AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #1 Skrevet 26. april 2015 Jeg er 28 år - 104 kilo og 164 cm høy. Ja jeg skjønner at jeg er tjukk, men det jeg ser i speilet samkjører IKKE med det jeg ser på bilder tatt av meg. Er jeg får feit? Hva bør jeg veie? Hvordan skal jeg SE at jeg er så stor som på fotografiene? Min mann er 30 år - 116 kilo og 184 cm høy.Anonymous poster hash: a92cd...5d3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #2 Skrevet 26. april 2015 Du er kraftig overvektig, og langt over grensen for helsefare. Du har en BMI på nesten 39, og det anbefales max 25. Til orientering så er BMI på 25-30 klassifisert som overvektig, 30-35 som Fedme, 35-40 Fedme klasse 2, og over 40 Ekstrem fedme (sykelig overvektig). Du er mao svært nær den øverste grensa. Så ja, du er alt for tung, og bør legge om din livsstil totalt. Jeg anbefaler at du oppsøker hjelp. Kjæresten din er også alt for overvektig (BMI på nesten 35). Dere må ta tak i dette, og fordelen er at dere kan gjøre det sammen, noe som nok vil gjøre det letter å motivere seg. Anonymous poster hash: a191a...0c1 6
karroo Skrevet 26. april 2015 #3 Skrevet 26. april 2015 Det er mange som har fettet fordelt slik at man ikke kan se at de er såå overvektig som de i realiteten er. Man kan også være blind for sin egen vekt. Det er tydelig at du må legge om kostholdet, så jeg håper du har støtte fra mannen din da dette vil bli nødvendig for suksess. Kosthold er 70% og trening 30%. Ikke fokuser på å gå på ulike dietter, kutt ut all søtsaker og sukkerholdig drikke. Du burde gå ned til 60-65 kg for å ha en normal BMI, håper dere fikser dette! Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #4 Skrevet 26. april 2015 Finn fram målebånd. Det gir andre inntrykk enn vekta. Gå gjennom hva dere spiser, pass på at dere spiser nok, og beveg dere. Siden dere er to kan dere hjelpe hverandre. Det er vår og flott å være ute. Dere trenger ikke å gå på treningssentere. Kveldsturer er fint, sykketurer, skogsturer, svømming osv. Gjør det til en vane. Anonymous poster hash: 0817b...1cf
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #5 Skrevet 26. april 2015 For å sammenligne så veier du over dobbelt så mye som meg. Jeg er også jente, og 5 cm lavere enn deg. Jeg er normalvektig, men langt i fra tynn. Anonymous poster hash: d47ca...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #6 Skrevet 26. april 2015 Jeg er ti cm høyere enn deg og veier 25 kg mindre, og selv jeg veier noen kilo for mye. Jeg er litt for glad i fett og spiser godteri hver dag, og jeg vet at det er endringer i hverdagen som må til med mer sunn mat og mer trening. Jeg ser grei ut, men jeg merker jo at det ikke alltid er like lett å finne klær som passer. Det må jo være vanskelig for deg? I tillegg har ikke leddene mine godt av å bære på den ekstra vekten. Du bør ikke veie mer enn 67 kg. Se for deg de 37 kiloene som to store kofferter som du må drasse rundt på hver eneste dag. Det sier seg selv at om du hadde lagt om livsstilen og kommet deg innenfor normalvekt, så ville du fått et mye lettere liv i dobbel forstand. Men du må få med mannen på dette. Han har jo også litt for mange kilo på kroppen. Anonymous poster hash: 03ddd...db2 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #7 Skrevet 26. april 2015 For å sammenligne så veier du over dobbelt så mye som meg. Jeg er også jente, og 5 cm lavere enn deg. Jeg er normalvektig, men langt i fra tynn. Anonymous poster hash: d47ca...8c9 JAnonymous poster hash: a92cd...5d3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #8 Skrevet 26. april 2015 Du er svært overvektig, selv om det er forskjell på hvordan folk bærer kiloene så er det ikke bra for deg. Jeg vil egentlig ikke anbefale at du og kjæresten din går løs på noe slanking før dere begge har snakket med legen om det og fått klarsignal. Snakk med legen om kosthold og trening. Ellers vil jeg gjerne anbefale svømming som trim:) Det er vel mulig at dere kvier dere for å vise dere i badetøy og i garderobe, men svømming forbrenner masse kalorier, pluss at sjangsen for at dere skader knær, ankler osv. blir omtrent ikke eksisterende:) Er så fort gjort å skade seg i prosessen. Anonymous poster hash: 842ec...4cf 2
Ramona Skrevet 26. april 2015 #9 Skrevet 26. april 2015 Man ser alle sine "feil" lettere på bilder. inkludert rynker, kviser osv. Men det er rart at du ikke ser at du er tjukk i speilet? Legg om kostholdet, gå turer, tren det du klarer, så litt mer. tenk på helsen din. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2015 #10 Skrevet 26. april 2015 Man ser alle sine "feil" lettere på bilder. inkludert rynker, kviser osv. Men det er rart at du ikke ser at du er tjukk i speilet? Legg om kostholdet, gå turer, tren det du klarer, så litt mer. tenk på helsen din. Lykke til! Anonymous poster hash: a92cd...5d3
Gjest Runforit Skrevet 27. april 2015 #11 Skrevet 27. april 2015 (endret) Mange overvektige sliter med å se hvordan de ser ut når de ser sitt eget speilbilde. Akkurat som mange undervektige ser seg selv større enn de er, så er det mange overvektige som ser seg selv mindre enn de er. Det er ingen tvil om at vekten din er helsefarlig høy. en En ting er hvordan du ser deg selv, men de helsemessige farene burde være en motivasjon til å gå ned i vekt. Endret 27. april 2015 av Runforit 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #12 Skrevet 27. april 2015 Legg om kostholdet. 1 porsjon havregrøt UTEN sukker og smør til frokost. Kyllingsalat eller grove rundstykker til frokost, spis maks 2! Og velg pålegg som makrell i tomat, kokt skinke osv. Spis frukt, cherrytomater imellom om du er små sulten. Middag kan du lage wok med biff, svin eller kylling. En annen god middag er grove tortilla lefser med lettrømme, laksefilet i terninger, ruccola og purre! Til kvelds, yoghurt naturell og litt bær. Drikk vann, alltid! Gå tur 30 min om dagen å du vil begynne gå ned i vekt Anonymous poster hash: 21d31...47c 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #13 Skrevet 27. april 2015 Vil du gå ned, eller er du fornøyd som du er? Anonymous poster hash: 398ff...009 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #14 Skrevet 27. april 2015 Du er svært overvektig, selv om det er forskjell på hvordan folk bærer kiloene så er det ikke bra for deg. Jeg vil egentlig ikke anbefale at du og kjæresten din går løs på noe slanking før dere begge har snakket med legen om det og fått klarsignal. Snakk med legen om kosthold og trening. Anonymous poster hash: 842ec...4cf Det er et bra råd å snakke med legen, men jeg er ikke enig med deg når du sier de ikke skal gå i gang med slanking. Kostholdsendringene bør skje med en gang, ikke nødvendigvis en knallhard diett, men enkelte grep som å kutte ut godterier og junk, brus osv. Du er veldig overvektig, ts. Men du er ung, og det er mulig overvekten ikke har gitt deg fysiske skader enå. Gå igang nå. Ikke utsett det. Anonymous poster hash: 41149...91c 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #15 Skrevet 27. april 2015 Du er kraftig overvektig, og langt over grensen for helsefare. Du har en BMI på nesten 39, og det anbefales max 25. Til orientering så er BMI på 25-30 klassifisert som overvektig, 30-35 som Fedme, 35-40 Fedme klasse 2, og over 40 Ekstrem fedme (sykelig overvektig). Du er mao svært nær den øverste grensa. Så ja, du er alt for tung, og bør legge om din livsstil totalt. Jeg anbefaler at du oppsøker hjelp. Kjæresten din er også alt for overvektig (BMI på nesten 35). Dere må ta tak i dette, og fordelen er at dere kan gjøre det sammen, noe som nok vil gjøre det letter å motivere seg. Anonymous poster hash: a191a...0c1 BMI er kun retningsgivende! Man skal aldri konkludere med noe ut ifra BMI, særlig når man ikke har sett vedkommende. Dette er utrolig viktig. Anonymous poster hash: 7c627...722 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #16 Skrevet 27. april 2015 BMI er kun retningsgivende! Man skal aldri konkludere med noe ut ifra BMI, særlig når man ikke har sett vedkommende. Dette er utrolig viktig. Anonymous poster hash: 7c627...722 BMI eller ikke, det sier seg selv at en på hennes høyde og alder IKKE skal veie 104 kg. Anonymous poster hash: 90e99...55b 10
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #17 Skrevet 27. april 2015 hvordan ligger fettet da? har du store pupper, lår og rumpe? og flat mage? for da kan det hende du ser slankere ut. Anonymous poster hash: e64ec...27c
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #18 Skrevet 27. april 2015 Jeg skjønner ikke at noen kan veie så mye og være komfortable med vekten og ikke SE det. Når man stadig må kjøpe større klær så burde det være nok til å se litt på hva man putter i seg. Jeg får hetta om jeg legger på meg 2 kg og nekter å kjøpe større størrelser enn jeg har brukt hele livet. Jeg er 1,76 og veier 65, vil ned til 60 kg. Har godt med både mage, rumpe og lår. Du står i fare for å utvikle DIA 2, høyt blodtrykk, hjerte/kar problemer og rekke andre livstilssykdommer. Anonymous poster hash: cb276...f37
Gjest Runforit Skrevet 27. april 2015 #19 Skrevet 27. april 2015 BMI er kun retningsgivende! Man skal aldri konkludere med noe ut ifra BMI, særlig når man ikke har sett vedkommende. Dette er utrolig viktig. Anonymous poster hash: 7c627...722 Nei, man skal ta BMI med en klype salt, men i TS sitt tilfelle så sier vekta og høyden sitt. Hun er alt for stor for høyden sin og står i fare for å utvikle mange farlige og potensielle dødelige sykdommer. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #20 Skrevet 27. april 2015 Du er svært overvektig, selv om det er forskjell på hvordan folk bærer kiloene så er det ikke bra for deg. Jeg vil egentlig ikke anbefale at du og kjæresten din går løs på noe slanking før dere begge har snakket med legen om det og fått klarsignal. Snakk med legen om kosthold og trening. Ellers vil jeg gjerne anbefale svømming som trim:) Det er vel mulig at dere kvier dere for å vise dere i badetøy og i garderobe, men svømming forbrenner masse kalorier, pluss at sjangsen for at dere skader knær, ankler osv. blir omtrent ikke eksisterende:) Er så fort gjort å skade seg i prosessen. Anonymous poster hash: 842ec...4cf Må man ha klarsignal fra lege om å spise mindre når en kvinne veier over 100 kg?? Seriøst? Trim hjelper ikke stort for å miste 40 kg, det er en stor kostholdsendring som først og fremst må til. Anonymous poster hash: cb276...f37 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå