Gå til innhold

Gleder du deg til du dør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det sies at livet er etter døden 

Anonymkode: 382ec...b95

Narrativet til religiøse , fordi de ikke får nyte livet mens de lever det..da skal de bare adlyde og holdes i tukt.. derfor har religionskaperne lagt inn et narrativ om hvor flott det vil bli i himmelen og jo mer lydig og bundet en har vært i levende livet jo flottere belønning i himmelen .hersketeknikk bygd opp på narrativer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg gleder meg egentlig. Har tenkt masse på det i noen måneder. Jeg føler meg ferdig med livet, jeg er sliten og lei. Føler at det ikke er mer jeg kan oppnå med livet, det blir ikke bedre enn nå, og livet nå er ikke akkurat på topp heller. Men det er heller ikke direkte dårlig. Jeg lever egentlig på stedet hvil, og har gjort det i flere år. 
 

Det eneste som gjør at jeg ikke ønsker å dø nå, er jo at jeg har noen i livet mitt som trenger at jeg lever. Så sånn sett er jeg jo også redd for å dø, for jeg er redd for hva som skjer med etterlatte.

 

Anonymkode: f1d07...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Conal said:

ALLAHU AKBAR, ALLAHU AKBAR, LA ILLAHA ILLALLAH!

GUD ER DEN STØRSTE! GUD ER DEN VAKRESTE! GUD ER DEN UFATTELIGE GODE!

GUD ER DEN STØRSTE! GUD ER DEN STØRSTE! GUD ER DEN STØRSTE!

Døden?

Gleder meg.

Universet vil riste det øyeblikket døden inntreffer meg.

Døden er det beste som kan skje et menneske.

Og jeg ber, til Gud...

Ta meg tilbake til Deg!

65 millioner mennesker dør hvert år, og du tror du er så spesiell at "universet vil riste" når du sovner inn?

Anonymkode: 93995...f0c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per idag så gleder jeg meg ikke til det. Det er fordi jeg har så mye å leve for nå, og jeg føler at jeg har en livsglede. Jeg vil ikke forlate barn, mann, søsken og heller ikke dø før foreldrene mine. Det er så mye jeg har igjen av livet å oppleve føler jeg slik at jeg vil gjerne leve minst til jeg blir rundt 80. (42 år til)

Jeg tenker kanskje at jeg blir tenkende anderledes på det når jeg blir gammel. Kanskje ikke gleder meg direkte men at jeg slår meg til ro med at da er det snart min tur. Tenker også at da har man opplevd så mye i livet at man, at jeg føler en form for tilfredsstillese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hva faen, nei! Finnes ikke noe mer meningsløst enn døden/være død. Det er ingenting å se frem til,  bokstavelig talt, man kan jo ikke oppleve det engang! 

Anonymkode: 6a461...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen dager tenker jeg at det skal bli godt å bli ferdig med livet. 

Anonymkode: 9c42d...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det sies at livet er etter døden 

Anonymkode: 382ec...b95

 

Baktus skrev (16 minutter siden):

Narrativet til religiøse , fordi de ikke får nyte livet mens de lever det..da skal de bare adlyde og holdes i tukt.. derfor har religionskaperne lagt inn et narrativ om hvor flott det vil bli i himmelen og jo mer lydig og bundet en har vært i levende livet jo flottere belønning i himmelen .hersketeknikk bygd opp på narrativer 

Vår allmektige er større enn religion. Det som er felles med religion er at de alle tror, og samtidig tror at de har den rette tro. Hersketeknikk for å samle, kontrollere, og splitte massene. Det fører til konflikt og krig. 

Anonymkode: efcbe...bda

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

65 millioner mennesker dør hvert år, og du tror du er så spesiell at "universet vil riste" når du sovner inn?

Anonymkode: 93995...f0c

Det er eksistens etter døden.

Jeg kommer aldri til å dø.

Du er ignorant og dum om du tror vi dør og forsvinner for alltid.

Jeg og du vil leve ette døden.

Jeg er 110% sikker på det, siden det er Sannheten.

Jeg kan gamble moren min sitt liv på at du kommer til å eksistere etter døden.

Jeg sverger på ALT at det er eksistens etter døden.

Våkn opp dummy.

Ateister er de mest ignorante.

Alt dem sier er feil. De har Alf omvendt. 

Gud er den Absolutte Sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (3 minutter siden):

Det er eksistens etter døden.

Jeg kommer aldri til å dø.

Du er ignorant og dum om du tror vi dør og forsvinner for alltid.

Jeg og du vil leve ette døden.

Jeg er 110% sikker på det, siden det er Sannheten.

Jeg kan gamble moren min sitt liv på at du kommer til å eksistere etter døden.

Jeg sverger på ALT at det er eksistens etter døden.

Våkn opp dummy.

Ateister er de mest ignorante.

Alt dem sier er feil. De har Alf omvendt. 

Gud er den Absolutte Sannheten.

Vår allmektige er størst. 

Og døden er bare en overgang til en annen dimensjon. 

Vi bare låner vår kropp.

Anonymkode: efcbe...bda

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Nei. 

Eksistensen er det skumleste jeg vet. Tanken på at når man dør finnes det ingenting, men hva finnes da?! Sånne tanker skremmer meg mer enn noe. Og tanken på at når alle dør, hva finnes da? Hva er etter eksistensen, går universet bare over til å bli ingenting, hvor kom vi fra? Det er skremmende spørsmål som er umulig for meg (eller noen) å finne svar på og det gir meg den verste følelsen. Tror grunnen til det er at jeg begynte å tenke på det da jeg var altfor liten, og så ble det en skrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (2 minutter siden):

Nei. 

Eksistensen er det skumleste jeg vet. Tanken på at når man dør finnes det ingenting, men hva finnes da?! Sånne tanker skremmer meg mer enn noe. Og tanken på at når alle dør, hva finnes da? Hva er etter eksistensen, går universet bare over til å bli ingenting, hvor kom vi fra? Det er skremmende spørsmål som er umulig for meg (eller noen) å finne svar på og det gir meg den verste følelsen. Tror grunnen til det er at jeg begynte å tenke på det da jeg var altfor liten, og så ble det en skrekk. 

Jeg håper av hele mitt hjerte du søker Gud og Jesus 🥺 Jeg kan love deg at med Jesus ved din side så blir det ikke skummelt. Søk Gud at hele ditt hjerte og du vil finne Han 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
Egvilværeanonym skrev (Akkurat nå):

Jeg håper av hele mitt hjerte du søker Gud og Jesus 🥺 Jeg kan love deg at med Jesus ved din side så blir det ikke skummelt. Søk Gud at hele ditt hjerte og du vil finne Han 🙏🏻

Selv da jeg trodde på Gud var dette noe skremmende for meg. På den tiden var jeg suicidal, og det eneste som skremmer meg mer enn eksistensen er tanken på evig liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (Akkurat nå):

Selv da jeg trodde på Gud var dette noe skremmende for meg. På den tiden var jeg suicidal, og det eneste som skremmer meg mer enn eksistensen er tanken på evig liv. 

Frykten kommer ikke fra Gud, men djevelen. Han har da dessverre klart det han prøver å gjøre med alle oss kristne, å få oss bort fra Gud. 
Jeg ber deg en gang til, søk etter Gud. Det er ingen frykt i Gud. 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (2 minutter siden):

Nei. 

Eksistensen er det skumleste jeg vet. Tanken på at når man dør finnes det ingenting, men hva finnes da?! Sånne tanker skremmer meg mer enn noe. Og tanken på at når alle dør, hva finnes da? Hva er etter eksistensen, går universet bare over til å bli ingenting, hvor kom vi fra? Det er skremmende spørsmål som er umulig for meg (eller noen) å finne svar på og det gir meg den verste følelsen. Tror grunnen til det er at jeg begynte å tenke på det da jeg var altfor liten, og så ble det en skrekk. 

Vi er lys.

Når en sperm smelter sammen med egget, så antennes millioner av sinkatomer i en lysende eksplosjon.

Dette ble registrert og filmet i 2016. Og gjelder alle dyr og mennesker.

Du kan finne videoer av det hvis du søker.

Dette lyset, som vi er, vil fortsette videre når vi forlater vår kropp.

Anonymkode: efcbe...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et lysfoton beveger seg 30 mil i sekundet, og det står ikke stille, så det kan ikke veies.

Fotoner er det samme som atomer, bare uten målbar vekt.

Anonymkode: efcbe...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vår allmektige er størst. 

Og døden er bare en overgang til en annen dimensjon. 

Vi bare låner vår kropp.

Anonymkode: efcbe...bda

Sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og deg er Absolutt Perfekte, i Gud's Øyne. 

Jeg er Absolutt Perfekt.

Uansett hva jeg har gjort.

Det er ingen feil i meg. Ingen.

Gud Skapte meg. Gud elsker meg, Uansett hva jeg har gjort.

Gud er den Største, all pris være til Gud, den mest Utrolige og Strålende, den mest Guddommelige.

1. Jeg kommer til å eksistere etter døden.

2. Jeg er Absolutt Perfekt. 

3. Gud Skapte meg.

4. Gud elsker meg.

All døm er ignoranse og feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (13 timer siden):

ALLAHU AKBAR, ALLAHU AKBAR, LA ILLAHA ILLALLAH!

GUD ER DEN STØRSTE! GUD ER DEN VAKRESTE! GUD ER DEN UFATTELIGE GODE!

GUD ER DEN STØRSTE! GUD ER DEN STØRSTE! GUD ER DEN STØRSTE!

Døden?

Gleder meg.

Universet vil riste det øyeblikket døden inntreffer meg.

Døden er det beste som kan skje et menneske.

Og jeg ber, til Gud...

Ta meg tilbake til Deg!

Har du vært død? Hatt en nær døden opplevelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...