AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg har lenge vært en stresset person, problem med innsovning, hodepine, og blant annet noe muskelspenninger. Jeg oppsøkte så en psykomotorisk fysioterapeut, og lærte meg avslapning. Jeg ble totalt avslappet av den timen, hodepinen forsvant, det samme gjorde muskelspenninger. Jeg ble totalt avslappet i kroppen! Dette varte i en uke, og jeg gikk så tilbake til gamle vaner hvor jeg stresset meg gjennom hverdagen. Klarte ikke å få til den samme avslapning som jeg lærte hos psykomotorisk fysioterapeut. Cirka 1,5 måned senere opplevde jeg hårtap, diffust oppå hodet. Dette varte i cirka 3-4 måneder, og sluttet tror jeg i januar engang. Hårtapet er diffust, og jeg har sjekket meg for vitaminmangel og alt som kan bety noe, og alt er fint. Tror dere dette kan være en sjokktilstand for kroppen, da jeg klarte å "nullstille" den i en uke, for så å gå tilbake til en stresset hverdag har betydning for hårtapet? Innspill? Anonymous poster hash: 3c562...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #2 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg har lenge vært en stresset person, problem med innsovning, hodepine, og blant annet noe muskelspenninger. Jeg oppsøkte så en psykomotorisk fysioterapeut, og lærte meg avslapning. Jeg ble totalt avslappet av den timen, hodepinen forsvant, det samme gjorde muskelspenninger. Jeg ble totalt avslappet i kroppen! Dette varte i en uke, og jeg gikk så tilbake til gamle vaner hvor jeg stresset meg gjennom hverdagen. Klarte ikke å få til den samme avslapning som jeg lærte hos psykomotorisk fysioterapeut. Cirka 1,5 måned senere opplevde jeg hårtap, diffust oppå hodet. Dette varte i cirka 3-4 måneder, og sluttet tror jeg i januar engang. Hårtapet er diffust, og jeg har sjekket meg for vitaminmangel og alt som kan bety noe, og alt er fint. Tror dere dette kan være en sjokktilstand for kroppen, da jeg klarte å "nullstille" den i en uke, for så å gå tilbake til en stresset hverdag har betydning for hårtapet? Innspill? Anonymous poster hash: 3c562...1f6 Hmm, vanskelig å si. Vet at stress kan føre til hårtap. Har du fortsatt hårtap? Sjekket jernlager og stoffskifte? Anonymous poster hash: 314ce...b6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #3 Del Skrevet 1. mai 2015 Hårtapet har nok stoppet, mener på at det stoppet i januar engang. Har sjekket meg for jern og stoffskifte, og alt var normalt. Anonymous poster hash: 3c562...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg har stresset over lang tid, og plutselig sa kroppen stopp. Jeg mistet hår, mensen, fikk utselett, muskelplagene jeg hadde i rygg og skuldre førte til at jeg ikke klarte å reise meg tidvis.. vel. Dårlige tider. Jeg tror bare kroppen min fikk nok, rett og slett. Lurte på om det var en haug med andre ting og testet og styrte, men det som hjalp, var ferie. Nå forsøker jeg å styre unna stress så godt det lar seg gjøre, og for andre måned på rad har jeg faktisk nomal syklus. Hurra! Eneste som har fungert til nå. Om det som skjedde deg hadde skjedd meg, tror jeg simpelthen jeg hadde tolket det som at kroppen min gav meg en beskjed, høyt og tydelig. Anonymous poster hash: 12064...6cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #5 Del Skrevet 2. mai 2015 Ja! Utrolig frustrerende! Er vel bare vente på at det skal vokse ut igjen, og etter hva jeg har hørt så tar det lang tid når hårsekkene går inn i dvale..Anonymous poster hash: 3c562...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #6 Del Skrevet 25. oktober 2015 pusher Anonymous poster hash: 3c562...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 25. oktober 2015 #7 Del Skrevet 25. oktober 2015 Kjenner meg igjen. Får også hårtap, utslett (psoriasis), sover dårlig, økte plager meg magesår/sure oppstøt. Forsøker unngå stress, men i blant går det ikke i hop. Har mange innleveringer på skolen, mannen har mye jobb, nettopp flyttet. Bah! Akkurat nå er det mest søvnen som er plagsom, heldigvis ikke utslett akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #8 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hårtap er en stressreaksjon som ofte kommer når det værste stresset er over ja. Jeg starter å miste mye hår i vinter, etter en svært stressende sommer og høst. Det hadde roet seg godt når hårtapet begynte. Anonymous poster hash: 92f05...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå