Gå til innhold

"vil ikke si hei! barnehagen får ikke se på den" osv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så du mener det er mer oppegående å kalle barnehageansatte for "tanter"?

Trenger ikke være nedlatende. Jeg tror ikke ts mente noe vondt med å kalle oss for tanter.

Endret av Yzma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener det er mer oppegående å kalle barnehageansatte for "tanter"?

mere oppegående enn å kverulere på hver minste ting inne på KG.....

Dere skjønte HVEM jeg snakket om gjorde dere ikke det?

er det virkelig såååå krenkende at det er verdt bryet.. skjønner ikke at folk gidder og henge seg opp i slt jeg. Må være fryktelig slitsomt. :vetikke:

Anonymous poster hash: bda9d...5c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være nedlatende. Jeg tror ikke ts mente noe vondt med å kalle oss for tanter.

nei selvfølgelig ikke...

jeg sitter ikke og trykker og tenker "HAHA NÅ skal dem få se, jeg skal kalle de pedagogiske barnehageansatte for TANTER! mohaha...."

jeg måtte bare.

nei dere er supre, pedagoger eller ikke... <3

Anonymous poster hash: bda9d...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig streng med min 3-åring, iallefall etter norsk standard ser jeg. Her oppfører vi oss eller så får det konsekvenser som står i proposisjoner til handlingen. Operer med advarsler og slikt, og forklarer nøye på forhånd hva som skjer om han velger å gjøre det han gjør en gang til.

Han både elsker meg og har respekt for meg. Jeg er en trygg omsorgsperson, som er rolig og setter tydelige grenser.

I barnehagen tar jeg meg god tid, hilser, prater og spøker med de ansatte. Har en god tone og tar meg alltid tid til å utveksle noen ord uansett hvor sent ute jeg måtte være.

Har fullstendig hetta for at sønnen min skal ende opp som en mobber, eller på annen måte være ekkel gjennom feks ekskludering.

Det er å så viktig at jeg går foran som et godt eksempel, og jeg er veldig tydelig på at man skal være høflig og takknemlig hele tiden.

"nå har mamma lyst til at du skal være litt snill altså... det er fint om du klarer å hilse pent i dag" - slikt sier jeg ikke

her heter det "du skal være hyggelig og grei med alle. Du skal si hei og du skal behandle alle fint"

Anonymous poster hash: 6f501...5f7

Så enig!

Vi har også vært strenge foreldre og helt fra de barna var bitte små vært tydelige på hvordan man skal oppføre seg. Men, vi har også forklart hvorfor vi er så strenge: fordi hvis barna oppfører seg pent og er høflige så får de mindre kjeft, det er hyggelig for andre å invitere dem hjem osv.

Har fått to trygge, glade barn som jevnlig får positive tilbakemeldinger når de har vært på besøk hos venner ("det var så hyggelig å ha NN her, for en høflig gutt!"), blir invitert bort hele tiden osv.

Så teorien min om at det er bra for barna å ha strenge foreldre har virket ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...