Gå til innhold

57 katter


minniepus

Anbefalte innlegg

Catia: Hvor gammel er du? 13 1/2????

Hvis alle skal få lov til å hevde egne meninger, innbefatter vel det meg?? Og Minniepus og Suzy? Du har jo angrepet oss alle tre for våre meninger.

Ta deg sammen - akkurat nå gjør du et dårlig inntrykk med både argumentasjon og fjortisspråk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Catia: Hvor gammel er du? 13 1/2????

Hvis alle skal få lov til å hevde egne meninger, innbefatter vel det meg?? Og Minniepus og Suzy? Du har jo angrepet oss alle tre for våre meninger.

Ta deg sammen - akkurat nå gjør du et dårlig inntrykk med både argumentasjon og fjortisspråk!

Jeg er 14. Nesten rett :hoho:

Blir forbanna at dere vil slakte kattene og ikke heller FØRST OG FREMST redde de. At det offentlige finner et nytt og større hjem, siden Norge er så rikt land.

Hadde vert fint om skattepengene gikk til noe bra!

Blir bare så OPPGITT over egoistiske uttalelser.

Gråt i evigheter etter katten min måtte avlives fordi den var syk. Da skulle jeg ønsket at saddam heller ble fjernet fra planeten. Katten min har ikke akkuratt gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vert fint om skattepengene gikk til noe bra!

Synes du ikke skattepengene går til noe bra???

Gråt i evigheter etter katten min måtte avlives fordi den var syk. Da skulle jeg ønsket at saddam heller ble fjernet fra planeten. Katten min har ikke akkuratt gjort noe galt.

Ehhh...? Hæ....?

Utover "hæ...?" - selvfølgelig er det leit å måtte avlive en katt, men hva mener du helt konkret man skal gjøre for disse kattene?

Jeg har et forslag:

a) Alle kattene vaksinere, steriliseres/kastreres

B) En egnet bolig blir benyttet som kommunen betaler for drift av (vedlikehold, strømregninger, mat, medisiner, vetrinærutgifter osv.) Denne boligen må enten kjøpes, eller kommunen må gjøre om en inntektsgivende bolig til kattehjem.

c) Lønn til de ansatte (for noen må jo passe på disse kattene, og rydde opp etter dem ute og inne)

d) Bygging av en enorm luftegård med både grus, sand og gress, busker og trær.

Så vet vi at en katt gjerne blir 15 - 20 år. Hvor mye tror du dette vil koste?

Jeg har selv levert en villkatt til Dyrebeskyttelsen i Oslo. Der krydde det av katter "ingen" ville ha. Ring dem å hør om det er billig å drive omplassering av katter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catia: Håper du skjønner at det offentlige ikke kan kjøpe ny bolig til alle som har dyr de ikke klarer å ta vare på?

Sier seg selv at en slik ordning ikke kan gjennomføres, da er det jo bare å skaffe seg en haug med dyr hvis man vil ha større hus. DA snakker vi dyremishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at det allerede er 500 000 hjemløse katter i Norge. Dvs en halv million katter som går ute og fryser og sulter, hver eneste vinter. Mange av dem har sykdommer, og de færreste er sterilisert, så de produserer stadig nye katter. For å få ned dette tallet så må noen av dem rett og slett avlives, samme hvor trist det høres ut.

Og når det gjelder akkurat denne saken så er det snakk om over 50 katter som lider, sannsynligvis har mange av dem sykdommer også, og de har bodd så tett stuet sammen i ett år eller mere. For ikke å snakke om at eieren av kattene har hatt ett år på seg til å finne nye hjem til dem, og det eneste hun har gjort er å skaffe seg flere katter... Da finnes det faktisk ikke så mange andre løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hadde vg skrevet om alt denne saken gelder, så hadde dere skønt dette.

Hadde mattisynet kommet med hele fakta i artikkeln også.

her er det tausetsplikt osv....

Hun bodde tidligere(før moelvenbrakken) i bolig leid av sin bror. Hun ble kastet ut. (sto også i vg tidl)

Hvem hvor skal disse bo? hvem vil ha noe slikt i sitt boligmiljø?

Hvem skal betale de enormekostnadene? I det distriktet og andre plasser hun bor, så har komunen ordninger med lån osv til uføre. Er det pga ulykker som er omtalt så finnes det lån for handikappede også som er billigere enn de lån komunen tilbyr.

un får da komunal bolig som alle andre, men hun benytter seg ikke av det. Pga hun ikke får ha så mange katter hun vil.

Dette er trass.

Alle komuner hun har bodd i har prøvd å hjelpe, men det skorter på viljen til vedk.

Hun forventer at det offentlige skal ta ansvar for henne og dyra. man har et valg her i livet og du er med på og avgjøre selv hvordan du vil ha det.

Noen ganger drar hun på offentlig komunikasjonsmiddel uten penger, de skal få penger når rettsaken er over er svaret hennes. Noen ganger betaler andre passasjerer.

Hadde det vert slik at folk led nød ufrivilig. Bodde usselt og komunen sa nei uten grunnlag, da hadde det vert på sin plass å gå til avisen.

Som dere vet den siste tiden så har det vert mange oppslag i aviser om folk som har bodd ute og sos.kontor har sagt nei til å hjelpe med bolig.

nå vet vi at de har PLIKT, men du kan ike tvinge folk som ikke vil.

legg debatten død, så hun ikke får mere oppmerksomhet enn nødvendig.

Muig noen som ike kenner til den aktelle komunen er forferdet over komunens beh. av denne saken, men der hun bor er det ingen som er forferdet.

Det er bare henne selv og hennes medhjelper som har gjort mye dumt i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er synd at så mange katter avlives, men her ser det ikke ut til at det er noen annen løsning. damen er åpenbart syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sykt at hun hadde så mange katter og for å være helt ærlig så burde hun vært fratatt retten til å ha husdyr. Dette var jo andre gangen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catia: Skal alle som har lyst på 50 katter få et småbruk/ egnet hus av det offentlige?

Da skal jeg isåfall STRAKS skaffe meg 50 katter!!

Her er historien om en like "dyrevennlig familie":

http://www.budstikka.no/redaksjonelt/nyhet...rticleID=154765

Sist dyrevernsnemnda slo til i Ståviveien torsdag i forrige uke plukket det blant annet med seg papegøyer, undulater, kaniner, chinchillaer og skilpadder. Tirsdag troppet veterinær og seniorinspektør hos Mattilsynet, Kjetil Hamnes, opp igjen og tok med seg en hund og to skilpadder.

rapporten står det blant annet om kaninen som nå er avlivet.

"Den ene kaninen var tynn og lam i bakparten, og kunne ikke bevege seg rundt i buret, noe som resulterte i at den ikke kom bort til maten og vannet. Da den ble flyttet bort til vannet begynte den desperat å spise uten å ense noe som skjedde rundt den. Den var helt hårløs på nedre deler av bakparten på grunn av etsende virkning av urin og våt avføring som den var tilgriset med. Dette hadde i sin tur også gitt opphav til væskende sår."  

Den kaninen som de har tatt livet av har vi hatt i 15 år. Hvis en kanin lever så lenge må den ha blitt tatt godt vare på. Vi ønsket at den skulle få en naturlig død, vi har ikke hatt hjerte til å ta livet av den for vi vet at den har hatt det godt hos oss. Den er blitt godt stelt, sier samboerparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep!

Hvertfall når det gjelder de som ikke bryr seg om dyr.

Da hadde jeg heller villet at katten skulle leve

De er ikke egoister, men gir masse kjærlighet.

Om man bryr seg, i dette tilfellet, avliver man kattene. (Noe som heldigvis allerede er gjort.) Kaller du slik dyremishandling for kjærlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om man bryr seg, i dette tilfellet, avliver man kattene. (Noe som heldigvis allerede er gjort.) Kaller du slik dyremishandling for kjærlighet?

Allerede gort? vet fristen var kl 12 i dag, men har du en link å vise til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede gort? vet fristen var kl 12 i dag, men har du en link å vise til?

Det var på nyhetene på TvNorge iallfall. Bilder fra plassen, og mattilsynet og katteeierens uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun ikke er mentalt syk er hun iallefall ikke knalle fin form i følge de som kjenner henne. Har stått om dette i lokalavisen i ett år nå. På tide de faktisk tar avfære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Om man bryr seg, i dette tilfellet, avliver man kattene. (Noe som heldigvis allerede er gjort.) Kaller du slik dyremishandling for kjærlighet?

Dreper man mennesker som har det vondt?!?!?!?!?!?!?!?!

Nei man HJELPER dem!! # rystet #

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...