Gå til innhold

Du angrer ikke på de barna du har fått, men på de du ikke fikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe i det?

Er gravid, og de barna vi allerede har er 1 og 3 år. Tanken på 3 barn under 4 år tar egentlig pusten fra meg.

Samtidig synes jeg det er fælt å skulle ta abort. Jeg er da for selvbestemt abort, likevel er det noe som sier nei inni meg.

Om jeg skulle satt opp en for/mot liste for dette...

For:

- det er herlig med en liten baby

- de blir en fin søskenflokk

- vi har nok av plass

- grei nok økonomi, og bilen kan vi bytte ut

Mot:

- barna vi har er så små enda

- jeg har allerede vært hjemme i 3 år sammenlagt, og gleder meg litt til å begynne å jobbe/evt ta mer utdanning

Okei, det høres kanskje rart ut å sette opp slike lister. Vet ikke engang hvor jeg vil med dette innlegget. Startet på p-piller i januar. Håper kanskje noen som har vært i samme situasjon gjorde? Beholdt/ ikke beholdt, anger osv.

Anonymous poster hash: fefab...a79

Barna er små ennå ja, men de er mye større om 8 mnd når babyen kommer 😉 Og de føles jo også MYE større når babyen kommer i hus, du husker kanskje hvor stor din eldste plutselig ble når du kom hjem med din yngste?

Det er fremdeles kort tid siden dine to fødsler, denne kommer til å skli rett ut uten problemer 😊

Ang utdanning og jobb, hvorfor ikke la pappaen få slippe til hjemme? Her gikk jeg tilbake i jobb når minste var 5 mnd og far og sønn kosa seg glugg i hjel de neste 9 månedene. Deilig med en mann som får oversikt over barn og hjem mens du selv får det beste av begge deler (både å kunne gå på jobb og så gå hjem til familien).

Endret av Ultiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk to tette og var tilbake på jobb etter 4 mnd med sistemann (bare 40%). Var helt klar for å jobbe igjen og veldig glad for å komme meg ut, men jeg ser at jeg mistet noe av kontakten med yngstemann. Mulig det er kjemien, men han er mye tettere med pappan sin enn med meg.

Ønsker meg 3 barn men mannen tror ikke vi har overskudd nok. Derfor er jeg litt misunnelig på deg som har nr.3 på vei. :)

Følg magefølelsen du!



Anonymous poster hash: b622e...9a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar her.

Dette med å fortsette utdanningen "rett etter" fødselen er litt tricky føler jeg. Har gått deltid/samlingsbasert før, da vår eldste var liten. Men føler det blir litt vanskelig nå, da nærmeste skole ligge enten 3 eller 6 timer unna. Mulig jeg ser bare problemer, og ikke løsninger rundt dette men..

Mannen skal fra sommeren av ta ut sin permisjon til minstemann, som varer en dag i uka i 1 1/2 år.

Igjen takker jeg for mange gode svar.

Jeg og mannen må nok ta en skikkelig siste diskusjon på dette, og bare hoppe i det, hva nå enn vi kommer fram til.

Anonymous poster hash: fefab...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar her.

Dette med å fortsette utdanningen "rett etter" fødselen er litt tricky føler jeg. Har gått deltid/samlingsbasert før, da vår eldste var liten. Men føler det blir litt vanskelig nå, da nærmeste skole ligge enten 3 eller 6 timer unna. Mulig jeg ser bare problemer, og ikke løsninger rundt dette men..

Mannen skal fra sommeren av ta ut sin permisjon til minstemann, som varer en dag i uka i 1 1/2 år.

Igjen takker jeg for mange gode svar.

Jeg og mannen må nok ta en skikkelig siste diskusjon på dette, og bare hoppe i det, hva nå enn vi kommer fram til.

Anonymous poster hash: fefab...a79

Ønsker dere lykke til med diskusjon og valg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...