Gå til innhold

Flytte - bhg plass.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du bør også tenke på hvor du faktisk vil bosette deg. Ikke velg et sted kun pga bhgplass. Årene går fort, og det er kanskje greit å bo et sted datteren din kan vokse opp. Skal du jobbe i sentrum? :) Min erfaring er at man ofte bruker like lang tid innad i Oslo, som fra en av nabokommunene i reisetid.

Anonymous poster hash: f36ff...da2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør også tenke på hvor du faktisk vil bosette deg. Ikke velg et sted kun pga bhgplass. Årene går fort, og det er kanskje greit å bo et sted datteren din kan vokse opp. Skal du jobbe i sentrum? :) Min erfaring er at man ofte bruker like lang tid innad i Oslo, som fra en av nabokommunene i reisetid.

Anonymous poster hash: f36ff...da2

Blir ikke sentrum, blir i utkanten.

Anonymous poster hash: 21164...496

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg sa i første post. Ring rundt direkte til noen private bhger eller enda bedre, møt opp. Overraskende hvor lett det kan ordne seg..

Anonymous poster hash: 1be8d...77a

• Liker 1
Skrevet

Da vi bodde i Oslo så hørte vi til Søndre Nordstrand. Der var det ikke noe problem å få barnehageplass utenom opptaket, der var det mangel på barn pga av at de fleste med utenlandsk opprinnelse var hjemme med barna til skolestart. Jeg vet ikke hvordan det er i de andre områdene, men jeg vil tro det kan være ganske vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg sa i første post. Ring rundt direkte til noen private bhger eller enda bedre, møt opp. Overraskende hvor lett det kan ordne seg..

Hehe, litt vanskelig å møte opp når vi bor 4,5 time unna. Men har snakka med Oslo kommune.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi bodde i Oslo så hørte vi til Søndre Nordstrand. Der var det ikke noe problem å få barnehageplass utenom opptaket, der var det mangel på barn pga av at de fleste med utenlandsk opprinnelse var hjemme med barna til skolestart. Jeg vet ikke hvordan det er i de andre områdene, men jeg vil tro det kan være ganske vanskelig.

Jeg bor i denne bydelen nå med to barn født etter den magiske 1.9.-grensen. Ingen av de har fått barnehageplass før den høsten de fylte 2 (og yngste begynte nå i høst, så dette er altså ikke lenge siden), så jeg tror nok dessverre det er nærmest umulig å få barnehageplass utenom hovedopptaket også i denne bydelen.

Anonymous poster hash: bce75...47e

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, litt vanskelig å møte opp når vi bor 4,5 time unna. Men har snakka med Oslo kommune.

Derfor jeg foreslår at du finner noen private i området du kan tenke deg, og så ringer de ☺ Jeg håper og tror at det ordner seg for deg!

Håper kommunen kunne hjelpe deg litt på veien!

Skrevet

Jeg bor i denne bydelen nå med to barn født etter den magiske 1.9.-grensen. Ingen av de har fått barnehageplass før den høsten de fylte 2 (og yngste begynte nå i høst, så dette er altså ikke lenge siden), så jeg tror nok dessverre det er nærmest umulig å få barnehageplass utenom hovedopptaket også i denne bydelen.

Ja da har det forandret seg litt siden vi bodde der. Det er vel kanskje ikke så lett å få plass før nå uansett hvor man bor.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det ordna seg, og var ikke noe problem. lettere med de større barna enn de små.

• Liker 3
Skrevet

Nå har det ordna seg, og var ikke noe problem. lettere med de større barna enn de små.

Så bra:) Det pleier som regel å ordne seg :) Så tok kritikerne og de negative her inne kraftig feil ;)

• Liker 1
Skrevet

Nå har det ordna seg, og var ikke noe problem. lettere med de større barna enn de små. Anonymous poster hash: 21164...496

Så bra :) Gratulerer :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...