Gå til innhold

Kristen fra fødsel, eller kristen av valg?


Gjest Mocchhaa

Anbefalte innlegg

Gjest Mocchhaa

Om du er kristen, er det fordi du ble født i en kristen/kristent familie/land, eller fordi du bestemte deg for å bli kristen?

Studerte du annen religion for å bestemme hvilken du vil følge, eller tenkte du bare at kristendommen er rett, uten å vite hva annen religion sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestemte meg for bli kristen etter mye nedgang og var ganske deprimert en periode.. Jeg var ganske godt inne i miljøet da jeg bestemte meg for snart to år siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Jeg bestemte meg for bli kristen etter mye nedgang og var ganske deprimert en periode.. Jeg var ganske godt inne i miljøet da jeg bestemte meg for snart to år siden :)

Så du vet ikke noe om annen religion? Hvordan vet du at kristendommen er den rette religionen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt på så mange andre, føler jeg passet inn der og jeg liker det :) Det er så mange gode mennesker og jeg føler det er rett for meg, og det er viktigst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er kristen, er det fordi du ble født i en kristen/kristent familie/land, eller fordi du bestemte deg for å bli kristen?

Studerte du annen religion for å bestemme hvilken du vil følge, eller tenkte du bare at kristendommen er rett, uten å vite hva annen religion sier?

Jeg har blitt døpt i kirken, men foreldrene mine var i tvil selv om de begge er medlem av statskirken. Jeg begynte å tro på Gud av eget valg da jeg var 8 år tror jeg. Eller jeg var egentlig i tvil frem til jeg var 17 år, men bad til Gud og fikk bli med i kirkekor da jeg var mindre og litt slikt. Men jeg har egentlig ikke tenkt på hvilken Gud det er jeg egentlig tror på. Jeg er vel mest kristen, men det er jo noen som er helt fanatiske og sier at man ikke kan være kristen og ha sex utenfor ekteskap f.eks. Så hva kristen er for noe da det aner jeg ikke.

Jeg bare tror på Gud og på Jesus og gjør mitt beste for å være et godt menneske, så får vi se hva som skjer da.

Anonymous poster hash: 1e6f3...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Jeg har ikke tenkt på så mange andre, føler jeg passet inn der og jeg liker det :) Det er så mange gode mennesker og jeg føler det er rett for meg, og det er viktigst :)

Jeg er glad du har funnet din religion :)

Hvordan vet du at det er den riktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mocchhaa

Jeg har blitt døpt i kirken, men foreldrene mine var i tvil selv om de begge er medlem av statskirken. Jeg begynte å tro på Gud av eget valg da jeg var 8 år tror jeg. Eller jeg var egentlig i tvil frem til jeg var 17 år, men bad til Gud og fikk bli med i kirkekor da jeg var mindre og litt slikt. Men jeg har egentlig ikke tenkt på hvilken Gud det er jeg egentlig tror på. Jeg er vel mest kristen, men det er jo noen som er helt fanatiske og sier at man ikke kan være kristen og ha sex utenfor ekteskap f.eks. Så hva kristen er for noe da det aner jeg ikke.

Jeg bare tror på Gud og på Jesus og gjør mitt beste for å være et godt menneske, så får vi se hva som skjer da.

Anonymous poster hash: 1e6f3...b0e

Takk for svar.

Var bare nyserrig på om folk faktisk bryr seg om religionen er rett eller om folk bare følger den pga det får dem til å føle seg glad eller hva. Det virker som du har tenkt godt igjennom hvertfall. Whatever makes you happy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har et livvsyn som jeg trives med, noe som har gått skikkelig inn på meg :) Jeg føler det fungerer veldig greit, er ikke veldig sånn at jeg MÅ i kirka en søndag, men driver litt andre aktiviteter som inneholder andakter og diverse en eller to ganger i uka :) Og til deg over, jeg har hatt sex utenfor ekteskap, jeg ser ikke noe feil i det så lenge du tror, for Gud vil akseptere deg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Det har et livvsyn som jeg trives med, noe som har gått skikkelig inn på meg :) Jeg føler det fungerer veldig greit, er ikke veldig sånn at jeg MÅ i kirka en søndag, men driver litt andre aktiviteter som inneholder andakter og diverse en eller to ganger i uka :) Og til deg over, jeg har hatt sex utenfor ekteskap, jeg ser ikke noe feil i det så lenge du tror, for Gud vil akseptere deg uansett :)

Jeg er nysjerrig på hvordan folk kan tro på noe de ikke er sikker på om er sant, og legge så mye følelser inn i det. Tror du ikke det kan være placeboeffekt? At du føler deg bra når du følger religion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye man får se som kristen, b.l.a at noen har blitt frisk, reist seg opp og gått etter å ha vært lam, og for min del, er dette bevis nok. Dette føler jeg selv at styrker troen og gjør det lettere og tro :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...