Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Ja her er det vel kun jeg som får han til å sove ;) Det er pupp og mamma og det er helt greit. Ganske kos faktisk :jepp: Ikveld sov han fra 17-20.30 og så sov han igjen 21.30 med noen oppvåkninger for mat etc. Han er litt urolig ikveld.  Så tydelig at vi må legge skikkelig litt tidligere. 

Vel, det ble gjort noe med ikveld :P:danse: Det må prioriteres som alt annet. Blir sex over søvn for å si det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Ja her er det vel kun jeg som får han til å sove ;) Det er pupp og mamma og det er helt greit. Ganske kos faktisk :jepp: Ikveld sov han fra 17-20.30 og så sov han igjen 21.30 med noen oppvåkninger for mat etc. Han er litt urolig ikveld.  Så tydelig at vi må legge skikkelig litt tidligere. 

Vel, det ble gjort noe med ikveld :P:danse: Det må prioriteres som alt annet. Blir sex over søvn for å si det slik. 

Mannen min sovner jo før mini så foreløpig er det vanskelig å prioritere sånn. :hoho:

herlig at han sov greit i kveld da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det verre :hoho: 

Sovinga har endret seg hele veien egentlig og jeg trivdes bedre når han sov hele dagen og var våken på kveldstid... Nå sover han dårlig på dagtid. Det går over! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi har ikke sjans til å finne roa selv. Spesielt ikke om kvelden. Vi prøver som regel å legge henne på soverommet hvor jeg ammer henne i søvn. Ofte ender det med at jeg bærer henne i søvn fordi hun tolker "amme i søvn" til "hvilestund med mor" og kvikner til etter 15 min... Hadde hun greid å sovne på egenhånd hadde det vært mye lettere, men hun har vært sånn siden fødselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må vel alle bare slå oss til ro med at bebiene er helt forskjellige fra hverandre og seg selv fra dag til til ☺ 

Helt enig om at sex må prioriteres. Her er det ikke tiden som ikke strekker til mer en en gang i uka for tiden, men overskuddet.. Og at det er litt lite fysisk kontakt ellers sammenlig med før, og da er det litt voldsomt å gå rett på the real thing en gang i blant 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Vi er utrolig romantiske og spontane :strix: Nei. 

:ler: "Nei." Hører liksom at du sier denne setningen og jeg må le. Søta :) 

Jeg ser også for meg det blir skikkelig tørketid etter baby kommer ut. Får ta det igjen senere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå jeg husker så godt de første dusjene alene hjemme med baby. 
Dørene på vidt gap, såvidt jeg turte å ha på vannet, halve hodet ut av dusjen om og om igjen for jeg trodde jeg hørte ham våkne! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex, hva er det? :tongue: Så langt har ikke vi kommet for føler meg ikke komfortabel med området som er sydd der nede enda. Dessuten er jo mannen skadet nå så det tar sikkert sin tid før vi kommer i gang igjen. :fnise: 

Når jeg dusjer legger jeg bare mini på stellematta på baderomsgulvet. Pleier å la henne ligge naken og hun elsker å ligge der å sprelle mens jeg dusjer. Hvis hun sover legger jeg henne i sprinkelsenga da. 

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Surriball skrev:

Mi har ikke sjans til å finne roa selv. Spesielt ikke om kvelden. Vi prøver som regel å legge henne på soverommet hvor jeg ammer henne i søvn. Ofte ender det med at jeg bærer henne i søvn fordi hun tolker "amme i søvn" til "hvilestund med mor" og kvikner til etter 15 min... Hadde hun greid å sovne på egenhånd hadde det vært mye lettere, men hun har vært sånn siden fødselen. 

Å nei han må ligge inntil meg ja! Det er kun mor som gjelder når det er soving! :opplyser: Det er så rart for jeg kan legge han i armkroken min i en spesiell stilling og da sovner han som regel :fnise: Kanskje han blir slått ut av armhuledunst :ninja: Haha! Nei æsj. 
Uansett, jeg har ingen forventning om at han skal sovne selv og jeg kommer til å amme i søvn så lenge som mulig :rodmer: Tilknytningsomsorg :hjerte: Kjenner til den der sove=15min hvilestund.... 

3 timer siden, maja87 skrev:

Vi må vel alle bare slå oss til ro med at bebiene er helt forskjellige fra hverandre og seg selv fra dag til til ☺ 

Helt enig om at sex må prioriteres. Her er det ikke tiden som ikke strekker til mer en en gang i uka for tiden, men overskuddet.. Og at det er litt lite fysisk kontakt ellers sammenlig med før, og da er det litt voldsomt å gå rett på the real thing en gang i blant 😂

Tror nok det ja! Men det hadde vært deilig å fått inn en fast kveldsrutine nå :nigo: Litt tid til mor og far igjen :jepp: 

Det er sant altså. Jeg må "huske på" å kose og vi går aktivt inn for å være mer fysiske med hverandre. Det var liksom INGENTING de første ukene etter fødsel :fnise:

3 timer siden, Weebs skrev:

:ler: "Nei." Hører liksom at du sier denne setningen og jeg må le. Søta :) 

Jeg ser også for meg det blir skikkelig tørketid etter baby kommer ut. Får ta det igjen senere! 

:nigo: Jeg vet, jeg er dritsøt! :skya: 

Dere? Tørketid? :sjokk: Minimumet er vel de første ukene der. Da må dere klare å holde dere :fnise: 

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Åååå jeg husker så godt de første dusjene alene hjemme med baby. 
Dørene på vidt gap, såvidt jeg turte å ha på vannet, halve hodet ut av dusjen om og om igjen for jeg trodde jeg hørte ham våkne! :hoho:

Det var mange titter forbi dusjforhenget for å sjekke om babycallen lagde lyd :flau: 

1 time siden, Chandra skrev:

Sex, hva er det? :tongue: Så langt har ikke vi kommet for føler meg ikke komfortabel med området som er sydd der nede enda. Dessuten er jo mannen skadet nå så det tar sikkert sin tid før vi kommer i gang igjen. :fnise: 

Når jeg dusjer legger jeg bare mini på stellematta på baderomsgulvet. Pleier å la henne ligge naken og hun elsker å ligge der å sprelle mens jeg dusjer. Hvis hun sover legger jeg henne i sprinkelsenga da. 

Hvor lang tid er det siden nå? Husker ikke her i tåka :P Det er først nå at det ikke er noe særlig ubehagelig lenger altså... 12 uker. 

Ja herregud stakkars mann :( 

Kan se for meg at baby liker det ja :rodmer: Vi har "litt" for liten plass på badet for at jeg skal kunne gjøre det :( Setter vi inn noe mer nå så kommer vi oss ikke inn døra! :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

:nigo: Jeg vet, jeg er dritsøt! :skya: 

Dere? Tørketid? :sjokk: Minimumet er vel de første ukene der. Da må dere klare å holde dere :fnise: 

Oss? Sexoholikerne?? :ler: Alt må bli normalt der nede før jeg slipper noen til, tror jeg. Det er jo så mye rart som kan skje. Glemmer aldri da en kollega fortalte under lunsjen at hun hadde "revna fra ende til aen" :ohmy: :fnise: Altså from clit to ass. Da kjenner jeg at det hadde blitt tørketid lenge! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt "fastere seng og bedside" er nesten ferdig! Jeg får veldig gode ideer om natten :hoho: Nei men altså jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke har kommet på det før! Det er jo overmadrassen som gjør at senga er for myk... Så nå har jeg tatt av den og snudd madrassene, ikke rundt, men byttet på hode- og fotende. Snuinga resulterte i at bekkenet "revnet" opp igjen :daane: Au! Kombinasjonen tunge ting, skjev belastning og glatt gulv var ikke smart. Så nå må jeg være forsiktig fremover altså! :opplyser: Dammit. U-an-sett! Jeg har også syntes at den kanten på senga hans har vært i veien så den tok jeg av. Nå går senga hans og vår kant i kant og det ser skikkelig koselig ut :strix: Skulle vel egentlig hatt en 70*120 madrass til han men finner vel noe å trykke ned i kanten slik den ligger inntil. Vurderer også å stroppe den fast til vår :nigo:

Lite søvn og mye bekymring resulterer i det over :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Weebs skrev:

Oss? Sexoholikerne?? :ler: Alt må bli normalt der nede før jeg slipper noen til, tror jeg. Det er jo så mye rart som kan skje. Glemmer aldri da en kollega fortalte under lunsjen at hun hadde "revna fra ende til aen" :ohmy: :fnise: Altså from clit to ass. Da kjenner jeg at det hadde blitt tørketid lenge! :daane:

:hoho: Det er vel individuelt hvor lang tid det tar. Jeg plagdes sånn av stinga, det var nesten det verste! 

Å herregud. Heldigvis få som får så alvorlige rifter :sjokkbla: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (jeg :ninja: ) klarte ikke dy oss, så tre uker etter fødsel, da renselsen var over og stingene (20 stk) hadde falt ut, ble det endelig ordentlig hankypanky. Og det var skikkelig vondt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Off ja :( Det kan jeg tenke meg @Leopanter... Her gikk det nesten 6 uker og det var, ingenting, ingenting er riktig :P Og stramt der stingene hadde vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig fått Flukonazol-kur!! :hoppendeglad: Nå håper vi at det virker slik at jeg og Lilling er kvitt soppen asap :opplyser: Han har nemlig smittet meg i munnen :( Ikke mer enn et par prikker heldigvis og jeg har jo begynt på kuren så jeg regner med at de ikke kommer tilbake.

