Gå til innhold

Hvis du fikk 100 000 kr du måtte bruke på klær...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke pengene på å leie inn en personlig shopper som kan veilede meg?

Har virkelig ikke peiling på hva som kler meg, hvordan kombinere plagg osv. Er litt lei av casual stilen min, så jeg trenger veiledning :P Er desverre skikkelig dårlig på det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg som bare shopper på salg på Nelly måtte jeg skaffet meg en container til alt. Brukte 1500 i dag på Nelly (3 bukser, 4 kjoler, 2 topper og et par sko)

Dæven jeg hadde fått mye klær for 100k.

Vis oss hva du har kjøpt i kjøpetråden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt haugevis av virkelig fint ull- og silkeundertøy! :D Og så hadde jeg gått til en god skredder og fått håndlaget drømmejakken min (har den allerede i tankene) pluss bukser som passer kroppen min perfekt. Har aldri klart å finne det i butikker.. Resten hadde jeg nok ikke hatt noe problem å bruke opp på et par dagers shopping i butikker.



Anonymous poster hash: b423f...d71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt vanlige klær. Brukte 1500 kr på klær i fjor, så 100 000 hadde vart noen år, ja..

Ca 60 år, faktisk.

Endret av ord deling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært et mareritt. Jeg ville nok leid en person til å handle for meg.

Anonymous poster hash: afffd...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Da hadde jeg nok prøvd å bygge opp garderoben litt.

Gå litt opp i pris, kjøpe fint undertøy, basisplagg i god kvalitet, noen jakker som varer litt, sko til ulik bruk, noen vintagefunn, jeans, noen vesker, treningstøy og sko osv.

Høres jo veldig mye ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosoul

Undertøy fra VictoriaSecret
Sko fra Rieker eller Ecco
Ulike kåper og jakker
Noen sett med godt ullundertøy og noen tykkere ullgensere
Gode bukser med "middels" liv
Og sikkert en hel haug med andre basis plagg

100 000 er jo ganske mye penger da... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slitt litt, men jeg hadde nok kjøpt med en bunad i alle fall. Jeg har allerede en, men nå har det kommet en ny, rekonstruert bunad fra mitt hjemsted og den kunne jeg tenkt meg.

Resten hadde jeg kanskje brukt på vintage-klær av god kvalitet.

Jeg er veldig lite opptatt av designere og merker, så det er egentlig ikke noe sånt jeg kan komme på nå at jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bunad til, fra mitt "andre" hjemsted.

Et azurfarget "Bateau" silkeskjerf fra Hermes

Kongeblå blondekjole fra Valentino

Kanskje, men bare kanskje en designerveske...Birkin utgår åpenbart, siden bunaden lett sluker halve budsjettet :fnise: Ballerinasko i assorterte farger fra Navyboot,Tiger og Lanvin. Elsker ballerinasko!

Etter mine beregninger er jeg oppe i 93.000,- allerede. Og da har jeg IKKE tatt med designerveske... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- nytt bunadsforkle

- skinnstøvletter

- skinnjakke

- skinnskjørt

- skinnbukse :P

- fjelljakke fra norrøna

- masse søte sommerkjoler

-skjerf! I ull, I lin I bomull. Mønstret og ensfarget

- slengbukse fra frame denim

- ikke minst oppdatert hele sportsgarderoben min med treningstightser, fleecegensere, tynne gensere, hoodies og undertøy. Alt jeg har er så gammelt og slitt.

-og heelt sikkert masse mer!

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ring og er forlovet :) når bryllupet blir er enda litt usikkert både pga sykdom og mulig utendlansflytting

Ikke meningen å avspore men hvor skal dere flytte? :) synd med sykdom, håper det går over! Leste bloggen din nemlig og savner den :)

Anonymous poster hash: 914f6...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å avspore men hvor skal dere flytte? :) synd med sykdom, håper det går over! Leste bloggen din nemlig og savner den :)

Anonymous poster hash: 914f6...b42

Vi har ikke helt bestemt oss enda. Mannen skal muligens ta en MBA i USA eller ny jobb i et av gulflandene, da forhåpentlig Qatar eller Emiratene. Vi er en tur i Kuwait nå faktisk å besøker familie :)

Tror vi ser ting litt ann til over sommeren, ser hvilke jobbmuligheter han får og tar det derfra.

Bloggen er nok ganske dø enda. Men jeg skal prøve å poste litt bilder på instegram nå som vi er på tur igjen :)

Koselig å høre at bloggen er savnet :D

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke helt bestemt oss enda. Mannen skal muligens ta en MBA i USA eller ny jobb i et av gulflandene, da forhåpentlig Qatar eller Emiratene. Vi er en tur i Kuwait nå faktisk å besøker familie :)

Tror vi ser ting litt ann til over sommeren, ser hvilke jobbmuligheter han får og tar det derfra.

Bloggen er nok ganske dø enda. Men jeg skal prøve å poste litt bilder på instegram nå som vi er på tur igjen :)

Koselig å høre at bloggen er savnet :D

Så spennende! Lykke til:) titter innom bloggen i blant og håper på oppdatering :P skal sjekke ut insta! Kos dere på tur :)

Anonymous poster hash: 914f6...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Lykke til:) titter innom bloggen i blant og håper på oppdatering :P skal sjekke ut insta! Kos dere på tur :)

Anonymous poster hash: 914f6...b42

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad, treningstøy, bergansjakke, skiklær, varm vinterjakke, en fin kjole en kan bruke i evt. bryllup ol., en haug med løpesko (så jeg har for en god del år :) ) og evt. klær til andre/julgaver/bursdagsgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tynne belter i brunt og svart

Sko med litt hæl

Noen nye topper og bluser

Lys jeans

Nike sneakers

Noe finere undertøy

Ny turbukse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi....I wish :) Hadde først og fremst kjøpt alt av bunadstilbehør. Cepe, underskjørt, snørestøvletter, ørepynt, ring, hårpynt, kyse, sko som passer bedre, bunadspose, smykkeskrin til sølje, en ekstra sølje, sjalfeste, strømper, paraply.....Etter mine beregninger ville jeg da kommet opp i ca 20 000. Om jeg får beregne inn pris på tilpasning av bunad (den er litt vid) hadde jeg kommet opp mot 25 000. Nå har vi ingen gifteplaner foreløpig, men hadde kanskje sett meg om etter en brudekjole da. Er litt raus og slenger på 20 000, så da er jeg oppe 45 000.

Har jammen en god del igjen ja...hadde kanskje kjøpt en skinnjakke som satt skikkelig godt, samt en fin ullkåpe, og en flott lang kjole. Hadde skaffet noen sandaler, et par støvletter og boots, et par lette treningssko, skikkelig tur/vintersko, et par hatter, noen vesker i forskjellige størrelser, en del skjert, mange, mange fine kjoler, både sommer-, hverdags- og fest. Hadde skaffet et strømpebelte eller to (ordentlig til ordentlig bruk, ikke til soveromsbruk) og masse lekre strømper i god kvalitet. Kunne sikkert skaffet en ny trenchcoat. Hadde fått meg en skreddersydd bukse eller 5, siden det ikke finnes bukser som sitter bra på meg (smal midje, men likevel mage, masse lår, hofter og rumper, men veldig smale legger. Og korte ben. Helt umulig!). Hadde nok investert i masse topper, en del blazere, og litt basisplagg. Og masse fint undertøy, selvsagt :) Noen fine, deilige koseplagg, og litt treningstøy, først og fremst yogaklær i bambus. Skulle fått mye for 100 000! Har den siste uka fått 7 kjoler, to skjørt, en bukse og et par topper til 500,- ;) Tror nok hvor mye en får for 100 000 gjenspeiler hvordan man er vant til å bruke penger på klær.



Anonymous poster hash: 289d5...3eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Tja, jeg hadde nok tatt en tur innom Karen Millen i Regents Street og kjøpt alt jeg hadde lyst på der - hovedsaklig kjoler. Resten hadde jeg nok brukt på sko. Tror nok jeg hadde klart å bruke mesteparten i løpet av en formiddag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kunne brukt summen på tilbehør, hadde pengene vært borte før jeg hadde rukket å si 100 000 kr, misstenker jeg :fnise: Tror jeg hadde kjøpt en JLC reverso eller en Rolex DJ pluss eventuelt en Chanel classic flap og et par Ron ron fra Louboutin, om jeg hadde hatt penger igjen til det.

Hvis jeg derimot ikke kunne bruke pengene på tilbehør, men bare klær, hadde jeg nok fått litt mer for pengene. Tror jeg hadde kjøpt følgende:

-Noe pent undertøy

-trenchcoat fra Burberry
-Noen gensere og cardigans i cashmere

-En drakt fra Chanel (helst sort eller hvit, tror jeg)

-Kåper i ulike farger

-Silkebluser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...