Gå til innhold

Hvor ofte gråter dere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte gråter dere? Sann i løpet av en måned eller uke?

Og er dere lykkelig eller ulykkelig?

Og hva er deres forhold til gråting generelt, er det noe dere gjør foran folk f.eks?

Har gråte-mønsterne deres endret seg over årene? Isåfall, fortell?

Jeg gråter relativt ofte, og begynner å gråte veldig lett. 1-3 ganger i uken vil jeg påstå, når jeg er premens så tar jeg til tårene stort sett hver dag, og flere ganger for dagen. Er ellers veldig lettrørt, gråter når jeg sier hadet til samboeren for noen dager, eller når vi krangler, eller ser på film, og stort sett alle situasjoner hvor jeg føler et snev av "tristhet" eller ubehag så begynner jeg å gråte. Og jeg begynner å gråte når folk jeg bryr meg om har det vondt, eller at de har det følelsesmessig vondt fordi de kanskje har sykt familiemedlem f.eks. Jeg er vell av den oppfatning at gråting er sunt, og går sjeldent å bærer på vonde følelser etter jeg har fått gråte ut.

Før så gråt jeg aldri foran folk og ventet til jeg var alene før jeg slapp tårene ut, og gråt også skjeldnere, men var mye tristere før. Jeg ble aldri rørt av filmer o.l, gråt aldri når jeg sikkert burde ha grått, bare når det virkelig rant over av vonde følelser, og da kunne jeg ha gått i ukesvis og hatt det jævlig.

Anonymous poster hash: 8fc49...58d
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Aldri

Syns det er jævlig teit å sippe for alt mulig, og det skjer aldri noke vondt med meg, så aldri.

Gjest Vevila
Skrevet

Når jeg har det greit så gråter jeg en gang i halvåret ca. Når jeg er deprimert gråter jeg flere ganger til dagen. Har alltid hatt store problemer med å gråte foran andre, men det har de siste årene sluppet ørlite heldigvis. :)

AnonymBruker
Skrevet

Gråter hver dag og det har jeg gjort helt siden mannen min døde. :(

Klarer å holde meg når jeg er på jobb, men når jeg kommer hjem så kommer alle de triste tankene.

Anonymous poster hash: 03dbd...65c
  • Liker 2
Skrevet

Jeg gråter som regel hvis jeg ser en trist film eller tv-serie, eller leser en trist bok. Har blitt ganske lettrørt av meg de siste årene, og av og til setter jeg på en trist film fordi jeg føler for å gråte, men ikke har noe å gråte over selv (takk og lov). Spørs litt hvem jeg er med og hva som har skjedd, men generelt sett liker jeg ikke å gråte foran folk. Om det er en begravelse eller noe lignende så gjør det ingenting.

Skrevet

Det har variert fryktelig, men det siste året har jeg grått kanskje 4-5 ganger.

Et par ganger fordi jeg synes samboeren har vært urimelig (jeg blir lett "såret" om jeg føler at han ikke forstår meg i det hele tatt) og et par ganger av glede når vi fikk svar på at vi fikk lån i husbanken og banken.

Jeg kan også bli blank på øynene om jeg er veldig sint og frustrert, men renner sjeldent over om jeg ikke blir såret i tillegg. Etter at jeg ble gravid har jeg lett for å bli blitt blank på øyene av triste filmer, og det er helt nytt for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri

Syns det er jævlig teit å sippe for alt mulig, og det skjer aldri noke vondt med meg, så aldri.

Naivt.

Anonymous poster hash: d0388...9c8

• Liker 7
Skrevet

jeg er lagd av stål og har ingenting å gråte for. så, meeget sjeldent

Skrevet

Jeg har depressive perioder hvor jeg gråter flere ganger daglig, men når jeg har det greit gråter jeg nesten ikke. De siste par månedene har jeg bare grått et par ganger, og mer av fysisk smerte enn psykisk. Jeg er veldig følsom og kan fort bli våt i øynene om jeg blir rørt eller synes noe er veldig søtt, men vet ikke om det teller som gråting.

Skrevet

Litt flere ganger i uken hvertfall. Gråt nettopp da jeg så på et dyreprogram der en ulv ble drept av andre ulver.

Blir lett rørt og hender jeg gråter noen gledestårer og rett som det er.

Skrevet

Husker ikke sist gang jeg gråt men det må være over ett år siden. Forøvrig så kan det går år i mellom hver gang. Mange ganger kjenner jeg at jeg vil gråte, men undertrykker det fordi gråt ikke hjelper, det er bare en ytterligere bekreftelse på at ting er for jævlig. Sikkert en rar tanke men sånn er jeg bare.

Skrevet

Hater å gråte fordi jeg blir helt ødelagt i timesvis i ansiktet etterpå. Rød og veldig hovne øyne. Har ikke grått skikkelig på lenge. Men kan få en tåre ev f.eks en rørende film. Kaller ikke det å gråte da.......

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har depressive perioder hvor jeg gråter flere ganger daglig, men når jeg har det greit gråter jeg nesten ikke. De siste par månedene har jeg bare grått et par ganger, og mer av fysisk smerte enn psykisk. Jeg er veldig følsom og kan fort bli våt i øynene om jeg blir rørt eller synes noe er veldig søtt, men vet ikke om det teller som gråting.

:klem:

Anonymous poster hash: bbdec...55a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gråter hver dag og det har jeg gjort helt siden mannen min døde. :(

Klarer å holde meg når jeg er på jobb, men når jeg kommer hjem så kommer alle de triste tankene.

Anonymous poster hash: 03dbd...65c

:klem:

Anonymous poster hash: bbdec...55a

• Liker 3
Gjest Sunhands
Skrevet

Gråt ofte da jeg var yngre. Egentlig ikke når jeg blir lei meg, men hvis jeg blir sint og føler meg urettferdig behandlet. Kjipt, for man blir jo ikke akkurat tatt på alvor når man griner mens man prøver å kjefte. Etter at jeg flyttet hjemmefra, gråter jeg sjelden. Hvert tredje år kanskje?

Er vel ikke så lykkelig egentlig, men føler meg ganske tilfreds med livet likevel.

Skrevet

Jeg er så lettrørt at jeg griner rett som det er - i hvert fall et par ganger i måneden. Ikke hulking, men litt sånn snufsing og tåretørking når noe trist skjer i en film, hvis jeg ser dyr har det vondt, hvis jeg leser om skikkelig mobbing, når jeg tenker på at mamma og pappa en dag ikke er der mer, når jeg tenker på koselige ting jeg gjorde (og savner) med ekser, og når jeg tenker på ting jeg gjorde som fikk dem til å gråte. Det var noen ting i hvert fall. Skulle ønske jeg ikke gråt så lett. Tror det ville vært "enklere".

Skrevet (endret)

Jeg har grått meg i søvn nesten hver natt fra jeg var nesten tenåring, og jeg gråter fortsatt ofte alene.

Nå gjør jeg det ikke hver dag, men det skjer ofte.

Jeg tar lett til tårene spesielt i forbindelse med menstruasjonen, men ellers kan det skje ofte.

Jeg gråter også mer hvis jeg er nedstemt og deprimert.

Jeg er en veldig følsom person, gjerne høysensitiv, og jeg har store øyne, så jeg gråter lett.

Jeg er ikke svak, men som person så tar jeg lett til tårene.
Jeg gråter i bryllup og begravelse, og jeg blir veldig rørt i konfirmasjon og dåp og andre store begivenheter.

Jeg gråter også om det er filmer som rører meg sterkt, eller jeg ser ting på tv eller i virkeligheten som går innpå meg.

Ellers er jeg en veldig sterk person, og jeg tåler veldig mye, men gråte gjør jeg. Jeg kan begynne å gråte når jeg blir veldig sint også ...

Da jeg fikk den lille guttepusen min gråt jeg, av glede.

Om jeg må holde igjen gråten for lenge får jeg vondt i hodet, eller jeg får krampe i ansiktet ... så da må bare tårene strømme og følelsene må vises.

Jeg syns det er bra å gråte, for føler jeg får tømt meg og føler meg gladere og lettere etterpå.

Jeg gråter ikke sånn at jeg plager andre, så det er veldig sjelden jeg gråter foran noen.

Endret av Bølle
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gråter faktisk ikke så ofte, med mindre det er snakk om kjærligheten. Så noen ganger så setter jeg på triste filmer etc. for å få det ut. Det er godt å gråte litt, da kjenner man at man lever.

Anonymous poster hash: ecef9...dc3
Gjest Belle âme
Skrevet

Naivt.

Anonymous poster hash: d0388...9c8

Kva er så naivt me det? Det skjer aldri noke vondt med meg, det er fakta.

Skrevet

Jeg gråter ofte. Mellom ukentlig og en gang per 14 dager kanskje. Heldigvis er det sjelden jeg gråter fordi jeg er lei meg, det skjer nok ikke mer enn en gang eller to i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...