I dag hadde vi også en behandling hos osteopat. O er fortsatt ganske stiv i øverste del av ryggen og det kunne forårsake spenningene i magen. Håper virkelig at dette gjorde susen og at han slipper å ha luft/plager. Osteopaten er såpass ærlig at han sa at hvis dette ikke virket så var det ikke mer han kunne gjøre. Veldig greit å vite at han ikke prøver å gi oss unødvendige behandlinger. Det er vel også slik at hvis man holder på sånn så mister man alle kundene ;) 

Det ble litt shopping etter behandlingen i dag. Jeg har nå skaffet meg genser nr 2 :danse: Så har jeg å bytte på :P og Lille fikk seg ullpysj i neste str da de to han har blir akkurat for små når morgenen kommer og bleia er full :fnise: Det ble den uberfine Arctic fra Joha :hjerte: Han har flere bodyer og en bukse i samme serie :) Ja, og så har jeg endelig somla meg til å kjøpe kos til han så nå ligger den klar i skittentøysdunken i påvente av en vask før han får kose med den :jepp: 

Nå ligger han faktisk og sover! I senga si! Og for første gang ble han lagt på ryggen og sov slik en stund! Med armene rett opp! Litt tidlig å konkludere med at det har noe med behandlingen å gjøre men det har aldri skjedd før nemlig. Han "våknet" etter en liten stund og da ble han lagt på siden. Sloknet momentant og han har nå sovet i 2-timer. Vi tok skikkelig kveldsstell idag med rutiner. Bad - olje"massasje" - pysj - pappakos - mat i senga - sove. Det er litt sånn *barnet mitt har lagt seg for første gang* stemning på meg her nå :fnise: Det blir spennende å se hvor lenge han sover og om dette er noe vi kan opprettholde :jepp: Det hadde vært deilig. 

Ellers gruer jeg meg noe sykt til helga :( Mannen skal reise vekk for første gang og jeg virkelig haaater å sove alene... Han blir i tillegg vekk hele helga. Håper jeg klarer å få overtalt noen til å være her :ninja: Grøss... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Da har vi endelig fått Flukonazol-kur!! :hoppendeglad: Nå håper vi at det virker slik at jeg og Lilling er kvitt soppen asap :opplyser: Han har nemlig smittet meg i munnen :( Ikke mer enn et par prikker heldigvis og jeg har jo begynt på kuren så jeg regner med at de ikke kommer tilbake.

I dag hadde vi også en behandling hos osteopat. O er fortsatt ganske stiv i øverste del av ryggen og det kunne forårsake spenningene i magen. Håper virkelig at dette gjorde susen og at han slipper å ha luft/plager. Osteopaten er såpass ærlig at han sa at hvis dette ikke virket så var det ikke mer han kunne gjøre. Veldig greit å vite at han ikke prøver å gi oss unødvendige behandlinger. Det er vel også slik at hvis man holder på sånn så mister man alle kundene ;) 

Det ble litt shopping etter behandlingen i dag. Jeg har nå skaffet meg genser nr 2 :danse: Så har jeg å bytte på :P og Lille fikk seg ullpysj i neste str da de to han har blir akkurat for små når morgenen kommer og bleia er full :fnise: Det ble den uberfine Arctic fra Joha :hjerte: Han har flere bodyer og en bukse i samme serie :) Ja, og så har jeg endelig somla meg til å kjøpe kos til han så nå ligger den klar i skittentøysdunken i påvente av en vask før han får kose med den :jepp: 

Nå ligger han faktisk og sover! I senga si! Og for første gang ble han lagt på ryggen og sov slik en stund! Med armene rett opp! Litt tidlig å konkludere med at det har noe med behandlingen å gjøre men det har aldri skjedd før nemlig. Han "våknet" etter en liten stund og da ble han lagt på siden. Sloknet momentant og han har nå sovet i 2-timer. Vi tok skikkelig kveldsstell idag med rutiner. Bad - olje"massasje" - pysj - pappakos - mat i senga - sove. Det er litt sånn *barnet mitt har lagt seg for første gang* stemning på meg her nå :fnise: Det blir spennende å se hvor lenge han sover og om dette er noe vi kan opprettholde :jepp: Det hadde vært deilig. 

Ellers gruer jeg meg noe sykt til helga :( Mannen skal reise vekk for første gang og jeg virkelig haaater å sove alene... Han blir i tillegg vekk hele helga. Håper jeg klarer å få overtalt noen til å være her :ninja: Grøss... 

Får håpe dere blir kvitt den soppen nå etter så lang tid! Og at magevondet bedrer seg...

Er så koselig å handle til bebier 😍

Skjønner at du gruer deg til mannen skal være borte.. Liker heller ikke være alene hjemme, men er det av og til. Vært ei helg alene etter bebien kom, foreldrene min var på besøk så var jo ikke alene-alene, men likevel litt rart 😉 Får håpe du får besøk 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid spennende første gang mannen skal bort. 
Man blir jo helt alene! :bond:
Jeg inviterte mamma over første gang mannen skulle bort og endte med å bare være dobbelt så sliten for hun kunne jo ingen av rutinene våre og endte nesten mest opp med å være i veien. Var en lettelse når hun dro og jeg var alene igjen. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Det er skummelt altså :(

Foreløpig var gårdagens legging "a onehit wonder". Nå sover han på armen min og våkner hver gang jeg prøver å legge han fra meg... bah :P

Vel vel. I dag har vi ikke gjort så mye forskjellig. På grunn av den tidlige leggetiden i går så våknet han kl 08.30 og var klar for dagen. Vi tok det vanlige stellet før han fikk ligge på lekematta imens jeg satte på en vask og stelte meg, noen frokost rakk jeg derimot ikke før kl 11.30 fordi han skulle ha mat og sove på meg en times tid :P I et forsøk på å gi han en lang og god lur gjorde jeg oss klare til å gå tur. Umiddelbart utenfor døren så sovnet han :nigo: Og jeg gikk og gikk. Musikk på øret er skikkelig digg. Vi endte opp med å gå til butikken ca 5 km hjemmefra for å kjøpe nattbleier, vi har nemlig hatt lekkasje på morgenen et par ganger denne uka.. Den ene bakken er 1.8 km lang :overrasket: Var stiv og gåen i bekkenet når vi kom hjem foråsidetsånn. Men godt med 1 mil i beina ;) Og lille O fikk sove i 2 timer og 3 kvarter :danse: 

Angående bleier. Vi har hittil brukt Libero Touch og vært fornøyd med det bortsett fra at det er dyrt.Nå måtte jeg kjøpe Pampers fordi det er kun de som har nattbleier og jeg er overrasket! De er kjempemyke og har kanskje bedre passform og. I tillegg er de tynnere enn Libero sine selv om de skal holde hele natta. Hvis jeg ikke finner noe å utsette på de så kommer vi kanskje til å bytte over på dag også :jepp: Ikke så dumt at de koster litt over halvparten av det Libero gjør heller ;) 

Noen med erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Ah! Det er skummelt altså :(

Foreløpig var gårdagens legging "a onehit wonder". Nå sover han på armen min og våkner hver gang jeg prøver å legge han fra meg... bah :P

Vel vel. I dag har vi ikke gjort så mye forskjellig. På grunn av den tidlige leggetiden i går så våknet han kl 08.30 og var klar for dagen. Vi tok det vanlige stellet før han fikk ligge på lekematta imens jeg satte på en vask og stelte meg, noen frokost rakk jeg derimot ikke før kl 11.30 fordi han skulle ha mat og sove på meg en times tid :P I et forsøk på å gi han en lang og god lur gjorde jeg oss klare til å gå tur. Umiddelbart utenfor døren så sovnet han :nigo: Og jeg gikk og gikk. Musikk på øret er skikkelig digg. Vi endte opp med å gå til butikken ca 5 km hjemmefra for å kjøpe nattbleier, vi har nemlig hatt lekkasje på morgenen et par ganger denne uka.. Den ene bakken er 1.8 km lang :overrasket: Var stiv og gåen i bekkenet når vi kom hjem foråsidetsånn. Men godt med 1 mil i beina ;) Og lille O fikk sove i 2 timer og 3 kvarter :danse: 

Angående bleier. Vi har hittil brukt Libero Touch og vært fornøyd med det bortsett fra at det er dyrt.Nå måtte jeg kjøpe Pampers fordi det er kun de som har nattbleier og jeg er overrasket! De er kjempemyke og har kanskje bedre passform og. I tillegg er de tynnere enn Libero sine selv om de skal holde hele natta. Hvis jeg ikke finner noe å utsette på de så kommer vi kanskje til å bytte over på dag også :jepp: Ikke så dumt at de koster litt over halvparten av det Libero gjør heller ;) 

Noen med erfaring? 

Ikke erfaring med pampers nei, vi og bruker touch. Som du sier er de dyre.. så dersom du erfarer at de andre er vel så bra, skrik ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke akkurat erfaring selv, men jeg kjenner flere som kjøper Rema 1000 sine bleier! De har også kommet godt ut i tester :) De er visst billige også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...