bukt med skjult reklame på blogger og andre sosiale medier. Selv tar jeg alltid selvkritikk og kan selvsagt bli flinkere. Jeg syns det kan være vanskelig, og forsøker å se til andre for å lære hvordan dette skal overholdes.

En gang merket jeg et innlegg hvor jeg skulle fortelle om Kreftsaken, fordi jeg tenkte jeg tjente på å reklamere for dem ved at mine lesere kanskje tenkte jeg var ei bra dame som skrev om dem. Nå i ettertid må jeg jo le av den episoden, men jeg har fått fire unger på like mange år og tåka har ligget tett om heimen ganske lenge...

Dere har skrevet en del om meg her i det siste, og jeg vil bare gjøre dere oppmerksom på at jeg har skrevet om det på bloggen min. Det er på mange måter et svar til det dere skriver her, men det er også en mer generell debatt. Ønsket er blant annet at dere kan få innblikk i hvordan det føles å bli hengt ut og snakket ned på en side som dette, og selv om jeg regner med jeg tråkker på noen tær og får en del sinte kommentarer tilbake, håper jeg likevel dere alle kan gå inn i dere selv og reflektere over måten dere opptrer på og formulerer dere. De som har sendt stygge kommentarer til meg i særdeleshet (det har ikke Shopgirl2014 gjort!).

http://www.eventyrelin.com/hengt-ut-pa-kvinneguiden/

Jeg skjønner at jeg ikke kan stoppe dere på noe slags vis, men jeg har en eksamen på onsdag, alt for lite tid med guttene mine som det er og jeg håper dere kan være litt rause i alle fall til etter onsdag, så kan vi heller ta opp tråden da. Og som jeg skriver i innlegget - jeg tar helt klart selvkritikk og lover å forsøke å bli bedre. Deretter min oppfordring til slutt: husk at hver eneste person dere skriver om her, uavhengig av størrelse på blogg, er ekte mennesker med ekte følelser. Jeg kan selvsagt bare skrive på mine egne vegne, men det har vært skikkelig vondt å lese det dere har skrevet om meg her inne. Sannsynligvis er jeg ikke alene om det.

Dette er i fullt alvor et av de rareste blogginnleggene jeg har lest, og jeg synes du overteagerer kraftig. Du blir ikke hengt ut som kriminell, et dårlig menneske eller mor. Du får derimot kommentarer på måten du merker reklame på bloggen din. Og det i en seriøs og grei tone, i en tråd som også handler om flere andre bloggeres merking. Svaret ditt på det er å skrive et langt innlegg hvor du beskylder navngitte brukere for å henge deg ut og framstille deg som kriminell, ispedd litt eksamen og varme kinn, og å utestenge folk som påpeker merkingen din?

Om du reagerer såpass kraftig på dette, så synes jeg faktisk du bør vurdere om du faktisk bør bedrive samarbeid og reklame på bloggen din, eller om det er bedre for deg å ha en blogg hvor du ikke trenger å forholde deg til dette.

Endret av Vampen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest blogginnlegget ditt, og nå syns jeg du rett og slett er litt hårsår...Det er ingen her som har hevdet at du er kriminell. Samtidig kommer du med en haug av unnskyldinger - vil ikke merke riktig, fordi du oppriktig ønsker at folk spiser mer fisk?! Nei, altså...

Når du velger å skrive en blogg åpen for hele verden, så har du et ansvar. Du må følge reglene, og ikke bare følge dem når du har lyst "fordi sånn og sånn". Du har et ansvar, ikke bare for dine faste lesere. Det er ikke dagboka di, det er verdensveven!

Og så må du bare bli litt hardhudet, tåle at folk påpeker manglende merking også når de tar feil. Bruk heller energien på å fortelle dem hvorfor akkurat det innlegget ikke trenger merking, eller bruk energien på å merke de innleggene som er feilmerket. Skal du snakke til hele verden, så må du tåle reaksjoner. Ta det til deg, lær fra det - ikke ta det personlig eller tro at bloggen din er annerledes og derfor slipper unna reglene. :)

Det er dine tanker og dine meninger - jeg har mine, vi er alle ulike og godt er det. Din løsning er å bli mer hardhudet, min er dialog og utveksling av perspektiv. Det er et overordnet ansvar vi alle har i samfunnet, som i mine øyne er hundre ganger viktigere enn pirking på retningslinjer. Jeg syns mye av det dere holder på med her inne, måten dere snakker på, vitner om mobbing. Hva med å bruke energi på å reflektere over det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EventyrElin skriver i blogginnlegget sitt at det ene innlegget jeg linket til var merket på riktig måte. Jeg oppfattet det som om det var blitt merket i ettertid. Om det stemmer at dette ene innlegget var korrekt merket, beklager jeg det. De øvrige er fortsatt ikke korrekt merket etter mitt skjønn.

Jeg har ikke rørt innlegget i ettertid, så takk for unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er flinke, jeg. :blomst:

Det er heldigvis ganske sjeldent jeg ser totalt irrelevante eller direkte slemme innlegg i flere av de litt seriøse bloggtrådene, tvert i mot er det mye høflig språk og gode kilder/bevis. Det er kjipt at mye avfeies av bloggerne selv - det meste er liksom angrep og personlig vendetta og det ene og det andre. Men det er jo ikke det, det er saklig kritikk angående noe som faktisk er såpass viktig som annonsemerking. Ingen, virkelig ingen, hadde akseptert manglende/dårlig merking på andre plattformer, det er bare bloggerne som skal delvis være firma og delvis være privatperson som slipper unna.

Stå på, sier jeg bare. Sårede følelser er noe tull, ikke tenk på det, så lenge dere faktisk kun diskuterer saken - og jeg har nå sett flere tilfeller av at brukerne her inne holder seg saklige mens det faktisk er bloggerne som reagerer med å latterliggjøre og henge ut brukerne.

Stol på meg når jeg sier at det ikke bare var saklig kritikk som kom ramlende inn på bloggen min, og min opplevelse er at mye i denne tråden vitner om vendetta mot enkelte bloggere. Jeg syns ikke det er rart noen reagerer og jeg syns aldri det er feil å ta en diskusjon på hva som skiller konstruktiv kritikk og uthenging. Hva har for eksempel noens "bare" 20 år med noe som helst å gjøre..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dine tanker og dine meninger - jeg har mine, vi er alle ulike og godt er det. Din løsning er å bli mer hardhudet, min er dialog og utveksling av perspektiv. Det er et overordnet ansvar vi alle har i samfunnet, som i mine øyne er hundre ganger viktigere enn pirking på retningslinjer. Jeg syns mye av det dere holder på med her inne, måten dere snakker på, vitner om mobbing. Hva med å bruke energi på å reflektere over det?

Men jeg syns ikke du har åpnet for dialog, du har bare kommet med unnskyldninger for hvorfor reglene ikke gjelder deg. Men det gjør de altså. Det har ikke med meninger å gjøre, det handler om at reglene er helt tydelige. Du skal merke relevante innlegg øverst. Ikke inni teksten, eller la vær fordi du vil få leserne til å spise fisk eller fordi du mener leserne dine er oppegående. Innlegg som oppfyller krav til merking skal merkes øverst. Ja, øverst. Punktum.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg syns ikke du har åpnet for dialog, du har bare kommet med unnskyldninger for hvorfor reglene ikke gjelder deg. Men det gjør de altså. Det har ikke med meninger å gjøre, det handler om at reglene er helt tydelige. Du skal merke relevante innlegg øverst. Ikke inni teksten, eller la vær fordi du vil få leserne til å spise fisk eller fordi du mener leserne dine er oppegående. Innlegg som oppfyller krav til merking skal merkes øverst. Ja, øverst. Punktum.

Jeg er jo her og drøfter med dere, er jeg ikke? Det skal merkes i tittel eller i tilknytning til tittel. Sushi-innlegget er forøvrig merket nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Stol på meg når jeg sier at det ikke bare var saklig kritikk som kom ramlende inn på bloggen min, og min opplevelse er at mye i denne tråden vitner om vendetta mot enkelte bloggere. Jeg syns ikke det er rart noen reagerer og jeg syns aldri det er feil å ta en diskusjon på hva som skiller konstruktiv kritikk og uthenging. Hva har for eksempel noens "bare" 20 år med noe som helst å gjøre..?

Vendetta mot enkelte bloggere?

Ganske sterke ord synes jeg, med tanke på at det er godt dokumentert hvorfor man nevner bloggere og viser til manglende merking på blogg og IG.

Det er mye dårlig merking blant de største bloggerne og da er det ikke unaturlig at flere nevnes gang på gang av mange her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Jeg er jo her og drøfter med dere, er jeg ikke? Det skal merkes i tittel eller i tilknytning til tittel. Sushi-innlegget er forøvrig merket nå.

Jeg vet ikke helt om jeg vil kalle det drøfting, når du kommer inn i tråden for å fortelle at du føler deg mobbet, beskylde brukere for å henge deg ut og opplyse om at du har blokkert brukere fra å kommentere på bloggen din. Jeg leser i kommentarfeltet ditt at du ønsker å diskutere hvordan man kommuniserer med hverandre på nett, og isåfall vil jeg påpeke at dette er feil måte å gjøre det på, om du ønsker en seriøs dialog.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på meg når jeg sier at det ikke bare var saklig kritikk som kom ramlende inn på bloggen min, og min opplevelse er at mye i denne tråden vitner om vendetta mot enkelte bloggere. Jeg syns ikke det er rart noen reagerer og jeg syns aldri det er feil å ta en diskusjon på hva som skiller konstruktiv kritikk og uthenging. Hva har for eksempel noens "bare" 20 år med noe som helst å gjøre..?

Om du sikter til mitt innlegg, der jeg påpeker at Sophie Elise ikke har merket de siste innleggene sine riktig, så kan jeg godt forklare det.

Det har flere ganger vært påpekt at spesielt de store bloggerne burde ha lest seg ordentlig opp på reglene, fordi de tross alt tar ut flere millioner i lønn hvert år. I den sammenhengen har det blant annet blitt sagt at CBE ikke er en 14 år gammel jente som ikke forstår alvoret elle reglene.

Det var jf, den "debatten " at jeg skrev at SE "bare" er 20 år. Altså som at hun er forholdsvis ung, og at jeg dermed kan ha litt forståelse for at hun ikke har forstått alvoret, og lest reglene så godt. Jeg synes likevel ikke at jeg på noen måte har gått etter SE, eller hengt henne ut. Tvert imot, var det et slags forsvar for at hun ikke har merket riktig. Jeg titter innom bloggen hennes innimellom og det var noe jeg har lagt merke til over tid. Jeg kan ikke forstå at du mener jeg går etter henne fordi jeg har skrevet 1 innlegg om at hun ikke har merket riktig.

Kom gjerne med konkrete eksempler (sitat), der du mener noen av oss har hengt ut eller drevet "vendetta" mot noen bloggere.

Forøvrig har jeg ikke hørt om bloggen din før nå, så din blogg skal jeg ikke uttalle meg om

Edit:

Jeg skrev forresten denne kommentaren til Sophie Elise:

Hei Sophie!

Det ser ut som du har super tur, så bra at du har fått mestringsfølelse av å klare deg selv :)

Men jeg har lagt merke til at du ikke er så veldig god på merking av reklame.

Har du lest Forbrukerombudets retningslinjer?

I det siste har jeg lagt merke til:

- Alle innlegg som har adlinks, skal merkes på toppen i tillegg til foran (du er flink til å merke foran altså)

- Jeg har forstått det sång at EF sponser både denne turen og den turen til høsten?

Dersom det stemmer skal alle innlegg som omhandler skolen osv, merkes som f.eks. "sponset tur" øverst.

- Jeg tror også at innlegg som omhandler Bloggerne skal merkes, men sjekk gjerne akkurat dette med forbrukerombudet.

Hadde vært supert om du får ryddet opp i dette."

Jeg glemte meg visst bort og skrev at alle annonseinnlegg skal merkes på toppen, det er jo bare halveis sant, kommer jo ann på formålet

En Anonym bruker var hyggelig( :sarkasme: ) nok til å svare meg:

" Er det det du gjør hele dagen når du leser blogger er å sjekke om de har husket å merke for reklamen i alle innleggende de skriver? Seriøs det er greit at de skal merke alt, og det sophie flink til. Syns synd i deg hvis du sitter og ser på hvilken rettningslinjer forbrukerombundet har så må du ha et lite liv..."

Endret av Pottah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo her og drøfter med dere, er jeg ikke? Det skal merkes i tittel eller i tilknytning til tittel. Sushi-innlegget er forøvrig merket nå.

Innlegg skal merkes før du poster dem. Lag deg noen maler som har dette i overskriften om det virkelig oppleves så vanskelig å følge reglene.

Og nei, konstruktiv kritikk vil aldri bli mobbing helt likegyldig av hvor mye du velger å krenkes av å selv være skyldig i dine feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg har gjort i dag er på mange måter idiotisk. Jeg tror de fleste kan være enig i at det smarteste for min egen del hadde vært å legge ballen død ved å svare på bloggen noe sånt som "gode poeng, jeg tar selvkritikk" og latt det hele blåse over av seg selv. Det ville vært en god strategi. I stedet skriver jeg et langt innlegg, som jeg legger ut lenke til her inne og gir dere en rekke muligheter for angrep. Og de kom.

Det er meg det er noe galt med, jeg er for hårsår, jeg må bli mere hardhudet, jeg ønsker å møte dere med dialog, men jeg "gjør det på feil måte". Ingen av dere har skrevet "beklager at vi fikk deg til å føle sånn som det der, det var uheldig". Jeg hadde forventet motbør, men for meg sier det en del.

Flokkmentaliteten som ofte oppstår på slike forum som dette kan være skummel. For meg som kommer utenfra virker det som om det råder en sterk iver etter å angi og "ta" bloggere, og særlig en av kommentarene jeg fikk på bloggen min bekrefter dette. Dere gjør en bra jobb i bunn. Det mener jeg. Men jeg mener også dere må forsøke å balansere engasjementet mot hensynet til menneskene bak bloggene.

Shopgirl2014; beklager om du syntes det var ubehagelig å bli angitt på bloggen med fullt brukernavn, kanskje du bedre kan sette deg inn i hvordan det opplevdes da du gjorde det samme mot meg? (Jeg kommer til å slette det innlegget etter hvert, det var aller mest ment for dere som holder til i denne tråden og vil dermed ikke være søkbart for ettertiden.) Og enten det er noe du/dere tenker på eller ikke, kan jeg forsikre at jeg tåler dette veldig fint. Jeg har kanskje smurt litt tjukt på i min iver etter å forfølge en agenda som handlet om å la dere få et innblikk i hvordan det kan oppleves fra bloggerens ståsted, helt uavhengig av hva som diskuteres.

Vitulina; jeg sier ikke at jeg føler meg mobbet, men mye av det som er skrevet her tidligere (om andre) synes jeg vitner om mobbing. Selvsagt bør man i offentligheten tåle (konstruktiv) kritikk, men jeg ønsket å benytte anledningen til å fortelle dere hvordan det kan oppleves å bli "hengt ut" på en tråd som dette. Det er aldri feil å ha i bakhodet. Jeg lever godt med meg selv etter dette, og selv om jeg ikke ønsker å bagatellisere er jo dette ingen ting i forhold til hva andre må tåle.

Avslutningsvis ønsker jeg å dele noe fra en kommentar jeg har fått på bloggen, som jeg syns er interessant og relevant for denne tråden og som jeg gjerne skulle hørt at dere utdyper:

Men, så lurer jeg veldig på en ting som jeg så ble kommentert på KG; det virket som om en av dem mente at dersom du er sponset av godfisk en gang, så skal alle senere fiskeinnlegg være merket sponset. Det høres veldig rart ut i mine ører. Det må da være lov å skrive engasjert om ting uten å bli forstått som betalt (og dermed ikke geniun)! Og all reklame er ikke betalt reklame. Jeg lurer fælt på hvorfor noen tror det? Jeg er redd et overfokus på dette kan føre til at folk ikke tør lenke til noe utenfor seg selv i frykt for å bli oppfattet som kjøpt og betalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis du blir sponset feks ved at du får en Reimadress, så skal alle innlegg der du nevner eller vist dressen være merket slik at leserne dine, også de

Som ikke er faste lesere, vet at du har fått dressen som vederlag for å skrive om den. Dersom du får lyst til å lage et blogginnlegg om fisk som ikke er sponset av godfisk, men skrevet på eget initiativ og betalt av egne penger, må du selvsagt ikke merke det med reklame. Men hvis du får en vare eller en tjeneste eller et pengebeløp for å skeive om noe, skal det alltid merkes. Hvis frisøren din gir deg klipp mot omtale i bloggen, skal det merkes som reklame. Hvis du reposteret innlegg hvor du har fått noe sponset, skal det merkes igjen. Hvis du reklamerer på FB for et sponset innlegg på bloggen, skal det synes på fb at du linker til et sponset innlegg. Det samme gjelder insta, snap og Twitter.

Endret av pøbelsara
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort i dag er på mange måter idiotisk. Jeg tror de fleste kan være enig i at det smarteste for min egen del hadde vært å legge ballen død ved å svare på bloggen noe sånt som "gode poeng, jeg tar selvkritikk" og latt det hele blåse over av seg selv. Det ville vært en god strategi. I stedet skriver jeg et langt innlegg, som jeg legger ut lenke til her inne og gir dere en rekke muligheter for angrep. Og de kom.

Det er meg det er noe galt med, jeg er for hårsår, jeg må bli mere hardhudet, jeg ønsker å møte dere med dialog, men jeg "gjør det på feil måte". Ingen av dere har skrevet "beklager at vi fikk deg til å føle sånn som det der, det var uheldig". Jeg hadde forventet motbør, men for meg sier det en del.

Flokkmentaliteten som ofte oppstår på slike forum som dette kan være skummel. For meg som kommer utenfra virker det som om det råder en sterk iver etter å angi og "ta" bloggere, og særlig en av kommentarene jeg fikk på bloggen min bekrefter dette. Dere gjør en bra jobb i bunn. Det mener jeg. Men jeg mener også dere må forsøke å balansere engasjementet mot hensynet til menneskene bak bloggene.

Shopgirl2014; beklager om du syntes det var ubehagelig å bli angitt på bloggen med fullt brukernavn, kanskje du bedre kan sette deg inn i hvordan det opplevdes da du gjorde det samme mot meg? (Jeg kommer til å slette det innlegget etter hvert, det var aller mest ment for dere som holder til i denne tråden og vil dermed ikke være søkbart for ettertiden.) Og enten det er noe du/dere tenker på eller ikke, kan jeg forsikre at jeg tåler dette veldig fint. Jeg har kanskje smurt litt tjukt på i min iver etter å forfølge en agenda som handlet om å la dere få et innblikk i hvordan det kan oppleves fra bloggerens ståsted, helt uavhengig av hva som diskuteres.

Vitulina; jeg sier ikke at jeg føler meg mobbet, men mye av det som er skrevet her tidligere (om andre) synes jeg vitner om mobbing. Selvsagt bør man i offentligheten tåle (konstruktiv) kritikk, men jeg ønsket å benytte anledningen til å fortelle dere hvordan det kan oppleves å bli "hengt ut" på en tråd som dette. Det er aldri feil å ha i bakhodet. Jeg lever godt med meg selv etter dette, og selv om jeg ikke ønsker å bagatellisere er jo dette ingen ting i forhold til hva andre må tåle.

Avslutningsvis ønsker jeg å dele noe fra en kommentar jeg har fått på bloggen, som jeg syns er interessant og relevant for denne tråden og som jeg gjerne skulle hørt at dere utdyper:

Men, så lurer jeg veldig på en ting som jeg så ble kommentert på KG; det virket som om en av dem mente at dersom du er sponset av godfisk en gang, så skal alle senere fiskeinnlegg være merket sponset. Det høres veldig rart ut i mine ører. Det må da være lov å skrive engasjert om ting uten å bli forstått som betalt (og dermed ikke geniun)! Og all reklame er ikke betalt reklame. Jeg lurer fælt på hvorfor noen tror det? Jeg er redd et overfokus på dette kan føre til at folk ikke tør lenke til noe utenfor seg selv i frykt for å bli oppfattet som kjøpt og betalt.

Jeg skal svare kort: Nei, jeg syntes i utgangspunktet ikke det var ubehagelig å bli omtalt på bloggen din under fullt brukernavn. Det jeg imidlertid syntes var litt rart var at det sto at jeg "hang deg ut", "stemplet deg som notorisk kriminell, "hakket" på deg og var "ekkel". Videre noterer jeg at du har kuttet skjermdumpene fra forumet slik at ikke kommentarene i sin helhet kommer med, og at det skaper et, etter min mening, noe galt inntrykk av som har blitt skrevet her på KG.

Jeg skjønner at det er ubehagelig, og beklager at du har opplevd dette som ubehagelig, men som andre skriver her: Du har oppsøkt denne oppmerksomheten selv, og du takker ja til forretningssamarbeid som følge av bloggen. Det medfører et visst ansvar. Du skriver at du ikke "tjener en krone på bloggen", det tror jeg i så fall småbarnsforeldre som ikke er sponset av Reima er uenig i. Selv om du ikke har like mange lesere som Fortballfrue, har også dine lesere krav på å få vite at du er betalt for å anbefale Reima - selv om du ville anbefalt merket uansett. Med unntak av "yttertøy for barn-innlegget" var ingen av de andre jeg linket til merket. Det er for dårlig. Skjerpings.

Edit: skrivefeil

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det jeg har gjort i dag er på mange måter idiotisk. Jeg tror de fleste kan være enig i at det smarteste for min egen del hadde vært å legge ballen død ved å svare på bloggen noe sånt som "gode poeng, jeg tar selvkritikk" og latt det hele blåse over av seg selv. Det ville vært en god strategi. I stedet skriver jeg et langt innlegg, som jeg legger ut lenke til her inne og gir dere en rekke muligheter for angrep. Og de kom.

Det er meg det er noe galt med, jeg er for hårsår, jeg må bli mere hardhudet, jeg ønsker å møte dere med dialog, men jeg "gjør det på feil måte". Ingen av dere har skrevet "beklager at vi fikk deg til å føle sånn som det der, det var uheldig". Jeg hadde forventet motbør, men for meg sier det en del.

Flokkmentaliteten som ofte oppstår på slike forum som dette kan være skummel. For meg som kommer utenfra virker det som om det råder en sterk iver etter å angi og "ta" bloggere, og særlig en av kommentarene jeg fikk på bloggen min bekrefter dette. Dere gjør en bra jobb i bunn. Det mener jeg. Men jeg mener også dere må forsøke å balansere engasjementet mot hensynet til menneskene bak bloggene.

Shopgirl2014; beklager om du syntes det var ubehagelig å bli angitt på bloggen med fullt brukernavn, kanskje du bedre kan sette deg inn i hvordan det opplevdes da du gjorde det samme mot meg? (Jeg kommer til å slette det innlegget etter hvert, det var aller mest ment for dere som holder til i denne tråden og vil dermed ikke være søkbart for ettertiden.) Og enten det er noe du/dere tenker på eller ikke, kan jeg forsikre at jeg tåler dette veldig fint. Jeg har kanskje smurt litt tjukt på i min iver etter å forfølge en agenda som handlet om å la dere få et innblikk i hvordan det kan oppleves fra bloggerens ståsted, helt uavhengig av hva som diskuteres.

Vitulina; jeg sier ikke at jeg føler meg mobbet, men mye av det som er skrevet her tidligere (om andre) synes jeg vitner om mobbing. Selvsagt bør man i offentligheten tåle (konstruktiv) kritikk, men jeg ønsket å benytte anledningen til å fortelle dere hvordan det kan oppleves å bli "hengt ut" på en tråd som dette. Det er aldri feil å ha i bakhodet. Jeg lever godt med meg selv etter dette, og selv om jeg ikke ønsker å bagatellisere er jo dette ingen ting i forhold til hva andre må tåle.

Avslutningsvis ønsker jeg å dele noe fra en kommentar jeg har fått på bloggen, som jeg syns er interessant og relevant for denne tråden og som jeg gjerne skulle hørt at dere utdyper:

Men, så lurer jeg veldig på en ting som jeg så ble kommentert på KG; det virket som om en av dem mente at dersom du er sponset av godfisk en gang, så skal alle senere fiskeinnlegg være merket sponset. Det høres veldig rart ut i mine ører. Det må da være lov å skrive engasjert om ting uten å bli forstått som betalt (og dermed ikke geniun)! Og all reklame er ikke betalt reklame. Jeg lurer fælt på hvorfor noen tror det? Jeg er redd et overfokus på dette kan føre til at folk ikke tør lenke til noe utenfor seg selv i frykt for å bli oppfattet som kjøpt og betalt.

Innleggene til deg er mine eneste i denne tråden, så jeg føler i grunnen ikke at jeg har noe å beklage. Jeg har derimot fulgt med i dette forumet såpass lenge at jeg vet at en av de brukerne du hevder at har hengt deg ut, også er blant de som har vært tydeligst på å si ifra når det har vært et fokus på bloggere som ikke har vært greit. I tillegg synes jeg du får beskjed på en helt grei måte, og mener derfor oppriktig at du overreagerer. Påpekning mtp merking av reklame er innenfor det man bør tåle, om man skal samarbeid med bedrifter og reklamere.

Jeg har en kjedelig og lite aktiv blogg med fire innlegg. En av disse handler om produkter fra en navngitt bedrift. Dette er ikke merket med reklame, fordi det ikke er det. Jeg har ikke samarbeid med bedriten, jeg får ikke noe for det og den eneste kontakten med bedriften har vært forespørsel om å få bruke produktbilde. Jeg ville bare fortelle om et produkt jeg synes er fint. Om jeg på et eller annet tidspunkt skulle få spørsmål om merking på dette innlegget, her eller på bloggen, så anser jeg det som uproblematisk. Det er da ikke et personlig angrep på meg, og det er faktisk ikke verre enn å svare som sant er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...