Silfen Skrevet 27. april 2015 #21 Skrevet 27. april 2015 Legg om kostholdet. 1 porsjon havregrøt UTEN sukker og smør til frokost.Anonymous poster hash: 21d31...47c Som om man skal spise papp fordi man er feit. 3
Chizue Skrevet 27. april 2015 #22 Skrevet 27. april 2015 Som om man skal spise papp fordi man er feit. Jeg ville heller skrevet 1 porsjon havregrøt med: Nøtter, frukt, (rosiner?) bær, 1 ts honning eller noe, for å få en litt søt smak x) (også smaker det bedre....)
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #23 Skrevet 27. april 2015 Jeg ville heller skrevet 1 porsjon havregrøt med: Nøtter, frukt, (rosiner?) bær, 1 ts honning eller noe, for å få en litt søt smak x) (også smaker det bedre....) Eller man kan strø stevia over. Putter du nøtter, frukt og honning i havregrøt kan du like gjerne ta deg en skive loff med smør og nugatti. Anonymous poster hash: cb276...f37
Gjest MissMa Skrevet 27. april 2015 #24 Skrevet 27. april 2015 Det kan være snakk om små endringer, hvertfall nå i begynnelsen. Karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig i stedet for kjøttdeig, kyllingfilet og fisk. Mindre olje/smør i panna, lage mest mulig av maten fra begynnelsen, litt mindre porsjoner, prøve å minske småspising, og legg til mer salat/grønnsaker. Litt mer bevegelse- morgen-eller kveldsturer feks.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #25 Skrevet 27. april 2015 Du og mannen bør dra til legen for å få råd om hvordan dere kan gå ned i vekt på best mulig måte. Der vil dere få hjelp til å sette opp en kostholdsplan som passer dere, og hvordan dere bør trene for å unngå skader. Det er likevel noe dere kan gjøre mens dere venter på legetimene. Begynn å gå tur, en halv time annenhver kveld er fint, og kanskje en litt lengre tur i helgene. Aktivitet er sunt, gange i et så lavt tempo at dere klarer å snakke gir liten skaderisiko, og det kan gi mindre stress (som er fetende). Slutt å kjøpe brus, potetgull, godteri ol. Dersom dere ikke vil slutte med alt søtt kan dere kjøpe en liten sjokolade som dere deler på helgeturen. Sjokoladen kan ikke veie mer enn 100g. Ikke kjøp hamburgere, pizza, pølser eller annen gatekjøkkenmat. Hamburgere kan lages hjemme med grovt hamburgerbrød, burgere av ren karbonadedeig, mye salat og annet grønt og ingen fete dressinger (ketsjup og sennep er greit). Dersom det er annen mat dere vet at dere ikke bør spise som en del av et sunt kosthold, ikke kjøp det. Du kan ikke spise noe du ikke har. Når dere spiser middag, ikke sett maten på bordet. La maten stå på komfyren og forsyn dere der. Det er lov å ikke spise opp alt dere har forsynt dere med. Sett restene i kjøleskapet og spis det til kveldsmat eller lunsj dagen etter. Middagsrester er fin lunsj, så rester er ikke farlig. Sett det i kjøleskapet og ta det med på jobb dagen etter. Hvis det er mye rester kan dere enten fryse det ned for en rask middag eller ta det som middag neste dag. Spis mer grønnsaker. Grønnsaker er sunt og metter. Øk innkjøpet gradvis etterhvert som dere lærer å bruke det. I mange oppskrifter som krever fløte kan noe eller all fløten erstattes med melk. Bruk nonstick-panne så dere slipper å bruke masse stekefett. Bruk mindre fat. Det er faktisk vitenskapelig bevist. Dersom dere ikke finner mindre fat kan dere se på en bruktbutikk eller bruke frokostfat. Anonymous poster hash: 7dba7...ecb
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #26 Skrevet 27. april 2015 Må man ha klarsignal fra lege om å spise mindre når en kvinne veier over 100 kg?? Seriøst? Trim hjelper ikke stort for å miste 40 kg, det er en stor kostholdsendring som først og fremst må til. Anonymous poster hash: cb276...f37 Det siste er så innmari sant. Jeg veide 130 på mitt meste, hater å trene, virkelig. Så jeg sa fuck trening, la om kostholdet og gikk ned 60 kg. Nå er det mye lettere å bevege seg så har nettopp startet å trene så smått. Og som en bonus så har jeg nesten ikke overflødig hud fordi jeg er ung og huden er mere elastisk enn om man er mye eldre. Håper litt mere muskler vil gjøre at jeg fyller ut noe av slenghuden jeg selvfølgelig har fått. Anonymous poster hash: bd9e8...85c 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #27 Skrevet 27. april 2015 Det siste er så innmari sant. Jeg veide 130 på mitt meste, hater å trene, virkelig. Så jeg sa fuck trening, la om kostholdet og gikk ned 60 kg. Nå er det mye lettere å bevege seg så har nettopp startet å trene så smått. Og som en bonus så har jeg nesten ikke overflødig hud fordi jeg er ung og huden er mere elastisk enn om man er mye eldre. Håper litt mere muskler vil gjøre at jeg fyller ut noe av slenghuden jeg selvfølgelig har fått. Anonymous poster hash: bd9e8...85c Gratulerer, det er utrolig å klare å gå ned 60 kg!! Hva var de største forandringene i kostholdet? Anonymous poster hash: cb276...f37
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #28 Skrevet 27. april 2015 Gratulerer, det er utrolig å klare å gå ned 60 kg!! Hva var de største forandringene i kostholdet? Anonymous poster hash: cb276...f37 Spiste mindre, rett og slett. Gikk ikke på noen diett egentlig, hadde ikke dårlig samvittighet om jeg kjøpte is på butikken en vanlig torsdag, eller spiste litt for mye en dag. Begynte bare å spise sånn som "normale" mennesker spiser. Ikke overdrevent mye salat eller tørre grove produkter, ikke konstant sunn mat liksom. Bare regelmessig, variert og normale porsjoner. Og så etterhvert nå som jeg har blitt slankere og vekta ikke sitter så løst, går ikke ned like fort. Så må jeg legge om kostholdet til å bli enda litt sunnere for å fortsette å gå ned, og så begynne å trene litt. Bonusen med å være dritfeit er at det trengs ikke ekstreme forandringer for å gå ned masse. Kutt ut brusen i hverdagene og du går ned en god del kilo rimelig raskt bare der. Anonymous poster hash: bd9e8...85c 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #29 Skrevet 27. april 2015 Forandringen må være enkel nok i starten til at det ikke føles som en straff. Går du fra å spise masse digg mat til å kun spise tørt og grovt og grønt og lite. Så går du lei og sprekker. Du trenger ikke gå ned så fort som mulig og gå helt sunnhetsbananas med en gang. Det er lov å være skilpadde. Slow and steady wins the race! Anonymous poster hash: bd9e8...85c 3
nyher Skrevet 27. april 2015 #30 Skrevet 27. april 2015 Du veier 49 kg mer enn meg og jeg er 4 cm lengre enn deg. Du er veldig overvektig.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #31 Skrevet 27. april 2015 Spiste mindre, rett og slett. Gikk ikke på noen diett egentlig, hadde ikke dårlig samvittighet om jeg kjøpte is på butikken en vanlig torsdag, eller spiste litt for mye en dag. Begynte bare å spise sånn som "normale" mennesker spiser. Ikke overdrevent mye salat eller tørre grove produkter, ikke konstant sunn mat liksom. Bare regelmessig, variert og normale porsjoner. Og så etterhvert nå som jeg har blitt slankere og vekta ikke sitter så løst, går ikke ned like fort. Så må jeg legge om kostholdet til å bli enda litt sunnere for å fortsette å gå ned, og så begynne å trene litt. Bonusen med å være dritfeit er at det trengs ikke ekstreme forandringer for å gå ned masse. Kutt ut brusen i hverdagene og du går ned en god del kilo rimelig raskt bare der. Anonymous poster hash: bd9e8...85c Jeg går ned litt bare ved å kutte ut snop i ukedager, samt kaker, saft og hvitt mel. Anonymous poster hash: cb276...f37
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #32 Skrevet 27. april 2015 Det siste er så innmari sant. Jeg veide 130 på mitt meste, hater å trene, virkelig. Så jeg sa fuck trening, la om kostholdet og gikk ned 60 kg. Nå er det mye lettere å bevege seg så har nettopp startet å trene så smått. Og som en bonus så har jeg nesten ikke overflødig hud fordi jeg er ung og huden er mere elastisk enn om man er mye eldre. Håper litt mere muskler vil gjøre at jeg fyller ut noe av slenghuden jeg selvfølgelig har fått.Anonymous poster hash: bd9e8...85c Jeg og lurer på hvordan du har klart det uten å trene?? Jeg har lagt om kostholdet og spiser sunn mat og normale porsjoner, men vekta står stille.Anonymous poster hash: b041b...fbd
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #33 Skrevet 27. april 2015 Jeg og lurer på hvordan du har klart det uten å trene?? Jeg har lagt om kostholdet og spiser sunn mat og normale porsjoner, men vekta står stille.Anonymous poster hash: b041b...fbd Da bør du se på kaloriene. Man kan kutte ut snop og brus. Men hvis man spiser tilsvarende kalorimengde i mat står vekta stille, selv om maten er sunn. Nøtter og avokado er eksempler på sunne kaloribomber. Man kan ikke spise ubegrenset av slikt å forvente å miste vekt. Anonymous poster hash: cb276...f37 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #34 Skrevet 27. april 2015 Jeg og lurer på hvordan du har klart det uten å trene?? Jeg har lagt om kostholdet og spiser sunn mat og normale porsjoner, men vekta står stille.Anonymous poster hash: b041b...fbd Har ikke noe godt svar på det, annet enn kanskje kroppen min fungerer litt anderledes en din. Når du er stor så forbrenner du mye mere kalorier bare ved å eksistere enn normalvektige personer gjør, kanskje du forbrenner mindre enn det jeg gjorde. Anonymous poster hash: bd9e8...85c 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #35 Skrevet 27. april 2015 Da bør du se på kaloriene. Man kan kutte ut snop og brus. Men hvis man spiser tilsvarende kalorimengde i mat står vekta stille, selv om maten er sunn. Nøtter og avokado er eksempler på sunne kaloribomber. Man kan ikke spise ubegrenset av slikt å forvente å miste vekt. Anonymous poster hash: cb276...f37 Bedre å være tjukk-sunn enn tynn-feit. En slank person kan jo være fryktelig mye usunnere enn en større person. Innenfor en viss grense selvfølgelig. Anonymous poster hash: bd9e8...85c 2
Chizue Skrevet 27. april 2015 #36 Skrevet 27. april 2015 Eller man kan strø stevia over. Putter du nøtter, frukt og honning i havregrøt kan du like gjerne ta deg en skive loff med smør og nugatti. Anonymous poster hash: cb276...f37 Det var ment som enten eller da... f.eks: Havregrøt med litt honning. Havregrøt med litt bær Havregrøt med litt frukt Havregrøt med litt..osv osv osv Ser du tegninga? Ånei du kan nok ikke sammenligne frukt,nøtter,honning,bær med loff og nugatti..
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #37 Skrevet 27. april 2015 Det var ment som enten eller da... f.eks: Havregrøt med litt honning. Havregrøt med litt bær Havregrøt med litt frukt Havregrøt med litt..osv osv osv Ser du tegninga? Ånei du kan nok ikke sammenligne frukt,nøtter,honning,bær med loff og nugatti.. Loff, nugatti, tørket frukt og honning er omtrent like søtt, og nøtter er veldig kaloririke. Frisk frukt og bær går. Anonymous poster hash: cb276...f37
Chizue Skrevet 27. april 2015 #38 Skrevet 27. april 2015 Loff, nugatti, tørket frukt og honning er omtrent like søtt, og nøtter er veldig kaloririke. Frisk frukt og bær går. Anonymous poster hash: cb276...f37 Kommer jo helt an på hvor mye du bruker Om du spiser en pose tørket frukt og nøtter per dag så sier det seg jo litt. Jeg ville tatt 1 liten håndfull nøtter eller en spiseskje tørket frukt. Man trenger ikke mye for å få søt smak i havregryna eller at det smaker bedre. Selvom man ønsker å gå ned i vekt, så bør man ikke gå på en super streng regime fra dag 1, da er det lett å få tilbakefall + kroppen får abstinenser av sukkerkutt, som igjen øker faren slik at man sprekker og dytter i seg junkfood. --- Men det høres ut som om TS har en type spiseforstyrrelse, eller en type vrangforestilling om dere skjønner hva jeg mener? Samme som en person med anorexia ser en tjukk person i speilet, så ser TS en som ikke er så tjukk... Det ts trenger er en diettplan som hun må følge, men ikke en plan som vi lager og skriver tips om hva hun bør / ikke bør spise, den planen bør bli laget med lege / ernæringsspesialist. Hva som fungerer for dere trenger jo ikke å fungere for henne.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #39 Skrevet 27. april 2015 Du veier 49 kg mer enn meg og jeg er 4 cm lengre enn deg. Du er veldig overvektig. JAnonymous poster hash: a92cd...5d3
TinaEmilie98 Skrevet 28. april 2015 #40 Skrevet 28. april 2015 Lær deg og sett pris på deg selv og vær fornøyd! Det er det viktigste! Selvom noen mener at det er lykken å være tynn, kan man ha det helt fint som kraftig og! Jeg er selv 18 år, 164cm og veier 112kg. Har en kjæreste som elsker meg for den jeg er og liker at jeg er stor! Han har fått meg til å akseptere meg selv og være stolt av meg selv! Nå tør jeg å kle meg i kule klær, som andre jenter på min alder, og jeg syns selv det er fint! Jeg har det mye bedre med meg selv nå, enn når jeg 25kg lettere og bare gikk i joggedress og hata kroppen min!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå