Gå til innhold

Ikke ta nytt etternavn, fordi det er .. Stygt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kona mi tok mitt etternavn. ikke noe vi hadde snakket om i det hele tatt. Men flere i hennes familie har vært noen lett alkoholiserte kranglefanter på et lite sted med ca 3000 mennesker.. Og etternavnet hennes er relativt lett å huske. Hun ville ikke at hennes barn skulle måtte slite med :"Åja, er du i slekt med han..... resten av livet:"

Å tro meg, kona mi er røstrømpe deluxe med master og bein i nesa. Langt fra noen walkover.

Anonymous poster hash: f0ca6...438

Et belastet etternavn skjønner jeg godt hun ville bli kvitt :-)

Anonymous poster hash: e288f...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg nektet å ta hans navn, det var så sært, og jeg har et veldig tett forhold til mitt eget navn. Han var ikke veldig glad i sitt eget navn han heller, så han har gjort om det til mellomnavn, og har tatt mitt som etternavn :P Det er et navn som er vanskelig å stave og uttale, veldig kronglete rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg gifter meg med kjæresten kommer jeg til å ta hans etternavn. Synes det er veldig fint, i tillegg til at jeg ikke føler noe tilknytning til mitt eget (som jeg forsåvidt ikke synes er så veldig fint heller). Er dog usikker på om jeg skal beholde eget navn og ha hans navn i tillegg, eller erstatte mitt med hans. Tenker min far hadde blitt lei seg om jeg fjernet det navnet, men jeg er virkelig ikke glad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta navnet til mannen din, det hører ikke hjemme i 2015...

Anonymous poster hash: e4ddc...aac

Nei, for all del. Ingen vits å forsøke å fremstille familien som en samlet enhet for andre. :rolleyes:

Anonymous poster hash: 20b15...77d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig greia med at folk fortsatt tar mannens etternavn? Etternavn skal jo vise ditt slektskap og familie, og i 2015 er det jo ikke slik at du må gi opp din familie og leve med mannens så fort du gifter deg. Fryktelig utdatert synes jeg, glad det begynner å bli mindre av det.

Anonymous poster hash: 89519...a7c

Greia er at man danner en egen familie når man blir voksen og gifter seg.

Anonymous poster hash: 20b15...77d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bytte bort et av mine to etternavn mot et av hans når vi gifter oss. Han kommer til å beholde hele navnet sitt. Jeg gjør det fordi jeg vil hete det samme som fremtidige barn, og fordi det ene etternavnet ikke betyr noe for meg (det er av typen Hansen) og å ha tre etternavn er vel i overkant syntes jeg. 



Anonymous poster hash: e3b53...22f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...