Gå til innhold

har vi rett og slett fått så dårlig tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...at vi har mindre tid til familie og venner? Når jeg tenker meg om..mine dager består stort sett av enten, alenetid eller pc sitting og trening. Jobbing, av og til trening sammen med venner. Men vennene har jo jobber også..noen ganger når jeg har fri og omvendt, dette begrenaer jo sin tid. Noen studerer, og alt dette tar sin tid til hver og enkelt. Får vi egentlig noen gang slappet ordentlig av? Fler som har det sånn? Og så har jeg inntrykk av at du liksom MÅ gjøre deg opptatt...for ellers "henger du".

Anonymous poster hash: 6413e...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at alle har vi lik tid. Døgnet har 24 timer for oss alle enten vi er småbarnsforeldre, studenter eller pensjonister. Døgnet har alltid hatt 24 timer både før og nå. En velger bare å prioritere livet og tiden annerledes. Jeg synes det er tragisk når noen bruker ordet og klager på "tidsklemmen", for nei selv om du har 4 barn og jobber så har du ikke mindre tid enn meg som er uten barn. Selv om du har en sjefsstilling og jobber 14 timer i døgnet har du ikke mindre tid enn noen som velger å jobbe i 60% stilling. En velger hva en gjør med tiden, og hvordan den brukes. Livet består av en rekke valg, hundredevis hver dag og tidsbruken til hver og en av oss er et av de valgene.

Jeg er introvert og for meg så er det viktig å slappe av, uten noen å være med, uten å være opptatt av noe hele tiden. Jeg kunne hengt meg på karusellen av energi tapende tidsbruk og sosialisering både i front og i baugen men jeg orker ikke, vil ikke og må ikke.

Tiden er gratis og verdifull på samme tid og hva en bruker den på er opp til oss selv, en kan ikke alltid få ting til å klaffe, ikke pga tid men på grunn av prioriteringer. Noen ting må en prioritere, mange ting velger en å prioritere, for meg er det å slappe helt av en ting som jeg har lært å velge å prioritere før andre ting i livet mitt.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...