Gå til innhold

Det viktigste ved å være kristen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener det viktigste ved å være kristen er å virkelig tro på både Jesus og Gud.

Noen andre virker som de mener det aller viktigste er å følge Jesus. Jeg mener det er det nest viktigste



Anonymous poster hash: 89dd3...90d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste, sa Jesus, er å elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel. Det nest viktigste, sa Jesus, er å elske din neste som deg selv.



Anonymous poster hash: 89ec4...238
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme sier jeg om Julenissen og Rudolf. Man må tro på begge!



Anonymous poster hash: e7b9d...6d7
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste, sa Jesus, er å elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel. Det nest viktigste, sa Jesus, er å elske din neste som deg selv.

Anonymous poster hash: 89ec4...238

år Herre Jesus Kristus sier: Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud. Men det andre er like stort: Du skal elske din neste som deg selv

Så det er ikke det nest viktige. Det er like viktig!

Anonymous poster hash: 89dd3...90d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

år Herre Jesus Kristus sier: Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud. Men det andre er like stort: Du skal elske din neste som deg selv

Så det er ikke det nest viktige. Det er like viktig!

Anonymous poster hash: 89dd3...90d

Det står også:

En kvinne skal ta imot læren i taushet; hun skal underordne seg. Jeg tillater ikke en kvinne å opptre som lærer, heller ikke å være herre over mannen; hun skal være stille.

Anonymous poster hash: e7b9d...6d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står også:

En kvinne skal ta imot læren i taushet; hun skal underordne seg. Jeg tillater ikke en kvinne å opptre som lærer, heller ikke å være herre over mannen; hun skal være stille.

Anonymous poster hash: e7b9d...6d7

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 89dd3...90d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 89dd3...90d

All religion er svada.

Anonymous poster hash: e7b9d...6d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All religion er svada.

Anonymous poster hash: e7b9d...6d7

Du svarte ikke på spm

Anonymous poster hash: 89dd3...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 89dd3...90d

Er man ikke dobbeltmoralsk om man følger enkelte setninger som man finner i bibelen men glemmer andre? Hvordan vet du hva du skal følge og ikke, og hvorfor følger du enkelte deler men later som om andre deler ikke er skrevet, eller er der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det viktigste ved å være kristen er å virkelig tro på både Jesus og Gud.

Noen andre virker som de mener det aller viktigste er å følge Jesus. Jeg mener det er det nest viktigste

Anonymous poster hash: 89dd3...90d

Jesus sa også "Hvis dere elsker Meg, så hold Mine bud." (Joh 14:15).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste, sa Jesus, er å elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel. Det nest viktigste, sa Jesus, er å elske din neste som deg selv.

Anonymous poster hash: 89ec4...238

Dette er det jeg lever etter. Jeg tror ikke på at Jesus døde for syndene våres og ble hengt på korset, jeg tror det er metafor på noe annet. De fleste kristne sier at hovedregelen for å kunne kalle seg kristen er å vite at jesus døde for syndene våres på korset og stod opp igjen tre dager senere, så jeg kan derfor ikke få "lov" til å kalle meg kristen selvom jeg går i bibelgrupper og ber til Gud. Jeg hyller Jesus som en "vanlig" snill mann i kontakt med sine helbredene evner og gode hjerte, og ser på alle mennesker som Guds barn, ikke bare Jesus.

Det med å elske sin neste som seg selv og hjelpe sine brødre er vel grunnlaget for all religion, så jeg kan egentlig ikke skjønne hvorfor så mange hater religion og dømmer troende.

Anonymous poster hash: 4e437...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å elske sin neste som seg selv og hjelpe sine brødre er vel grunnlaget for all religion, så jeg kan egentlig ikke skjønne hvorfor så mange hater religion og dømmer troende. Anonymous poster hash: 4e437...0d9

Man trenger ikke religion for slike tanker. Religion er basert på utdatert menneskesyn som var normen for flere tusen år siden. Noen velger å utvikle seg i takt med samfunnet, mens andre velger å tviholde på "reglene" som var konsensus for 2000 år siden, og som ble brukt til å kontrollere mennesker i stor grad.

Vi ville selvfølgelig hatt territoriale konflikter og kriger uten religion, men om du følger verdensbildet idag, så vil du se tusenvis av mennesker bli drept i religioners navn, takket være de helt tilbakestående tekstene dere ruger på som en fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke religion for slike tanker. Religion er basert på utdatert menneskesyn som var normen for flere tusen år siden. Noen velger å utvikle seg i takt med samfunnet, mens andre velger å tviholde på "reglene" som var konsensus for 2000 år siden, og som ble brukt til å kontrollere mennesker i stor grad.

Vi ville selvfølgelig hatt territoriale konflikter og kriger uten religion, men om du følger verdensbildet idag, så vil du se tusenvis av mennesker bli drept i religioners navn, takket være de helt tilbakestående tekstene dere ruger på som en fasit.

Jepp. Ser du på verden så ser du også at jo mer et land er styrt av religion jo mindre utvikling og jo dårligere menneskehelse er der.

Anonymous poster hash: aeac7...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Ser du på verden så ser du også at jo mer et land er styrt av religion jo mindre utvikling og jo dårligere menneskehelse er der.

Anonymous poster hash: aeac7...2c6

Ingen folkemord kan sidestilles med ateistene Hitlers, Stalins, Pol Pots og Maos grusomheter. Dvs kanskje Islamske stater.

Legg merke til hvordan Gud har velsignet kristne Vesten. Hva med å være takknemlig for det?

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, forat hver den som tror på ham, ikke skal fortape, men ha evig liv." (Johannes 3-16)

Taler for seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...