Gå til innhold

Synes du det er irriterende å bli spurt om leg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg syns det er litt teit - jeg ser ikke ut som jeg er under 25. Helt klart ikke. MEN: det tar jo meg ikke akkurat så mye energi å vise frem bakkortet da - om jeg har med meg bankkort med bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe å irritere seg over. Jeg er 25 og blir ofte spurt. Synes det er bra å se ung ut for alderen. En god ting når vi blir gamle ;)

Endret av Kili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i bar en gang. Da fikk vi anmerkning fra skjenkekontrollen fordi vi ikke spurte en av kundene om leg. Grunnen til at han ikke ble spurt var bartenderen visste godt at han var 3 dager eldre enn henne. De hadde tross alt gått i klasse i 10 år....



Anonymous poster hash: 2cee6...498
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sjeldent spurt (er 23) så gjør meg absolutt ingenting. Jeg stusser derimot på at jeg så sjeldent blir spurt når jeg handler på polet, men legger alltid legitimasjonen frem som en protest, haha. Reaksjonen deres tilsier også at de ikke så det som nødvendig å spørre, men sjekker for syns skyld. Ser jeg virkelig så moden ut?! (Og nei, ikke stamkunde, dette har skjedd på flere forskjellige pol geografisk)



Anonymous poster hash: 3b26a...e62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei helt grei.

Men ble satt ut da mamma ble spurt om leg da vi var på ferie i fjor. Hun er snart 50. Synes det var litt rart hun ble stoppet. Du ser jo at hun ikke er 20 liksom, men mamma synes det var veldig stas da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viser alltid uoppfordret, er 25. Blir ofte også spurt på utesteder hvor det kanskje ikke har vært dørvakt utenfor (hvis det er tidlig på kvelden). Kan til og med bli spurt av servitører når jeg er på kafé og bestiller øl.

Tror ikke jeg ser ut som jeg er 17 akkurat, men de gjør vel bare jobben sin. Men det kommer veldig ann på hvem jeg er med, hvis jeg er med folk som er 2-3 eldre enn meg blir jeg aldri spurt.



Anonymous poster hash: 03833...562
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr meg ikke om å bli spurt om det i seg selv. Det som er irriterende er når de skal se på meg, tilbake til leget, så på meg og tilbake igjen, og lignende ting. Eller står og ser i en evighet, jeg vet ikke hvorfor jeg bryr meg om det, men det er plagsomt. Føler jeg har gjort noe galt, ettersom man ikke lenger trenger å regne på datoen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om å bli spurt om det i seg selv. Det som er irriterende er når de skal se på meg, tilbake til leget, så på meg og tilbake igjen, og lignende ting. Eller står og ser i en evighet, jeg vet ikke hvorfor jeg bryr meg om det, men det er plagsomt. Føler jeg har gjort noe galt, ettersom man ikke lenger trenger å regne på datoen heller.

Du mener vi ikke bør sjekke at bildet stemmer, eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vi ikke bør sjekke at bildet stemmer, eller?

He he, selvsagt må bildet sjekkes. Dette er Off Topic, men det minte meg om noe jeg opplevde en gang. Jeg var på venninnetur til Spania. Venninnen min passerte passkontrolle først, uten problemer. Så kom jeg. Kontrolløren stirret på bildet, så på meg, deretter på bildet. Passet var et par år gammelt, så jeg antok at han så at jeg hadde forandret meg litt. Så jeg smilte vennlig, skakket litt på hodet og sa: "It,s really me!" Da slapp jeg gjennom. Til min store forskrekkelse oppdaget jeg etterpå at bildet slett ikke var av meg. Venninnen min og jeg hadde forbyttet pass uten å merke det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt spurt når jeg kjøpte en vin og gikk med barnevogn! Er 30..

Kunne jo være jeg var 17 år gammel mor ;)

Anonymous poster hash: de37b...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar det som et kompliment (er 34), også når den som spør kanskje er 12-15 år yngre enn meg. men husker at jeg i alderen 18-24 syns det var irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på polet, og syns det er irriterende med ungdom som har fylt 18 år, som blir sure når jeg spør om leg. Skal du handle noe som krever en viss aldersgrense, så SKAL du vise leg om du er under 25 år! Er det irriterende å bli spurt, ja så hold det heller synlig da!

Det er også innført alderskontroller, så hvis det er en testperson som handler hos oss, og vi ikke spør om leg fordi folk blir "sure", ja så kan vi faktisk miste jobben vår!

Om det er et så stort problem å bli spurt om leg, ja så ikke kjøp alkohol da! Er ingen som står med en pistol mot hodet deres, dere handler av frivillighet! På bakgrunn av at jeg har spurt om leg, har jeg også fått forhindret både langing, og ikke minst 19 åringer som forsøker å kjøpe alkohol med mer enn 21.9%! Vær heller glad for at noen gjør jobben sin, som faktisk kan forhindre at noe alvorlig galt skjer med andre, i form av overberuselse, som iværstefall kan ende med døden, voldtekt eller andre grufulle hendelser!

Anonymous poster hash: cb6b4...b07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på polet, og syns det er irriterende med ungdom som har fylt 18 år, som blir sure når jeg spør om leg. Skal du handle noe som krever en viss aldersgrense, så SKAL du vise leg om du er under 25 år! Er det irriterende å bli spurt, ja så hold det heller synlig da!

Det er også innført alderskontroller, så hvis det er en testperson som handler hos oss, og vi ikke spør om leg fordi folk blir "sure", ja så kan vi faktisk miste jobben vår!

Om det er et så stort problem å bli spurt om leg, ja så ikke kjøp alkohol da! Er ingen som står med en pistol mot hodet deres, dere handler av frivillighet! På bakgrunn av at jeg har spurt om leg, har jeg også fått forhindret både langing, og ikke minst 19 åringer som forsøker å kjøpe alkohol med mer enn 21.9%! Vær heller glad for at noen gjør jobben sin, som faktisk kan forhindre at noe alvorlig galt skjer med andre, i form av overberuselse, som iværstefall kan ende med døden, voldtekt eller andre grufulle hendelser!

Anonymous poster hash: cb6b4...b07

Det skal sies at jeg en gang i tiden da jeg var 23 hadde en ganske spesifikk vane, jeg kom på samme tid hver fredag og kjøpte en liten flaske med en dyr whisky jeg likte godt på den tiden, og for all del liker godt nå også. Av egen erfaring vil jeg si at jeg var en karakter man gjerne merker seg ganske godt, og jeg viste selvsagt leg hver gang.

Men en gang måtte jeg faktisk spørre. De visste da vel at jeg var over 20 år?

Joda, måtte hun innrømme. Men hun visste også at jeg var under 25, og derfor mente hun at hun måtte spørre. Fiffig.

På jobb som ordensvakt spør jeg på alle jeg ikke er sikker på alderen på. Eldste gjesten jeg har spurt om leg på var over 40. Hun tok det veldig bra, forøvrig.

Men jeg spør jo ikke om jeg vet at personen er gammel nok til å slippe inn. Da virker det unødvendig.

Så da blir spørsmålet, er det slik at en polansatt som for eksempel møter sin 23-årige sønn da også må spørre om leg fordi sønnen ikke er over 25? I så fall er det en unødvendig regel som bør endres.

Endret av nordpedant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er så ille, men det som alltid irriterer litt er den kneggingen de kommer med når de ser at jeg er godt over 23 år. "Få se leg, da...Ååååja. Hehe." :sjenert:

Det skal sies at jeg konsekvent blir spurt om leg på Kiwi når jeg skal kjøpe øl. Jeg har vært i flere Kiwi-butikker og det har skjedd hver eneste gang. Jeg fyller snart 28 år.

Endret av Cathj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme er at de som skal bli spurt blir sure og syntes det er irriterende( neida, jeg mener ikke alle), altså de under 25 år. De som er eldre derimot syntes bare det er morsomt. Er det tilfeldig at hjernen utvikler seg fram til 25-årsalderen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å bli irritert, jeg er fullt klar over at jeg ser ut som jeg er 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes ikke det er direkte irriterende, men lurer på om det virkelig ser ut som jeg kan være 17 år eller yngre. Opplevde en gang å bli spurt om leg når en venninne kjøpte snus. Jeg hadde ikke med meg leg, men prøvde å forklare noe irritert at jeg er overt 18, retter sagt 24 år gammel. Kan ikke forstå hvorfor han spurte meg om leg når det ikke var jeg som skulle kjøpe. Stod og diskuterte med han frem til sjefen hans kom. Sjefen tok raskt min side og sa at han ikke kunne forlange at jeg skulle vise leg. Noen som vet om han egentlig hadde rett til dette?

Anonymous poster hash: 96efe...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er direkte irriterende, men lurer på om det virkelig ser ut som jeg kan være 17 år eller yngre. Opplevde en gang å bli spurt om leg når en venninne kjøpte snus. Jeg hadde ikke med meg leg, men prøvde å forklare noe irritert at jeg er overt 18, retter sagt 24 år gammel. Kan ikke forstå hvorfor han spurte meg om leg når det ikke var jeg som skulle kjøpe. Stod og diskuterte med han frem til sjefen hans kom. Sjefen tok raskt min side og sa at han ikke kunne forlange at jeg skulle vise leg. Noen som vet om han egentlig hadde rett til dette?

Selvfølgelig hadde han rett til å spørre deg om leg. Dersom han ikke er sikker på at du er over 23 skal han spørre, og om du da ikke viser kan han ikke la deg kjøpe når han først har spurt.

Hvordan i alle dager skulle det fungere om man bare måtte diskutere litt om hvor teit det er at man blir spurt om leg om man ikke viste leg? Nei, om jeg spør om leg, og du ikke kan vise, da slipper du ikke inn. Ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...