lemon-aid Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Jeg sitter her og leser litt om fordeler/ulemper om det å være venstrehendt i et høyrehendt samfunn…. Litt for moro skyld, hva synes dere er frustrerende med å være venstrehendt? Jeg husker jeg fikk et veldig stygt blikk av en lege jeg skulle hilse på, og ble avvist da jeg skulle håndhilse, og strakk fram venstrehånda (Som er vanlig for meg!) Ble stående å måpe, omtrent.. Hva mener du er fordelen?
King in the North Skrevet 15. mai 2015 #2 Skrevet 15. mai 2015 Det var litt vanskelig på golfkurs som 12-åring, da de manglet en del køller for venstrehendte. Jeg kom over det.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #3 Skrevet 15. mai 2015 Samboeren klarer nesten ikke bruke den ene saksa vi har. Så jeg må ofte klippe for ham. Anonymous poster hash: 89d3b...f7e
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #4 Skrevet 15. mai 2015 Tenker ikke spesielt over det. Noen sakser er litt irriterende og vanskelige å bruke. Anonymous poster hash: 801d8...3a4 3
lemon-aid Skrevet 15. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2015 Samboeren klarer nesten ikke bruke den ene saksa vi har. Så jeg må ofte klippe for ham. Anonymous poster hash: 89d3b...f7e Haha..! ;-) Sakser kan være frustrerende, men heldigvis finnes det tilpassede for oss..! 1
tryllealv Skrevet 15. mai 2015 #6 Skrevet 15. mai 2015 Frustrerende å skrive med tusj eller penn,for blekket blir dratt litt utover jo lenger inn på arket jeg skriver. 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #7 Skrevet 15. mai 2015 Opplever ingen vansker med å være vensterhendt. Tror jeg har vendt meg til høyre-sakser og diverse. Å hilse gjør man da med høyre hånd, uansett. Anonymous poster hash: 465aa...299 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #8 Skrevet 15. mai 2015 Frustrerende å skrive med tusj eller penn,for blekket blir dratt litt utover jo lenger inn på arket jeg skriver. Jeg har alltid lagt arket veldig skjevt når jeg skriver. Ubevisst, men hjelper jo meg som er vensterhendt. Anonymous poster hash: 465aa...299
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #9 Skrevet 15. mai 2015 Har vel ingen problemer, egentlig... Kan fint bruke høyre-sakser ol. Kan også bruke høyre hånd til mye, utenom å skrive. Håndhilse gjør man da med høyre uansett... Anonymous poster hash: 7a8d5...c1c 2
lemon-aid Skrevet 15. mai 2015 Forfatter #10 Skrevet 15. mai 2015 Opplever ingen vansker med å være vensterhendt. Tror jeg har vendt meg til høyre-sakser og diverse. Å hilse gjør man da med høyre hånd, uansett. Anonymous poster hash: 465aa...299 Ikke jeg, tydeligvis Haha..
ClosedParadise Skrevet 15. mai 2015 #11 Skrevet 15. mai 2015 Klarer ikke klippe med sakser.. Også drar jeg ut alt jeg har skrevet når jeg skriver...(med tusj, penn osv) 😒😒😒😒 1
Rosalie Skrevet 15. mai 2015 #12 Skrevet 15. mai 2015 Eneste frustrerende er sakser. Har heldigvis venstrehendtsaks på jobb og hjemme.
Fireflies Skrevet 15. mai 2015 #13 Skrevet 15. mai 2015 Å legge handa over blekket etter man har skrevet. Sinnsykt irriterende. Man hilser da med høyre hånd. Alltid. 6
Rosewood Skrevet 15. mai 2015 #14 Skrevet 15. mai 2015 Jeg har ingen problemer, haha! Jeg skriver med venstrehånda, men så og si alt annet gjør jeg med høyre. Typisk venstrehendte er å spise med gaffelen i høyrehånd og kniven i venstre, men jeg gjør omvendt. Men jeg spiser alltid med venstrehånda da, med eller uten kniv. Klarer ikke å skjære med venstrehånd... 2
Rosewood Skrevet 15. mai 2015 #15 Skrevet 15. mai 2015 Å legge handa over blekket etter man har skrevet. Sinnsykt irriterende. Man hilser da med høyre hånd. Alltid. Ja det er dritirriterende. Hånda ser ikke ut etter å ha skrevet med penn! Og i noen tilfeller blyant..
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #16 Skrevet 15. mai 2015 Det mest irriterende er der de har penner som er lenket fast til bordet og det ikke er plass til å flytte det man skal skrive under på, på den andre siden av der pennen sitter fast, så man ender med å bare lage en merkelig kusedull i stedet for en vanlig underskrift. Anonymous poster hash: ea716...5bf 5
Chloe- Skrevet 15. mai 2015 #17 Skrevet 15. mai 2015 Jeg sitter her og leser litt om fordeler/ulemper om det å være venstrehendt i et høyrehendt samfunn. Litt for moro skyld, hva synes dere er frustrerende med å være venstrehendt? Jeg husker jeg fikk et veldig stygt blikk av en lege jeg skulle hilse på, og ble avvist da jeg skulle håndhilse, og strakk fram venstrehånda (Som er vanlig for meg!) Ble stående å måpe, omtrent.. Hva mener du er fordelen? Hilse gjør man jo med høyrehånda uansett. Syns det bare er sløvt å ikke tenke nok til å rekke ut riktig hånd. 5
Pawn Hearts Skrevet 15. mai 2015 #18 Skrevet 15. mai 2015 Jeg er høyrehendt, men har dere vært borti sånne fancy kaffekopper der hanken er vridd så de bare kan holdes ordentlig med høyre hånd? Det må være utrolig irriterende.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #19 Skrevet 15. mai 2015 Jeg tenker veldig lite over det i det daglige, så jeg mener ikke å klage i det hele tatt. Det er ingen store hindringer. Men noen irritasjonsmomenter finnes: - Sakser. Delvis boksåpnere, men blitt så vant til dem. - Blekk på hånden. Upraktisk nok i bøker, enda verre på whiteboards/tavler fordi teksten forsvinner i tillegg. - Kulepenner fungerer dårligere og tørker lettere underveis når du "dytter" pennen fra hånden fremfor å dra den etter. - Manglende utstyr i gymtimer da jeg gikk på skolen. - Å dra kortstripen i kortterminaler. At chip er standard de fleste steder nå har ordnet opp i det problemet. - Datamuser, særlig de som er spesielt ergonomisk utformet. - Målebegre, kaffekanner etc. med mengden skrevet på den siden som vender vekk for venstrehendte. - Disse "pultene" man kan dra frem ved stoler i forelesnings-/konferansesaler. Noen ligger midt på, men de fleste slås opp til høyre. Fryktelig upraktisk. - De forbanna elektroniske signatur-greiene. Minner om penn-problemet, bare at jeg i stedet for å få blekk på hånden fargelegger hele feltet. Det er andre ting som kan være upraktiske, men som jeg bare gjør som høyrehendte og derfor ikke tenker over. Jeg hilser alltid med høyre hånd, det faller meg ikke inn å bruke høyre til det. Jeg bruker kniv og gaffel som høyrehendte. I idrett har det vært noen fordeler også. I fotball var det en liten fordel at man gjerne ville ha minst to venstrebente. I kampsport var det en stor fordel at de høyrehendte jeg møtte var vant til å bare gå 10 % av kamper mot "sånne som meg" mens jeg var vant til å gå 90 % av kamper mot "sånne som dem". Nå har jeg tenkt godt, jeg irriterer meg egentlig veldig sjelden over noe av dette. Men det er noen av tingene jeg har merket på et eller annet tidspunkt Anonymous poster hash: eab71...e75 5
minister-mio Skrevet 15. mai 2015 #20 Skrevet 15. mai 2015 ingen problemer med å være venstrehendt, men hilser selvfølgelig med høyre hånd. Hvorfor er det vanlig for deg å hilse med venstre? Venstrehendte hilser da med høyre 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå