Gå til innhold

57 katter


minniepus

Anbefalte innlegg

VG skriver om en dame som har 57 katter. Mattilsynet har bestemt at 52 katter må avlives, fordi de ikke har det godt.

Damens kommentar er

I stedet for å drepe dyrene mine, burde heller det offentlige hjelpe meg med et egnet sted for meg og mine katter.

Jada.....

Er det virklelig det offentliges oppgave å utstyre mennesker med hus og hager hvor de kan holde 57 katter hvis de ikke klarer å skaffe seg slik eiendom selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ærlig talt - avliv dem!

Det er både for hennes og kattenes beste, men da må de sannelig passe på å sterilisere det gjenværende hvis ikke er det like ille igjen om kort tid.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel -det har jo vært like ille før, hun har økt kattebestanden sin igjen etter forrige gang hvor det ble avlivet noen-og-førti katter. Damen er utvilsomt syk, og det ser ikke ut som om diverse myndigheter klarer å hindre det ekstreme katteholdet hennes i praksis. I teorien har de jo allerede forbudt det opp til flere ganger.

Uff, det er svært trist, og jeg synes så skrekkelig synd på alle kattene... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er svært trist, og jeg synes så skrekkelig synd på alle kattene... :cry:

helt enig! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars katter. :-( Det er jo egentlig kjempebra at noen faktisk vil ta vare på 57 hjemløse katter, men da er det selvsagt en forutsetning at de er kastrerte og at de har et godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Lurer på den lege som har skrevet ut resept på 57 katter?

jeg har mange lyster som kan bedre min livskvalitet, men jeg kan ikke. Ikke råd, hus og jeg får ike resept å det.

En sann dyrevenn? tja, jeg vet ikke. Når du har 40 katter i en moelvenbrakke på 15 kvadrat og kattene blir avlivet+ så skaffer hun nye og destår også i fare for å bli avlivet. jeg kaller det trass.

Dama har flyttet frem og tilbake i tre komuner. Hun forventer at sosialkontor skal finne et hjem til seg og kattene. Forige gang fant hun et småbruk til en million som hun mente komunen skulle kjøpe til henne.

Damen er ikke psyk.syk (har stått i avisen) hun er frekk.

Hennes medhjelper likedan. Han fikk oppmerksomhet i avisen da iallefall. Hvem er det som vil ha sånne folk i hus da? Du får jo ødelagt hus om du har så mye katter inne. Hun fikk beholde kattene forige gang på betingelse av at hun luftet de. Da flyttet hun fra moelvenbrakken og fikk leid et hus. Der var det luftegård til kattene.

Klarer ikke følge med i denne saken. Antagelig har hun flyttet igjen siden kattene ikke er ute.

To trafikkulykker står det i avisen. a, men det nevnes ikke med et ord at hun har vert igjennom flere rettsaker ang de ulykkene og hun har tapt alle sammen. en ny rettsak er på beddingen. hun kan jo det for det er jo ikke hun som betaler hva det koster.

hun har uttalt idligere at hun har ikke råd til å bo. Fam/venner hjelper til med mat til dyra osv... kan ikke de tenke heller da?

De koster enormt å ha så masse katter, to hunder og så kjørehun bil.

Andre folk sørger for en plass og bo. Sørger for å betale leie osv...så kan man vurdere om det passer og ha hund eller katt.

nei, der er oppfatningen at komunen skal betale. un har jo legeattest på at alle dyra er medisin for henne.

kansje på tide og vurdere om hun bør tvinges til å skifte lege.

Hva tilsier at 54 katter er medisinen? kan 5 være like nyttig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG skriver om en dame som har 57 katter. Mattilsynet har bestemt at 52 katter må avlives, fordi de ikke har det godt.

Damens kommentar er

Jada.....

Er det virklelig det offentliges oppgave å utstyre mennesker med hus og hager hvor de kan holde 57 katter hvis de ikke klarer å skaffe seg slik eiendom selv?

SELFØLGELIG bør de hjelpes!!

Hadde du likt å blitt avlivd hvis fosterfamilien ikke ga deg nok mat. dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt - avliv dem!

Det er både for hennes og kattenes beste, men da må de sannelig passe på å sterilisere det gjenværende hvis ikke er det like ille igjen om kort tid.. :roll:

Lenger nede sier du "stakkars katter" HAHA... men ikke sen om å si at de skal avlives.

egoist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avliv kattene. Det er da ikke det offentliges ansvar å gi mat og medisiner til alle disse dyrene. Kanskje dama burde bli mentalt undersøkt? Kan jo ikke være vel bevart med et slikt dyrehold. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi som bor i samme koune som henne er dritlei alt maset om dette. Vi er lei denne historien i avisene også.

der kommer det frem noe stakkarslige greier, det er langt fra sannheten.

leser du vg, må du få med deg det mellom linjene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den eneste løsningen er nok å avlive kattene. Og sterilisere de resterende, for å være sikker på at det blir gjort. Hadde det vært mulig å omplassere alle hadde jeg selvsagt gått for den løsningen, men det er allerede en halv million hjemløse katter i Norge, så noen må nok desverre avlives uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Spørsmålet er at noen må ta ansvar her. Hjeper lite a man er dyrekjær når man ikke er i stand til å ta ansvar.

noen må ta ansvar og det blir det offentlige atter en gang.

Hun steriliserer ikke kattene, så det vil komme enda flere.

tidligere har hun hatt opptil 80 katter.

dyrevernere uttaler at mattilsynet erkattedrepere, men hvor mange mener de at det er forsvarlig å ha i hus?

her vil det bli enda flere om ikke noe blir gjort.

mulig damen ike innser sin situasjon, hverken for dyra eller hene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELFØLGELIG bør de hjelpes!!

Hadde du likt å blitt avlivd hvis fosterfamilien ikke ga deg nok mat. dust!

:o Mener du at det ville vært det samme?

*rystet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:o Mener du at det ville vært det samme?

*rystet*

Yep!

Hvertfall når det gjelder de som ikke bryr seg om dyr.

Da hadde jeg heller villet at katten skulle leve :tunge1:

De er ikke egoister, men gir masse kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catia: her er det vel snakk om å være realistisk???? :o

HAHA Er du mora mi? ehhh.. nei..

Jeg MENER det. Jeg er realistisk.

Trodde alle skulle skrive sine egne

meninger. Men det er visst bare lov hvis

de passer med dine :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Ærlig talt. Dyrene må avlisves. De blir jo mishandlet av eieren. Får ikke luftet seg. :o Stakkers katter. Nei.. godt at noen tar affere. For det virker jo som om eieren selv ikke er frisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...