Sushi Skrevet 5. mai 2015 #41 Skrevet 5. mai 2015 Vi flytta innen samme by (ikke Oslo), men fikk i alle fall plass i ny barnehage veldig raskt, utenom hovedopptaket. Jeg ringte kommunen og spurte om ledige plasser i området vi skulle flytte til, slik at jeg kunne søke i de barnehagene det var ledig. Det gikk mye lettere enn jeg hadde trodd! Dette var også storbarnsavdeling, og jeg fikk beskjed om at småbarn ville vært mye vanskeligere. 2
Gjest Magdalene Skrevet 5. mai 2015 #42 Skrevet 5. mai 2015 TS, hun spør jo om råd fra ANDRE som har flyttet slik, eller som vet litt om det. Nettop!
Anette.. Skrevet 5. mai 2015 #43 Skrevet 5. mai 2015 Jeg bor på øvre romerike selv, og hører det er god barnehagedekning her oppe 😊 Tror heller ikke det er noe problem å bo litt utenfor oslogrensa, men jobbe i oslo, om du har normal arbeidstid 😉 Du sier du flytter for å komme nærmere familie, ts, kanskje noen av de har muligheten til å hjelpe deg innimellom? 😊
Anette.. Skrevet 5. mai 2015 #44 Skrevet 5. mai 2015 Strømmen har manko på plasser. Nå nevnte jeg ganske mange flere plasser enn Strømmen da 😉 1
MissPierce Skrevet 5. mai 2015 #45 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Kontakt kommunen, og hør med de. Du kan også kontakte private bhg direkte. Det er ikke automatisk enklere i utkanten av Oslo. Venninnen min hadde krav på plass høsten 2013, men endte opp som nr.93 på venteliste. Dette var på Lillestrøm. På Lørenskog sto ei anna venninne som også hadde krav på plass høsten 2014 som nr.40. Begge endte opp hos private bhg i Oslo siden de jobbet der. Vet Kanvas tar inn om de har plass. Ett lite tips bare Endret 6. mai 2015 av MissPierce 1
barnesangen Skrevet 6. mai 2015 #46 Skrevet 6. mai 2015 Om du har mulighet til å bo litt utenfor Oslo og pendle på jobb kan det hende mulighetene er litt større. Jobber i en kommune ca 10-15 min med tog/30 min med buss utenfor Oslo. Her er boligprisene høye, men det er ledige plasser nå etter hovedopptaket også på småbarnplasser. Er du villig til å pendle 45-60 min med tog inn til Oslo er det lave bokostnader og stor mulighet for barnehageplass. Send meg gjerne pm om du vil vite mer.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #47 Skrevet 6. mai 2015 Det er vel ingen aleneforeldre som rekker 60 minutters pendling med toget og full jobb? Bhg. er ikke åpne så lenge. Anonymous poster hash: fb59a...ca6 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #48 Skrevet 6. mai 2015 Problemet til TS er jo at hun trenger barnehageplass fra barnehagestart, ikke en god stund etter det. Å få plass uten å ha søkt innen hovedopptak til det tidspunktet på året vil være tilnærmet lik helt umulig. Dersom TS er så heldig å få plass, kan det være på helt andre siden av byen ift. bosted og arbeidsplass, og da vil reisetiden bli svært lang. Å reise internt i Oslo tar lang tid. http://www.nrk.no/norge/jakter-desperat-pa-barnehageplasser-1.11467398 Anonymous poster hash: db56c...391 1
Bootybuilder Skrevet 6. mai 2015 #49 Skrevet 6. mai 2015 Nettop! Men du har ikke flytta sånn, så da kan du ikke sitte å si at det er umulig, når flere her sier det ikke har vært noe problem for de!!!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #50 Skrevet 6. mai 2015 Om du har mulighet til å bo litt utenfor Oslo og pendle på jobb kan det hende mulighetene er litt større. Jobber i en kommune ca 10-15 min med tog/30 min med buss utenfor Oslo. Her er boligprisene høye, men det er ledige plasser nå etter hovedopptaket også på småbarnplasser. Er du villig til å pendle 45-60 min med tog inn til Oslo er det lave bokostnader og stor mulighet for barnehageplass. Send meg gjerne pm om du vil vite mer. Jeg kan ikke pendle 45-60 min når jeg er alene med et barn. Anonymous poster hash: 21164...496 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #51 Skrevet 6. mai 2015 Problemet til TS er jo at hun trenger barnehageplass fra barnehagestart, ikke en god stund etter det. Å få plass uten å ha søkt innen hovedopptak til det tidspunktet på året vil være tilnærmet lik helt umulig. Dersom TS er så heldig å få plass, kan det være på helt andre siden av byen ift. bosted og arbeidsplass, og da vil reisetiden bli svært lang. Å reise internt i Oslo tar lang tid. http://www.nrk.no/norge/jakter-desperat-pa-barnehageplasser-1.11467398 Anonymous poster hash: db56c...391 Men nå er det jo flere som sier det ikke har vært noe problem for dem. Det er jo tross alt en 4-åring det er snakk om. Anonymous poster hash: 21164...496 1
Gjest Magdalene Skrevet 6. mai 2015 #52 Skrevet 6. mai 2015 (endret) Men du har ikke flytta sånn, Det er jo akkurat det jeg har gjort... Endret 6. mai 2015 av Magdalene 1
SiMa Skrevet 6. mai 2015 #53 Skrevet 6. mai 2015 Send meg en pm, kanskje jeg har noen tips du kan ha nytte av. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #54 Skrevet 6. mai 2015 Jeg kan ikke pendle 45-60 min når jeg er alene med et barn. Anonymous poster hash: 21164...496 Da bør du forte deg å få deg jobb annet sted enn i en av de store byene. For i de større byene er det helt vanlig pendertid. Anonymous poster hash: db56c...391
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #55 Skrevet 6. mai 2015 Men nå er det jo flere som sier det ikke har vært noe problem for dem. Det er jo tross alt en 4-åring det er snakk om. Anonymous poster hash: 21164...496 Det er ikke flere som har sagt at det ikke er et problem ved barnehagestart. På andre tidspunkt av året er det nok enklere, men ved barnehagestart? Omtrent ikke en sjanse i havet i Oslo. Anonymous poster hash: db56c...391 1
Sushi Skrevet 6. mai 2015 #56 Skrevet 6. mai 2015 Siden du ikke har funnet et sted å bo ennå så har du faktisk mulighet til å velge boligstrøk ut fra hvor det er ledig barnehageplass. Eventuelt se om det er en barnehage nær jobben som har ledig plass eller kort venteliste. Først ringer du kommunen og spør, og hvis det ikke finnes noe ledig så ringer du private barnehager i de aktuelle områdene. Da får du vite hvor lang ventelista er, og du kan fortelle litt om barnet ditt og spørre pent om å få bli prioritert hvis det blir ledig (private barnehager bestemmer selv hvem på lista de tar inn). Jeg har som sagt ikke erfaring med Oslo, men her jeg bor fikk jeg også beskjed om at det var "umulig" å finne en ledig plass fra august når vi ikke hadde søkt hovedopptak. Men det går an å ha flaks også.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #57 Skrevet 6. mai 2015 Det er ikke flere som har sagt at det ikke er et problem ved barnehagestart. På andre tidspunkt av året er det nok enklere, men ved barnehagestart? Omtrent ikke en sjanse i havet i Oslo. Anonymous poster hash: db56c...391 Merkelig at flere her inne har fått i juli og slikt da... Anonymous poster hash: 21164...496 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #58 Skrevet 6. mai 2015 Da bør du forte deg å få deg jobb annet sted enn i en av de store byene. For i de større byene er det helt vanlig pendertid. Anonymous poster hash: db56c...391 Hvorfor skal jeg forte meg å få det? Jeg har fått jobb, jeg holder nå på å undersøke bhg plasser - har ringt kommunen, vi har ikke kjøpt sted å bo enda, jeg vil da ikke ha behov for å pendle en time Anonymous poster hash: 21164...496 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #59 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er helt avhengig av bhg plass pga at jeg er aleneforsørger. Vi har ikke funnet sted å bo enda, bare områder som ser greie ut og i vår pris klasse. Noen som har noe tips til hva man kan gjøre. Dagmammaer er jo ikke å oppdrive omtrent, og de tar seg saftig betalt i forhold tl bhg og det har jeg ikke råd til. Anonymous poster hash: 21164...496 Har du vurdert å bosette deg litt utenfor Oslo da? Det er nok lettere å få plass der, og så kan du jo ta tog feks til og fra jobb / studie.. Anonymous poster hash: 5846c...7a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå