Gå til innhold

Hvor er det "lov" å sjekke opp damer i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du mindre pen eller har utenlandsk utseende? Da blir damene sånn: :jolie:

Er du ganske kjekk så blir damene sånn: :helen:

Er du skikkelig kjekk så blir damene sånn: :hoppe::strix::hjerter::duskedame:

:rulle:

Godt sagt.

Anonymous poster hash: 2e499...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg godt voksen, og for lengst etablert, og jeg ser at jeg er glad at jeg ikke skal finne meg en partner i dag.

I min tid var det ikke så vanskelig som det er i dag.

Vi møtte kjærestene våre gjennom felles bekjente, på private fester, i forbindelse med skole eller fritidsaktiviteter, på byen, eller andre plasser der det var naturlig å sosialisere.

Sjekking og dateing visste vi knappest hva var, og hadde det ikke vært for at jeg har store barn, hadde jeg vel ikke visst hva det er den dag i dag.

Vi møttes på en av de overnevnte arenaer, snakket sammen, og om vi fant tonen fortsatte vi å møtes. Og enten ble vi et par, eller så ble vi det ikke. Så enkelt var det.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så mye mer komplisert i dag.



Anonymous poster hash: 5f747...3cf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mindre pen eller har utenlandsk utseende? Da blir damene sånn: :jolie:

Er du ganske kjekk så blir damene sånn: :helen:

Er du skikkelig kjekk så blir damene sånn: :hoppe::strix::hjerter::duskedame:

:rulle:

Som utlending kan jeg bekrefte det du sier

Eneste unntaket er om jeg sjekker opp eller gir damer som har hørt om meg opp. Da kan de være mer mottakelige og glade for å bli sjekket opp. Så det er nok ikke helt håpløst for oss uattraktive :)

Anonymous poster hash: 15d87...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som utlending kan jeg bekrefte det du sier

Eneste unntaket er om jeg sjekker opp eller gir damer som har hørt om meg opp. Da kan de være mer mottakelige og glade for å bli sjekket opp. Så det er nok ikke helt håpløst for oss uattraktive :)

Anonymous poster hash: 15d87...fbc

Har hørt om meg oppmerksomhet*

Anonymous poster hash: 15d87...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som utlending kan jeg bekrefte det du sier

Eneste unntaket er om jeg sjekker opp eller gir damer som har hørt om meg opp. Da kan de være mer mottakelige og glade for å bli sjekket opp. Så det er nok ikke helt håpløst for oss uattraktive :)

Anonymous poster hash: 15d87...fbc

Ja for da vet de hvilken verdi du har, og ser på deg med helt andre øyne. Første de tenker om en utlending er at han går på NAV og bare er ute etter å gifte seg til norsk statsborgerskap. Og norske damer de vet de ikke trenger å være med noen fattiglus som de må forsørge og det er faktisk viktigere for dem (at han tjener egne penger og har litt sosial status) enn at de faktisk faller for personligheten eller kan oppleve ekte kjærlighet. Trist men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forstå hva som er lov og ikke så må du tilbake til røttene og opphavet til urinstinktet vårt.

Skal du bryte inn i en ny sosialgruppe og prøve deg på dama til for alt du vet alfamannen i den gruppen så har du tradisjonelt sett risikert livet. Derfor forteller hjernen deg underbevisst at dette her må du ikke gjøre, ved å oversvømme deg med gode unnskyldninger du lager for deg selv.

Det er derfor det låser seg for meg og de aller fleste menn når vi har lyst til å gå bort til en pen dame.

Det er en konstant konflikt mellom hva som er rasjonelt og hva den mer primitive hjernen enda styrer deg etter - uten veldig mye trening og bevisstgjøring på hva som skjer så vinner den primitive delen av hjernen det slaget hver eneste gang.

Det er lettere for fysisk store og høye menn å ta mot til seg for å gjøre et forsøk på å stikke av med den mest attraktive dama - av nettopp den grunnen...dette er og årsaken til at lave menn klager så forferdelig mye her inne på KG f.eks ...de er bare redde for at andre mannfolk ikke skal se på dem som truende nok til å ikke forsøke å stjele dama fra dem.

Så på den måten kan man si at det har aldri vært lettere for lave menn å få seg dame enn det er akkurat pr idag.



Anonymous poster hash: 4f5d2...52b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg godt voksen, og for lengst etablert, og jeg ser at jeg er glad at jeg ikke skal finne meg en partner i dag.

I min tid var det ikke så vanskelig som det er i dag.

Vi møtte kjærestene våre gjennom felles bekjente, på private fester, i forbindelse med skole eller fritidsaktiviteter, på byen, eller andre plasser der det var naturlig å sosialisere.

Sjekking og dateing visste vi knappest hva var, og hadde det ikke vært for at jeg har store barn, hadde jeg vel ikke visst hva det er den dag i dag.

Vi møttes på en av de overnevnte arenaer, snakket sammen, og om vi fant tonen fortsatte vi å møtes. Og enten ble vi et par, eller så ble vi det ikke. Så enkelt var det.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så mye mer komplisert i dag.

Anonymous poster hash: 5f747...3cf

Disse tingene er jo egentlig like aktuelt idag. Det er bare veldig mange mennesker som ikke er villige til å anstrenge seg utover minimum for å treffe nye mennesker. Jeg kjenner kvinner som klager over at de aldri finner en mann, mens de hurter til og fra sine daglige aktiviteter med ørepropper I ørene, begrenser det sosiale til kvelder hjemme på sofaen med en venninne og kanskje pynter seg ordentlig for en kveld på byen EN gang I måneden - og finner man ikke drømmemannen denne gitte lørdagen, er det "umulig å finne noen".

Dersom alt I ditt liv skjer på dine premisser, hele tiden, så er man ikke veldig åpen for nye impulser. Skal man øke sine sjanser for å finne den rette må man maksimere antall mennesker man eksponeres for totalt. Det betyr at man iblant sier ja til en fest eller en kveld ute selv om man er litt for sliten, eller selv om hun som inviterer ikke er din fremtidige bestevenninne. Eller at du ivaretar vennskap såpass godt at du er en som blir invitert I utdrikningslag, bryllup eller på en jentetur.

Endret av Neeli00
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Lurer på hva som gjør at menn i dag må spørre hvor det er ok å sjekke opp damer?

Du kan sjekke opp damer over alt, men for å ikke gi damer en ubehagelig opplevelse må man jo LESE dem. Altså, du sjekker ikke opp damer som for alt i verden unngår øyekontakt og ser alle andre veier enn på deg når du søker blikkontakt. Går du bort til en dame og hun signaliserer at dette er ukomfortabelt trekker du deg litt unna og gir henne rom slik at hun føler hun har kontroll. Utbryter hun: JEG HAR KJÆRESTSE! sån ut av det blå sier du at det er greit, jeg var bare litt nysgjerrig på deg, osv. Veldig enkelt handler det egentlig om å ikke være retard :P Å avvise en hyggelig mann er ikke det verste en kvinne opplever.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke kunne sjekke opp folk hvor som helst? :)

Har aldri reagert på å blitt sjekket opp - uansett hvor det har skjedd.

Eneste plass jeg ser for meg at det ikke er så hyggeilig, er i begravelse til ens kjæreste/ektemake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mindre pen eller har utenlandsk utseende? Da blir damene sånn: :jolie:

Er du ganske kjekk så blir damene sånn: :helen:

Er du skikkelig kjekk så blir damene sånn: :hoppe::strix::hjerter::duskedame:

:rulle:

Menn med utenlandsk utseende kan være ganske kjekke ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor som helst, når som helst - sålenge du gjør det med respekt!



Anonymous poster hash: b8d00...20c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å bli sjekket av vilt fremmede uansett hvilken arena eller hvor det er. Dette gjelder jo ikke alle damer så klart. Jeg blir fort mistenksom, og tenker at de sikkert bare er ute etter en ting.

Menn som er bekjente, eller venner av venner, bekjente av venner etc derimot stoler jeg lettere på og tenker at de ikke kan oppføre seg som en dritt pga det vil skade ryktet deres. Sikkert mange jeg går glipp av, men samtidig har jeg ett ganske stort nettverk så om sommeren i parken møter jeg mange nye mennesker for det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Så lenge man er høflig, behandler den andre med respekt og tåler et nei, kan det vel være hvor som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr vel at personen er i forhold/gift...bruker man grønn lue er man singel :)

Legger faktisk aldri merke til dette når jeg er i fjellet, men kanskje jeg burde kjøpt meg en grønn en :)

Ehh, what

Anonymous poster hash: 693aa...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: dumt men sant! (selv om svært få damer vil innrømme dette)

Jeg innrømmer det glatt. Kan være utlandsk om det er snakk om England, Sverige..Eller skikkelig Enrique Iglesias-pen. Hva er galt med det? Skal man drive veldedighet å bare ta en for laget.

Hadde en veldig stygg jente som stinket svette, prøvd hardt på en en gutt med ok utseende hadde det nok vært ukomfortabelt dersom hun ikke tok hintet og var veeldig frampå. Nærmest desperat, for å så bli monsterbitter når man innser avslaget.

Det er overraskende få gutter man kan avvise pent, siden de ikke tar hint særlig bra og et smil-og-nei/dessverre tolkes som ''kaanskje, viss du maser nok, hun smilte jo trossalt''.

Det er også mange ting ved utseende man kan fikse selv. Fedme. Dårlig ånde. Svettelukt. Snustenner. Mange har dårlig ånde på byn. Til og med de fine blir stygge.

De pene damene blir også satt i en ukomfortabel situasjon gang på gang der folk ikke skjønner hint og får slengt noe ala ''overfladiske hore'' tilbake (spesielt av utlendinger..oi er det lov å si?)

Menn må slutte å kun gå ut for å sjekke damer, for det merkes på desperasjonen. Når de sier: har jeg sjangs - ja eller nei? 3-2-1.. Da har de ikke det. Legge til noen på facebook: Hei, har jeg sjangs, så kan jeg finne ut med engang om jeg skal slette deg eller prøve mer.

Take. it. easy.

Viss man oppnår blikkontakt ofte, smiler og får smil tilbake. Sier hei. Føler på stemningen om det blir rett å snakke. Føler at det skjer naturlig uten at man selv presser seg til å speed-date alle man kommer over for å få napp. Men mange menn klarer ikke det :sur:

Viss man får blikkontakt tilbake ofte, og den andre smiler litt, så er det greit å hilse og være vennskapelig - ikke en desperat hund som skal parre og trenger svar på et blunk.

Man kan fort fremstå desperat og usikker. Spesielt om du går ut for å sjekke damer. ''I dag skal jeg få napp''.

Vil si byn kan være et greit sted, men husk mange vil bare ha det gøy med venner, snakke vennlig med fremmede uten å motta en forlovelsesring. Treningssenter dersom du oppnår hyggelig blikkontakt ofte.

Anonymous poster hash: f75ff...1e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for reklame og svar til dette.

Mynona, mod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes man kan sjekke opp hvor som helst, bare man leser situasjonen. Om jeg haster til et sted, er opptatt eller stressa av en grunn, så har jeg ikke interesse av å bli sjekket opp.

Det største problemet med mange er at de framstår så sleske om det er utenfor byen og slike sjekkearenaer. Det virker som folk er mer avslappa og morsomme å snakke med på byen, mens på gata så er det ofte så påtvunget og sleskt.

Jeg har selv opplevd å bli sjekket opp av x-antall innvandrere, av typen som er relativt ny i Norge, og min erfaring er at de ikke kan de sosiale kodene her, eller vi ikke skjønner deres. Nordmenn er et litt privat folkeslag, og å mønstre oss fra topp til tå før de stopper oss og bryter intimsona til de grader, er rett og slett litt mye. For meg virker det som de da bare er ute etter sex, enda det sikkert ikke er slik.

Veldig pene mannfolk har en tendens til å være mer avslappet i motsetning til de mindre pene, og mange av de mindre pene kan virke desperate i tilnærming. Bare se, en stygg mann som er morsom og/eller sjarmerende har lite problemer med å finne kvinnfolk.



Anonymous poster hash: c7008...0b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lyst å ta kontakt med kjekke menn på buss-stopp o.l. men jeg tør ikke.

Er redd for å drite meg ut.

Har selv blitt sjekket opp på bussen, butikken osv, det er jo bare gøy :)



Anonymous poster hash: 44308...b64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle steder er jo lov,men det kommer jo ann på hvordan man gjør det. Og kunne forstå at når hun virker uinteressert eller lignende så lar man henne være.

Mange kvinner som klager på at norske menn er "tiltaksløse",men de samme damene VIL IKKE bli sjekket opp der de er til daglig,forstå det den som kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for da vet de hvilken verdi du har, og ser på deg med helt andre øyne. Første de tenker om en utlending er at han går på NAV og bare er ute etter å gifte seg til norsk statsborgerskap. Og norske damer de vet de ikke trenger å være med noen fattiglus som de må forsørge og det er faktisk viktigere for dem (at han tjener egne penger og har litt sosial status) enn at de faktisk faller for personligheten eller kan oppleve ekte kjærlighet. Trist men sant.

Kan ikke du bare begynne å date disse med gjeld oppover ørene da hvis det er så viktig?

Jeg feks ser ikke etter sosial status og fin jobb, han kan jobbe deltid på en butikk for alt jeg bryr meg MEN vil ikke gå i forhold med en som ikke har snev av kontroll på økonomien. Virker kanskje ego,men hans gjeldsproblemer blir jo en del av mitt liv etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...