AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #61 Skrevet 3. mai 2015 Det er ikke rart mange er single, med de smørbrødlistene med krav enkelte har til en eventuell partner. Jeg lurer på hvilke krav slike mennesker stiller til seg selv? Anonymous poster hash: 20171...1ac 1
sjonkelrolf Skrevet 3. mai 2015 #62 Skrevet 3. mai 2015 Det er ikke rart mange er single, med de smørbrødlistene med krav enkelte har til en eventuell partner. Jeg lurer på hvilke krav slike mennesker stiller til seg selv?Anonymous poster hash: 20171...1ac Det virker til å være store forskjeller mellom liv og lære hva angår sånne som TS. 1
Tibbie Skrevet 3. mai 2015 #63 Skrevet 3. mai 2015 Nei, kravene er ikke akseptable når man ser på hva TS selv har. Hun stiller krav hun selv ikke er i nærheten av å oppfylle, og det er derfor jeg reagerer, i hvert fall. Da jeg var på datingsider opplyste jeg så lite som mulig om inntekt. Og det kan nok se ut som at inntekt er noe folk flest ikke snakker så høyt om. Sånne golddiggers/lykkejegere som TS er en god grunn til akkurat det. Edit: bah, mobil og autokorreksjon. Du ser jo hvorfor hun ønsker den inntekten? Det er fordi hun selv tjener skikkelig dårlig, og fordi hun vet at det gjerne må mer til om en husholdning på mer enn én eller to personer skal fungere. Spesielt om de får barn, som hun skriver. Er ikke det bare sunn fornuft? Det er lov å følge både hjerte og hjerne
Tibbie Skrevet 3. mai 2015 #64 Skrevet 3. mai 2015 Vel, Tibbie, jeg leser HI annerledes enn deg, noe jeg tror flere her inne på forumet også gjør. Du tolker TS sine krav til kun å være veiledende og ikke kompromissløse krav. Likevel understreker TS i HI at hun har få, men konkrete krav, og hun ønsker å sortere vekk folk som ikke innfrir disse få, men altså svært så konkrete kravene. Det er nettopp dette TS søker råd for, og tro det eller ei, men vi er nok mange som føler behov for å realitetsorientere litt rundt hennes problemstilling. Spesielt når hun selv befinner seg i en helt annen liga enn disse vellykkede kjekkasene (uten barn!) hun så elegant ønsker å sortere seg frem til via enkle nettsøk/datingsider... Nei, du missforstår! Det jeg mente var at hun er ingen robot som sier "ja, takk" med en gang mannen med alle de punktene dukker opp. Det er jo flere ting som spiller inn. Og nei, jeg synes ikke det er greit at dere skal gi henne en "realitetsorientering". Hva vet du om hva som er realitet og ikke? Og om penger ikke betyr noe for deg, hvorfor er du da SÅ opptatt av at hun skal tjene minst like mye som han for at hun skal få være sammen med han? Dette er heller ikke noe "konstruktiv kritikk" dere kommer med her. Dere bare drisser! Gjør ingenting for henne enn å kaste bort tiden hennes på tull.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #65 Skrevet 3. mai 2015 Nei, du missforstår! Det jeg mente var at hun er ingen robot som sier "ja, takk" med en gang mannen med alle de punktene dukker opp. Det er jo flere ting som spiller inn. Og nei, jeg synes ikke det er greit at dere skal gi henne en "realitetsorientering". Hva vet du om hva som er realitet og ikke? Og om penger ikke betyr noe for deg, hvorfor er du da SÅ opptatt av at hun skal tjene minst like mye som han for at hun skal få være sammen med han? Dette er heller ikke noe "konstruktiv kritikk" dere kommer med her. Dere bare drisser! Gjør ingenting for henne enn å kaste bort tiden hennes på tull. Realiteten er at man får det man fortjener her i livet. Og som oftest fortjener man ting man har jobbet hardt for. Det er ikke slik at en mann som er kanskje topp 5% bare går bort til en overvektig og arbeidsløs dame og ber om hånda hennes, bare fordi hun er et godt menneske og sikkert fortjener å få han som partner. Ingenting kommer gratis er i verden er det noe som heter. Det er derfor det er viktig å realitetsorientere TS slik at hun skjønner at hun må jobbe for å få en slik mann. Det at hun ennå ikke har sagt hva hun ahr å tilby en så attraktiv mann sier jo sitt. Anonymous poster hash: 4770f...152 1
skyflakes Skrevet 3. mai 2015 #66 Skrevet 3. mai 2015 Du ser jo hvorfor hun ønsker den inntekten? Det er fordi hun selv tjener skikkelig dårlig, og fordi hun vet at det gjerne må mer til om en husholdning på mer enn én eller to personer skal fungere. Spesielt om de får barn, som hun skriver. Er ikke det bare sunn fornuft? Det er lov å følge både hjerte og hjerne Det er sant. Men men skal man ha så klare krav for en partner må være være obs på at man er nødt til å kunne matche disse kravene på noen måte (dog har TS ikke sagt noe om akkurat det) 2
sjonkelrolf Skrevet 3. mai 2015 #67 Skrevet 3. mai 2015 Du ser jo hvorfor hun ønsker den inntekten? Det er fordi hun selv tjener skikkelig dårlig, og fordi hun vet at det gjerne må mer til om en husholdning på mer enn én eller to personer skal fungere. Spesielt om de får barn, som hun skriver. Er ikke det bare sunn fornuft? Det er lov å følge både hjerte og hjerne Ja, TS er en golddigger/lykkejeger som ønsker at en mann skal løse hennes finansielle problemer. Selv har hun tilsynelatende lite å bidra med, foruten naturalia, for å si det på en litt slesk og kynisk måte. Hun krever langt mer enn hun selv kan matche, og det er det jeg reagerer på, som sagt tidligere. Sånne damer vil ikke jeg ta i med ildtang engang, for jeg kan aldri vite om er meg som person de vil ha, eller lommeboka mi. 2
Nemigirl Skrevet 3. mai 2015 #68 Skrevet 3. mai 2015 Nei, du missforstår! Det jeg mente var at hun er ingen robot som sier "ja, takk" med en gang mannen med alle de punktene dukker opp. Det er jo flere ting som spiller inn. Og nei, jeg synes ikke det er greit at dere skal gi henne en "realitetsorientering". Hva vet du om hva som er realitet og ikke?Og om penger ikke betyr noe for deg, hvorfor er du da SÅ opptatt av at hun skal tjene minst like mye som han for at hun skal få være sammen med han? Dette er heller ikke noe "konstruktiv kritikk" dere kommer med her. Dere bare drisser! Gjør ingenting for henne enn å kaste bort tiden hennes på tull. Hvorvidt hun er en robot eller ikke ofrer jeg ikke en kalori på å spekulere i. Dog levner det liten tvil om at TS begeistret vil gi en fyr som tilfredstiller kravlisten en sjanse. Hvorvidt det varer eller ikke vil jo sikkert vise seg, og hvor mye lengre kravlisten blir med tiden kan man jo også spekulere i... På bakgrunn av at det synes på sin plass med en realitetsorientering, stiller du spørsmålstegn ved hva jeg vet om hva som er realitet og ikke. Jeg kan informere om at jeg, og andre kritikere på forumet, forholder oss til de fakta TS selv har gitt. At du velger å tolkeTS sine krav i form av en sorteringsliste som en veiledningsmal med rom for korreksjon, er helt ok for meg. Problemet her er at vi er flere som altså ikke tolker det slik ut fra de opplysninger TS selv har gitt. Hva hvis vi håper at en ørliten realitetsorientering kan medføre nettopp en justering av kravlisten slik at den kan bli mere tilnærmet det du tolker den å være? I mine øyne er kritikken som fremkommer i så tilfelle svært så konstruktiv. Mulig TS faktisk på denne måten faktisk finner drømmemannen til tross for at han ved første øyekast ikke var akkurat den hun trodde hun ville falle for grunnet avvik i utseende, inntekt, høyde, bosted eller annet. Du tilegner meg å mene at hun bør tjene minst like mye som drømmemannen for å kunne være sammen med drømmemannen. Jeg er på ingen måte SÅ opptatt av dette som du tror. Personlig blåser jeg en lang marsj i nettopp dette. Hadde det ikke vært for hennes egen restriktive kravliste, som hun sorterer ut fra, ville jeg neppe hatt behov for å konstantere det faktum hun selv ikke synes å reflektere