AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Hei, Vi må flytte nå i løpet av sommeren, dette var ikke planlagt, så jeg har jo ikke søkt bhg plass der vi skal flytte. Vi flytter da fra Sørlandet til Oslo, hvor vanskelig er det å få tak i en bhg plass nå som søknadsperioden har gått ut? Vi er vel ikke de eneste som må flytte midt i året? Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Spørs vel litt hvor i Oslo, men stort sett veldig vanskelig ville jeg tro. Det er lange ventelister her hvor jeg bor ihvertfall. Størst mulighet ville jeg tro er å ta direkte kontakt med noen private barnehager i nærheten av hvor du skal bo. Anonymous poster hash: 1be8d...77a 2
Tante-Sofie Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Det er mye lettere å få plass til barn på storbarnsavdeling en småbarn. Hvor gammel er barnet ditt? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Det er mye lettere å få plass til barn på storbarnsavdeling en småbarn. Hvor gammel er barnet ditt? hun er 4 Anonymous poster hash: 21164...496
Gjest Magdalene Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Det er mye lettere å få plass til barn på storbarnsavdeling en småbarn. Hvor gammel er barnet ditt? Hvor har du dette i fra? Jeg har opplevd det helt motsatte. At det i dag er så mange små i Bhg fra før, at de fyller opp storebarnsavd med "egne" barn som flytter over fra småbarn. Jeg vil tro det er temmelig vanskelig! Vi søkte plass til vår treåring rett i fjor sommer, men har ikke fått plass før i august i år. 1
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Jeg vet fler har fått plass i annen bydel utenfor opptak, men de satte seg ned å ringte rundt til fler titalls barnehager. Det spørs egentlig hvilken bydel du skal til og om du er villig til å pendle litt
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #7 Skrevet 4. mai 2015 Vi er nødt til å flytte pga jobb og familie. Vi har ikke funnet sted å bo enda ettersom vi holder på forberede til salg her nede. Det er jo ikke planlagt at vi skal flytte og hun har jo fast bhg plass her. Hun har jo igjen 2 år i bhg, og jeg er avhengig av at hun er i bhg. Folk flytter jo hele tiden, så det må jo være andre som har vært ute for det her eller som vet noe om det. Jeg er også aleneforsørger, så jeg må ha bhg plass. Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 Magdalena: det er nok forskjellig fra sted til sted. Mange steder sliter de med å få fylt opp, mens andre steder sliter med nok plasser igjen. Anonymous poster hash: 21164...496
Tante-Sofie Skrevet 4. mai 2015 #9 Skrevet 4. mai 2015 Hvor har du dette i fra? Jeg har opplevd det helt motsatte. At det i dag er så mange små i Bhg fra før, at de fyller opp storebarnsavd med "egne" barn som flytter over fra småbarn. Jeg vil tro det er temmelig vanskelig! Vi søkte plass til vår treåring rett i fjor sommer, men har ikke fått plass før i august i år. Det var det svaret jeg fikk da jeg ringte Oslo kommune før vi flyttet hit. Da var der ganske tydelige på at jeg kom til å få plass fordi sønnen min skulle begynne på storbarnsavdeling, men om han hadde vært mindre hadde det ikke vært sjanse. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #10 Skrevet 4. mai 2015 Det var det svaret jeg fikk da jeg ringte Oslo kommune før vi flyttet hit. Da var der ganske tydelige på at jeg kom til å få plass fordi sønnen min skulle begynne på storbarnsavdeling, men om han hadde vært mindre hadde det ikke vært sjanse. Er det lenge siden dere flyttet dit? Og var det midt i året? Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #11 Skrevet 4. mai 2015 Ingen som har flytta midt i året her? Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #12 Skrevet 4. mai 2015 Ingen som har flytta midt i året her? Anonymous poster hash: 21164...496 Vi bor i Oslo, og har ikke flyttet midt i barnehageåret selv, men kjenner flere som har gjort det. Ingen av dem har fått barnehageplass på stedet de flyttet til, og det selv om barnet har gått på storbarnsavdeling. De som bare flyttet fra en bydel til en annen i Oslo måtte da beholde barnehageplassen i den gamle bydelen (med all ekstra logistikk det innebar før og etter jobb) frem til neste barnehageopptak og høst. De jeg kjenner som flyttet til Oslo fra andre steder fikk enda større problemer, siden de da okke hadde noen barnehageplass i det hele tatt. Så da måtte de ordne seg på andre måter, noen fikk ordnet med familiebarnehage eller dagmamma, mens en venninne av meg valgte å være dagmamma selv for to barn i tillegg til sitt eget frem til neste barnehageopptak.Anonymous poster hash: bce75...47e 1
Tante-Sofie Skrevet 4. mai 2015 #13 Skrevet 4. mai 2015 Er det lenge siden dere flyttet dit? Og var det midt i året? Anonymous poster hash: 21164...496 Det var i 2013, og det var midt i året. Fikk plass i en privat bhg.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #14 Skrevet 4. mai 2015 Vi bor i Oslo, og har ikke flyttet midt i barnehageåret selv, men kjenner flere som har gjort det. Ingen av dem har fått barnehageplass på stedet de flyttet til, og det selv om barnet har gått på storbarnsavdeling. De som bare flyttet fra en bydel til en annen i Oslo måtte da beholde barnehageplassen i den gamle bydelen (med all ekstra logistikk det innebar før og etter jobb) frem til neste barnehageopptak og høst. De jeg kjenner som flyttet til Oslo fra andre steder fikk enda større problemer, siden de da okke hadde noen barnehageplass i det hele tatt. Så da måtte de ordne seg på andre måter, noen fikk ordnet med familiebarnehage eller dagmamma, mens en venninne av meg valgte å være dagmamma selv for to barn i tillegg til sitt eget frem til neste barnehageopptak.Anonymous poster hash: bce75...47e Jeg er helt avhengig av bhg plass pga at jeg er aleneforsørger. Vi har ikke funnet sted å bo enda, bare områder som ser greie ut og i vår pris klasse. Noen som har noe tips til hva man kan gjøre. Dagmammaer er jo ikke å oppdrive omtrent, og de tar seg saftig betalt i forhold tl bhg og det har jeg ikke råd til. Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #15 Skrevet 4. mai 2015 Det var i 2013, og det var midt i året. Fikk plass i en privat bhg. Ringte du bare til Oslo kommune? Eller ringte du alle mulige bhg i det området dere skulle flytte til? Anonymous poster hash: 21164...496
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #16 Skrevet 4. mai 2015 Hvor har du dette i fra? Jeg har opplevd det helt motsatte. At det i dag er så mange små i Bhg fra før, at de fyller opp storebarnsavd med "egne" barn som flytter over fra småbarn.Jeg vil tro det er temmelig vanskelig! Vi søkte plass til vår treåring rett i fjor sommer, men har ikke fått plass før i august i år. Takk for at du er så positiv, og kommer med så nyttige tips.... Anonymous poster hash: 21164...496 1
Tante-Sofie Skrevet 4. mai 2015 #17 Skrevet 4. mai 2015 Ringte du bare til Oslo kommune? Eller ringte du alle mulige bhg i det området dere skulle flytte til? Anonymous poster hash: 21164...496 Jeg ringte til kommunen for å høre hvordan jeg skulle gjøre det, og fikk beskjed om å sende en søknad med ønsket oppstartsdato. Jeg fikk plass i en temmelig svær privat bhg. da og av ulike grunner ble det ikke til at jeg benyttet meg av den likevel. Hvorfor skal du flytte til Oslo? Når må du ha plass?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #18 Skrevet 4. mai 2015 Hei. Bor på vestlandet, flyttet i mai 2014 og har fortsatt ikke fått barnehageplass.. Har gått hjemme med barnet til nå. Flyttet også etter at fristen var gått ut, og har nå etter den nye fristen fortsatt ikke fått plass da alt er fult. Barnet er langt over 1 år så har rett på det. Lykke til. Anonymous poster hash: 18d73...011
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #19 Skrevet 4. mai 2015 Jeg kjenner flere som har flyttet til Oslo/sentrale østlandet og ingen har fått barnehageplass utenom hovedopptaket. De aller fleste jeg kjenner flyttet fra nabokommuner og valgte derfor å beholde gammel barnehageplass og heller bare godta ekstra lang vei til barnehagen. Med fleksing på begge foreldre og litt kveldsjobbing her og der så det ut til å gå sånn noenlunde det året de ventet på plass. De som flyttet langt og derfor ikke hadde denne muligheten måtte ty til dagmamma. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 138d4...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #20 Skrevet 4. mai 2015 Hei. Bor på vestlandet, flyttet i mai 2014 og har fortsatt ikke fått barnehageplass.. Har gått hjemme med barnet til nå. Flyttet også etter at fristen var gått ut, og har nå etter den nye fristen fortsatt ikke fått plass da alt er fult. Barnet er langt over 1 år så har rett på det. Lykke til. Anonymous poster hash: 18d73...011 Jeg har en fireåring, dem sier det skal være lettere med de eldre barna. Anonymous poster hash: 21164...496
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå