Gå til innhold

Dersom du ikke har det fra du ble født av, er det unaturlig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er du naiv. Man har et ansvar større enn seg selv. Gjennom både holdninger og handlinger bidrar man til å opprettholde et unaturlig og uoppnåelig kroppsideal. Man støtter også en industri som tjener gigantiske summer på akkurat det samme som jeg nevnte over.

Det er vel ikke greit å kjøpe klær som er et resultat av barnearbeid eller slave virksomhet vel ?

Jeg kun ansvarlig for meg selv. Hva andre gjør og ikke gjør, har jeg ingenting med, så lenge det jeg gjør er innenfor lover og regler.

Anonymous poster hash: f9b58...d75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke på det som forskjellig fra å farge/stripe håret, bruke sminke, bruke push up, nappe bryn og bruke regulering (for å få et penere smil) :blomst:

Anonymous poster hash: 122b5...b94

Du ser ikke på å operere seg som forskjellig fra å nappe bryn? :klo:

Anonymous poster hash: f5cc4...25e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woo-Hoo!

Jeg tror nok ingen av dere som som er SÅ i mot operasjoner har opplevd det mange andre har, nemlig negative kommentarer om utseendet. Selv har jeg fått negative kommentarer om utseendet mitt i alle år, og nei, dette kommer ikke bare fra "mobbere" (faktisk fåtallet av kommentarene), men også helt vanlige bekjente/venner/kolleger/familie.. Sånn er det dessverre å ha et utseende som skiller seg ut fra det "normale" norske med høye kinnbein osv. Jeg har fått mangemange kommentarer om diverse ansiktstrekk! I tillegg om kroppen. Jeg er 170 og veier 58 kg, og har både fått kommentarer på at rumpa mi er stor (i negativ betydning) flere ganger, små pupper flere ganger, for tynn flere ganger, stor mage noen få ganger. Hvordan ville dere ha opplevd det dersom dere ble rakket sånn ned på av helt vanlige mennesker, gjennom et helt liv? Skjønner dere ikke det da kan være lett å falle for presset?

Selv har jeg ikke gjort noe med dette forferdelige utseendet mitt, men jeg har veldig lyst! Jeg er enig i at det er dumt, fordi man da på en måte "bidrar" til å opprettholde utseende- og kroppshysteriet. Så fornuften sier jo nei..

Anonymous poster hash: 362da...d72

Har selv vært et mobbeoffer fra slutten av barneskolen og ut videregående. Ble også mobbet etter det.

Som voksen ser jeg at det ikke hadde noe med kroppen eller utseende å gjøre. Skulle jeg forandre og gitt etter hadde jeg latt dem vunnet. Selvfølgelig hadde jeg fortsatt blitt mobbet, de hadde bare funnet noe annet å kicke på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woo-Hoo!

Jeg kun ansvarlig for meg selv. Hva andre gjør og ikke gjør, har jeg ingenting med, så lenge det jeg gjør er innenfor lover og regler.

Anonymous poster hash: f9b58...d75

Man er en verdensborger. Ansvaret man har for det rundt seg må man ta. Noen tenker bare på seg selv, som du gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er en verdensborger. Ansvaret man har for det rundt seg må man ta. Noen tenker bare på seg selv, som du gjør.

Ja, og jeg har ikke påvirket noen til å bli som og tenke som meg heller...

Anonymous poster hash: f9b58...d75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Godjente

Dette er veldig interessant. Jeg har lyst å kommenterer det jeg forstår ut av innlegget ditt.

- Du skriver at det er greit at man kan fikse seg på seg selv for " å føle seg bedre". Da er vi i kjernen av problemet. Hvorfor føler man seg bedre med å rette på utseende ? Hadde man ikke følt seg bedre dersom man var glad i seg selv og utseende sitt ? Du skriver det som den største selvfølge, jeg leser det som galskap.

- Du vurderer også botox og restylane for å motvirke rynker. Rynker er aldringstegn hos menneskene. Det er en helt naturlig del av det å være menneske. Hvorfor er det så gale å se ut som man er ? Alderdom er ikke skam, en uting eller noe som vi bør skjule. Beklager å måtte si det til deg men etter fylte 18 år så brytes kroppen din ned. Er du over 18 så går det naturligvis nedover. Du kommer også til å dø.

- Du bagateliserer og ufarliggjør slike inngrep. Ved å bruke ord som " å pynte litt på seg selv", og påstå at man "vil føle seg bedre", så forteller du at det er liksom ikke noe big deal. Men det er det faktisk - det er faktisk ganske ekstremt - det er bare blitt så vanlig at man glemmer hvor unaturlig dette er.

Ved første øyekast et hyggelig og koselig innlegg fra deg - tenker du egentlig over hvordan du bagateliserer dette ?

Men om jeg vil være en bedre utgave av meg selv, må jeg da få lov til det? Det er ingenting galt med rynker, men ser ikke noe galt i å rette de ut etterhvert.

Ja, de fleste vil vel ta seg best mulig ut? Det gjør man jo ved å endre kosthold, trene og holde seg i form. Ser ikke noe galt i å pynte litt på utgangspunktet :)

Og nå snakker jeg ikke om ekstrem kirurgi, der folk skal pynte på alt mulig og for de som sliter med seg selv og har en underliggende sykdom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Men om jeg vil være en bedre utgave av meg selv, må jeg da få lov til det? Det er ingenting galt med rynker, men ser ikke noe galt i å rette de ut etterhvert.

Ja, de fleste vil vel ta seg best mulig ut? Det gjør man jo ved å endre kosthold, trene og holde seg i form. Ser ikke noe galt i å pynte litt på utgangspunktet :)

Og nå snakker jeg ikke om ekstrem kirurgi, der folk skal pynte på alt mulig og for de som sliter med seg selv og har en underliggende sykdom.

Jeg lurer rett og slett på hvorfor det er blitt sånn - at det som er naturlig, som feks rynker, skal gjemmes bort ? Og når vi ser dette i sammenheng med hvordan media, mote osv forteller oss hvordan kroppen skal se ut, så blir dette feil. Kroppsidealet som vi blir presenteres daglig for viser unaturlige og uoppnåelige kropper. Da blir å fjerne rynker en del av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ingen av dere som som er SÅ i mot operasjoner har opplevd det mange andre har, nemlig negative kommentarer om utseendet. Selv har jeg fått negative kommentarer om utseendet mitt i alle år, og nei, dette kommer ikke bare fra "mobbere" (faktisk fåtallet av kommentarene), men også helt vanlige bekjente/venner/kolleger/familie.. Sånn er det dessverre å ha et utseende som skiller seg ut fra det "normale" norske med høye kinnbein osv. Jeg har fått mangemange kommentarer om diverse ansiktstrekk! I tillegg om kroppen. Jeg er 170 og veier 58 kg, og har både fått kommentarer på at rumpa mi er stor (i negativ betydning) flere ganger, små pupper flere ganger, for tynn flere ganger, stor mage noen få ganger. Hvordan ville dere ha opplevd det dersom dere ble rakket sånn ned på av helt vanlige mennesker, gjennom et helt liv? Skjønner dere ikke det da kan være lett å falle for presset?

Selv har jeg ikke gjort noe med dette forferdelige utseendet mitt, men jeg har veldig lyst! Jeg er enig i at det er dumt, fordi man da på en måte "bidrar" til å opprettholde utseende- og kroppshysteriet. Så fornuften sier jo nei..

Anonymous poster hash: 362da...d72

Husk at venner og familie også kan være mobbing. Og det er nettopp mobbing du opplever fra dem. Er løsningen på mobbing å ta plastisk operasjon? Eller er løsningen å omgås mennesker som ikke mobber?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest den før kjære deg, og er langt fra noen "mursteinsvegg", - jeg vet det er negative sider med kosmetisk kirurgi, det er det med alt! Det er du som utelukker alt det positive :) Ha en fin kveld til deg også, og lykke til :blomst: Håper du får fred i sjelen, selvom folk tar individuelle valg ang sin egen kropp :takke:

Anonymous poster hash: 122b5...b94

Lol

Anonymous poster hash: 6acd5...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Jeg lurer rett og slett på hvorfor det er blitt sånn - at det som er naturlig, som feks rynker, skal gjemmes bort ? Og når vi ser dette i sammenheng med hvordan media, mote osv forteller oss hvordan kroppen skal se ut, så blir dette feil. Kroppsidealet som vi blir presenteres daglig for viser unaturlige og uoppnåelige kropper. Da blir å fjerne rynker en del av det.

Nei, det er ikke permanent, mer som sminke, bare midlertidig :) Men seriøst, folk må få gjøre som de vil.

Jeg synes ikke det er unaturlig å ville ta seg best mulig ut, såfremt det ikke blir for ekstremt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at venner og familie også kan være mobbing. Og det er nettopp mobbing du opplever fra dem. Er løsningen på mobbing å ta plastisk operasjon? Eller er løsningen å omgås mennesker som ikke mobber?

Jeg mente bare at fra venner/kolleger/familie har det vært snakk om enkeltkommentarer, som kanskje ikke er så ille når det kommer fra dem én gang, men så vet jo ikke de hvor mange andre som har kommentert det samme eller andre ting. Med "mobbere" mente jeg de som er "bekjente" som jeg gikk på skole med, som drev med dette kontinuerlig.

Løsningen er nok ikke å ta plastisk operasjon nei, men jeg ville bare prøve å forklare hvor lett det er å tenke at det er nettopp det, når man er veldig sårbar fordi man har blitt pirket på hele livet. Det er nemlig ikke nødvendigvis snakk om at alt annet er fint og man har lyst å rette litt på den brede nesen sin. Det finnes mange mennesker som har mye større "problemer" enn det!

Anonymous poster hash: 362da...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woo-Hoo!

Nei, det er ikke permanent, mer som sminke, bare midlertidig :) Men seriøst, folk må få gjøre som de vil.

Jeg synes ikke det er unaturlig å ville ta seg best mulig ut, såfremt det ikke blir for ekstremt

Hva er ekstremt, hvor går grensen ?

Hvem skal sette den ?

Hva er forresten for ekstremt for deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Nei, det er ikke permanent, mer som sminke, bare midlertidig :) Men seriøst, folk må få gjøre som de vil.

Jeg synes ikke det er unaturlig å ville ta seg best mulig ut, såfremt det ikke blir for ekstremt

Hva er ekstremt, hvor går grensen ?

Hvem skal sette den ?

Hva er forresten for ekstremt for deg ?

Vil du ikke svare ? :klo: Syns det var et godt spørsmål fra Woo-Hoo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du lei deg fordi du ikke har råd til å fikse på noe selv, TS?

Det kan være mange grunner til at man ønsker å endre på noe, og du sitter tydeligvis ikke med kunnskapen til å forstå noe som helst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...