Gå til innhold

Jeg tror venninnen min stjeler fra meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk! I will :) Jeg vil forsøke å ta en prat med henne også, men hva er best fremgangsmåte? "Jeg har lagt merke til at et par ting har forsvunnet etter at du har vært på besøk.. ?" Kommer ikke på noe bra måte å få sagt det på? Ts

Anonymous poster hash: 780b5...ac8

Om hun tar med seg veske når hun skal på badet, kan du også spørre tilfeldig 《Åh, kjipt, har du mensen?》. Om hun sier 《eh... nei?》 så kan du følge opp med å spørre om hvorfor hun har med seg veska si inn der da ;)

Å gå for klinkekuler generelt er en fin plan, hvor hun generelt lærer seg å ikke gå i andres skap. Ha fremme tampong-eske og andre ting hun eventuelt kunne 《skulle bare se om du hadde det fordi jeg har mensen /trengte håndkrem for jeg er så tørr på hendene/så etter et hårstrikk osv... Regner med at hun er flink til å bortforklare seg .

Anonymous poster hash: 1514c...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreslå at dere skal møtes hos henne. Ta med deg stor veske. Ta tilbake tingene dine, de du finner og vet er dine. Og så dumper du henne. Er hun kleptoman, så får hun søke hjelp. Løsningen er ikke å stille eiendelene dine til disposisjon fordi det er så synd på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun vært på besøk. Tenkte å komme med en liten oppdatering.

Det endte med at jeg låste rommet mitt med nesten alle tingene mine der. La alt av produkter, sminke, parfymer, smykker, klær osv inne på rommet. Alt jeg tenkte er fristende for henne å ta. Droppet klinkekulene. Jeg satte frem litt drikke og snacks på stuen, så vi kunne sitte der. Ville ikke ha henne på rommet mitt. Da hun skulle på badet, tenkte jeg at hun ville reagere på at hyllene var tømt, men hun sa ingenting. Hun lurte derimot på hvorfor døren til rommet mitt var låst.. Da tenkte jeg at tiden var inne for å prøve å ta praten. Jeg gravde ikke rundt grøten lengre. Jeg sa at jeg hadde merket at flere ting har forsvunnet etter at hun var her, og minnet henne på meldingen jeg sendte. Sa at siden dette har skjedd flere ganger etter at hun har vært her alene på besøk - ingen andre, kun henne, så det er ingen andre enn henne som kan ha tatt tingene. Sa jeg ikke var sint, men nå er det nok ting som har forsvunnet. Hun blånektet alt. Sa at hun ikke er noen tyv osv, så gikk hun.. Vet ærlig talt ikke om jeg hører mer fra henne.. Ts

Anonymous poster hash: 780b5...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Merkelig" at hun oppdaget at døren var låst på et rom hun overhodet ikke hadde noe som helst å gjøre i...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Merkelig" at hun oppdaget at døren var låst på et rom hun overhodet ikke hadde noe som helst å gjøre i...

Hun hadde tenkt til å stjele mener du? Uff..

Anonymous poster hash: 780b5...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde tenkt til å stjele mener du? Uff..

Anonymous poster hash: 780b5...ac8

Vel, var det noen grunn til at hun skulle innom rommet ditt, attpåtil uten å høre med deg? Bare gå inn der alene helt uten videre?

Jeg må si jeg blir litt overrasket over at noen her "har en venninne som stjeler", jeg har måttet lese igjen fordi jeg antar jeg har misforstått. Det kunne jo ikke falt meg inn å ha en venn som jeg vet at stjeler litt, men bare drite i det. Det er å krysse en grense jeg faen ikke hadde funnet meg i at en venn hadde krysset, og for meg blir det omtrent som å lese "har en venninne som skaller meg ned i ny og ne, noe som er litt irriterende, men hun er ganske grei ellers". Det er jo tyveri. Fra en venn. Helt fullstendig uakseptabelt og noe helt annet enn f.eks. forskjellige grenser i et vennskap.

Jeg kunne for all del beholdt en venn som faktisk hadde et problem og søkte hjelp for det. Jeg kan lite om kleptomani, men hvis noen har en sykelig trang til å knabbe ting hadde jeg klart å forholde meg til det og ikke kuttet vedkommende ut. Det kan sikkert være vanskelig, og om en venn hadde tilstått overfor meg at det var et problem man søkte hjelp for hadde jeg nok vært støttende. Men jeg kunne aldri i verden bare latt det skure og gå med at en venn stjal fra meg med ujevne mellomrom og tenkt at det bare "er sånn hun er". Samme hva slags gjenstander det var. Det lyder helt absurd.

Anonymous poster hash: bdcaf...cc4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la en gang en liten musefelle i sminke-bag/mappa mi...Var der jeg hadde alt av sminke oppi...
Venninna mi gikk inn på badet som vanlig og hørte "AAUUUUU*hyl*" fra toalettet en liten stund senere....

Samme venninne fikk også gjennomgå med når dusjsåpene hadde blekk i seg... -.-

OG for å ikke glemme å nevne hadde kjøpt en ny hårfarge (2stk) 1 rød & 1 blond....Byttet om fargene, hun selv hadde også farget håret rødt(Etter at jeg mistet 1pk hårfarge)...Hun tok den blonde fargen og var gulrot/rosa leeenge.....


Er faktisk ikke sint på henne, hele greia er så komisk :fnise:

Og hvordan hun ble seende ut i ettertid, men likevel fortsatte....Det var verdt det! xD

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la en gang en liten musefelle i sminke-bag/mappa mi...Var der jeg hadde alt av sminke oppi...

Venninna mi gikk inn på badet som vanlig og hørte "AAUUUUU*hyl*" fra toalettet en liten stund senere....

Samme venninne fikk også gjennomgå med når dusjsåpene hadde blekk i seg... -.-

OG for å ikke glemme å nevne hadde kjøpt en ny hårfarge (2stk) 1 rød & 1 blond....Byttet om fargene, hun selv hadde også farget håret rødt(Etter at jeg mistet 1pk hårfarge)...Hun tok den blonde fargen og var gulrot/rosa leeenge.....

Er faktisk ikke sint på henne, hele greia er så komisk :fnise:

Og hvordan hun ble seende ut i ettertid, men likevel fortsatte....Det var verdt det! xD

Haha genialt:fnise:, men fremdeles ikke greit da! Er dere venninner enda? Konfronterte du henne aldri? Ts

Anonymous poster hash: 780b5...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, var det noen grunn til at hun skulle innom rommet ditt, attpåtil uten å høre med deg? Bare gå inn der alene helt uten videre? Jeg må si jeg blir litt overrasket over at noen her "har en venninne som stjeler", jeg har måttet lese igjen fordi jeg antar jeg har misforstått. Det kunne jo ikke falt meg inn å ha en venn som jeg vet at stjeler litt, men bare drite i det. Det er å krysse en grense jeg faen ikke hadde funnet meg i at en venn hadde krysset, og for meg blir det omtrent som å lese "har en venninne som skaller meg ned i ny og ne, noe som er litt irriterende, men hun er ganske grei ellers". Det er jo tyveri. Fra en venn. Helt fullstendig uakseptabelt og noe helt annet enn f.eks. forskjellige grenser i et vennskap.Jeg kunne for all del beholdt en venn som faktisk hadde et problem og søkte hjelp for det. Jeg kan lite om kleptomani, men hvis noen har en sykelig trang til å knabbe ting hadde jeg klart å forholde meg til det og ikke kuttet vedkommende ut. Det kan sikkert være vanskelig, og om en venn hadde tilstått overfor meg at det var et problem man søkte hjelp for hadde jeg nok vært støttende. Men jeg kunne aldri i verden bare latt det skure og gå med at en venn stjal fra meg med ujevne mellomrom og tenkt at det bare "er sånn hun er". Samme hva slags gjenstander det var. Det lyder helt absurd. Anonymous poster hash: bdcaf...cc4

Nei, det var ingen grunn til at hun skulle inn på rommet mitt.... Ts

Anonymous poster hash: 780b5...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha genialt:fnise:, men fremdeles ikke greit da! Er dere venninner enda? Konfronterte du henne aldri? Ts

Anonymous poster hash: 780b5...ac8

Joda, jeg gjorde jo det tilslutt :)

Er venninner idag, men hun har vokst opp i ett dårlig miljø...Type, ingen venner, moren drakk seg ihjel ,Seksuelt misbrukt. Sliter idag med PTSD og angst...

Jeg tror ikke hun mente noe vondt med det hun gjorde mot meg, jeg fikk meg jobb etter jeg ble myndig og hadde veldig god råd, hun var ett par år yngre enn meg igjen, og det med at hun ikke hadde det så godt hjemme gjorde det rett og slett at hun ble misunnelig..

Men gode venner idag, det er vi...

Når man har kjent noen såpass lenge og vet bakgrunn til den personen om hvorfor de er slik de er av og til, så blir på en måte terskelen for "faenskap" mye høyere :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg gjorde jo det tilslutt :)

Er venninner idag, men hun har vokst opp i ett dårlig miljø...Type, ingen venner, moren drakk seg ihjel ,Seksuelt misbrukt. Sliter idag med PTSD og angst...

Jeg tror ikke hun mente noe vondt med det hun gjorde mot meg, jeg fikk meg jobb etter jeg ble myndig og hadde veldig god råd, hun var ett par år yngre enn meg igjen, og det med at hun ikke hadde det så godt hjemme gjorde det rett og slett at hun ble misunnelig..

Men gode venner idag, det er vi...

Når man har kjent noen såpass lenge og vet bakgrunn til den personen om hvorfor de er slik de er av og til, så blir på en måte terskelen for "faenskap" mye høyere :fnise:

Hva sa hun da? Åja stakkar, høres ikke greit ut :( Du er god venn som er der for henne. Ts

Anonymous poster hash: 780b5...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa hun da? Åja stakkar, høres ikke greit ut :( Du er god venn som er der for henne. Ts

Anonymous poster hash: 780b5...ac8

I fare for å bli gjenkjent så ønsker jeg ikke å si konkret hva hun sa, men hun visste at hun hadde ett problem og kom til å jobbe med det :)

Red:

Men så sa jeg jo i ettertid at om hun hadde siklet på en mascara, såpe,krem diverse duppeditter lenge, så måtte hun ønske seg dette i b-gave/julegave :fnise:

Ikke at jeg kjøpte alt, men jeg kjente hennes såpass godt at jeg visste at hun ville ha de tingene uansett...

Nå er jo ikke alle venninner slik da, mange stjeler for nytelsen av det, andre stjeler fordi de bare er sånn, andre er falske...Så det kommer jo helt an på hvor lenge man har kjent hverandre, om det nettopp har startet, om de sliter med noe osv..

Snakke sammen ofte hjelper mye...Og det å være litt utspekulert å sette ut "feller" en og annen gang er supert det også, særlig om man har alt for lite drama i hverdagen :skratte:

Endret av Chibi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...