AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #21 Skrevet 4. mai 2015 Jeg ringte til kommunen for å høre hvordan jeg skulle gjøre det, og fikk beskjed om å sende en søknad med ønsket oppstartsdato. Jeg fikk plass i en temmelig svær privat bhg. da og av ulike grunner ble det ikke til at jeg benyttet meg av den likevel. Hvorfor skal du flytte til Oslo? Når må du ha plass? Vi må flytte til oslo pga jobb, får ikke jobb her nede Og jeg vil bo nærmere slektninger. Men folk flytter da hele tiden, kan da ikke være helt umulig. Dagmamma har jeg ikke råd til da de koster fort 8000 i mnd. Jeg er aleneforsørger, så jeg MÅ ha plass.. Og vi MÅ flytte, så dette er jo helt umulig.. Anonymous poster hash: 21164...496
Bootybuilder Skrevet 4. mai 2015 #22 Skrevet 4. mai 2015 Jeg kjenner flere som har flyttet til Oslo/sentrale østlandet og ingen har fått barnehageplass utenom hovedopptaket. De aller fleste jeg kjenner flyttet fra nabokommuner og valgte derfor å beholde gammel barnehageplass og heller bare godta ekstra lang vei til barnehagen. Med fleksing på begge foreldre og litt kveldsjobbing her og der så det ut til å gå sånn noenlunde det året de ventet på plass. De som flyttet langt og derfor ikke hadde denne muligheten måtte ty til dagmamma. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 138d4...c5c Og du kjenner alle mulige mennsker som flytter til oslo i løpet av et år, og sånn er det bare?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #23 Skrevet 4. mai 2015 Vi flyttet fra Oslo til nittedal (nabokommune i Akershus) i november. Fikk tilbud om plass fra september, og tok den, selv om vi måtte betale for to mnd ekstra. Søkte rundt 1. August. Barnet var fire år.Anonymous poster hash: f36ff...da2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #24 Skrevet 4. mai 2015 Vi flyttet fra Oslo til nittedal (nabokommune i Akershus) i november. Fikk tilbud om plass fra september, og tok den, selv om vi måtte betale for to mnd ekstra. Søkte rundt 1. August. Barnet var fire år.Anonymous poster hash: f36ff...da2 Tenker at folk flytter jo støtt og stadig, kan jo ikke være helt umulig... Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #25 Skrevet 4. mai 2015 Ei jeg studerer sammen med hadde ingen problemer med å få kommunal bhg.plass til sin 4-åring da hun søkte i juli og ville ha plass fra 1. september. Vet du hvilken bydel dere skal bo i? Anonymous poster hash: fb59a...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #26 Skrevet 4. mai 2015 Ei jeg studerer sammen med hadde ingen problemer med å få kommunal bhg.plass til sin 4-åring da hun søkte i juli og ville ha plass fra 1. september. Vet du hvilken bydel dere skal bo i? Anonymous poster hash: fb59a...ca6 Vi har titta på bydeler ved kalbakken, rødtvedt og rundt der, og helsfyr/sinsen, teisen, og rundt der. Ble bestemt i dag at vi må skal flytte, så jeg er litt stressa Anonymous poster hash: 21164...496 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #27 Skrevet 4. mai 2015 Ei jeg studerer sammen med hadde ingen problemer med å få kommunal bhg.plass til sin 4-åring da hun søkte i juli og ville ha plass fra 1. september. Vet du hvilken bydel dere skal bo i? Anonymous poster hash: fb59a...ca6 Hvem bydel fikk hun plass i? Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #28 Skrevet 4. mai 2015 Tenker at folk flytter jo støtt og stadig, kan jo ikke være helt umulig... Anonymous poster hash: 21164...496 Helt enig! det kom stadig nye unger i avdelingen til sønnen min da vi bodde i Oslo. Og i den nye bhg i nittedal er han ikke den nyeste lenger. Han kommet 1-2 etter han. Og noen andre var heldige og fikk plassen hans i den gamle bhg. Men jeg kjenner følelsen til TS. Jeg ble ganske stressa selv, og var redd vi ikke skulle få plass. Det får jo ganske store konsekvenser. Ikke bare-bare å finne en dagmamma heller. Og flytte på ungen flere ganger.Anonymous poster hash: f36ff...da2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #29 Skrevet 4. mai 2015 Mitt inntrykk er at det var god dekning i bydel grorud, som vi bodde i. Snakket med de andre foreldrene, som kom inn utenom hovedopptak. Det var også halv pris for fireåringer, det rakk vi å benytte oss av i en mnd Anonymous poster hash: f36ff...da2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #30 Skrevet 4. mai 2015 Helt enig! det kom stadig nye unger i avdelingen til sønnen min da vi bodde i Oslo. Og i den nye bhg i nittedal er han ikke den nyeste lenger. Han kommet 1-2 etter han. Og noen andre var heldige og fikk plassen hans i den gamle bhg. Men jeg kjenner følelsen til TS. Jeg ble ganske stressa selv, og var redd vi ikke skulle få plass. Det får jo ganske store konsekvenser. Ikke bare-bare å finne en dagmamma heller. Og flytte på ungen flere ganger.Anonymous poster hash: f36ff...da2 Ja vi kan jo ikke være de eneste som flytter uplanlagt midt i året. Høres jo slik ut på noen av de over her. Jeg kan ikke gå hjemme med henne heller. Hun har gått i bhg siden hun var 1 år, hun er svært aktiv og sosial, hverken hun eller jeg hadde godt av gått hjemme sammen hver dag. Tror ikke dagmamma heller vil være ideelt for oss, med tanke på at hun er så stor (veldig moden for alderen) og trenger lekekamerater og det sosiale som er i bhg. Og vil helst ikke flytte på henne flere ganger ettersom hun allerede har bytta en gang pga den første bhg hun gikk i la ned og alle barna i den gamle ble da flytta over i ny bhg i august ifjor. Så vil slippe å flytte henne undøig mange ganger til. Holder med å få flytta nå og få alt på stell. Anonymous poster hash: 21164...496
Anette.. Skrevet 4. mai 2015 #31 Skrevet 4. mai 2015 Tipper det er rimelig mye lettere å få plass utenfor Oslo Hva med Akershus? Lillestrøm, Strømmen, Skedsmo, Gjerdrum, Nannestad? Ikke veldig langt til Oslo, ca 35-40 minutter fra Nannestad, og det er det stedet, jeg nevnte, som ligger lengst unna sentrum 😊 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #32 Skrevet 4. mai 2015 Mitt inntrykk er at det var god dekning i bydel grorud, som vi bodde i. Snakket med de andre foreldrene, som kom inn utenom hovedopptak. Det var også halv pris for fireåringer, det rakk vi å benytte oss av i en mnd Anonymous poster hash: f36ff...da2 Kalbakken området blir jo innunder bydel Grorud ettersom jeg forstår. Halv pris på fireåringer, er det noe nytt? Har gått på skole frem til nå, så har hatt inntektsredusert bhg plass helt siden hun begynte. Er ferdig utdanna, men det er ikke snakk om at jeg får noe jobb her nede, men har fått i oslo Har ikke noen annen mulighet enn å takke ja til det. Er avhenig av inntekt. Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #33 Skrevet 4. mai 2015 Tipper det er rimelig mye lettere å få plass utenfor Oslo Hva med Akershus? Lillestrøm, Strømmen, Skedsmo, Gjerdrum, Nannestad? Ikke veldig langt til Oslo, ca 35-40 minutter fra Nannestad, og det er det stedet, jeg nevnte, som ligger lengst unna sentrum Blir litt vanskelig når jeg har fått jobb i oslo, og jeg er aleneforsørger. Det er greit å bo i utkantsområdene, men ser for meg at det ikke vil gå opp i hverdagen å bo 25 min utenfor og slik. Anonymous poster hash: 21164...496
Gjest Magdalene Skrevet 5. mai 2015 #34 Skrevet 5. mai 2015 Tipper det er rimelig mye lettere å få plass utenfor Oslo Hva med Akershus? Lillestrøm, Strømmen, Skedsmo, Gjerdrum, Nannestad? Ikke veldig langt til Oslo, ca 35-40 minutter fra Nannestad, og det er det stedet, jeg nevnte, som ligger lengst unna sentrum 😊 Strømmen har manko på plasser.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #35 Skrevet 5. mai 2015 Vi flyttet i juli, og fikk plass med en gang. Dette var i Skedsmo kommune. Jeg ringte kommunen først, og hun tipset meg om hvilken barnehage som hadde ledig plass. Sendte inn elektronisk søknad, og fikk svar dagen etter. Fikk forresten også beskjed om at de eldste barna blir prioritert. Min var 2, så vi hadde nok litt flaks. Anonymous poster hash: 834b1...665
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #36 Skrevet 5. mai 2015 Hvem bydel fikk hun plass i?Anonymous poster hash: 21164...496 Vet ikke hvilken bydel det tilhører, men bhg ligger i nærheten av Sankthanshsugen. Anonymous poster hash: fb59a...ca6
Bootybuilder Skrevet 5. mai 2015 #37 Skrevet 5. mai 2015 Strømmen har manko på plasser. Voldsomt så ekspert du skulle være på bhg plasser alle mulige steder. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #38 Skrevet 5. mai 2015 Vi flyttet i juli, og fikk plass med en gang. Dette var i Skedsmo kommune. Jeg ringte kommunen først, og hun tipset meg om hvilken barnehage som hadde ledig plass. Sendte inn elektronisk søknad, og fikk svar dagen etter. Fikk forresten også beskjed om at de eldste barna blir prioritert. Min var 2, så vi hadde nok litt flaks.Anonymous poster hash: 834b1...665 Tenker jeg prøver å ringe Oslo kommune for å høre hvordan dette gjøres. Anonymous poster hash: 21164...496 1
Gjest Magdalene Skrevet 5. mai 2015 #39 Skrevet 5. mai 2015 Voldsomt så ekspert du skulle være på bhg plasser alle mulige steder. Kan det være at jeg faktisk vet hvordan det står til med bhgdekningen på strømmen og omegn?
Bootybuilder Skrevet 5. mai 2015 #40 Skrevet 5. mai 2015 Kan det være at jeg faktisk vet hvordan det står til med bhgdekningen på strømmen og omegn? Synes du har vært i overkant negativ til det å få bhg plass når man flytter generelt her inne. Forstår ikke hvordan det kan hjelpe TS, hun spør jo om råd fra ANDRE som har flyttet slik, eller som vet litt om det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå