Gå til innhold

Hvor går grensen for alder på baby i barnefritt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha barnefritt, svigerinna mi skal ha med en baby på 5 mnd, den må jo få lov å bli med. Men det er den eneste babyen så det blir ingen andre barn. Tenkt å legge tilrette slik at hun sitter lett til tilfelle hun må snike seg ut å skifte bleier eller amme under middagen/vielsen, regner med hun ikke vil amme forran 40 andre mennesker hun knaptnok kjenner.

Tenker at så lenge en baby ammer så er det en selfølge at den blir med, og de har lang reiseveg så ingen som kan passe den eller. Hadde barnet vært over 1 år så hadde det ikke vært like selfølgelig at den ble med..

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om brystpumper disse mødrene da?

Men for øvrig stiller saken seg annerledes om man ikke får barnevakt, da!

Anonymous poster hash: 5d600...b92

Ikke alle babyer som tar flaske.

Anonymous poster hash: aedc7...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Vi dro i et barnefritt bryllup da minsten var tre mnd, ikke noe problem. Svigermor passet tulla, hadde pumpet masse melk, ungen sov stort sett hele tiden. Svigerforeldrene mine var overlykkelige for ha barnebarnet sitt en hel eftermiddag/kveld.

Festet ikke til langt på natt, var hjemme til tolv.

Jeg tror nok at jeg forventer et barnefritt bryllup er uten barn.

Om jeg ikke hadde hatt barnevakt, eller ikke orket være borte fra barnet, at det nektet flaske osv. Så hadde jeg takket pent for invitten, med at det ikke passet.

Men hadde jeg vært nær familie, forlover e.l, så ville jeg nok prøvd vende barnet til flaska, og ordnet barnevakt.

Er vel brudeparets ønsker som er viktigst denne dagen :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Ikke alle babyer som tar flaske.

Anonymous poster hash: aedc7...b44

Jo alle tar flaske til slutt om man jobber for det, hva med de mødrene som mister melken sin. Kan ikke si " ikke alle babyer tar flaske" da. Hva om mor ble alvorlig syk, legges inn feks, skulle ikke ungen fått mat da?

Helt greit at noen barn sliter med å ta flaske, noen barn trenger ikke ta flaske, men du finner ikke en baby som har sultet ihjel forde den nektet å ta flaske. Dette er jo noe man kan tilvende dem til, om man trenger være borte fra dem mer en fire timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo alle tar flaske til slutt om man jobber for det, hva med de mødrene som mister melken sin. Kan ikke si " ikke alle babyer tar flaske" da. Hva om mor ble alvorlig syk, legges inn feks, skulle ikke ungen fått mat da?

Helt greit at noen barn sliter med å ta flaske, noen barn trenger ikke ta flaske, men du finner ikke en baby som har sultet ihjel forde den nektet å ta flaske. Dette er jo noe man kan tilvende dem til, om man trenger være borte fra dem mer en fire timer.

Helt sant dette her. Å si at den ikke tar flaska er pur løgn,den tar den om den er sulten nok. Det er som de ungene som ikke liker maten de får,de liker den hvis de er sulten nok og ikke får lov til å leke bortskjemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mange som har små barn?

Hvis det ikke er så veldig mange hadde jeg sendt ei melding eller tatt en tlf og spurt de litt hva de tenker selv.

Er det snakk om barn fra 0-ca9mnd mener jeg det er en selvfølge at de er med. Er de større enn det kan dere jo finne en løsning hvor feks. barna kan være også kan de voksne bytte på å passe de?

Når de er lagt er det jo nok at det sitter en pers der mens de sover. Og om dere har eldre barn i familien kan jo de sitte barnevakt? Da er det jo bare å ringe foreldrene som er i nærheten dersom det skulle være noe :)

Anonymous poster hash: 78623...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et bryllup jeg var i hadde de sove/amme-rom i et møterom i bryllupslokalet.

Der hadde foreldrene tatt med seg vogner/reisesenger og lagt ungene også byttet de på å sjekke.

Det var egentlig veldig lurt, da kunne mødrene som ammet/ga flaske sitte der inne i ro og fred dersom de ønsket :)

Det kan jo også være en løsning?

Anonymous poster hash: 78623...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...