Gå til innhold

Lilletrolls trollete verden


Gjest lilletroll

Anbefalte innlegg

Hei kjære deg! :blomst:

Stikker innom for å ønske deg en herlig helg! Håper du har det fint!

Nå er det tiden for innekos med levende lys og rødvin (ihvertfall her hos meg... :wink: ), nyt det! :P

Klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll

Ja, nå er det under en uke igjen, og alt det praktiske er ordnet; tog, hotell, fri fra jobb osv. Jeg er så heldig at jeg har fri nesten to uker etter operasjonen jeg, da, så jeg skal nok rekke å komme meg ordentlig igjen før jeg skal tilbake på jobb. Har fortsatt ikke begynt å grue meg/ få sommerfugler i magen, men det kommer vel på mandag, tenker jeg...eller kanskje aller helst søndag kveld....

Som de fleste av dere vet hadde jeg planlagt å holde dette hemmelig for alle utenom mannen min, men jeg fant ut at mamma kommer til å finne det ut før eller senere uansett, så nå har jeg fortalt henne det.....reaksjonen var vel nesten som forventet...hun synes jo selvfølgelig ikke noe om det, men ble heller ikke veldig overrasket over det jeg skal gjøre. Har ikke fått meg til å spørre om hun vil komme på besøk etter operasjonen....(hun bor i Oslo der jeg skal operere)

Vet forresten ikke om jeg er i stand til å ha besøk heller jeg!? Hvordan var det Dina, orket du noe særlig samme dag du ble operert? Kanskje like greit at jeg skal være alene på et hotell.... :-?

Ja, ja....jeg gleder meg til de første ukene er over og jeg er frisk og "back to normal" igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå minker det med dager Lilletroll!!

Lykke til med den store forandringen, og håper du blir kjempefornøyd (det blir du helt sikkert :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

ÅyÅY som tiden flyr!! I overimorgen er siste dagen uten pupper for meg!! Helt villt. Mannen min har begynt å bli litt negativ...ser for seg at jeg ikke kommer til å orke eller klare noenting på en måned....håper ikke det er tilfelle....regner jo med å være sånn nogenlunde igjen etter èn uke......Nå begynner det å bli så nære at jeg tror jeg går over til å telle timer :sjarmor: Skal vi se....70 timer igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jaa......17,5 timer igjen....spennende....er fortsatt ikke nervøs.....snakket med mamma i går, så nå blir det ikke taxi og hotellovernatting på meg, men hos mamma og pappa istedenfor. Mannen min er veldig lettet over det, sånn at han vet jeg ikke er alene første natten...Gleder meg VELDIG til ca om en uke hvor jeg kan begynne og farte litt med mine nyervervede pupper :sjarmor:

Jaja...neste gang jeg skriver har jeg vært under kniven!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå nei! Gleder meg til å lese om ukene etter operasjonen og om resultatet svarer til forventningene (sluker alt sånt mens jeg venter på å få råd til mine egne pupper) :-)

Ønsker masse lykke til igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :P

Nå er du nok ferdigoperert, og begynner sikkert å føle deg litt bedre etterhvert også tenker jeg...!!! ? :wink: Herlig følelse når man er ferdig med operasjonen, for da blir alt bare bedre og bedre for hver dag som går...! :P

Du må gjerne spør om det er noe du lurer på sånn i tiden etterpå!

Lykke til med rekovalesensen!

Klem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette her for 12 år siden (og de "funker" fortsatt - er kjempefornøyd). Jeg var dårlig - dvs. hadde vondt i brystet kun 2 to første dagene etter inngrepet. Etter det var jeg igrunnen akkurat som før, jeg bare så litt annerledes ut! Tok litt tid å venne seg til det nye utseende, men nå tenker jeg ikke på det lenger faktisk.

Lykke til med rekonvalesensen. Er ikke sikkert den blir så lang og smertefull som du tror!

Å ja - det er sant, husker jeg måtte bruke sportsbh dag og natt i noen uker etter inngrepet. Det var litt pes, men var jo ikke akkurat noe kjempeproblem.

Klem fra Sheba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Hei alle sammen :-)

Ja da var jeg her igjen :-)

Har vært spennende dager, og formen har vært overraskende på flere måter. Jeg har hatt MYE MINDRE vondt enn jeg trodde var mulig etter en operasjon!! Men samtidig trodde jeg at jeg ville være mere mobil..... :-?

Jeg fikk lagt inn under muskelen fordi jeg er så tynn, og regner med at det er grunnen til at jeg ikke er ute og springer ennå....Trenger fortsatt hjelp til å komme meg ut av senga, men utover det går det veldig bra nå.

I går og i dag har jeg begynt å få litt vondt i såret, og undrer meg på om det er normalt.....den bhen som jeg fikk på klinikken gnager overalt, så jeg lurer på om det er den som har skylden for at det gjør vondt i såret også...

Når det gjelder sårene....dere som har vært gjennom dette.....skal ikke de renses/vaskes på noen måte noen gang?? Når skiftet dere teipen første gang?

Bhen dere fikk, støttet den veldig opp om puppene, eller var det mest strikken rundt som var stram? (som i mitt tilfelle...)

Utenom dette er jeg SUPERFORNØYD!!!!! :) Nå fikk jeg beskjed av kirurgen om at puppene ville "poppe ut" etter to uker pga at de var lagt under muskel, så jeg vet jo ikke akkurat hvor store de ender opp, men fornøyd blir jeg uansett :)

Gleeeeder meg til jeg kan leve som før igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder sårene....dere som har vært gjennom dette.....skal ikke de renses/vaskes på noen måte noen gang??

Jeg kan jo svare hva som gjaldt for meg (som jo hadde en annen operasjon):

Renset ikke sår, de skulkle være i fred så lenge de ikke blødde igjennom, de skulle heller ikke bli våte. De har det best i fred bak rene bandasjer som er satt på av sykehuset. Du skal vel til kontroll en gang snart, og da skiftes det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Bandasjen jeg hadde er tatt av, og under der er det taper, som ikke skal fjernes før de begynner å dette av av seg selv, om jeg forstod kirurgen rett...skal ikke til kontroll igjen før etter tre mnd, og da skal jeg jo liksom være ferfig tapet......hm....tror jeg sender en pm til Dina og Ninakanin jeg..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

Ja, tro meg, JEG har IKKE planer om å ta den av!!! :wink: Svimer nesten av bare ved tanken..... :oops:

Og den skal jo uansett sitte i to uker ut fra hva som står på informasjonen jeg fikk med hjem....men så skal jo tapen byttes regelmessig....gruuuuer meg!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å grue seg til. Området er ofte ganske følelsesløst, skorpen slipper uansett taket på den tiden, og det er artig å følge utviklingen. Greit å gjøre det etter dusjen for eksempel.

Tro meg, jeg har brukt ca 20 meter tape de siste månedene (2 hele ruller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Er skorpen på arret jeg gruer meg til, ja... :-?

Tro meg, jeg har brukt ca 20 meter tape de siste månedene (2 hele ruller).

:ler:

Håpe det går greit for meg og, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er skorpen på arret jeg gruer meg til, ja... :-?

På meg gjorde det ikke vondt i det hele tatt, men etter noen uker ble huden rundt litt sår. Hadde man ikke hatt tapen på ville jo mye av skorpene alt ramlet av, så de sitter helt løst på huden. Men ikke vondt.

Hvor sitter dine arr og hvor store er de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter jo rett på undersiden av puppene....kan jo ikke være så store....en...tre cm kanskje.....

Det går sikkert helt bra. Mine arr er jo ganske mye større, sikkert 15-20 cm på hver pupp, under hele opp til brystvorten og rundt denne. Og når jeg ikke har hatt vondt i det hele tatt mht å ta av tape, går det sikkert bra for deg også. Bare ta den av rolig og kontrollert foran et speil, så går det så fint så. Synes du det blir ekkelt, eller er redd for at den henger fast, begynner du bare i den andre enden isteden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lirk tapen forsiktig av, og gjerne i forbindelse med dusjing som Poirot sier, så går det kjempefint! :P Dessuten, det er jo ikke store sår der særlig lenge, og tapingen skal du jo fortsette med i 3 måneder.... :wink:

Går kjempefint det der lilletroll, du er ferdig med det verste! Nå blir det bare bedre og bedre for hver dag som går! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...