særlig over: At hun faktisk stiller i en litt annen liga enn målgruppen. Til syvende og sist har nok dette et snev av betydning for hvorvidt målgruppen fanger interesse for henne eller ikke - spesielt dersom de gjennomskuer TS kompromissløse kravliste som hun altså innrømmer å sortere ut fra. Helt ærlig synes jeg TS fremstår svært overflatisk, og det er i seg selv et noe usjarmerende personlighetstrekk. Hvis dette ikke stemmer bør hun muligens reflektere over hvordan jeg har fått dette inntrykket. La oss for guds skyld håpe at ikke målgruppen hennes også oppfatter henne som en overflatisk golddigger - det ville jo være meget sørgelig i grunn
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #69 Skrevet 3. mai 2015 Elitesingles Anonymous poster hash: 08578...fad
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #70 Skrevet 4. mai 2015 http://www.nettdating-eksperten.no/matchmaking/elitesingles-no.htm Anonymous poster hash: cbf2a...03e
Tibbie Skrevet 4. mai 2015 #71 Skrevet 4. mai 2015 Realiteten er at man får det man fortjener her i livet. Og som oftest fortjener man ting man har jobbet hardt for. Det er ikke slik at en mann som er kanskje topp 5% bare går bort til en overvektig og arbeidsløs dame og ber om hånda hennes, bare fordi hun er et godt menneske og sikkert fortjener å få han som partner. Ingenting kommer gratis er i verden er det noe som heter. Det er derfor det er viktig å realitetsorientere TS slik at hun skjønner at hun må jobbe for å få en slik mann. Det at hun ennå ikke har sagt hva hun ahr å tilby en så attraktiv mann sier jo sitt. Anonymous poster hash: 4770f...152 Ja, tror du ikke hun fortjener en bra mann? For alt vi vet er hun er kjempebra person. Vakker, sjarmerende og med en bra personlighet. Og når man har utséende og personlighet kan man ha litt flere krav enn de som er overvektig, arbeidsløs og ufordragelig Skjønner ikke hvor dere har det fra at hun ikke er villig til å jobbe for han? Hun vil jo bare ha hjelp til å finne han sånn at hun kan jobbe for å vinne han.
Tibbie Skrevet 4. mai 2015 #72 Skrevet 4. mai 2015 Det er sant. Men men skal man ha så klare krav for en partner må være være obs på at man er nødt til å kunne matche disse kravene på noen måte (dog har TS ikke sagt noe om akkurat det) Det kan jo hende at drømmemannen ønsker noe hos en kjæreste han ikke har selv. Det er ofte sånn man blir perfekte par - motsetninger som gjør at man utfyller hverandre Ja, TS er en golddigger/lykkejeger som ønsker at en mann skal løse hennes finansielle problemer. Selv har hun tilsynelatende lite å bidra med, foruten naturalia, for å si det på en litt slesk og kynisk måte. Hun krever langt mer enn hun selv kan matche, og det er det jeg reagerer på, som sagt tidligere. Sånne damer vil ikke jeg ta i med ildtang engang, for jeg kan aldri vite om er meg som person de vil ha, eller lommeboka mi. Definasjonen på en golddigger er en som går etter motsatt kjønn kun basert på penger og luksus. Det er nesten litt frekt å påstå at TS ikke bryr seg om noe annet enn penger? Og det virker jo ikke som om hun har noen finansielle problemer? Hun skriver jo at hun er opptatt av at han skal ha litt mer inntekt enn henne sånn at de ikke skal få finansielle problemer dersom de vil etablere seg sammen med hus og barn. Og det er jo fornuftig det? Eller? Du sier at hun ikke kan matche det han kan tilby? Hvordan vet du det? Er penger alt? Kanskje hun er en omsorgsfull person som han vil elske å være med, kanskje hun er opptatt av å ordne hjemme sånn at han har det bra, kanskje hun er kjempeflink med barn og vil bli en superbra mamma og person å ha barn med, kanskje hun er oppmuntrende å støttende... Jeg nekter å tro at de eneste som er bra nok for denne mannen er damer som tjener minst like mye. Hun er tydelig en fornuftig person, og jeg vil i hvert fall mer enn gjerne etablere meg med noen som har den egenskapen. Det tror jeg de fleste av oss vil
Gjest O.G. Skrevet 4. mai 2015 #73 Skrevet 4. mai 2015 Mine krav er ikke mange, men de er ganske konkrete. Finnes det en datingside hvor jeg kan sortere folk ut? Alder: 30-45 Utseende: Kjekk i MINE øyne Interesser: Reise, friluftsliv Høyde: 180+ Kroppsfasong: Ikke overvektig Jobb: Fast stilling Inntekt: 600 000+ Barn: Ingen barn Bosted: Oslo/Akershus/Vestfold Anonymous poster hash: 622f0...867 Kanskje ta utdanning og tjen pengene dine selv i stedet for å løse problemet med at du er underbetalt kvinne med å leve på en fyrs penger. Blir ikke noe bra forhold av sånt, det har vi nok av eksempler på.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #74 Skrevet 4. mai 2015 I Oslo er det jo også flertall av kvinner, pluss at det er dyrt å bo så kanskje en mann trenger ei som tjener mer. Vestfold... større sjanse. Anonymous poster hash: 2dab7...e58
sjonkelrolf Skrevet 4. mai 2015 #75 Skrevet 4. mai 2015 Det kan jo hende at drømmemannen ønsker noe hos en kjæreste han ikke har selv. Det er ofte sånn man blir perfekte par - motsetninger som gjør at man utfyller hverandre Meget mulig. Men det kan bare den enkelte mann vite. Definasjonen på en golddigger er en som går etter motsatt kjønn kun basert på penger og luksus. Det er nesten litt frekt å påstå at TS ikke bryr seg om noe annet enn penger? Vel, TS har vært ganske konkret hva penger angår. Og når hun stiller så spesifikke krav om den og den inntekten, et krav hun aldri hadde matchet selv, så vil jeg absolutt si det faller inn under definisjonen "golddigger", eller "lykkejeger" om du vil. Du kan kalle det frekt så mye du bare vil, det endrer ikke faktum her. Og det virker jo ikke som om hun har noen finansielle problemer? Hun skriver jo at hun er opptatt av at han skal ha litt mer inntekt enn henne sånn at de ikke skal få finansielle problemer dersom de vil etablere seg sammen med hus og barn. Og det er jo fornuftig det? Eller? Hvis hun er så bekymret for at samlet inntekt ikke skal være for lav, hva kan hun selv gjøre for å bedre dette? Skal det kun stå og falle på ham, uten at hun løfter en finger? Du sier at hun ikke kan matche det han kan tilby? Hvordan vet du det? Er penger alt? Penger er ikke alt. Men for TS er penger tydeligvis ganske mye. Du sier at hun ikke kan matche det han kan tilby? Hvordan vet du det? Er penger alt? Kanskje hun er en omsorgsfull person som han vil elske å være med, kanskje hun er opptatt av å ordne hjemme sånn at han har det bra, kanskje hun er kjempeflink med barn og vil bli en superbra mamma og person å ha barn med, kanskje hun er oppmuntrende å støttende... Penger er ikke alt. Og jeg vil i hvert fall vite at hvis jeg treffer noen, så er det MEG hun vil ha, ikke lommeboka mi. Sånne kravlister gjør det vanskelig å tro at det går bare på personlighet, noe det tross alt bør gjøre. Som sagt, penger er ikke alt her i verden. Med sånne krav stiller jeg spørsmål til hennes "omsorgsfulle" sider. Hva skjer hvis hun finner en som initielt oppfyller kravet hennes til inntekt, men at det i mellomtiden skjer ting som gjør at inntekten hans reduseres markant? Hvordan blir det ift. hennes krav? For de var tross alt ganske tydelige, og hun spurte tross alt hvordan man kan sortere vekk de som IKKE oppfyller disse kravene. Hun er tydelig en fornuftig person, og jeg vil i hvert fall mer enn gjerne etablere meg med noen som har den egenskapen. Det tror jeg de fleste av oss vil Det er et ordtak som heter "nød lærer naken kvinne å spinne". Selvfølgelig vil en som har en "dårlig" økonomi finne en rask måte å ordne det på. Så hvorfor ikke finne en bedre bemidlet mann? Det kan være en mulig utvei, og som ikke involverer for mye egeninnsats, hvis man er kvinne. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå