Gå til innhold

Aker Solutions-ansatt terrorsiktet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skremmende. Mannen er siktet for enten oppfordring til terror, rekruttering til terror, eller gi eller motta opplæring i metoder som kan brukest til terror. Hva skal vi mene om dette?

Anonymous poster hash: 61084...121
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende. Mannen er siktet for enten oppfordring til terror, rekruttering til terror, eller gi eller motta opplæring i metoder som kan brukest til terror. Hva skal vi mene om dette?

Det er jo helt grusomt!

Dessverre fører det til at færre og færre irakere (og andre frå Midtøsten) kommer til å bli mistenkliggjort uansett hvor flink du er eller hvor godt utdanna du er. :(

Anonymous poster hash: 205c9...911

AnonymBruker
Skrevet

At sveisere er noen skumlinger

Anonymous poster hash: 6ccf5...670

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre fører det til at færre og færre irakere (og andre frå Midtøsten) kommer til å bli mistenkliggjort uansett hvor flink du er eller hvor godt utdanna du er. :(

Helt uenig. Jeg tror det vil føre til at flere og flere muslimer blir mistekeliggjort. Men de velger det jo på en måte selv, når de bekjenner seg til denne voldsreligionen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser artikkelen på nytt så står det faktisk ingenting om at han er muslim, men man trenger vel ikke være ingeniør i Aker Solutions for å forstå det ;)

• Liker 5
Skrevet

Skremmende at han er oppvokst i Norge og har universitets utdanning. Det betyr at fyren er veldig intelligent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende at han er oppvokst i Norge og har universitets utdanning. Det betyr at fyren er veldig intelligent.

Intet nytt under solen, altså. Mange tidligere jihadister har jo vært høyt utdannet. Blant annet i England. Men er han etnisk norsk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men man kan jo lure på hvordan det er mulig å være ingeniør og samtidig være så dum at man tror man får 72 jomfruer om man sprenger seg selv.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Intet nytt under solen, altså. Mange tidligere jihadister har jo vært høyt utdannet. Blant annet i England. Men er han etnisk norsk? Anonymous poster hash: 61084...121

Gjett igjen! En høyt utdannet etnisk norsk skal plutselig bli terrorist? Det henger ikke på greip.

Anonymous poster hash: 007aa...847

Skrevet

Gjett igjen! En høyt utdannet etnisk norsk skal plutselig bli terrorist? Det henger ikke på greip.

"Etnisk norsk"???

Ja, det kan du jo drømme om, mannen har åpenbart irakisk bakgrunn, altså etnisk araber med norsk statsborgerskap:

https://www.document.no/2015/05/norsk-iraker-i-betrodd-stilling-pagrepet-pa-terrormistanke/

http://www.aftenbladet.no/nyheter/innenriks/Aker-Solutions-ansatt-avviser-terrorsiktelse-3694953.html

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Gjett igjen! En høyt utdannet etnisk norsk skal plutselig bli terrorist? Det henger ikke på greip.Anonymous poster hash: 007aa...847

<host> Anders Behring Breivik.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes det er bra at arbeidsplassen oppganger potensielle trusler og gjør noe med dem.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt grusomt!

Anonymous poster hash: 205c9...911

Du mener ikke tilfeldigvis flere og flere? ;)

Anonymous poster hash: 8131e...a71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Etnisk norsk"???

Ja, det kan du jo drømme om, mannen har åpenbart irakisk bakgrunn, altså etnisk araber med norsk statsborgerskap:

https://www.document.no/2015/05/norsk-iraker-i-betrodd-stilling-pagrepet-pa-terrormistanke/

http://www.aftenbladet.no/nyheter/innenriks/Aker-Solutions-ansatt-avviser-terrorsiktelse-3694953.html

Naive meg som trodde at folk oppfattet det jeg skrev som ironi...

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi vel ganske mange ikke-etnisk norske terrorister mot en etnisk norsk terrorist. Hva vil du fram til?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bahhh, jeg håpet det var min eksmann. Så for meg ham bak murene, men den gang ei.

Anonymous poster hash: c8854...9bd
AnonymBruker
Skrevet

Breivik er da ikke høyt utdannet.

Anonymous poster hash: 260e2...5aa

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Nå har vi vel ganske mange ikke-etnisk norske terrorister mot en etnisk norsk terrorist. Hva vil du fram til? Anonymous poster hash: 007aa...847

Jeg oppfattet deg slik at du anså scenariet etnisk norsk høyt utdannet terrorist som umulig. ABB er fortsatt den eneste som har begått terrorhandlinger på norsk jord.

Forøvrig er jeg selvsagt enig i at sannsynligheten er større for terrorister blant religiøse fanatikere enn ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfattet deg slik at du anså scenariet etnisk norsk høyt utdannet terrorist som umulig. ABB er fortsatt den eneste som har begått terrorhandlinger på norsk jord.

Forøvrig er jeg selvsagt enig i at sannsynligheten er større for terrorister blant religiøse fanatikere enn ellers.

Og jeg skrev også høyt utdannet etnisk-norsk mann.

Skrevet

Naive meg som trodde at folk oppfattet det jeg skrev som ironi...

Ja, ironi er ikke for alle.

Jeg har dog vanskelig for å "dechiffrere" ironien din, kunne du forklart hvordan setningene:

"En høyt utdannet etnisk norsk skal plutselig bli terrorist? Det henger ikke på greip."

skal forstås, ironisk eller ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...