Gå til innhold

Hvor lenge før termin bør far kutte alkohol?


Gjest ...sunny...

Anbefalte innlegg

Mannen får ta seg et glass vin eller noen øl om han vil, men jeg vil ikke risikere at han er beruset når jeg føder, så det blir ikke noe fullekule. Regner ikke med at fødselen starter fra 0 tegn til at baby er ute på en time uansett.. Og om det skulle vært tilfelle så har vi familie eller venner som kan kjøre om mannen har tatt seg en øl. 30 min til sykehuset her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde nok ikke satt noen begrensninger på normalt forbruk, altså en øl en gang i blant. Men festing hadde jeg ikke synes var greit siste 3 ukene.

Jeg har aldri satt føringer for min mann, fordi han praktisk talt aldri drikker, og vi bor i gangavstand fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Nå tar du ting helt ut av sammenheng, jeg har aldri nevnt at dette har noe med sympati å gjøre. Som jeg sa skal vi på et par fester før termin, og må jeg plutselig på sykehuset blir det stress å først måtte hjemom for å hente fødebag, pluss at vi vil ha bilen ved sykehuset av praktiske årsaker. Heldigvis har ikke mannen min noe problem med å holde seg avholds, han er veldig opptatt av å kunne stille opp for meg denne tiden. Vi lurte rett og slett bare på hvor lenge før termin andre menn har satt fra seg glasset

Det jeg har svart som du siterte var til en annen jeg tok sitat fra, så det var ikke til deg ts.

Men som du ser av svarene her, så er det noen som er avholds et par måneder før termin, mens noen ikke bryr seg. Grunnene er forskjelige, noen tar ikke sjansen pga praktiske ting som økonomi og reisevei, andre av andre grunner.

Det jeg ikke syns noe om, er hvis mannen må holde seg edru fordi den gravide ikke kan drikke. Det blir for dumt for meg, men det var ikke ditt spørsmål, det var et svar til en annen som svarte her inne.

For din del er det vel greit at mannen holder seg edru fra du går ut i permisjon, tidligere enn det er jo sjansene for en fødsel minimale?

Hos oss med tre fødsler har det aldri vært et tema, både fordi mannen aldri er på fylla, men kan ta seg en øl eller to til middag, og fordi vi har lett adkomst til sykehuset uansett, så da gjør det ikke noe med en øl eller to.

Men alle gangene har vi kunnet kjøre bil til sykehuset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holdt mannen seg edru (frivillig) den siste måneden før termin ca. Det er ikke "null stress" å ta taxi når man er i fødsel selv om reiseveien ikke er lang og jeg foretrekker at mannen min er klar for å støtte og hjelpe med en gang hvis det skulle skje noe. Heldigvis var han enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...