AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #61 Skrevet 7. mai 2015 Du bør også tenke på hvor du faktisk vil bosette deg. Ikke velg et sted kun pga bhgplass. Årene går fort, og det er kanskje greit å bo et sted datteren din kan vokse opp. Skal du jobbe i sentrum? Min erfaring er at man ofte bruker like lang tid innad i Oslo, som fra en av nabokommunene i reisetid.Anonymous poster hash: f36ff...da2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #62 Skrevet 7. mai 2015 Du bør også tenke på hvor du faktisk vil bosette deg. Ikke velg et sted kun pga bhgplass. Årene går fort, og det er kanskje greit å bo et sted datteren din kan vokse opp. Skal du jobbe i sentrum? Min erfaring er at man ofte bruker like lang tid innad i Oslo, som fra en av nabokommunene i reisetid.Anonymous poster hash: f36ff...da2 Blir ikke sentrum, blir i utkanten. Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #63 Skrevet 8. mai 2015 Som jeg sa i første post. Ring rundt direkte til noen private bhger eller enda bedre, møt opp. Overraskende hvor lett det kan ordne seg.. Anonymous poster hash: 1be8d...77a 1
Plengionika Skrevet 8. mai 2015 #64 Skrevet 8. mai 2015 Da vi bodde i Oslo så hørte vi til Søndre Nordstrand. Der var det ikke noe problem å få barnehageplass utenom opptaket, der var det mangel på barn pga av at de fleste med utenlandsk opprinnelse var hjemme med barna til skolestart. Jeg vet ikke hvordan det er i de andre områdene, men jeg vil tro det kan være ganske vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #65 Skrevet 8. mai 2015 Som jeg sa i første post. Ring rundt direkte til noen private bhger eller enda bedre, møt opp. Overraskende hvor lett det kan ordne seg..Anonymous poster hash: 1be8d...77a Hehe, litt vanskelig å møte opp når vi bor 4,5 time unna. Men har snakka med Oslo kommune. Anonymous poster hash: 21164...496 1
Rosalie Skrevet 8. mai 2015 #66 Skrevet 8. mai 2015 https://www.facebook.com/barnehageplassioslo?fref=nf
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #67 Skrevet 8. mai 2015 Da vi bodde i Oslo så hørte vi til Søndre Nordstrand. Der var det ikke noe problem å få barnehageplass utenom opptaket, der var det mangel på barn pga av at de fleste med utenlandsk opprinnelse var hjemme med barna til skolestart. Jeg vet ikke hvordan det er i de andre områdene, men jeg vil tro det kan være ganske vanskelig. Jeg bor i denne bydelen nå med to barn født etter den magiske 1.9.-grensen. Ingen av de har fått barnehageplass før den høsten de fylte 2 (og yngste begynte nå i høst, så dette er altså ikke lenge siden), så jeg tror nok dessverre det er nærmest umulig å få barnehageplass utenom hovedopptaket også i denne bydelen.Anonymous poster hash: bce75...47e
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #68 Skrevet 8. mai 2015 Hehe, litt vanskelig å møte opp når vi bor 4,5 time unna. Men har snakka med Oslo kommune.Anonymous poster hash: 21164...496 Derfor jeg foreslår at du finner noen private i området du kan tenke deg, og så ringer de ☺ Jeg håper og tror at det ordner seg for deg! Håper kommunen kunne hjelpe deg litt på veien! Anonymous poster hash: 1be8d...77a
Plengionika Skrevet 8. mai 2015 #69 Skrevet 8. mai 2015 Jeg bor i denne bydelen nå med to barn født etter den magiske 1.9.-grensen. Ingen av de har fått barnehageplass før den høsten de fylte 2 (og yngste begynte nå i høst, så dette er altså ikke lenge siden), så jeg tror nok dessverre det er nærmest umulig å få barnehageplass utenom hovedopptaket også i denne bydelen.Anonymous poster hash: bce75...47e Ja da har det forandret seg litt siden vi bodde der. Det er vel kanskje ikke så lett å få plass før nå uansett hvor man bor.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2015 #70 Skrevet 11. mai 2015 Jeg bor i denne bydelen nå med to barn født etter den magiske 1.9.-grensen. Ingen av de har fått barnehageplass før den høsten de fylte 2 (og yngste begynte nå i høst, så dette er altså ikke lenge siden), så jeg tror nok dessverre det er nærmest umulig å få barnehageplass utenom hovedopptaket også i denne bydelen.Anonymous poster hash: bce75...47e Nå har det ordna seg, og var ikke noe problem. lettere med de større barna enn de små. Anonymous poster hash: 21164...496 3
Bootybuilder Skrevet 12. mai 2015 #71 Skrevet 12. mai 2015 Nå har det ordna seg, og var ikke noe problem. lettere med de større barna enn de små. Anonymous poster hash: 21164...496 Så bra:) Det pleier som regel å ordne seg Så tok kritikerne og de negative her inne kraftig feil 1
MissPierce Skrevet 12. mai 2015 #72 Skrevet 12. mai 2015 Nå har det ordna seg, og var ikke noe problem. lettere med de større barna enn de små. Anonymous poster hash: 21164...496 Så bra Gratulerer 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå