AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Skrevet 1. mai 2015 lager dere middag hver dag?? har dere et ordentlig og bra kosthold?? sunt? spiser dere variert? hadde jeg bodd for alene hadde jeg aldri klart det.. Anonymous poster hash: 45cd7...28c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Skrevet 1. mai 2015 Spiser ikke middag hver dag, spiser ikke variert og spiser sånn midt på treet sunt. Synes det er gøy å lage mat til andre, men nå når jeg bor alene blir det stort sett veldig raske løsninger og lite variasjon. Anonymous poster hash: 7d35d...e2c
Gjest Gjesp Skrevet 1. mai 2015 #3 Skrevet 1. mai 2015 Jeg spiser middag hver dag. Har vært i et langvarig ekteskap og jeg synes faktisk det er lettere å spise sunt nå når jeg er alene enn når vi var to og flere. Den gangen var de så mye hensyn å ta til hva slags mat vi skulle spise. Nå spiser jeg fisk nesten hver dag - det var uaktuelt når jeg måtte følge andres smak også. Når det er sagt så var måltidene mye hyggeligere når vi var to. Å lage mat til seg selv og spise alene er ikke noe kos - jeg spiser nesten kun fordi jeg må.
Kragebein Skrevet 1. mai 2015 #4 Skrevet 1. mai 2015 Jeg bodde alene i to år, da lagde jeg middag omtrent annenhver dag, og lagde så mye at jeg kunne spise rester på dagene jeg ikke lagde noe. Jeg hadde ikke det mest varierte eller sunne kostholdet, men greit nok.
Gjest Raindrops Skrevet 1. mai 2015 #5 Skrevet 1. mai 2015 Spiser ikke utpreget variert, men jeg spiser middag hver dag, og jeg spiser sunt. Hvorfor skal det være vanskeligere å spise sunt når man bor alene? Jeg synes det er mye lettere siden jeg slipper at andre kjøper inn drittmat eller legger seg borti hvilken mat jeg lager. 10
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #6 Skrevet 1. mai 2015 Bor alene og prøver å spise sunt og variert. Lager middag nesten hver dag, ordentlig mat. Noen ganger danderer jeg maten så det ser ut som jeg er på restaurant, liker å gjøre det fint og er glad i god mat. Tar vare på meg selv. Anonymous poster hash: 0b131...43c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #7 Skrevet 1. mai 2015 lager dere middag hver dag?? har dere et ordentlig og bra kosthold?? sunt? spiser dere variert? hadde jeg bodd for alene hadde jeg aldri klart det.. Anonymous poster hash: 45cd7...28c Hvorfor hadde du ikke klart det ? Er du avhengig av andre for å spise sunt og variert? Anonymous poster hash: 0b131...43c 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Skrevet 1. mai 2015 Hvorfor hadde du ikke klart det ? Er du avhengig av andre for å spise sunt og variert? Anonymous poster hash: 0b131...43c Vet ikke, men hvis jeg er alene hjemme en uke/helg/et par dager så kjøper og bare inn brus og godteri og spiser ikke annet.. Anonymous poster hash: 45cd7...28c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Skrevet 1. mai 2015 Ikke hver dag, men som oftest. Spiser ikke spesielt sunt, men heller ikke mer usunt enn da jeg hadde samboer. Det er kjedelig å lage middag til bare 1, men det er lettere å bare ta hensyn til meg enn meg + en kresen samboer (som jeg hadde før)... Anonymous poster hash: 9831d...63b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Skrevet 1. mai 2015 Jeg sliter faktisk mer med å spise som jeg vil (sånn rimelig sunt) nå som jeg bor med foreldrene mine, enn når jeg bodde aleine. Gleder meg til å flytte for meg selv igjen:P Anonymous poster hash: eaeba...a1c
vannm75 Skrevet 1. mai 2015 #11 Skrevet 1. mai 2015 alt blir en vane... menneskser er utrolig tilpasningsdyktige.. hadde samme tankegang som TS da det ble slutt og jeg fikk delt omsorg for jenteungen,, "dette klarer jeg aldri", men 6 år er gått, og her sitter jeg.. mennesker klarer det en må, når du tror du har gitt alt, og prøvd alt, har du fortsatt 30% mer å gi.. utrolig naiv og passiv innstilling hos TS...
Kragebein Skrevet 1. mai 2015 #12 Skrevet 1. mai 2015 (endret) Vet ikke, men hvis jeg er alene hjemme en uke/helg/et par dager så kjøper og bare inn brus og godteri og spiser ikke annet.. Anonymous poster hash: 45cd7...28c Det er stor forskjell på å være alene en kort periode og å bo alene fast, og det merker man veldig raskt om man kun spiser ferdigmat, brus og godteri... Det er vel ingen som orker det i lengden, så da blir det til at man lager mat innimellom. Endret 1. mai 2015 av Kragebein
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #13 Skrevet 1. mai 2015 Jeg har et forferdelig dårlig kosthold nå, men prøver å veie opp det meste ved å lage smothies av grønnsaker. Hjelper utrolig på samvittigheten og mye enklere å få i seg en salat. Anonymous poster hash: 1cc13...def
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #14 Skrevet 1. mai 2015 Jeg bor alene, og jeg spiser da ikke mer usunt av den grunn. Jeg er voksen, jeg bestemmer jo hva jeg spiser og ikke spiser, så jeg handler ikke bare inn brus og godteri. Nå skal det sies at jeg ikke akkurat har et veldig sunt og variert kosthold, men det er jo ikke noe vanskeligere alene enn som samboer, det har ikke forandret seg. Lager som regel middag til meg selv, ja. Stort sett ganske enkle retter, men også det har lite å gjøre med at jeg bor alene. Heller det at jeg synes matlaging er gørrkjedelig. Kan godt lage litt ekstra og fryse ned noe i porsjonsstørrelser, det spørs helt hva jeg lager. Men jeg har aldri tenkt over at det er noe problem å bare lage mat til meg selv. For meg er det egentlig lettere matmessig når jeg bor alene. Jeg styrer det selv, så jeg kan spise de rettene som både er sunne og som jeg liker uten å tenke på at det må klaffe for andre også. Anonymous poster hash: 8cc21...58c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #15 Skrevet 1. mai 2015 Jeg lager middag stort sett hver dag ja. Og jevn over spiser jeg ganske sunt og variert. Men merker at det er lettere å skeie ut, for det er ingen andre som "passer på" at jeg ikke kjøper for mye godis. Anonymous poster hash: 1cd72...d8d
Marwel Skrevet 1. mai 2015 #16 Skrevet 1. mai 2015 Lager ikke middag hver dag. Kan godt være jeg spiser en avocado og litt fenalår el til "middag". Er blitt flinkere til å lage middag etter jeg fikk en sykdom jeg må ta hensyn til, før det kunne det nok raskt blitt fjordland eller ferdigpizza. Jeg spiser sunt og lager så og si all mat fra bunn. Synes det er forferdelig kjedelig å lage mat bare til meg selv, men elsker å kokkelere til flere.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #17 Skrevet 1. mai 2015 lager dere middag hver dag?? har dere et ordentlig og bra kosthold?? sunt? spiser dere variert? hadde jeg bodd for alene hadde jeg aldri klart det.. Anonymous poster hash: 45cd7...28c Jeg lager ikke middag hver dag, men har blitt flinkere i det siste til å gjøre det. Har ikke ordentlig og bra/sunt kosthold egentlig, går mye i brødskiver og havregrøt (jeg er student) Spiser veldig lite variert... Prøver å få i meg grønnsaker (går egentlig mest i brokkoli og blomkål, lol), spiser lite frukt. Drikker melk og vann. Spiser en del kylling og fisk da, når jeg først lager middag Anonymous poster hash: 307e0...1f5
Christiania_Oslo Skrevet 1. mai 2015 #18 Skrevet 1. mai 2015 Lager ikke middag hver eneste dag,men spiser sunt. Veldig mye fisk og skalldyr,grønnsaker og frukt.
Gjest Timber Skrevet 1. mai 2015 #19 Skrevet 1. mai 2015 Middag hver dag, sunt og variert. Ser ikke problemet med å klare det. Nå kan jeg jo spise akkurat det jeg vil, og ingen som klager eller skal ha bare dritt til middag...
hjertesukka Skrevet 1. mai 2015 #20 Skrevet 1. mai 2015 Hvis supper og salater blir regnet som middag, så ja. Jeg spiser igrunnen kjempesunt og lager mat fra bunnen av. Mye fisk og grønnsaker. Baker grove rundstykker i tillegg og har sjelden søtsaker i hus. Glad jeg slipper å ha noen rundt meg som gnåler om pølser og brus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå