Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Så spennende med tøybleier! Hadde egentlig litt lyst til å teste det ut, men tror ikke det skjer med denne for det fungerer så greit med engangsbleier og jeg føler jeg har mer enn nok vask som det er. Kanskje med nestemann. :)

Lykke til med ovnsvask! Så kjedelig med fløte over alt. Det setter seg jo fast også. Akkurat som om man ikke har nok å gjøre fra før liksom. :P Jaja, man rekker ikke akkurat å kjede seg med barn og hus da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Sisti skrev:

Vi begynner snart på str 74 vi... Har en liten tjukkas... :nigo::sjenert:

Angående leppebåndet:  Hvis leppebåndet er stramt er som regel tungebåndet også stramt. Veldig, veldig få leger i Norge kan diagnostisere stramt tungebånd skikkelig , da det finnes "skjult" stramt tungebånd (det var det vi hadde, måtte til spesialist i Bergen for å få det oppdaget, sykehuset, barnelege osv så det ikke). At leppebåndet er stramt trenger ikke gi problemer, det er tunga som er viktig. Problemet med leppebåndet er at det er vanskelig å gjøre noe med. Vi fikk leppebåndet klippet, og på tross av at vi åpnet/tøyde såret flere ganger daglig grodde det tilbake på kort tid. Det bør tas med laser for å bli bra, men det er det ingen som gjør på babyer i Norge. Men det gjør egentlig ingenting at leppa ikke bretter seg ut under amming, det er viktigere å følge med på det når tennene kommer, da det kan gi mellomrom mellom tennene eller gjøre tannpuss vanskelig. Men de har gjerne vokst det av seg innen den tid.  :) hvis baby gaper dårlig er det gjerne tungebåndet som er problemet. Men det hjalp jo ingenting her... Så bare vær obs på at leger kan NULL om dette. Vår barnelege sa bare "Nei dette ser fint ut". Så dro vi til en privat klinikk i Bergen og han bare "oi her var det veldig stramt!". 

Omg, lykke til med vask! 

Som forventet så syns han ikke det var stramt i det hele tatt, han hadde ingen råd ang trøske osv. Han gjør liksom ikke så mye han der... :roll: Men det er liksom ikke noen store problemer, kun det at han ikke får leppene ut skikkelig hverken oppe eller nede, og at han svelger litt luft. Han har ikke sånn kjempestor munn i utgangspunktet så kanskje han bare er slik ;) 

Takk! :danser: 

17 minutter siden, Chandra skrev:

Så spennende med tøybleier! Hadde egentlig litt lyst til å teste det ut, men tror ikke det skjer med denne for det fungerer så greit med engangsbleier og jeg føler jeg har mer enn nok vask som det er. Kanskje med nestemann. :)

Lykke til med ovnsvask! Så kjedelig med fløte over alt. Det setter seg jo fast også. Akkurat som om man ikke har nok å gjøre fra før liksom. :P Jaja, man rekker ikke akkurat å kjede seg med barn og hus da! 

Det skal visstnok bare bli 2 ekstra maskiner i uken :) Det klarer jeg, tror jeg :P Funker det for oss så blir det definitivt med nestemann! :jepp:  Men da blir det sikkert brettiser i begynnelsen. 

Takk for det! Ja og så stinker det... Det var det jeg og tenkte. Jeg er heldig hvis jeg bare rekker å vaske komfyren foråsidetsånn. I tillegg så er jeg veldig sliten generelt på grunn av en serie med dårlige netter og jeg får ikke sove heller.. :roll: Teit :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke engang orket å begynne med noe "hjelp" med amminga. Og nåde de som stiller spørsmål ved bruk av anmeskjold altså! Her har aldri A hatt noe god sugeteknikk. Han legger bare leppene rundt ammeskjoldet ved roten av brystknoppen. I og med vi bruker skjold blir jeg ikke sår av det og han klarer enklere å få til vakuumet og få ut melka. I det siste har han dog begynt å bite litt (au) i puppen når han er ferdig å spise og koser seg mer ved puppen. I det jeg rykker til eller sier au slutter han , så det virker jo som han skjønner hva han driver med :PÅ gi han puppen uten skjold har jeg  prøvd uten suksess. han skjønner ikke hva det er lenger :dry: Så da blir det heller å skaffe meg flere skjold enn å prøve med avvenning. kjenner jeg ikke orker å buke tid og krefter på det. vi har nok av andre utfordringer å tenke på og ta oss til for å si det sånn :ler:

Bra du har funnet bleier som funker for dere. Akkurat lukta slipper vi ikke unna, men lekkasjer er det heldigvis ikke så mange  av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bruk av skjold er det som får ammingen til å fungere så sier jeg kjør på! :jepp::klemmer: Det er ofte O havner langt ute også og det er vondt :( Jeg får liksom ikke til at han får et skikkelig tak så vi får vel bare leve med det... Har erfart den bitinga ja, egentlig hele veien. Virker som han gjør det i søvne eller når han er ferdig... Da er det gjerne en skikkelig nipplestrekk også :roll: 

Nok utfordringer er det ja :) Det er ikke bare bare alltid :troest: 

Det blir ikke suksess med tøybleier :fnise: Jeg har lyst til å prøve lenger osv men har ikke ork eller økonomi til det akkurat nå. Jeg selger alt (håper jeg) og så prøver vi kanskje igjen senere :jepp: Synes det ble så klumpete på lille O :P Nå tester vi Rema sine igjen og kan ikke si at jeg egentlig er misfornøyd så langt. Supert om de funker! 

Jeg merker at jeg blir mer og mer opptatt av amming og synes det er ganske fantastisk å kunne amme. Samtidig så merker jeg at veldig mange velger å gi mat fra 4 mnd, vil ikke amme til 2 år osv. Har til og med hørt folk si at med en gang tennene kommer så er det slutt! Og jeg blir rett og slett litt lei meg :( Hvorfor er det slik? Skjønner at ikke alle elsker amming selv om jeg synes det er godt både fysisk og psykisk. Jeg forstår at det er tungt og det er dager hvor jeg selv er "lei". Men likevel. I tillegg så kan jeg ikke si at oppfølgingen fra hs eller andre har vært så veldig god akkurat. Det meste har jeg måtte funnet ut selv og da tenker jeg litt på de som er mer usikker og kanskje ikke like ressurssterk som det jeg er. For dem så kan det jo bety katastrofe når det er mangel i oppfølgingen. Slik som vikar-hs som sa til meg at jeg skulle amme på annethvert når jeg hadde overproduksjon :roll: Det hadde bare gjort problemet større... 

Deeerfor *trommevirvel* har jeg bestemt meg for å bestille Ammehjelper-pakken og bli Ammehjelper! :hjerte: Slik at jeg har litt tyngde når jeg likevel ikke klarer å uttale meg og hjelpe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du vil bli ammehjelper ! Vurderer det jeg også , har lært utrolig mye av alle problemene våre . :ler: hadde ikke vi hatt problemer skulle jeg gjerne gått inn for å fullamme til 6 mnd altså , men tror brystvortene mine er bortgnagd innen den tid . . . Mini biter hele tiden når han dier , det er det som gir smerter . Skjold er sykt vondt , da gnager han bare ennå mer . Han skjønner rett og slett ikke konseptet med å die . Får håpe det betyr at han er god til å tygge/spise da . :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da!  Ikke noe gøy med smerter altså :( Håper det blir bedre for dere etterhvert :) Det går sikkert fint å begynne med litt mat ved 4 mnd også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye press alle veier når det gjelder hvordan bebier skal få næring føler jeg... Selv har jag opplevd propaganda for å begynne med flaske ("da vet du hva hun får"), amme ("det er jo det beste for barnet") og får stadig høre at snart kan hun få grøt.... Det er ikke anbefalt med fast føde før 17 uker, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen skal få det til å skje så innmari raskt??? Svigermor er helt besatt av det! Nei, blir det opp til meg (og om ammingen fortsetter i et godt spor) blir det i all hovedsak pupp frem til 6 mnd 😆 

Supert at du vil bli ammehjelp! De har jeg brukt mye ☺ Helsestasjonen er rævva (sorry uttrykket...) på dette altså! Har måtte google meg til å få det til på egenhånd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du trives med ammingen og du burde absolutt amme så lenge som det føles riktig for deg. Spiller ingen rolle om det er 2 uker, 2 måneder eller 2 år. Du og din baby bestemmer hva som passer best for dere. ;)  
Og så fint å bli ammehjelper da! 
Og ang. helsesøster så er min erfaring at de fleste der (de vi har truffet i alle fall og det er ikke få!) har veldig lite peiling på det meste og jeg ender stort sett med å finne svar på google og i forumer isteden... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor dere gir dere med  tøybleier? Vi har brukt det siden mini var 3 uker, og bruker nå utelukkende det (nå er han 2 mnd). Sier ikke at vi kommer til å bruke det til han sluttet med bleier, men nå funker det veldig fint for alle tre. Synes det er bedre enn engangsbleiene vi brukte i starten (mindre boss, lukt, går ikke tom for bleier etc). Ser jo at man kan blakke seg på det om man vil, men startet med noen kinableier og har bygget ut etterhvert som jeg har lest meg opp og prøvd meg frem. Merker det ikke så godt når man fordeler utgiften litt utover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, October 30, 2016 den 20.23, Beccy87 skrev:

Så fint at du trives med ammingen og du burde absolutt amme så lenge som det føles riktig for deg. Spiller ingen rolle om det er 2 uker, 2 måneder eller 2 år. Du og din baby bestemmer hva som passer best for dere. ;)  
Og så fint å bli ammehjelper da! 
Og ang. helsesøster så er min erfaring at de fleste der (de vi har truffet i alle fall og det er ikke få!) har veldig lite peiling på det meste og jeg ender stort sett med å finne svar på google og i forumer isteden... 

Jeg elsker amming :strix: Virkelig! Håper vi kan amme lenge/tandemamme senere :hjerte: 

Jeg må ha noe påfyll til hjernen og da er det fint å få noe ut av det også ;) Slik som ammehjelper tittel :) 

Ja hs har vel ikke sagt noe som jeg ikke har kommet fram til selv enda :) Hun sa "det er enklere å få de over i egen seng før de bli så store". Jeg tenkte bare "meh". Samsoving er kos og tror nok han kommer seg over i sin seng når han er klar for det. Evnt så tar vi problemet når (hvis) det dukker opp :jepp: 

13 timer siden, Bokdamen skrev:

Kan jeg spørre hvorfor dere gir dere med  tøybleier? Vi har brukt det siden mini var 3 uker, og bruker nå utelukkende det (nå er han 2 mnd). Sier ikke at vi kommer til å bruke det til han sluttet med bleier, men nå funker det veldig fint for alle tre. Synes det er bedre enn engangsbleiene vi brukte i starten (mindre boss, lukt, går ikke tom for bleier etc). Ser jo at man kan blakke seg på det om man vil, men startet med noen kinableier og har bygget ut etterhvert som jeg har lest meg opp og prøvd meg frem. Merker det ikke så godt når man fordeler utgiften litt utover ;)

Hei :velkommen: 

Det er flere grunner. Det passer ikke for oss sånn akkurat nå. Jeg er sliten og mannen er sliten (tungt psykisk). Han er ikke med på det, vi hadde kun en av bleiene jeg synes fungerte - resten var feil passform og det ble veldig klumpete på den lille kroppen :) Jeg VET at vi kommer til å prøve igjen senere ;) Vi hadde mye OS og ai2 men det passer oss ikke. Jeg likte best Fuzzybuns lommebleie :jepp: Så ble jeg ikke helt venn med innleggene, men de var heller ikke vasket inn, jeg hadde heller ikke nok av de jeg ville bruke. Jeg så for meg å bruke ett sånt tynt geffen eller bambus men det holdt ikke siden de ikke var vasket inn. Og det var for lite i ai2 :fnise: Så det er mange grunner ;) 

Økonomi var også en grunn. Neste gang skal jeg kjøpe kun det jeg vet vi skal ha, og nok av det, med "oppsparte" midler slik at hele utgiften ikke kommer på en gang. 

Jeg tror det er greit å gå over til de når han blir større, kanskje vi får den "tidligere bleieslutt" effekten likevel ;) Vet dog ikke om vi kommer til å bruke de på natt for DEN LUKTEN var ille..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O har diare :( Heldigvis ikke ille og ingen feber men vi har byttet 4 bleier med "vann med farge" i idag :( Håper det går over fort! Vi følger med for det kan visst gå fort om de blir dårlige :grine: 

I tillegg skal jeg til tannlegen i morgen :overrasket: jeg GRUER meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææh, det var ikke noe greier å få da :haar: Har han tatt vaksine, at det er reaksjon på den eller har det kommet helt utav det blå?! Håper det har gitt seg allerede, at dere slipper noe sykehusbesøk :pls: God bedring til lille O og lykke til hos tannlegen idag :klemmer: Vi skal på helsestasjonen idag og vaksinere lillebror, det gruer jeg meg til :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom uten foranledning men det holdt visst med 4 bleier ;) Ingen siden i går men masse tunge tissebleier så da er alt i orden :hoppendeglad: 

Takk og takk @Beccy87 og @Diddles:hjerte: Det gikk bra selv om jeg er et nervevrak... Dessverre har jeg ett lite hull så jeg må tilbake i januar :grine: Så da har jeg det å grue meg til. 

....

Det virker som at O synes det er forferdelig kjedelig å ligge i vogna våken. Eller, dvs han hyyyyyyyyler og hikster! Så prøde jeg å legge noe under overkroppen så han kom litt opp og da var det greit! Kunne til og med leke litt med Sofie for første gang :hjerte: Sånn bortsett fra at han prøver å sette seg opp da ;) Spørs om vi lå begynne å ha med noe å legge bak han. Liiiitt tidlig å bytte til sportsdel enda og de skal vel helst ikke sitte så mye sånn før de er mer stødig. 

Vanligvis så er han heldigvis en blidfis bortsett fra når han er trøtt, sulten eller sliten ;) Deilig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O har plutselig begynt å lage masse nye lyder og eksperimentere med stemmen :strix: På søndag sov han masse på dagen og på kvelden så kom det! Samme igår, mandag. Mange nye lyder og han koser seg. Det er skikkelig gøy å prate med han når han tuller og snakker ivrig :strix: Helt tydelig et hopp i utviklingen. Gleder meg til han begynner å le i våken tilstand også :P Det skjer nemlig baaare i søvne.... 

Samtidig så har han nå og oppdaget føttene sine og griper leker som Sofie og putter de i munn :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra O ble fort frisk igjen, veldig kjedelig når de er så små og blir syke :icon_frown:

Gøy med utviklingsprang! :) Kan bare se for meg hvor koselig det må være med disse koselydene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er så søte når de driver å tester stemmen sin! 
(Bortsett fra når de ligger i vogna på bussen og hyyyyyyler bare fordi det er en gøy lyd å lage) 
Også er jo latteren til ditt eget barn den fineste lyden i hele verden. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mumsy skrev:

Så bra O ble fort frisk igjen, veldig kjedelig når de er så små og blir syke :icon_frown:

Gøy med utviklingsprang! :) Kan bare se for meg hvor koselig det må være med disse koselydene :rodmer:

Det ble heldigvis ikke så ille :) 

Det er veeeeldig koselig :nigo: 

5 timer siden, maja87 skrev:

Kjenner igjen gleden ved de lyden altså, i går flirte/lo K med lyd for første gang ☺ 

Åh misunnelig! :rodmer: 

55 minutter siden, Beccy87 skrev:

De er så søte når de driver å tester stemmen sin! 
(Bortsett fra når de ligger i vogna på bussen og hyyyyyyler bare fordi det er en gøy lyd å lage) 
Også er jo latteren til ditt eget barn den fineste lyden i hele verden. :rodmer:

Jepp :jepp: Dritsøt! Hyling derimot, not so much. Ja nå vil jeg høre den skikkelig snart!!! Vondt i armene av å løfte han opp og ned for å prøve å få frem noe :P 

....

Idag oppdager han tungen sin :hoho: Det er det beste jeg har sett! Det geipes og vris og krølles konstant :danser: Samtidig som han slever noe sykt og babler :hjerte: Lille hjertet mitt :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...