Gå til innhold

Dere venstrehendte, se her :-D


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oia :). Men når venstrehendte spiser med skje da, da spiser vi vel med venstre? For jeg sliter med å koordinere skjeen og gaffelen i høyre hånd.

For meg er det i hvert fall sånn. Jeg spiser slik det er mest naturlig for høyrehendte å gjøre det, med gaffel i venstre og kniv i høyre. Endte da jeg var liten med at jeg til tider rev like mye som jeg skar, men nå sitter det selvsagt greit. Hvis jeg derimot skal bruke kun skje, for eksempel til is eller dessert, da holder jeg den i venstre :)

Anonymous poster hash: eab71...e75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker venstre til å skrive med og til holde skje og gaffel med, men om jeg spiser med kniv og gaffel så holder jeg gaffelen i høyre.

Jeg har alltid klippet med høyre, jeg klarer omtrent ikke å klippe med venstre.

Det som irriterer meg er disse "elektroniske" signaturtingene man skal skrive under på, på apotek, posten, banken ol. De er alltid vridd mot høyre og har en penn med kort-kort ledning. Der klin umulig å skrive på dem. Det blir bare krussedull. Idiotisk! Kan de ikke være vinklet rett?



Anonymous poster hash: f525c...18e
Skrevet

Nei, man skjærer som regel med den foretrukne hånden. Derfor skal kniven ligge på høyre side når man dekker på :)

Aha, er det derfor jeg aldri blir flink til å skjære opp kjøttet mitt? Altså venstrehendt, som skjærer (eller prøver...) med høyre hånd. Jeg får for øvrig ikke til å skjære med venstre og holde gaffel med høyre. Sikkert fordi jeg alltid har gjort som de høyrehendte.

  • Liker 2
Skrevet

Irriterer meg er at jeg er så ekstremt venstrehendt at høyrehånda ikke fungerer i det hele tatt. Klarer så vidt å skrive mitt eget navn, men da må jeg nærmest holde fast høyrehånda slik at jeg får skrevet :fnise:
Blekk over hele hånda etter å ha skrevet eksamen har blitt en vane, og jeg må nærmest snu arket jeg skriver på 90grader for at ordene ikke skal bli smurt sammen.
Irriterer meg også at alle skal kommentere at det ser rart ut når jeg skriver.

Gjest mirimi
Skrevet

Har lært meg å bruke enkelte ting for høyrehendte og det går fint, men det er fortsatt enkelte ting som irriterer meg grenseløst.

Husker på skolebildet mitt fra 1.klasse der jeg grep blyanten med venstre, men ble tvunget til å ha den i høyre... Fortsatt rart å se det bildet :)

Gjest The damned
Skrevet

Tenker ikke så mye over det i hverdagen.

Eneste som er irriterende er når jeg skal skrive med penn og det blir klint utover og på hånden. Husker at jeg fikk kjeft på grunn av det av en lærer, men det er ikke så enkelt å la være.

Ellers bruker jeg saks for høyrehendte, og har ingenting som er for venstrehendte. Gaffel og skje har jeg i venstre hånd.

AnonymBruker
Skrevet

-Manglende utstyr i gymtimer på skolen

-Blitt lært opp til å skyte med venstre og høyre ben i fotball (lærere som vet at jeg var venstrehendt forsøkte å lære meg venstre ben, andre lærere ønsket at jeg brukte høyre men; resulterte i like dårlig med begge beina)

-Bestandig stå på den "andre siden" alene når man øver på å treffe kurven i basketball

-Uvandt å prøve nye typer skudd i ballidrett fordi man føler man gjør det med feil hånd/fot, men får det heller ikke til når man forsøker å skifte hånd/fot

Dette jeg husker fra gymtimene i alle fall :fnise: kunne sikkert endret på noe selv, men det tenkte jeg aldri over der og da



Anonymous poster hash: f8685...9e4
AnonymBruker
Skrevet

Slet litt med sakser da jeg var liten (barneskolealder), tok meg også lang tid å lære å holde kniv og gaffel "riktig", siden jeg ikke fikk til å speile foreldrene mine.

Ellers er det en smule irriterende med våpen som har håndformede grep - men jeg tar jo det igjen ved å ha et fortrinn i typiske kampsporter som krever våpen i bare èn hånd (feks. fekting) - det er sjelden motstanderen har fått øvd mye med en venstrehendt motstander.



Anonymous poster hash: 4790b...f61
Skrevet (endret)

Når jeg skal signere for en pakke motatt på posten. Signeringsplata dems (den elektroniske) er jo laget for høyrehendte så tråden er alltid i veien, og den er egentlig ikke lang nok til at pennen blir riktig holdt. Resultatet er at jeg må signere med pennen i en 90-graders vinkel og signaturen blir jo grisestygg og uleselig. :lol:

Ellers er det jo det at jeg alltid er blå på ene siden av hånda etter å ha skrevet med en penn som ikke tørker fort nok.

Generelt sett er jeg fornøyd med å være venstrehendt da. :)

Endret av KaDust
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

-Manglende utstyr i gymtimer på skolen

-Blitt lært opp til å skyte med venstre og høyre ben i fotball (lærere som vet at jeg var venstrehendt forsøkte å lære meg venstre ben, andre lærere ønsket at jeg brukte høyre men; resulterte i like dårlig med begge beina)

-Bestandig stå på den "andre siden" alene når man øver på å treffe kurven i basketball

-Uvandt å prøve nye typer skudd i ballidrett fordi man føler man gjør det med feil hånd/fot, men får det heller ikke til når man forsøker å skifte hånd/fot

Dette jeg husker fra gymtimene i alle fall :fnise: kunne sikkert endret på noe selv, men det tenkte jeg aldri over der og da

Anonymous poster hash: f8685...9e4

Kom på noen fordeler også:

-Kan notere på penn og papir samtidig som jeg finner informasjon på pc'en(scrolle nedover nettsider osv)

-Trengte aldri å lære meg "gaffel i venstre hånd og kniv i høyre", spiser på samme måte som da jeg var barn hehe

-Folk hadde problemer med å skrive av meg under prøver på skolen siden de antok jeg jeg var hørehendt. Bidro til mindre juks :danse:

Anonymous poster hash: f8685...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal signere for en pakke motatt på posten. Signeringsplata dems (den elektroniske) er jo laget for høyrehendte så tråden er alltid i veien, og den er egentlig ikke lang nok til at pennen blir riktig holdt. Resultatet er at jeg må signere med pennen i en 90-graders vinkel og signaturen blir jo grisestygg og uleselig. :lol:

Kan du forstå hvorfor den er laget sånn? Det er så irriterende! Jeg blir skikkelig irritert hver gang jeg må signere på en slik dustet plate, det er jo klin umulig! Den kunne jo være vinklet rett og med lang ledning, så hadde både høyrehendte og venstrehendte kunne signert på den uten å vri av seg håndleddet.

Anonymous poster hash: f525c...18e

Skrevet

De signatur platene er irriterende ja! Sauseøser også. Jeg har alltid vært blå på hele venstrehanda etter eksamen pga blekket klint utover hele handa.
Men det som er rart er at jeg som venstrehendt alltid har kastet ball med høyre. Gikk på håndball i mange mange år og brukte alltid høyrehanda. Det er helt naturlig for meg å kaste ball med høyrehanda. Samme med å sparke ball :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Øser med helletut på venstre side.

Jeg er ganske litt for trøtt, men denne lo jeg høyt av. I selskaper jeg har vært i har man vært opptatt av skikk og bruk og god etikette, jeg så for meg selv stå og kløne med øsen.

Anonymous poster hash: 75b12...8fa

  • Liker 1
Skrevet

Kan du forstå hvorfor den er laget sånn? Det er så irriterende! Jeg blir skikkelig irritert hver gang jeg må signere på en slik dustet plate, det er jo klin umulig! Den kunne jo være vinklet rett og med lang ledning, så hadde både høyrehendte og venstrehendte kunne signert på den uten å vri av seg håndleddet.

Anonymous poster hash: f525c...18e

Enig, skjønner ikke hva designeren av plata tenkte på. Alle venstrehendte får sende inn en klage, så kanskje vi får lengre tråd! Det vil ikke hjelpe stort på postkontoret hos oss da, for den plata er jo også klint inn i ventstre vegg, så jeg hadde uansett ikke fått plass til pennen om jeg skulle skrive ordentlig. :daane:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...