AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #1 Del Skrevet 11. mai 2015 Hei bilfolk! Jeg begynner i fast jobb til høsten etter en stund som student igjen, og trenger bil til og fra jobb. Det er cirka 3 mil hver vei til jobb og så blir det småkjøring til ærend og fritidsaktiviteter. Men har jeg egentlig råd til bil? Har prøvd litt kalkulatorer rundt om, men det er vanskelig å finne ut når man ikke har en konkret bil foran seg. Hva bør jeg sette av på budsjettet til bil? På mitt foreløpige budsjett har jeg satt av 3000kr til faste bilutgifter og drivstoff i mnd, er det helt på jordet? Jeg skal kjøpe brukt bil som er noen år, men har litt igjen. Skal ikke ta opp lån. Jeg regner med å tape de pengene jeg kjøper den for, men vil helst ikke ha noe veldig med verkstedregninger heller hvis det kan unngås. Jeg vil helst ha med hengerfeste og mulighet til å dra en henger i nødstilfeller, så ikke de aller minste typene, tenker en ok stasjonsvogn. Anonymous poster hash: 7b6c6...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 11. mai 2015 #2 Del Skrevet 11. mai 2015 Høres jo ut som du har beregnet nok i måneden, så lenge det ikke blir en haug å reparere hver måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 11. mai 2015 #3 Del Skrevet 11. mai 2015 Høres ok ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #4 Del Skrevet 12. mai 2015 Takk for svar! Da fortsetter jeg å se etter bil! Sånn jeg forstår det, hvis jeg kjøper en 8-15 år gammel bil som jeg ikke er "redd for" (om den får en bulk så får det bare være, liksom), og ikke regner med å få solgt igjen som noe annet enn vrak, og har en bufferkonto til verkstedutgifter på en 10.000kr, trenger jeg da noe annet enn ansvarsforsikring? Anonymous poster hash: 7b6c6...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2015 #5 Del Skrevet 12. mai 2015 Takk for svar! Da fortsetter jeg å se etter bil! Sånn jeg forstår det, hvis jeg kjøper en 8-15 år gammel bil som jeg ikke er "redd for" (om den får en bulk så får det bare være, liksom), og ikke regner med å få solgt igjen som noe annet enn vrak, og har en bufferkonto til verkstedutgifter på en 10.000kr, trenger jeg da noe annet enn ansvarsforsikring? Anonymous poster hash: 7b6c6...23c Nei. Vi har kun ansvar på vår. Dette er fordi den er gammel, og dersom den vrakes i en eller annen situajson, kjøper vi ny. har du en ny og fin bil derimot, er det er fordel med kasko. Anonymous poster hash: 69877...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2015 #6 Del Skrevet 13. mai 2015 Skal prøve å unngå ny og fin bil :D TS Anonymous poster hash: 7b6c6...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå