Gå til innhold

komplikasjoner etter plastisk kirurgi - ikke synd i dem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det føler jeg. Om folk som tar plastisk kirurgi uten at det er noe galt med dem (f.eks at de har hatt brystkreft eller at de har vært i en ulykke og fått en svært skjev nese og dermed problemer med å puste mener jeg med "galt med dem") føler jeg ikke at det er synd i dem om de får komplikasjoner under eller etter operasjon.

Jeg har veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke føler noe når jeg ser at folk har mye smerter etter en kosmetisk operasjon og f.eks at silikonen kapsler seg og de må operere på nytt. Har masse medfølelse for folk som opererer av medisinske grunner og har smerter og slikt i ettertid, men folk som tok plastisk kirurgi gjorde det bare fordi de ikke klarer å jobbe med selvtilliten sin og akseptere seg selv som den de er.

Får sikkert masse hets her, så poster som AB. Men lurer på om noen andre føler det sånn?



Anonymous poster hash: fa3b6...04c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt greit å ha slike meninger anonymt. Jeg synes for eksempel at prisen for abort skulle skrues kraftig opp. Egenandelen for et slikt inngrep burde bli satt kraftig opp, det burde folk ha råd til når de er så uforsiktige.



Anonymous poster hash: 58695...b22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whatevz

Jeg skjønner hva du mener men jeg synes synd på dem jeg da. Kanskje noen vil rette opp noe som har plaget dem hele livet.det synes jeg de må få lov til. Og hvis det da skjer komplikasjoner er jo det trist for dem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme mening ts, men jeg i mot sett fra ab #2 står for det både under nicket og jeg kan si det rett ut irl.

Var et innslag på "tv 2 hjelper deg" blant annet om noen som fikk komplikasjoner etter silikon opprasjon og klagde på kirurgen. Fantes ikke et bitte lite snev av sympati for de.

At folk lar seg kutte i, helt uten at det feiler noe som helst, vel det gjør de på egen risiko. Folk blir fortalt om risikoen, alle vet farene og de lar seg opperere likevel, ok men da kan de ikke klage etterpå.. Blir som å stappe i seg en pose kips hver dag i 20 år og så bli sur for at en blir tykk.

Om folk aldri får følelse i underlivet igjen fordi de er hysterisk opptatt av å ikke ha indre kjønnslepper når de i utgangspunktet ikke plaget de fysisk, vel sikkert synd i deg men jeg blåser i det. Du valgte det så du får du leve med konsekvensene. Om du opererer 2 kilo silikon i hver pupp fordi du bare ville ha større og du du har store smerter etterpå vel ok, du gjorde det valget og du mente på forhånd at det var verdt det for viss ikke hadde du ikke gjort det så får du leve med de smertene dag og natt uten at du trenger sympati fra noen.

Selvtillit får en på mange måter, men den sitter aldri i verken pupper eller kjønnsorgan eller i en nese og å opperere fører med seg fysiske risikoer, men det valgte en å ta så da ser jeg ikke noe grunn til å føle sympati.

Vi er blitt et hysterisk samfunn av slike "skjønnhets" operasjoner og det ser ut til å gå folk hus forbi at det faktisk fører med seg en viss risiko, kanskje det er det som skal til for at folk skal tenke seg om både 2 og 3 ganger, at de ser og hører om slike mennesker som faktisk får et smertefull og sikkert jævlig liv fordi de valgene helt selv å ødelegge seg selv.

kanskje jeg er kynisk, kanskje ikke men som en reder ligger man.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å ha slike meninger anonymt. Jeg synes for eksempel at prisen for abort skulle skrues kraftig opp. Egenandelen for et slikt inngrep burde bli satt kraftig opp, det burde folk ha råd til når de er så uforsiktige. Anonymous poster hash: 58695...b22

Abort er noe annet en plastikk kirurgi kjære deg. Snakk om barbere seg og skjære av seg hode.

Mener du det samme om en blir gravid på prevensjon? For du vet at prevensjon aldri er 100% sikkert sant? Mener du det samme om en far begår seksuelt overgrep på sin datter og hun blir gravid? Mener du det samme om en blir voldtatt og en kvinne blir gravid? Mener du det samme når du vet at det svangerskapet er uønsket? At et barn er uønsket og at det er det barnet som må leve hele livet med en mor som aldri har hatt lyst på barnet? At en kvinne var uforsiktig skal gå ut over et barn, et annet individ for resten av deres begge sitt liv? Virkelig, sammenligner du virkelig det med å få 500 gram større pupper bare fordi hun vil ha større pupper?

Jaja du om det.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det føler jeg. Om folk som tar plastisk kirurgi uten at det er noe galt med dem (f.eks at de har hatt brystkreft eller at de har vært i en ulykke og fått en svært skjev nese og dermed problemer med å puste mener jeg med "galt med dem") føler jeg ikke at det er synd i dem om de får komplikasjoner under eller etter operasjon.

Jeg har veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke føler noe når jeg ser at folk har mye smerter etter en kosmetisk operasjon og f.eks at silikonen kapsler seg og de må operere på nytt. Har masse medfølelse for folk som opererer av medisinske grunner og har smerter og slikt i ettertid, men folk som tok plastisk kirurgi gjorde det bare fordi de ikke klarer å jobbe med selvtilliten sin og akseptere seg selv som den de er.

Får sikkert masse hets her, så poster som AB. Men lurer på om noen andre føler det sånn?

Anonymous poster hash: fa3b6...04c

Har du virkelig dårlig samvittighet fordi du ikke føler noe? Høres ikke slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det samme. Men så er jeg en cold hearted motherfucker til tider uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Å ikke føle noe, å si at det ikke er synd på dem etc.dette er et resultat av en forhåndsdømmende tankegang.

De som gjennomgår plastikk operasjoner, som alle oss andre, er enkeltindivider: Med hver sin egen bakgrunn, historie, og med egen begrunnelse for hvilke avgjørelser de tar, videre har de, igjen som oss andre, vært gjennom sine prøvelser og plager i livet. Vi kan selvfølgelig ikke vite hva disse er. Vi kjenner dem ikke. Men å dømme gjør vi lett.

Hver eneste avgjørelse vi tar er et resultat av vår historie, det vi har opplevd, det vi har vært gjennom: Disse er ikke noe annerledes enn oss. At det skal komme noe mer vondt ut av det, at vi skal mene det er velfortjent, ja da er det sannelig mangel på medmenneskelighet.

Edit: Skrivefeil

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok dem revnende likegyldig om du skulle synes synd på dem etter plastisk operasjon eller ikke.

Anonymous poster hash: 3f4ef...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme mening ts, men jeg i mot sett fra ab #2 står for det både under nicket og jeg kan si det rett ut irl.

Var et innslag på "tv 2 hjelper deg" blant annet om noen som fikk komplikasjoner etter silikon opprasjon og klagde på kirurgen. Fantes ikke et bitte lite snev av sympati for de.

At folk lar seg kutte i, helt uten at det feiler noe som helst, vel det gjør de på egen risiko. Folk blir fortalt om risikoen, alle vet farene og de lar seg opperere likevel, ok men da kan de ikke klage etterpå.. Blir som å stappe i seg en pose kips hver dag i 20 år og så bli sur for at en blir tykk.

Om folk aldri får følelse i underlivet igjen fordi de er hysterisk opptatt av å ikke ha indre kjønnslepper når de i utgangspunktet ikke plaget de fysisk, vel sikkert synd i deg men jeg blåser i det. Du valgte det så du får du leve med konsekvensene. Om du opererer 2 kilo silikon i hver pupp fordi du bare ville ha større og du du har store smerter etterpå vel ok, du gjorde det valget og du mente på forhånd at det var verdt det for viss ikke hadde du ikke gjort det så får du leve med de smertene dag og natt uten at du trenger sympati fra noen.

Selvtillit får en på mange måter, men den sitter aldri i verken pupper eller kjønnsorgan eller i en nese og å opperere fører med seg fysiske risikoer, men det valgte en å ta så da ser jeg ikke noe grunn til å føle sympati.

Vi er blitt et hysterisk samfunn av slike "skjønnhets" operasjoner og det ser ut til å gå folk hus forbi at det faktisk fører med seg en viss risiko, kanskje det er det som skal til for at folk skal tenke seg om både 2 og 3 ganger, at de ser og hører om slike mennesker som faktisk får et smertefull og sikkert jævlig liv fordi de valgene helt selv å ødelegge seg selv.

kanskje jeg er kynisk, kanskje ikke men som en reder ligger man.

Å sammenligne med å stappe i seg chips er bare tullete.

Selv om man tar en operasjon som strengt tatt ikke er livsviktig, og evt betaler for den selv, så skal de SÅ KLART ha samme rettigheter som alle andre som blir behandlet av leger når det oppstår komplikasjoner.

Anonymous poster hash: 3f4ef...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...